fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
תמוז
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
מוטוטאץ דקר
עופר אבניר קוביה שמאל
סטפן
voge מוטו24 באנר
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
אודי דגן 140 על 70
MV קוביה
HJC

שכחו אותו בבית: ראיון מהבידוד

שכחו אותו בבית: ראיון מהבידוד

אריק רוזנבלום

באירוע העיתונאים האחרון, חיפשתי את אורן קוזלובסקי, אך הוא לא הגיע. התקשרתי לבדוק, וגיליתי שהוא נשאר בבידוד. אורן, מושתל ריאות שנולד עם מחלת ה-CF, נמצא בקבוצת סיכון ונאלץ להישאר בבית. הסיפור חריג ומקומם וכקהילה, אנחנו הרוכבים וחובבי הרכב דואגים תמיד לאלו שנשארו מאחור. ולכן החלטתי להביא את עיקרי השיחה כי חייבים להשמיע את קולם של אלו שעדיין לא יצאו מהבידוד.

לשאלה המתבקשת, למה לא הופיע להשקה והאם ניפגש באירוע חשיפת המיני החשמלית, ענה אורן שהוא עדיין נמצא בבידוד ולא יכול לצאת מהבית. לא הוא וגם לא בני משפחתו שמבודדים כרגע מהעולם כדי לא לסכן אותו. לגבי הצפי, לא ידע אורן להשיב. מסתבר שאף אחד לא יודע וכולם מחכים להופעת חיסון או טיפול, שכנראה לא יופיעו בחצי השנה הקרובה.
מעבר לצער, התקומם אורן על כך שאין מדיניות לגביו או לגבי אוכלוסייה בסיכון גבוה מכל סיבה רפואית. שלא כמו האוכלוסייה הכללית, לה ניתנו הנחיות ברורות, אף גורם אינו מוכן לקחת על עצמו את האחריות ולקבוע קווים לחזרה לשגרה עבור מדוכאי המערכת החיסונית, חולי הריאה או מושתלי איברים.

ומה עם לרכוב על אופנוע ולכתוב לנו משהו? הרי ברכיבה אתה לבד והקסדה הסגורה מגנה עליך. אורן הסכים איתי, אך ציין שאיסוף האופנוע, המפגש באולם התצוגה עם חברים ומכרים, כל אלו הם הבעיתים. הוא אמנם לא רוכב ויוצא מהבית, אך ממשיך לכתוב ולא נזקק לסיוע. החוסר העיקרי הוא בחברה וקצת אקשן. הכאב הגדול ביותר שלו, הוא על ילדיו שלא חזרו למסגרות הלימודיות ואשתו שלא יכלה לחזור לעבודה.

אורן וילדיו בבידוד

איך יכול להיות שאין הנחיות או תנאים לחזרה לשגרה? ההשערה של אורן היא שהגדרה של אוכלוסייה בסיכון גבוה, תחייב את הגורמים למצוא פתרונות. ברגע שתתקבל ההגדרה למי נמצא בסיכון ומה הן ההגבלות, יאלצו שאר המוסדות ליישר קו. ביטוח לאומי יחויב לתת פתרון כלכלי, מערכות הרווחה העירוניות, יצטרכו למצוא פתרונות לילדים שלא חזרו למערכת החינוך, קופות החולים יתמודדו עם הובלת תרופות לאלו שאינם יכולים לצאת מהבית ומשרד החינוך יאלץ למצוא דרך להעביר שיעורים. כבר היום נאסר על המורים לשתף בזום את מי שלא הגיע לבית הספר.
לדברי אורן, כבר ב-14 למאי היו אמורות להתפרסם הנחיות לאוכלוסייה בסיכון, אך אלו נגנזו ולא פורסמו מעולם. גם פיקוד העורף אינו יודע לתת תשובות ובמרכזים השונים, ניתן לקבל תשובות שונות ואפילו הפוכות זו מזו ע"י שני רופאים היושבים מרחק דלת זה מזה.

כדי להמחיש את האבסורד, אנחנו יכולים לדמיין אדם המגיע לחצות כביש מהיר אך כמעט שומם. מומחה אחד יגיד לו כי הסיכוי להיפגע הוא אפסי וניתן לחצות את הכביש בעיניים עצומות וללא חשש. מומחה אחר ישיב באותו הזמן כי זהו כביש מהיר ומבודד ולכן צריך להיזהר שבעתיים, שכן ההפתעה מרכב חולף והמהירות הגבוהה יובילו למוות וודאי במקרה של פגיעה. מהי ההחלטה הנכונה? המבחן הסטטיסטי או צפי התוצאה אם משהו יקרה?

אובדן השליטה על הדברים הקטנים והפשוטים בחיים, זו בטח הבעיה המטרידה ביותר. לקנות לבד, לצאת ולרכוב או לנהוג, להיפגש אם חברים. אם גם אתם מכירים מישהו שנשאר מאחור, אל תשכחו אותו בבית. המדינה אולי מתעלמת מהם, אבל אנחנו יכולים לשנות ולהקל. כי חוזקה של חברה נמדד ביכולת שלה לחזק ולשמור על החלשים. ספרו לנו על מי שאתם מכירים וזקוק לתמיכה וכולנו ביחד נתגייס כדי לחזק ולשמור על שמחת החיים שלהם.

כל החדשות המוטוריות ישירות ל-WhatsApp

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל