מחירון אופנועים מוטו - בגרסא דיגיטלית, בחנויות ובעסקים

קיוואי בנלי
ברקום
מתחת לשורת MENU מטרו
KTM
מטרו באנר שמאל הכי עליון
אבניר באנר קוביה שמאל
הווסקוורנה באנר שמאל
שרקו
לרט
סטפן
פרפקט קוביה שמאל
אופנוסנטר קוביה שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
תמוז
רוית עליון
רפידו
לארט
KTM עליון קוביה
HJC
HRP קוביה שמאל
הארלי שמאל
מתלה לקסדה
כרמיאל קוביה שמאל

עו"ד ענת ברדה: איך מוכיחים שקרתה תאונה?

עו"ד ענת ברדה: איך מוכיחים שקרתה תאונה?

תיקים רבים של תאונות דרכים נדחים מאחר והנפגע לא מצליח להוכיח שהיתה לו תאונה. כיצד מומלץ לנהוג במקרה של תאונה?

חברות הביטוח מחפשות "משהו נוסף", מלבד מילתו של הנפגע, אשר יתמוך בגרסתו בנוגע לעובדה שאכן היתה תאונה. כמובן שכאשר מעורבים בתאונה מספר כלי רכב, בדרך כלל לא עולה ספק בנוגע לעצם העובדה שאכן הייתה תאונה ולאחר בדיקת הכיסוי הביטוחי ניתן לעבור לבחינת גובה הפיצוי לו זכאי הנפגע.

אולם כאשר התאונה היא עצמית זה כבר סיפור אחר, ומי כמוכם האופנוענים יודע שכמות התאונות העצמיות באופנועים היא גבוהה יחסית, בין בשל החלקות, ובין בשל בלימות חירום, איבודי שליטה או ניסיונות להימנע מהתנגשות ברכב אחר אשר עד אשר התרוממתם מהכביש כבר לא נמצא בשטח ואין לכם את פרטיו.

במקרים אלה, בהם אין צד נוסף אשר מעורב בתאונה מומלץ מאוד לנהוג בדרך אשר תעזור לכם להוכיח כי אכן הייתה תאונה, וזאת ניתן לעשות בכמה דרכים.

עדים – חשוב מאוד לקחת פרטים מלאים של עדים אשר ראו את התרחשות התאונה ויכולים להעיד שאכן נפלתם עם האופנוע. מומלץ לרשום את השם המלא, מספר תעודת הזהות, כתובת וטלפונים.

דו"ח פעולה של המשטרה – כאשר המשטרה מגיעה למקום התאונה היא ממלאת דו"ח פעולה ובו תיאור זירת האירוע ופרטים אודות התאונה ואופן התרחשותה. המצאת דו"ח כזה משוטר שהיה במקום התאונה יכול גם כן לעזור וניתן לקבלו במשטרה על פי מספר התיק ו/או מספר תעודת זהות.

מד"א – פינוי באמבולנס ממקום התאונה יכול גם כן להוכיח שאכן הייתה תאונה, שהרי צוות מד"א מגיע למקום התאונה, בודק את הנפגע ומפנה אותו לבית החולים. חשוב לקבל העתק מן הדו"ח אשר נציגי מד"א ממלאים במקום התאונה ולשמור אותו ביחד עם שאר מסמכי התאונה. במקרה בו הגיע צוות מד"א למקום התאונה אך בחרתם שלא להתפנות, מומלץ לקבל מהצוות דו"ח אשר מעיד על הגעתם למקום ובדיקתכם במקום.

נזקי רכוש – כאשר לאופנוע נגרמים בתאונה נזקי רכוש הם יכולים להוות את הדבר הנוסף אשר יספק את חברת הביטוח בהוכחת עצם קרות התאונה. לכן חשוב מאוד לשמור ולהציג את החשבונית קבלה על תיקון הנזקים אשר נגרמו לאופנוע, או במקרה שבו אינכם מתכוונים לתקן את האופנוע, לקבל הצעת מחיר בכתב בנוגע לתיקון כל הנזקים אשר נגרמו בתאונה. חשוב מאוד שלא לדחות את הפניה למוסך ולבצעה ככל שניתן קרוב למועד התאונה. כמו כן מומלץ לצלם במצלמה את הנזקים אשר נגרמו לאופנוע.
יודגש כי הצגת נזקי הרכוש אינה נועדה על מנת לקבל החזר מהביטוח על הנזקים מאחר ופוליסת הביטוח חובה אינה מכסה נזקי רכוש אלא אך ורק נזקי גוף, ומטרת הצגת הנזקים היא אך ורק על מנת להמציא "משהו נוסף" לביטוח על כך שהייתה תאונה.

פוליגרף – כמוצא אחרון קיימת בדיקת הפוליגרף אשר ככלל, אינה מומלצת, ולא ניתן לחייב אדם לעבור אותה. בהקשר זה אציין רק כי כאשר אדם מסכים לעבור בדיקת פוליגרף הרי שתוצאותיה כן מחייבות אותו, מאחר והבדיקה נעשתה בהסכמה ולכן יש לבדוק היטב מה אומר הסכם הפוליגרף עליו חותמים עם חברת הביטוח.
.
.

האמור לעיל הינו למידע כללי וראשוני בלבד, ואינו נועד בשום מקרה לשמש כייעוץ משפטי ו/או כתחליף לייעוץ משפטי. הדברים נכונים למועד כתיבתם בלבד ונכונותם עלולה להשתנות מעת לעת.

עו"ד ענת ברדה.

תגובות

אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל