fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
מוטוטאץ דקר
לרט
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
תמוז
מידלנד שחורי 140 על 70
עופר אבניר קוביה שמאל
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
אודי דגן 140 על 70
סטפן
voge מוטו24 באנר
MV קוביה
HJC

עו"ד ענת ברדה: מהי תביעה בגין נזקי רכוש?

עו"ד ענת ברדה: מהי תביעה בגין נזקי רכוש?

תביעת רכוש הינה תביעה על הנזק שנגרם לרכוש שלך ושל הצד השני שמעורב בתאונה (צד ג'), כלומר לכלי הרכב, כאשר גובה הנזק מוערך על ידי שמאי.

בנזקי רכוש, מי שאחראי לקרות התאונה הוא זה שצריך לשאת בנזקים שנגרמו ממנה, כלומר גם בנזקים שנגרמו לרכוש שלו, וגם לנזקים שנגרמו לרכוש של הצד ג'.

ככל שיש לך ביטוח מקיף או צד ג', עליך לדווח מיד לאחר קרות התאונה לחברת הביטוח שלך על קרות התאונה ולמלא טופס הודעה אשר במסגרתו יהיה עליך להציג את גירסתך.
וכעת, בואו נעשה קצת סדר בבלאגן:

א) במקרה בו אתה אשם בתאונה ואין לך ביטוח רכוש (מקיף/צד ג'):
במקרה זה אתה תישא באופן אישי בעלות תיקון הנזק שנגרם לרכוש שלך, וכן תהיה חשוף לתביעה מהצד ג' על נזקי הרכוש אשר נגרמו לו.

ב) במקרה בו אתה אשם בתאונה ויש לך ביטוח צד ג' בלבד:
במקרה זה לא יהיה לך את מי לתבוע בגין נזקי הרכוש שלך, מאחר והנך אשם בתאונה.
במקרה זה, שבו היה מעורב עוד כלי רכב אשר נגרם לו נזק רכוש, אתה תהייה צפוי לתביעה מצידו על הנזק שנגרם לו אולם התביעה תטופל על ידי חברת הביטוח שלך שביטחה אותך בביטוח צד ג', כשאתה תשלם רק את ההשתתפות העצמית.

ג) במקרה בו אתה אשם בתאונה ויש לך ביטוח מקיף:
במקרה זה אתה תוכל לתבוע את חברת הביטוח שלך על נזקי הרכוש אשר נגרמו לך בתאונה, וחברת הביטוח תממן את כל עלות התיקון, פרט להשתתפות העצמית.
במקרה זה, שבו היה מעורב עוד כלי רכב אשר נגרם לו נזק רכוש, אתה תהייה צפוי לתביעה מצידו על הנזק שנגרם לו אולם התביעה תטופל על ידי חברת הביטוח שלך שביטחה אותך בביטוח מקיף, כשאתה תשלם רק את ההשתתפות העצמית.

ד) במקרה בו אתה לא אשם בתאונה:
עומדות בפניך שתי אפשרויות:
1. אם יש לך ביטוח מקיף הנך יכול להיעזר בביטוח המקיף שיש לך – להגיש תביעה לחברת הביטוח שלך שמבטחת אותך בביטוח מקיף. במקרה זה תצטרך לשלם את ההשתתפות העצמית וחברת הביטוח תישא בעלויות התיקון של כלי הרכב ולאחר מכן תתבע את הצד שפגע בך להחזר עלויות התיקון. לאחר קבלת ההחזר תוחזר לך ההשתתפות העצמית.

2. אם אין לך ביטוח מקיף או שאינך רוצה לערב אותו או להפעילו, ביכולתך יכול להגיש תביעת צד ג' – להגיש תביעה אישית כנגד האדם האשם בתאונה ו/או כנגד הביטוח צד ג' שלו (אם יש לו). במקרה זה עליך להצטייד בדו"ח שמאי בנוגע לנזק שנגרם לכלי הרכב שלך. במידה וחברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח צד ג' דוחה את תביעתך, מאחר והמבוטח לא מודה באחריות, או מכל סיבה אחרת, כדאי לפנות אל בית המשפט, כאשר האלטרנטיבה המהירה ביותר בתביעות בסכומים נמוכים, עד לסכום של 33,400 ₪ נכון להיום, היא תביעה לבית משפט לתביעות קטנות.
.

האמור לעיל הינו למידע כללי וראשוני בלבד, ואינו נועד בשום מקרה לשמש כייעוץ משפטי ו/או כתחליף לייעוץ משפטי. הדברים נכונים למועד כתיבתם בלבד ונכונותם עלולה להשתנות מעת לעת.

עו"ד ענת ברדה.

עוד בנושא משפטי:
מהי תביעה בגין נזקי הגוף?

תגובה אחת ל עו"ד ענת ברדה: מהי תביעה בגין נזקי רכוש?

  1. רצינית, אנושית, תותחית, לא מותרת על כלום ובטח לא לחברות ביטוח
    לי הביאה תוצאות מדהימות. ממליץ בכל לשון.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל