מחירון אופנועים מוטו - בגרסא דיגיטלית, בחנויות ובעסקים

מטרו ימין 4
מונדיאל MENU
מתחת לשורת MENU מטרו
אינדיאן ימין
אבניר קוביה שמאל
מטרו באנר שמאל הכי עליון
קונה אופנוע
הווסקוורנה באנר שמאל
שרקו
KTM שמאל
רפידו
אוגוסטה קוביה הכי עליון
KTM עליון קוביה
1 על 1
אישימוטו באנר קוביה שמאל
פרפקט קוביה שמאל
תמוז
לרט
ברקום שמאל
מתלה לקסדה
HJC
מונדיאל קוביה
הארלי שמאל
אינדיאן קוביה שמאל

מיגון או איכון? מומחה סייבר על השירות החדש של איתוראן

מיגון או איכון? מומחה סייבר על השירות החדש של איתוראן

מומחה אבטחת סייבר, גיא מזרחי, רכש סובארו BRZ, רכב ספורט נוצץ וחדש, וכמובן שצייד אותו בכל ההגנות האפשריות. אחת מהן היא מערכת איתוראן שאפילו נדרשת ע"י חברות הביטוח לשם ביטוח מקיף.

אז מה זה בכלל איתוראן?
על פי אתר האינטרנט שלהם, המערכת של איתוראן משלבת בין מערכות טכנולוגיות מתקדמות לזיהוי גניבה, לאיכון מדויק של מיקום הרכב ולתקשורת מהירה להעברת שדרים בכל מקום. המערכת משתמשת בטכנולוגיית רדיו (RF) ובטכנולוגיות (GPS/GPRS) לאיכון.

מה המידע שהמערכת יכולה "לראות"?
מיקום של הרכב בכל רגע נתון, האם הרכב נוסע או עומד, האם הוא בחוץ או בחניון תת קרקעי (תחת כיסוי לוויני או לא).
מכאן ניתן להסיק מגוון רחב מאוד של דברים החל ממקום מגורים, מקום העבודה, שגרת פעילות, מהירות נסיעה, מיקומים בהם אתם מבקרים באופן קבוע ומשך הזמן שאתם שוהים בהם, נהיגה "קבוצתית" עם מבוטחי איתוראן אחרים (מי הם החברים שלכם) ועוד.

כשלושה שבועות לאחר רכישת הרכב יצר איתי קשר דניאל מקשרי הלקוחות של איתוראן והציע לי שירות מעניין.
תמורת תוספת תשלום קטנה אוכל להתקין אפליקציה שלהם ולראות את מידע כגון היסטוריית הנסיעות שלי, מהירות הנסיעה, היכן חניתי לאחרונה וכו'.
אני מייד חובש את כובע איש הסייבר שלי, ושואל מי נתן להם אישור לשמור את המידע שלי? ודניאל עונה בפירוש שהם לא שומרים את המידע עלי. פה מתחיל שיח בעייתי על מה מותר לחברה לעשות עם המידע, בסופו אני מבקש שישלח לי את הסכם השירות.

מה עושה אפליקציית איתוראן? כך היא מתוארת באתר החברה:

"כמה פעמים שאלתם את עצמכם , איפה החניתם את הרכב?
מתי הילד חוזר עם הרכב? והאם הוא נוסע במהירות מופרזת?"

ברוכים הבאים לאפליקציה החדשה והמתקדמת של איתוראן.

האפליקציה שתאפשר לכם להתחבר לרכב בזמן אמת 24/7 וליהנות מהשירותים הבאים:

  • ● הצגת מיקום הרכב בזמן אמת
    ● צפייה בהיסטוריית נסיעות של 30 יום
    ● קבלת התראה על חריגת מהירות
    ● קבלת התראה על כניסה ויציאה מאזור שהוגדר מראש
    ● קבלת התראה על נסיעה בשעות שהוגדרו כאסורות
    ● קבלת התראה על הנעה / כיבוי של הרכב
    ● תזכורת לבדיקת מושב הילדים בעת כיבוי הרכב
    ● ניווט רגלי לרכב
    ● קבלת התראה על פעילות בלתי חוקית ברכב
    ● תזכורת לחידוש ביטוח/ טיפול תקופתי / חידוש רישיון רכב ועוד…

בשלב הזה כל לקוח אמור להיות מוטרד
העובדה שהמידע על לקוחות נאגר ונשמר מטרידה כיוון שבזמנים בהם מאגרי מידע נפרצים בכל יום, בימים שבהם חברות ענק מפסידות ברמה יומית בקרב מול פשיעת הסייבר, מידע שנאגר הוא על בסיס זמן שאול עד שיודלף בצורה כזו או אחרת.

אני מאמין שאין סיבה אמיתית לשמור את המידע, ובטח לא בתצורה 'חשופה' כזאת. מידע כמו הרגלי ביקור במקומות, שגרת חיים, מהירות נהיגה וכו' הוא מידע אישי ובצירוף עם שם, ת"ז, טלפון, מספר רכב וסוג רכב – זה מידע מאוד רגיש ומאגר מידע כזה הוא בעייתי מאוד.

נושא מטריד נוסף הוא מהימנות עובדי החברה והיכולת של גורם זר להשפיע עליהם, לשחד אותם או להוציא מהם מידע אישי על לקוחות בכל דרך שהיא.
העובדה שהמשטרה יכולה לקבל את המידע מטרידה אף היא. הלקוחות משלמים על שירות שעלול להפליל אותם אם המשטרה רק תרצה.

במידה והחברה אכן זקוקה למידע הזה מכל סיבה שהיא עולה השאלה אם אפשר לשמור את הנתונים בתצורה שלא תהווה פגיעה בפרטיות. התשובה לשאלה הזו היא כמעט תמיד כן, אך לצערי, השירות שהחברה מציעה מראה לי בבירור שלא נעשו צעדים בנושא.

כיוון שההצעה של דניאל כללה מידע היסטורי – אני מבין שהחברה שומרת את המידע הזה. עובדה שהטרידה אותי. כמובן שנשאלת השאלה האם שמירת המידע 'נדרשת' והאם הסיכון הזה שווה.

סעיף 21 בחוזה של איתוראן מדבר על שמירת המידע וההתחייבות של החברה לנהוג במידע. הסעיף מצורף.

החברה רשאית ונדרשת כמובן לסודיות המידע על פי חוק הגנת הפרטיות אך במקביל היא גם נדרשת למלא את החוק (למסור את המידע באם התקבל צו בית משפט) וכן למסור את המידע למשטרה ולחברת הביטוח "בנסיבות המתאימות".

לכן בתאריך 4.2.2020 ביקשתי להתחבר לשירות, רק כדי להבין מה המידע שכבר שמור עלי. המידע שלי, על השרתים שלהם, ללא שביקשתי את זה קודם לכן.
קיבלתי את הרכב ב-19.1, הנסיעה הראשונה שלי איתו הייתה ישירות מהסוכנות אל כביש 38, הסיבוב של נס הרים.

כל הנסיעה תועדה כמובן, כולל מהירות בכל אחד מהמקטעים.
מהרגע שלקחתי את הרכב ועד היום, יש תיעוד מלא של מעקב אחרי הרכב שלי בשרתי חברת איתוראן. התיעוד לא היה נגיש לי עד שלא שילמתי את "הכופר" תמורתו, שירות של 8 ₪ בחודש. זאת מבלי שמראש ביקשתי לשמור את המידע עלי, גם ברגעים אלה, כשאני מנוי לשירות, אין לי שום דרך לבטל את המעקב אחרי או לנהל ולמחוק אירועים.

מה שיפה בכל העניין הזה הוא שאין לנו באמת ברירה. החברה החליטה לשמור את המידע, אני זקוק לשירות שלהם כיוון שאין לי דרך לבטח את הרכב ללא איתוראן, אין לי שום דרך "להישכח" משרתיהם.
אנחנו עוד לא יודעים לגבי הנהלים בשאר חברות האיכון ומניחים שאיתוראן לא היחידה שעובדת בצורה זאת ולכן מביאים את המידע הזה לידיעתכם, כך תוכלו לעשות בחירה מושכלת, לדעת לשאול את השאלות הנכונות וכמובן – להבין את ההשלכות.

פנינו לחברת איתוראן לקבלת תגובתם ונכון לרגע זה עוד לא התקבלה תגובה.

כל החדשות המוטוריות ישירות ל-WhatsApp

2 תגובות ל מיגון או איכון? מומחה סייבר על השירות החדש של איתוראן

  1. איזה בני אדם תמימים, ואצאפ, פייסבוק ושות׳ לא חודרים לפרטיות, חחחחח

  2. כתבה מעניינת הנושא חשוב ומעורר שאלות חשובות בנוגע לפרטיות.

תגובות

אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל 2