fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
מוטוטאץ דקר
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
תמוז
לרט
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
סטפן
HJC
אודי דגן 140 על 70
voge מוטו24 באנר
MV קוביה

מוטו פוגש | סנ"צ ערד זיתוני – מפקד סיירת האופנועים

מוטו פוגש | סנ"צ ערד זיתוני – מפקד סיירת האופנועים

מערכת מוטו

צילום: אריק רוזנבלום

המחאה האחרונה שנגעה לרכיבה על השול מצטרפת לשנה העגומה שחווים רוכבי הדו-גלגלי בישראל. בשנת 2019 נרשם זינוק בתאונות הדרכים עם מעורבות דו-גלגלי כאשר לא מעט מן התאונות הן תאונות עצמיות ובמקרים רבים לצערנו, גם קטלניות. בעקבות כך יזמנו פגישה עם סגן ניצב ערד זיתוני – האיש שמפקד על מאות השוטרים הרכובים של סיירת האופנועים הארצית באגף התנועה.

הרבה לפני שהוא מפקד במשטרה, סנ"צ זיתוני הוא קודם כל רוכב עם ותק של עשרות שנים מאחוריו –  השאלה הראשונה שנשאלנו כשנכנסנו למשרדו הייתה "על מה אתם רוכבים?" ומיד הבנו שיש כאן מישהו שחולק איתנו שפה משותפת. לפני שהשיחה גלשה לגמרי לנושאים שקשורים לאו דווקא לסוגיות הבוערות שעל סדר היום – אתם יודעים איך זה כשרוכבים פוגשים רוכבים – ולמרות שאפשר לומר שהמחאה בשטח נרגעה לעת עתה, ביקשנו לקבל הבהרה נוספת לגבי עניין הרכיבה על השול והתשובה שקיבלנו הייתה חד משמעית: המצב בשטח לא השנתה. המשטרה ממשיכה באכיפה נגד רוכבי דו"ג בדגש על רוכבים צעירים ונהגים חדשים שירכבו בצורה פרועה ומסוכנת בכל המרחב, כולל בשוליים והאכיפה תתמקד נגד אלה שמסכנים ולא נגד הרוכבים הנורמטיבים הרוכבים בזהירות ובאחריות בזמן פקק. עם כך מבקשים במשטרה להזכיר ולחדד, כי הרכיבה על השול היא עבירה לכל דבר ועניין. 

אנחנו רוכבים כל יום ונתקלים בצורה שוטפת בעבירות בריונות על הכביש ובמיוחד על השוליים, בין אם מדובר ברוכבים שעוקפים רוכבים אחרים או רוכבים מהר מידי ביחס לתנאי הדרך ולא מבינים את הסכנות בשול: רכבים שיורדים לשול בצורה פתאומית, שטח לא סטרילי שמזמן אליו לא מעט סכנות. מקריאה ברשתות החברתיות ושיחות עם חברים אנחנו יודעים שיש עוד המון רוכבים שחוו כאלו מקרים.

מתחילת השנה, מספר לנו סנ"צ זיתוני, חלה עלייה של כ-50% בהרוגים במעורבות רוכבי הדו"ג, כאשר האחוזים הגדולים הולכים לתאונות עצמיות ותאונות במעורבות של רוכבים צעירים עד גיל 35. זהו כמובן נתון בלתי נסבל כאשר ציבור רוכבי הדו-גלגלי גם אחראי במידה רבה לכמות ההרוגים הכללית הגבוהה שנרשמה בשנת 2019 – והשנה עוד לא הסתיימה. מטרת הגברת פעילות האכיפה של המשטרה נגד האוכלוסיות שהוזכרו כאן מיועדת בראש ובראשונה לשמור על חיי הרוכבים ולמנוע מהם לבצע עבירות מסכנות חיים תוך אכיפה מרתיעה ומשנה תרבות נהיגה.

אבל המשטרה לא יכולה להציל חיים בכביש לבדה – תפקידה לאכוף עבירות, והיא עושה את מירב המאמצים לבצע זאת בצורה הטובה ביותר, אבל האחריות הראשונה היא עלינו – משתמשי הדרך, מכל הסוגים – לנהוג בזהירות, לחשוב על האחר ולזכור שהכביש מסוכן, ושעד רגע זה נהרגו בשנת 2019 בתאונות דרכים 316 אנשים, מתוכם 67 רוכבי אופנוע – 23 יותר מבשנה שעברה.

כיתוב על אופנועי הסיירת, מול פניו של השוטר.

סנ"צ זיתוני הוא מפקד שפועל בכל העת להגברת הבטיחות של כל משתמשי הדרך עם דגש גדול על הרוכבים. שמחים לראות כמה הוא עושה למען האזרחים רוכבי הדו-גלגלי וגם למען השוטרים שלו, כאשר הוא דואג להם לכלים ולציוד שיסייע להם לעמוד במשימות בצורה הטובה ביותר שיש. ברור שהנושא קרוב לליבו וסנ"צ זיתוני מגדיל לעשות ומספר לנו כל כך שכל משפחתו רוכבים, כולל ילדיו.

זהו המקום לבקש שוב מציבור הרוכבים: רכבו בזהירות ובאחריות, היו סבלניים, אל תקחו סיכונים מיותרים. וממש כמו שכתוב על כל אופנוע משטרה – אל תשכחו שמחכים לכם בבית. 

תגובה אחת ל מוטו פוגש | סנ"צ ערד זיתוני – מפקד סיירת האופנועים

  1. כל הכבוד לסנ"צ ערד זיתוני – מפקד סיירת האופנועים. במקרה, אני גם מכיר אותו אישית. איש שבאמת מבין את הבעיות ומחפש איך לפתור אותן ולעזור.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל