מוטו מדריך. עכשיו בחנויות וכאן

קיוואי בנלי
ברקום
מתחת לשורת MENU מטרו
פרפקט אופנועים
אבניר באנר קוביה שמאל
מטרו באנר שמאל הכי עליון
הווסקוורנה באנר שמאל
אפריליה
Ad motorsport
KTM עליון קוביה
לרט
רפידו
אופנוסנטר קוביה שמאל
סטפן
פרפקט קוביה שמאל
לארט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
אייפקס
מטרו באנר שמאל הכי עליון
HJC
מטרו לבן – קוביה שמאל
HRP קוביה שמאל
הארלי שמאל
אוגוסטה קוביה הכי עליון
ברקום קוביה שמאל
כרמיאל קוביה שמאל

מוטו מדרג | שומרי מסורת

מוטו מדרג | שומרי מסורת

כתב: מיקו שלו

צילום: יצרנים

פורסם לראשונה במגזין מוטו, גיליון 291, יוני 2012.

1950 – ג'ילרה 500

מהנדסיי ג'ילרה האיטלקיים מציגים מכונה חדשה ומוצלחת ולה נתונים מפתיעים: מנוע ארבעה צילינדרים, 500 סמ"ק, בעל 70 כ"ס ב-10,000 סל"ד, חמישה הילוכים, משקל של 150 ק"ג ויכולת להגיע ל-250 קמ"ש, בידיו האמונות של אומברטו מסטי  הפך אופנוע זה למנצח אולטימטיבי באותה תקופה.

1964 – הונדה 250 RC164

ניסיון מעניין ומוצלח ביותר של הונדה לייצר אופנוע שיוכל להתחרות במנועים הדו פעימתיים הנפוצים במסלולי המירוצים הוליד אופנוע ארבע פעימות קטן נפח זה כשבקרביו ארבע בוכנות. לאופנוע 65 כוחות סוס ב 17,000 סל"ד, מה שהביא את האופנוע למהירויות מירבית של 250 קמ"ש, ואת הגביע להונדה.

 1966 – MV אגוסטה 500

האופנוע בעל החזות המתקדמת יחסית שייצרה חברת MV אוגוסטה בשנת 1966 הווה פריצת דרך מעניינת בזכות מנוע בעל שלושה צילינדרים מקבילים. בזכות 78 כוחות סוס שבקעו מהמנוע ב-12,000 סל"ד ומשקל של 118 ק"ג הגיע האופנוע למהירויות של 260 קמ"ש שהותירו את מתחריו מאחור.

1975  – ימאהה YZR500 OW23

האופנוע הראשון של חברת ימאהה שזכה בתחרות הגרנד פרי והאופנוע הדו פעימתי הראשון בקטגוריית ה-500 סמ"ק שזכה בגרנד פרי בכלל, בצעד מוטורי מעניין הופגשו  בשנת 2010 הרוכב ( ג'יאקומו אגוסטיני) והאופנוע במסלול המירוצים ההולנדי באסן והוכיחו לעולם שלא נס לחם, הרוכב הפתיע בתוצאות מרשימות והאופנוע הוכיח שיש עתיד לתצורת מנוע זו.

 1978 – קאוואסאקי KR250

אופנוע ה-250 סמ"ק שייצג את קאוואסאקי כשבע שנים בתחרויות הגרנד פרי בנפחי ה-250 סמ"ק. לאופנוע מנוע שני צילינדרים מקבילים, שתי פעימות וקירור מים שזיכו את החברה בלא מעט ניצחונות מרשימים ושלוש אליפויות עולם, ב-78 ו-79 בהנהגתו ורכיבתו של קורק בילינגטון ואחרונה בשנת 81 כשהרוכב עליו הוא אנטון מאנג.

1983 – הונדה NS500

אופנוע מעניין בזכות מנוע בעל שלוש בוכנות בתצורת V שהעניק את התואר להונדה כשעליו רוכב פרדי ספנסר האגדי, למעשה האופנוע נבנה על פלטפורמת ה-NR500 בעל מנוע הארבע פעימות (שלא ממש הצליח) ויוצר תקופה קצרה מאוד, במהרה הוחלף האופנוע בדגם ה-500 NSR שהיה גם הוא בעל מנוע דו פעימתי  ומנוע בתצורת V, אך לדגם החדש היו ארבע בוכנות ולא שלוש כמו לקודמו.

1988 – ימאהה   YZR500 OW98

בן לסדרה המוצלחת של דגם ה–YZR500, שיוצרה משנת 1973 וזיכתה את חברת ימאהה במעל מאה ניצחונות (מתוכם 11 אליפויות עולם). במהלך השנים התפתח הדגם, ובשנת 88 כבש את האליפות כשעל אוכפו רוכב אדי לאוסון. באותו המרוץ היה הדגם הדו פעימתי בעל ארבעת הצילינדרים בתצורת V 70 מעלות. סדרה זו סיימה את תפקידה בשנת 2002 לאחר שהשיגה עוד כמה וכמה ניצחונות מרשימים.

1994  – הונדה  NSR500

משנת 1983 ועד 2001 כיכבה סידרת ה-NSR של הונדה בכל מסלול ועם כמה שמות דגולים כפרדי ספנסר ואדי לאוסון אוחזים בכידון, בשנת 1994 זכתה מכונת המלחמה של הונדה בעלת 187 סוסים כועסים כשעל גבה מיק דוהאן האוסטרלי, שהצליח לאלף את המכונה כה טוב שעד שנת 98 זכו שניהם בעוד ארבע אליפויות עולם.

תגובות

הונדה מגדל 520