מחירון אופנועים מוטו - בגרסא דיגיטלית, בחנויות ובעסקים

קיוואי בנלי
ברקום
מתחת לשורת MENU מטרו
אינדיאן
הווסקוורנה באנר שמאל
אבניר באנר קוביה שמאל
שרקו
מטרו באנר שמאל הכי עליון
KTM עליון קוביה
תמוז
1 על 1
רוית עליון
אופנוסנטר קוביה שמאל
אוגוסטה קוביה הכי עליון
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
אינדיאן שמאל
פרפקט קוביה שמאל
כרמיאל קוביה שמאל
ברקום שמאל
HRP קוביה שמאל
HJC
מתלה לקסדה
הארלי שמאל

מוטו מדרג | 8 האופנועים האייקוניים

מוטו מדרג | 8 האופנועים האייקוניים

אסף לביא

צלם: יצרן

מתוך מוטו מדריך, גיליון 359, ינואר 2018, לקריאה דיגיטלית כאן.

 

אמ.וי אגוסטה F4

נתחיל מהאייקון הכי אייקוני, חלומם הרטוב של רוכבי שנות ה- 90 וחובבי מהירות וכוח. עוצב על ידי מעצב האופנועים הנודע מאסימו טמבוריני במרכז הפיתוח של קאג'יבה ונותר במשך 20 שנים נאמן לעיצובו, כמעט דבר לא השתנה במראה של יצירת האמנות המוטורית הזאת.

 

ימאהה וי-מקס

הוי-מקס זכור במוחם של רבים כמפלצת הטורפת פיסות אספלט ישרות, תמימות וחסרות מזל. נוצר לראשונה בשנת 1985 והציג נתונים פסיכים במונחי אז, 113 כ"ס על אופנוע "קרוזר" ללא מגדש על או טורבו. עד שנת 2007 יוצר הוי-מקס כמעט ללא שינויים, עוד הוכחה למעמדו כאייקון.

 

הונדה CB750

מכונה הסופרבייק הראשון בנוסף להיותו אבי האופנוע היפני האוניברסלי, מונח המתאר את הסגמנט אשר נוצר אחרי הצגת ה- CB750, אז החלו ארבעת היצרנים היפנים הגדולים ליצר אופנועים כמעט זהים, כולם כוללים מנוע ארבע צילינדרים אחוד עם רכיבי התמסורת בתוכו, תנוחת רכיבה זקופה, בלמי דיסק, בולמים קונבנציונליים ועיצוב דומה מאוד. ה- CB נמכר בגרסאות רבות ביניהן גרסת קסטום והונדהמאטיק האוטומטי.

 

ב.מ.וו R1200GS

מככב בראש טבלת המכירות העולמית כבר שנים רבות והפך לאייקון ההרפתקנות והחופש, אול-אראונדר מושלם שיודע לעשות הכל, החל את דרכו בשנת 1980 ועבר מאז מהפכים רבים. כיום מיוצר עם מנוע מקורר מים מודרני. מתחריו מציעים גישות שונות לאותו הסגמנט, כשחלק לוקחים את הדרך הלא סלולה וחלק מכוונים לכבישים מפותלים, אך אף אחד לא משחזר את הצלחתו.

 

הונדה קאב

מעל ל- 100 מיליון יחידות מהדגם המוצלח הזה נמכרו בין השנים 1958 ל- 2017. אופנוע חצי אוטומטי, פשוט ויעיל שכבר הוכח כבילתי ניתן להשמדה ונתוני המכירות שלו זיכו אותו במקום ברשימה לצד אופנועי על ויצירות מופת. על שיווקו של הקאב לומדים בחוגי פרסום ויח"צ, המשפט "פוגשים את האנשים הנחמדים ביותר על הונדה" חתום על הצלחתו ועל תדמית האופנועים הכללית ובארה"ב בפרט.

 

דוקאטי מונסטר

בשנת 1993 לקחו דוקאטי הימור רציני כאשר הטילו על המעצב מיגל גאלוזי משימה של יצירת דוקאטי חדש מהיסוד; עד אז דגמי דוקאטי ברובם המכריע נועדו לספורט, במונסטר 900 החדש גברו העיצוב, ההופעה, הנוכחות והסקס אפיל – מאז ועד היום ייזכר המונסטר כאופנוע שהציל את דוקאטי מכל תסבוכת כלכלית שהייתה והיה העוגן הכלכלי שלה.

 

רויאל אנפילד בולט

הבולט מיוצר ברציפות מאז 1948 ועד היום, הרבה השתנה בו, מנוע 500 הסמ"ק של הבולט המודרני כבר מוזרק דלק ומותנע ע"י סטרטר, גם רגלית ההילוכים מצאה את מקומה הנכון בצד שמאל והאמינות השתפרה פלאים. כל מי שטייל בהודו מכיר את האופנוע הזה באחת מהווריאציות שלו וראה במו עיניו איך מתקנים בעזרת מצרכים מהמכולת תקלה שהייתה מוציאה לגמלאות כל אופנוע אחר .

 

סוזוקי R750

באמת שאין מה להרחיב, תעירו כל חובב מוטוריקה בבהלה ותבקשו את המפתחות של מכונת הריגושים האולטימטיבית והוא יחפש את הצרור של ה- R שהיה לו אי שם בשנות ה- 90. כשמחפשים בגוגל את המילה אופנוע ספורט הוא מופיע ראשון ובישראל הסיבה נעוצה בין היתר בחרם הערבי, היצרן היפני היחיד שמכר בישראל אופנועים בתקופת החרם הערבי היה סוזוקי, וה- R היה אופנוע הדגל של היצרן באותה התקופה.

 

כמעט נכנסו לרשימה: ימאהה XT500, נורטון קומנדו, בימוטה טזי 3D, דוקאטי 916, הונדה פיירבלייד, קוואסאקי GPZ900, הארלי-דווידסון פאט-בוי, הונדה גולדווינג, סוזוקי היאבוסה.

5 תגובות ל מוטו מדרג | 8 האופנועים האייקוניים

  1. V-MAX … חלום …
    דרך אגב – 145 סוסים במקור (ולא 113 כמו שרשמתם)

  2. רשימה יפה מאוד!!!
    לגבי R750 הייתי נמנע מצידוקים בסגנון ה"חרם הערבי", כי האופנוע נחשב לאלמותי גם בחוגים מקצועיים מחוץ לישראל. אם אתם חושבים שיש בעולם טובים ממנו על המשבצת שלו, יועיל עם תתקנו, ובמקביל תערכו רשימה נוספת…
    אני מציע לעשות רשימה נפרדת לכבוד יום העצמאות ה- 70 למדינת ישראל, ובה להכליל רבי מכר ישראליים. במקרה כזה יכול להיות ש R750 יופיע גם שם. או רק שם, אם תוציאו אותו מהרשימה העולמית.
    ברשימות שונות בחו"ל נהוג להכניס לרשימה גם את הוספה, אצלכם היא אפילו לא נכנסה לרשימת "הרזרבה", ובכל מקום היא תתפוס מקום מכובד ברשימה הישראלית, לדעתי גם הXT500 DR600 ועוד שלא ברשימת הרזרבה שלכם כגון ג'אווה 350, פיאג'ו סי(קאב איטלקי עם גיר ווריאטור).
    יש סיבה מיוחדת לבחירת 8 אופנועים, ולא מספר חגיגי כגון 10?
    תודה, ויש כוח.

  3. אינפילד וקאב בתוכו ו916 בחוץ… עולם ישראלי..

  4. הונדה vfr גם לדעתי זוכה לתהילת עולם

אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל