חדש! מוטו מדריך בשיתוף יד2. עכשיו בחנויות וכאן

קיוואי בנלי
ברקום
מטרו עליון מתחת ל- MENU – מקום 2 – אחד על אחד
KTM
הווסקוורנה באנר שמאל
אפריליה
מטרו באנר שמאל הכי עליון
רפידו
KTM עליון קוביה
אייפקס
Ad motorsport
פרפקט קוביה שמאל
לארט
תמוז
סטפן
אופנוסנטר קוביה שמאל
לרט
כרמיאל קוביה שמאל
אוגוסטה קוביה הכי עליון
מטרו באנר שמאל הכי עליון
שוברט
HJC
מטרו לבן – קוביה שמאל
HRP קוביה שמאל
הארלי שמאל
ברקום קוביה שמאל

מוטו מדרג | 8 האופנועים האייקוניים

מוטו מדרג | 8 האופנועים האייקוניים

אסף לביא

צלם: יצרן

מתוך מוטו מדריך, גיליון 359, ינואר 2018, לקריאה דיגיטלית כאן.

 

אמ.וי אגוסטה F4

נתחיל מהאייקון הכי אייקוני, חלומם הרטוב של רוכבי שנות ה- 90 וחובבי מהירות וכוח. עוצב על ידי מעצב האופנועים הנודע מאסימו טמבוריני במרכז הפיתוח של קאג'יבה ונותר במשך 20 שנים נאמן לעיצובו, כמעט דבר לא השתנה במראה של יצירת האמנות המוטורית הזאת.

 

ימאהה וי-מקס

הוי-מקס זכור במוחם של רבים כמפלצת הטורפת פיסות אספלט ישרות, תמימות וחסרות מזל. נוצר לראשונה בשנת 1985 והציג נתונים פסיכים במונחי אז, 113 כ"ס על אופנוע "קרוזר" ללא מגדש על או טורבו. עד שנת 2007 יוצר הוי-מקס כמעט ללא שינויים, עוד הוכחה למעמדו כאייקון.

 

הונדה CB750

מכונה הסופרבייק הראשון בנוסף להיותו אבי האופנוע היפני האוניברסלי, מונח המתאר את הסגמנט אשר נוצר אחרי הצגת ה- CB750, אז החלו ארבעת היצרנים היפנים הגדולים ליצר אופנועים כמעט זהים, כולם כוללים מנוע ארבע צילינדרים אחוד עם רכיבי התמסורת בתוכו, תנוחת רכיבה זקופה, בלמי דיסק, בולמים קונבנציונליים ועיצוב דומה מאוד. ה- CB נמכר בגרסאות רבות ביניהן גרסת קסטום והונדהמאטיק האוטומטי.

 

ב.מ.וו R1200GS

מככב בראש טבלת המכירות העולמית כבר שנים רבות והפך לאייקון ההרפתקנות והחופש, אול-אראונדר מושלם שיודע לעשות הכל, החל את דרכו בשנת 1980 ועבר מאז מהפכים רבים. כיום מיוצר עם מנוע מקורר מים מודרני. מתחריו מציעים גישות שונות לאותו הסגמנט, כשחלק לוקחים את הדרך הלא סלולה וחלק מכוונים לכבישים מפותלים, אך אף אחד לא משחזר את הצלחתו.

 

הונדה קאב

מעל ל- 100 מיליון יחידות מהדגם המוצלח הזה נמכרו בין השנים 1958 ל- 2017. אופנוע חצי אוטומטי, פשוט ויעיל שכבר הוכח כבילתי ניתן להשמדה ונתוני המכירות שלו זיכו אותו במקום ברשימה לצד אופנועי על ויצירות מופת. על שיווקו של הקאב לומדים בחוגי פרסום ויח"צ, המשפט "פוגשים את האנשים הנחמדים ביותר על הונדה" חתום על הצלחתו ועל תדמית האופנועים הכללית ובארה"ב בפרט.

 

דוקאטי מונסטר

בשנת 1993 לקחו דוקאטי הימור רציני כאשר הטילו על המעצב מיגל גאלוזי משימה של יצירת דוקאטי חדש מהיסוד; עד אז דגמי דוקאטי ברובם המכריע נועדו לספורט, במונסטר 900 החדש גברו העיצוב, ההופעה, הנוכחות והסקס אפיל – מאז ועד היום ייזכר המונסטר כאופנוע שהציל את דוקאטי מכל תסבוכת כלכלית שהייתה והיה העוגן הכלכלי שלה.

 

רויאל אנפילד בולט

הבולט מיוצר ברציפות מאז 1948 ועד היום, הרבה השתנה בו, מנוע 500 הסמ"ק של הבולט המודרני כבר מוזרק דלק ומותנע ע"י סטרטר, גם רגלית ההילוכים מצאה את מקומה הנכון בצד שמאל והאמינות השתפרה פלאים. כל מי שטייל בהודו מכיר את האופנוע הזה באחת מהווריאציות שלו וראה במו עיניו איך מתקנים בעזרת מצרכים מהמכולת תקלה שהייתה מוציאה לגמלאות כל אופנוע אחר .

 

סוזוקי R750

באמת שאין מה להרחיב, תעירו כל חובב מוטוריקה בבהלה ותבקשו את המפתחות של מכונת הריגושים האולטימטיבית והוא יחפש את הצרור של ה- R שהיה לו אי שם בשנות ה- 90. כשמחפשים בגוגל את המילה אופנוע ספורט הוא מופיע ראשון ובישראל הסיבה נעוצה בין היתר בחרם הערבי, היצרן היפני היחיד שמכר בישראל אופנועים בתקופת החרם הערבי היה סוזוקי, וה- R היה אופנוע הדגל של היצרן באותה התקופה.

 

כמעט נכנסו לרשימה: ימאהה XT500, נורטון קומנדו, בימוטה טזי 3D, דוקאטי 916, הונדה פיירבלייד, קוואסאקי GPZ900, הארלי-דווידסון פאט-בוי, הונדה גולדווינג, סוזוקי היאבוסה.

תגיות:

תגובות

אבניר מגדל ימין תחתון סוזוקי
הונדה מגדל הימורים