fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
תמוז
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
לרט
מוטוטאץ דקר
עופר אבניר קוביה שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
HJC
voge מוטו24 באנר
סטפן
אודי דגן 140 על 70

מוטו במסלול | יום חם בכוכב נסתר

מוטו במסלול | יום חם בכוכב נסתר

כתב: מיקו שלו

צלמים: מיקו שלו ואוני אשוח-ממרן

פורסם לראשונה במגזין מוטו, גיליון 294, ספטמבר 2012.

"על מה תרצה לרכוב?" שאלו אותי אנשי עופר-אבניר כשהזמינו אותי ל"יום רכיבה מודרך". והציגו בפניי את רשימת אופנועי הספורט של סוזוקי ואפריליה. לאחר לבטים עמוקים, שנמשכו כשתי שניות, אמרתי, תוך כדי ניסיון להסתיר את ההתרגשות בקולי: סוזוקי GSX-R600.

יום-ימיים לפני יום ההדרכה התברר לי שביום הרכיבה ישתתפו כארבעים רוכבים. בדמיוני ראיתי את המסלול עמוס לוחמים ואת העלייה אליו ואת הירידה ממנו כפקק תנועה איילוני מצוי. חשבתי והכנתי את עצמי ליום של סיקור ומפגש חברתי, שבצדו ניחוח מנועים חובבי סל"ד; על הרכיבה, למרות האופנוע הנפלא, ויתרתי מראש בגלל מה שנראה לי כעודף רוכבים בו בזמן.

הרוכבים שהגיעו ליום האימון מייצגים חתך רחב של האוכלוסייה; עדות, מינים, צבעים וגילים – כולם היו שם. כולם מתכנסים להרצאת מבוא ליום האימון. כפיר לוין מסיים את הרצאתו, וקצב דפיקות הלב של כולם מתגבר. הקבוצה הראשונה עולה למסלול, ואימון הרכיבה עומד להתחיל. צליל המנועים כאילו שדוחף את העולם הרחק מאתנו, כאילו רק אנחנו, האופנועים וה"כוכב" קיימים, כל שאר העולם נעלם. המקצה הראשן יוצא לדרך בסערה. מרגע זה הכול דינמי, קבוצה אחת רוכבת ומודרכת במסלול, ושאר הרוכבים צופים בה, מעודדים ומנתחים כל תנועה וזווית של חבריהם הרוכבים, לומדים ומלמדים בו בזמן. מקצה רודף מקצה, והכול מתנהל בסדר מופתי. הרוכבים, מתלהבים אך ממושמעים, עשו ככל יכולתם לרצות את הצוות במשך היום, ובזכות זאת נהנו מקצב עלייה וירידה מצוינים מהמסלול, קבוצה החליפה קבוצה בזריזות, ההפסקות שנעשו בין הרכיבות לא היו ארוכות מדי, והרוכבים לא השתעממו בין רכיבה לרכיבה.

הרוכבים, כולם ממוקדים, מלאי רצון וכוונה להשתפר ולהתמקצע ולבושים במיטב ציוד הרכיבה הקיים בעולם. לאורך המסלול מוצבים אנשי הדרכה. הכול מתוקתק. לא שיערתי ששיעורי רכיבה בישראל הגיעו לדרגת מקצועיות שכזו. חשבתי, אמנם, שבשל גודל הקבוצה אעדיף שלא לרכוב, אבל, נו באמת, בתוך כל האטרף הזה, לך תתאפק… לאחר הקפות המסלול הראשונות, שנועדו בעיקר לחבר אותי ל-GSXR600, לאחר שהתחלתי להתייחס לסביבה קצת יותר מאשר לאופנוע, הבנתי כמה חשוב הוא תפקידם של אותם המדריכים המפוזרים לאורך המסלול. בזמן הרכיבה מלוות את הרוכבים עיניהן הפקוחות והמקצועיות של המדריכים הללו וישנה תקשורת רצופה בינם ובין הרוכבים. הנפת יד קלה, הדגמה של תנוחת ישיבה, תנועה של ידית גז בפתיחתה – מלבד הסברים מילוליים, הקורס מתנהל בשפה האוניברסלית של הרוכבים. כל רוכב ורוכב מקבל טיפים מהמדריכים בזמן הרכיבה,  וכל הרוכבים העידו שהרגישו את השיפור ממקצה למקצה.
את יום הרכיבה חתם לוין בהרצאת סיכום; צריך להבין, הוא הדגיש, שהסיפור אינו מסתיים ברגע זה אלא רק כשמגיעים הביתה. לוין סיפר לרוכבים על השינויים שנעשים בצורת החשיבה של הרוכב לאחר רכיבה באזור מוגן ומבוקר יחסית ועל נטייתם של רוכבים לחזור הביתה ו"קצת" לשכוח כמה מסוכן הוא הכביש הציבורי.

בסיכומו של יום, חייבים לומר את האמת: מסלול האימונים היחיד שלנו מאולתר וצפוף למדי. גם החום לא הפך את הצפיפות להיות קלה יותר (מה גם שכיתת הלימוד לא ממוזגת), אבל היה אפשר להתרשם מהמקצועיות של מנהלי המסלול, הרוכבים והמארגנים. גם החזרה ללא הרף על נושא הבטיחות עשתה את שלה, והרוכבים נהנים להרשים את חבריהם ואת הצוות במילוי כללי הבטיחות (ולא ברכיבה בוטה ואגרסיבית). שאפו. עכשיו, רגע לפני שאני שולח את הכתבה למערכת, אני לא מצליח להתאפק ולהגיד בבירור: נהניתי…

על האופנוע

את הסוזוקי GSX-R600 שרכבתי עליו במסלול לא בחרתי בקלות. האפשרות לרכוב במסלול על האפריליה טואנו האהוב עליי קרצה לי, וניסיון קצר על ה-GSX-R750 רמז שגם הוא מצטרף להתלבטות. למעשה, צפיפותו של המסלול שהתאמנו בו באותו היום והעובדה שעדיין לא רכבתי על ה-GSXR600 גרמו לי לבחור בו, ובחירה זו התבררה כנכונה לי ומענגת גם יחד. צליל המנוע של האופנוע מדהים, האופנוע נוח מאחרים בקטגוריה זו, המנוע חזק, גמיש ושופע מומנט, היגויו של האופנוע ידידותי, ובזכות כל אלה, האופנוע הוא המתאים ביותר למקצה שיפור לרוכבים, ובו בזמן, ליהנות מאופנוע מרשים וידידותי גם יחד.

תודה מכפיר לוין לישראל ויליגורה, מנהל מותג סוזוקי-אפריליה, ולשי לוי, יושב ראש מועדון אופנועי הספורט, על תמיכתם ועזרתם בארגון האירוע.

גלריה

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל