חדש! מוטו מדריך בשיתוף יד2. עכשיו בחנויות וכאן

מטרו ימין 4
איפון
מתחת לשורת MENU מטרו
פרפקט אופנועים
הווסקוורנה באנר שמאל
אפריליה
מטרו באנר שמאל הכי עליון
לרט
KTM עליון קוביה
Ad motorsport
פרפקט קוביה שמאל
סטפן
אייפקס
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לארט
תמוז
אופנוסנטר קוביה שמאל
הארלי שמאל
מטרו לבן – קוביה שמאל
ברקום קוביה שמאל
אוגוסטה קוביה הכי עליון
כרמיאל קוביה שמאל
HJC
מטרו באנר שמאל הכי עליון
שוברט
HRP קוביה שמאל

הרפתקאות בשטח

הרפתקאות בשטח

מיקי כהן

רכשת אופנוע אדוונצ'ר חדש. קודם כל מזל טוב. עכשיו, בכביש אתה יודע לרכב אבל היתרון של אופנוע כזה הוא היכולות שלו מעבר לאספלט הסלול. אז איך מתנהלים עם אופנוע ששוקל מעל רבע טון על כורכר? איך מתקלים איתו עליות? ומה עם ירידות? או בקיצור, איך מצליחים למצות את הפוטנציאל הגדול של רכיבה בשטח?

ובכן, יש פיתרון. ישנם, בארץ, בתי ספר לרכיבה אשר מדריכים רכיבות שטח לבעלי אדוונצ'רים או דו"ש ים גדולים. השיטה פשוטה, לוקחים קבוצת רוכבים בעלי דו"ש גדול, בונים סילבוס לקורס ומדריכים. אבל מה אם אתה כבר לא מתחיל? ומה עם יש לך קצת ניסיון על דו"ש גדול בשטח?

פרו ריידינג, זיהו כי יש ביקוש להדרכות שטח למתחילים וגם למתקדמים יותר, לכן הם מציעים תוכנית אימון בקבוצות קטנות גם למתקדמים ולאחד כזה, הצטרפתי אני, על מנת להבין מה לומדים המתקדמים.

התכנסנו באזור המרכז בשעות הבוקר של יום שישי אחד, קבוצה של רוכבים מתחילים ומתקדמים כאחד. מגוון האופנועים היה רחב וכלל החל מטנרה 660 וכלה ב-GS 1200 אדוונצ'ר.

המתינו לנו 2 מדריכים ואחר קפה של בוקר והכרות קצרה, חולקנו ל-2 קבוצות; מתחלים ומתקדמים, כאשר כל קבוצה כללה כ-5 רוכבים וקיבלה משימות שונות, בהתאם ליכולות הרוכב, תחת עין פקוחה של מדריך.

תרגלנו פניות בישיבה ובעמידה, עליות קלות וירידות, תרגלנו בלימה עם הבלם האחורי, רכיבה בשיפועי צד קלים ועוד, בזמן שהמדריך עוקב אחר כל רוכב ורוכב ומחלק הערות והארות בהתאם לביצועיו.

לאחר כשעתיים של תרגולים, התכנסנו כולנו לסיכום אמצע קצר ויצאנו לטיול באזור. כל קבוצה מלווה במדריך ומסלול התואם את יכולות הרוכבים בקבוצה.

טיילנו כשעה וחצי באזור ההדרכה, טיול המשלב את התרגול אותו עברנו ומוסיף אלמנטים חדשים ותיקלנו מכשולים אשר רוב הרוכבים, כנראה שלא היו עוברים אם היו מטיילים עצמאית. טיול כזה, בליווי מדריך, משרה ביטחון כי ניתן לעבור מכשולים שעל פניו נראים קשים יותר מאשר הם באמת ובמקומות אשר חששנו לעבור, המדריך, במיומנות, העביר את האופנועים.

בסיכומו של יום, חזרתי הביתה עייף אך מרוצה. האופציה ללמוד בקבוצה קטנה ואינטימית ושילוב טיול בהדרכה, מוסיף מימד נוסף ומאפשר קצב התקדמות אישי מהיר יותר ולדעתי גם מהנה יותר.

אני כבר קבעתי שיעור נוסף.

גלריה

תגיות:

תגובות

אבניר מגדל ימין תחתון סוזוקי
הונדה מגדל הימורים