מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
ברקום
מתחת לשורת MENU מטרו
אינסטגרם
קונה אופנוע
מטרו באנר שמאל הכי עליון
הווסקוורנה באנר שמאל
עופר אבניר קוביה שמאל
ברקום שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
סטפן
לרט
פרפקט קוביה שמאל
KTM עליון קוביה
תמוז
מוטוליין עפולה
HJC
סטומפ
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
מתלה לקסדה
הארלי שמאל
מונדיאל קוביה

גנב האופנועים ואתה: אמצעי הגנה לשמירה על האופנוע

גנב האופנועים ואתה: אמצעי הגנה לשמירה על האופנוע

כתב: דניאל מיצו פטרי | צילום: נועם עופרן, בתמונה: אוהד אלגוב, פעם פורץ נוצץ במערכת מוטו, היום עורך ראשי של מגזין אוטו.

אין בידי סטטיסטיקה מעודכנת לגבי מספר כלי הרכב הדו-גלגליים הנגנבים מדי חודש בישראל, אבל מקריאה ברשתות החברתיות אני לומד שבכל שבוע יש לפחות גניבה אחת או שתיים. מכת הגניבות פוגעת בציבור האופנוענים ביתר שאת בגלל בעיית המחירים המטורפים של הביטוחים שאנחנו צריכים לשלם, לכן מן הסתם לא כל האופנועים מבוטחים נגד גניבות.

התחושה הזו של פיק הברכיים, של נפילת הלב לתחתונים, של ההיסטריה מתחילה לעלות ולחלחל בקרביך כשאתה מבין שבעצם לא טעית, זו באמת הנקודה שבה השארת את האופנוע שלך, והנה, הוא לא שם עכשיו – כל אלה לא שווים את המחיר שתשלם על השרשרת היקרה ביותר או על האזעקה המשוכללת ביותר.
אני עצמי אינני גנב, לפחות לא של אופנועים, לכן חשוב לציין כי כל הכתוב פה נלקח מפרי מוחי הקודח ואיננו מעוגן בשום ניסיון מעשי בשטח (מצידם של הגנבים, כאמור). אך יחד עם זאת, בתור בעליהם הגאה של מספר לא מבוטל של אופנועים במהלך 25 השנים האחרונות, ולאחר בחינת לא מעט מקרי גניבה שקרו לחברים ולאנשים עמם הייתי בקשר, הגעתי למספר תובנות חשובות בנושא מיגון האופנוע.

במערב הפרוע של ארה"ב היו נוהגים לירות בגנבי סוסים. המנהג הזה המשיך (ויש כאלה שאומרים שהוא עדיין מתקיים) במשך שנים, אבל לצערנו הוא לא עבר אדפטציה לגנבי אופנועים, וחבל שכך. לכן, במסגרת שירותי "מיצו תורם לקהילה", החלטתי שכדאי שגם אתם תכירו את הנושא וגם אם לא תהפכו להיות מומחים בתחום, לפחות תפנימו את החשיבות. אל תגידו לי זה לא יקרה. למדו מניסיונם של אחרים, היו חכמים. תקראו ותנסו ליישם.

יאללה בואו נתחיל.

אז למה בעצם יש מי שחומד את הכלי שלנו? גניבת אופנוע יכולה להיות למספר מטרות (ולאו דווקא לפי סדר החשיבות):

שימוש מזדמן באופנוע והשלכה לאחר גמר הדלק – ילדים ונערים משועממים, רוצחים שכירים בדרך למשימת חיסול (לא צוחק, אני רציני מאוד) – כל אלה ואחרים ישתמשו באופנוע היקר שלך כחפץ נטול ערך וישליכו אותו לאחר זמן מה (ואם מדובר באמת ברוצחים שכירים, הם גם ישרפו את הכלי אחרי הפעולה);
שימוש קבוע תוך הסתרת הפרטים האמיתיים של האופנוע – כאלה שנוסעים על מחמל לבך, לעיתים באזור הקרוב אליך, תוך כדי שימוש בפרטים מזויפים של אופנוע אחר;
שימוש מעבר לקו הירוק – (או בתחומים מסויימים של הקו הירוק באזורים שבהם מתגוררת אוכלוסיה, אהממ… נו, אתם יודעים) גם אלה ירכבו על האופנוע שלך, אבל לפחות לא תראה אותם עושים את זה לידך, רק במילואים;
כופר – גניבה במטרה שהבעלים ישלם כסף על-מנת להחזיר לעצמו את רכושו הפרטי. סביר להניח שהגנבים הללו היו מועמדים טובים להוצאה להורג במדינה מוסלמית הגונה;
פירוק לחלקים – שחיטה של יקיר לבך למטרת חלפים במוסכים מפוקפקים.

אז מה עושים? לפני שנתחיל ברשימת אמצעי הנגד יש כמה כללים חשובים שאנחנו צריכים להסכים עליהם. תקראו, אלה הנחות היסוד שלנו:

1. זול עולה ביוקר, עצלנות עולה ביוקר, אין חנייה קצרה, אין עצירה לרגע, במצב אידיאלי, כל העמדת אופנוע כמוה כחניית לילה;
2. יש אנשים שרוצים את האופנוע שלך, ולא פחות חשוב, יש אנשים ששונאים את האופנוע שלך ו/או אותך;
3. גנבים מקצועיים מסוגלים לפרק כל דבר במספר שניות, זו העבודה שלהם, והם מומחים בתחומם. אתה לא יכול למנוע את זה מהם באופן אבסולוטי לנצח;
4. אם נפלת על גנבים חובבנים שאינם עושים זאת לפרנסתם, הסיכויים שלך טובים יותר;
5. ככל שהאופנוע שלך מדגם נחשק יותר ו/או הוא משמש יותר אנשים שנוטים להתרסק יותר מאחרים, כך הוא ו/או חלקיו השחוטים שווים יותר בעיני כאלה שמשתינים על החוק בקשת;
6. ככל שאתה גר קרוב יותר לקו התפר או בישובים מוכי גניבות כך אתה מגדיל בצורה הנדסית את הסיכוי שהוא לא יהיה שלך יותר, בקרוב;
7. ברשותך אופנוע שטח? אתה חי על זמן שאול. ברשותך אופנוע שטח ואתה גר באזור כפרי? פלא בכלל שהוא עוד אצלך, תסתכל רגע דרך החלון (חמסה חמסה חמסה);
8. ככל שיש יותר ילדים באזור מקום מגוריך כך יהיה האופנוע שלך בסכנת ונדליזם גדולה יותר;
9. כל דקה שאתה מרוויח היא לטובתך;
10. אם אתה רוצה לישון בשקט – עשה ביטוח מקיף.

שימו לב לנקודה #10: הנחת העבודה היא שאם אתם עושים ביטוח מקיף, אתם פועלים בהתאם להנחיות חברת הביטוח. כמובן שזה לא פוטר אתכם מקריאת המאמר הזה, אבל לפחות אתם ישנים בשקט בלילה.

הערה:
בנוסף או במקום נקודה #10 לעיל צריך לדעת שיש חברות שמספקות שירותי איתור + אזעקה + מעין 'הבטחה' שבמידה והאופנוע שלכם ייגנב הם ישלמו לכם סכום מסויים כפיצוי. אני לא נכנס לנקודה הזו ולא מזכיר שמות בכוונה, אבל דעו שהאופציה בהחלט קיימת והיא בוודאי טובה לחלק מהרוכבים.

גנב אופנוע יכול להיות גנב מקצועי (ראה סעיף 3), גנב מזדמן (סעיף 4), או סתם חוליגן צר עין, פרי ותוצר מערכת החינוך המעולה של מדינת ישראל (סעיף 8). גנב ירצה לקחת ממכם את האופנוע שלכם, וירצה לעשות זאת במהירות האפשרית. הוא יעשה זאת במגוון דרכים, הנה חלק מהן:

הרמה והעמסה על טנדר או עגלה – במקרה כזה נשאף למנוע מהאופנוע לזוז ממקומו ע"י קיבוע לעצם או עצמים חיצוניים. שימוש במנעול דיסק בלבד לא ימנע כלל את הגניבה;
התנעה ונסיעה ממונעת מהמקום – במקרה כזה נשאף למנוע מן האופנוע להתגלגל הלאה, אבל גם נשתמש באמצעים מנתקי הצתה כגון אימובילייזרים, אזעקות ו/או מערכות איתור, יחד עם קיבוע לעצמים חיצוניים;
גרירה רגלית עד למקום נסתר בו יוכלו להניע את האופנוע ולרכב מאותה נקודה ואילך, או לשם "קירור" האופנוע וניסיון להמתין במקום קרוב כדי לבדוק האם לא מותקנת עליו מערכת איתור כזו או אחרת – גם כאן כמו במקרה הקודם נשאף למנוע את ההזזה הפיזית של האופנוע ע"י קיבוע לעצם חיצוני, רצוי יותר מאחד, וכן שימוש במנעול דיסק, יחד עם מערכת אזעקה/מערת איתור שתתריע בפני כל תנודה של האופנוע.

אז איך אפשר להגן על האופנוע שלנו מפני גנבים? האמצעים למיגון הכלי מתחלקים למספר קטגוריות:

מניעת הזזה – קיבוע לעצם חיצוני קשיח וחזק באמצעות שרשרת, רצוי יותר מאחת, וכן באמצעות מנעול דיסק טוב. גם נעילת כידון יכולה לעזור במעט. לכל אלה יש גורם מכפיל חשוב – חסימה פיזית של האופנוע ע"י רכב(ים), מחסומים או אמצעים אחרים;
מניעת הרמה – קיבוע לעצם חיצוני קשיח וחזק באמצעות שרשרת, רצוי יותר מאחת. בנוסף, חסימה פיזית של האופנוע ומניעה של טנדרים ו/או עגלות מלהתקרב למרחק סביר ממנו ע"י שימוש בחסימות של רכב(ים), מחסומים וכו';
מניעת התנעה – אימובילייזרים מובנים של היצרן, אזעקות, ניתוקים מתוחכמים של מערכת החשמל;
איתור – שימוש במערכת המחוברת למוקדים המאויישים 24/7 + סיירים + צוותי תגובה מהירה;
הסתרה ויזואלית – כיסויים, הסתרה מאחורי עצמים גדולים יותר;
הרתעה – תאורה טובה, גלאי תנועה, כלבים נובחים, תנועה קבועה של אנשים, נוכחות משטרתית באזור;
התראה – אזעקות, מערכות איתור, גלאי תנועה, שכנים חשדניים, כלבים נובחים;
● ביטוחים – כבר הסכמנו על זה מקודם. לעיתים המחיר האסטרונומי שנשלם על ביטוח מקיף מלא (או חלקי, מגן רק בפני גניבה) שווה את שעות השינה וכאבי הראש.

נקודת המפתח שלנו היא שימוש בכמה שיותר מן האלמנטים הנ"ל כדי לייצר הגנה מבוססת שכבות, במטרה לעכב עד כמה שאפשר את ביצוע הגניבה. התקווה היא שאופנוע ממוגן היטב יגרום לגנב לעבור לאופנוע אחר שאיננו מציב בפניו בעיה כה גדולה. הכלי שלנו לא צריך להיות הכי ממוגן בעולם, הוא צריך להיות יותר ממוגן מהאופנוע שלידו.

השרשרת: נעילה עם שרשרת לא תמנע באופן מוחלט את גניבת האופנוע, אבל נעילת אופנוע עם שרשרת הגונה מאפשרת לך לקנות לעצמך עוד כמה שניות יקרות. השרשרת צריכה להיות מסיבית, ארוכה מספיק כדי להקיף את העצם אליו אתה מעוניין לקבע את האופנוע, וכן בעלת מנעול מכובד. כדאי להתייעץ עם מומחים בתחום ולא להסתפק במה שכתוב על השרשרת. כדאי גם שהשרשרת עצמה תהיה עטופה בבד או בפלסטיק גמיש. אגב, ניתן להשתמש גם בשרשרת משנית נוספת כדי לעכב עוד יותר את הגנב.
קיבוע האופנוע לעצם חיצוני: זהו החלק החשוב ביותר (יחד עם בחירת השרשרת), מה שמונע מסתם גנבים מזדמנים מלהרים את האופנוע שלך על טנדר ולהתרחק במהירות. מכיוון שניתן לחתוך כל שרשרת אנו צריכים להקשות על הגנבים ולהקטין את היכולת שלהם לבצע את החיתוך במהירות ובקלות. לכן, בזמן בחירת מקום הקשירה או העיגון כדאי למצוא מקום שיסבך את פעולת החיתוך עד כמה שאפשר. אם אתם משתמשים בשתי שרשראות, קבעו אותן לשני עצמים שונים.
אם אין לכם עמודים נאותים בקרבת החניה שלכם, שווה לשקול רכישה של אביזרים ייעודיים המקובעים לארץ ומאפשרים הכנסה של כל הגלגל הקדמי לתוכם בצורה כזו שהמנעול והשרשרת נמצאים בתוכם בזווית כזו שמקשה מאוד על הפורץ לבצע את החיתוך המהיר בשטח. שווה לבדוק ולהשקיע במתקן כזה עבור חניית הלילה שלכם.
מנעול דיסק: מנעול דיסק לא יכול לשמש כאמצעי הנעילה העיקרי שלכם, כיוון שגנבים מיומנים פשוט ישימו את הגלגל על איזה סקייטבורד או משטח אחר עם גלגלים, ויסיעו את האופנוע בקלות לעבר הרכב המסחרי שמחכה להם. אבל מנעול דיסק שממוקם היטב ימנע את חופש ההזזה של האופנוע לאחר שהשרשרת נחתכה, ויכריח את הגנבים להרים את האופנוע במקום לדרדר אותו בשקט. הוא אינו יכול לעמוד בפני עצמו אלא בליווי קיבוע לעצם חיצוני, אבל הוא בהחלט משמש עוד שכבת הגנה שאסור לזלזל בה.
את מנעול הדיסק כדאי להלביש על הגלגל "האחר", לא זה שדרכו עוברת השרשרת. בנוסף, אני ממליץ להלביש אותו בצורה כזו שתנועת האופנוע תיחסם מיד עם התנועה הראשונית, כלומר מספר סנטימטרים לפני שהוא "פוגש" את הקאליפרים או את צינורות הטלסקופים, ולא לתת לו לעשות סיבוב כמעט מלא של הגלגל עד שהוא נעצר. כך, במידה ותשכחו להסיר את המנעול, תיעצרו מיד עם ההזזה הראשונית של האופנוע, עוד בטרם תוכלו לפתח מהירות כלשהי, בכך תקטינו את הנזק שיגרם אם תפלו. שווה לשקול שימוש בסליל צבעוני המחובר לכידון המשמש גם הוא לתזכורת.

אזעקה ו/או מערכת איתור: אזעקה עושה רעש (האסור על פי חוק) ו/או מפעילה ביפר או שולחת סמס לסלולרי. מערכת איתור עושה את כל זה אבל גם מאפשרת לכם לקבל שירות ממוקד 24/7 שמסוגל גם לתת מענה בשטח ובמקרים מסויימים גם לרדוף אחרי האופנוע הגנוב ולתפוס את הגנבים. אבל חשוב לדעת שגם אזעקות ומערכות איתור ניתנות לפריצה, מעקף וחסימה (במקרה של מערכת איתור) ע"י גנבים מקצועיים, לכן גם כאן הן אמורות לשמש בעיקר כגורם מעכב, מרתיע ומתריע בפני נגיעות באופנוע, ונדליזם, נסיונות הזזה ועוד. בדקו היטב מה מציעים היבואן והמתקין, שאלו חברים ואנשי מקצוע, אל תהססו לבצע השוואות בין ההצעות השונות. זכרו – זול עולה ביוקר. אם אתם לא עושים מקיף, לפחות השתמשו באזעקה טובה.

מערכות איתור טובות (וגם אזעקות, למרות הפופולריות ההולכת ופוחתת של מערכות אלה) חייבת להתייחס למספר פרמטרים טכניים/אלקטרוניים, וכן לנוחות המשתמש:
● חיישנים – זעזועים (לזעזוע האופנוע ושבירת חלקים), זווית (למנוע ניסיון תזוזה, גם אם הגנב נזהר מאד), מתח (לגילוי ניסיון פתיחת בסוויץ');
● ניתוק מתנע – יכול לעזור אבל די קל לעקוף אותו;
● שלט בעל קוד מתחלף עוזר לתת עוד הגנה ומונע העתקת השלט במוסך או ע"י מישהו שיש לו סורק תדרים;
● שלט עם ביפר – ייתן לך התראה גם במידה והצליחו לנטרל את הסירנה לפני הפעלת האזעקה;
● הגנה על המאותתים כנגד קיצור המערכת ונטרולה;
● סוללת גיבוי תעזור, אבל היא משמשת בעיקר לסתום את הפה של חברות הביטוח;
● הירדמות המערכת עוזרת בהקטנת תצרוכת החשמל בזמן חניית האופנוע לתקופה ארוכה;
● חוטים שחורים ימנעו זיהוי מהיר למטרת ניתוק;
● גודל המערכת חשוב – כמה שיותר קטן כך יותר קל להחביא את המערכת;
● תצרוכת חשמל בעת חניה – כמה שהמערכת צורכת פחות, כך המצבר שלך יחיה יותר זמן;
● האם מערכת האיתור היא אקטיבית או פסיבית – יש השלכות לעניין גם מבחינת דמי מנוי חודשיים וגם מבחינת תגובת המוקד לאירוע;
● איכות המוקד המאויש – איך הם יוצרים איתך קשר? באילו תנאים? מה הם עושים אם אתה לא עונה? מתי הם מוציאים מרדף?
● עלות חודשית – גם הוא שיקול חשוב.

כיסוי: זהו אולי האמצעי הכי פשוט שקיים, אבל בשום פנים ואופן אל תזלזלו בו. אין כמו כיסוי להרחיק מן העין, גם של גנבים במשימת סיור וגם של ונדליסטים ושאר מיני זבלים, וגם ישמור על האופנוע שלכם נקי יותר מפני ציפורים וחיות אחרות. הכיסוי צריך להיות קשור היטב. רצוי גם להקיף אותו בחלקו המרכזי ע"י מיתר או חוט קשירה אחר, כדי להקטין את ההתנפנפות שלו ברוח ואת הרצון של חתולים להיכנס פנימה ולשרוץ לך על המושב. אם אפשר, השתמש בכיסוי הכי מכוער, מלוכלך ומגעיל, אפשר אולי לרסס עליו משהו בצבע שחור שיהיה ברור גם מרחוק למי הוא שייך.

נקודה חשובה בעת בחירת הכיסוי צריכה להיות עמידותו לחום, לא תרצה שהכיסוי יימס בכל פעם שהוא נוגע באגזוז שלך. אם זה יקרה, תמצא את עצמך ממתין להתקררות של האופנוע, מה שיגביר את רמת החשיפה שלו בעת החניה. בנוסף, רצוי שהכיסוי יהיה בנוי מחומר קל המתקפל לגודל קטן ונוח.
אפשר לשים כיסוי אחד בבית ועוד אחד במקום העבודה, או לשאת אתכם כיסוי על האופנוע למטרת הסתרת הכלי בעת חניה מזדמנת. כמה שהכלי שלכם יהיה פחות חשוף, ככה הוא ישאר שלכם ליותר זמן.

נעילת כידון: נעילת כידון לא תפריע לגנב, בעיטה קלה והמנעול נשבר. מצד שני, שוב, כל שנייה שעוברת עד שהוא מצליח לקחת לך את הבייבי היא לטובתך. אל תסמוך על נעילת כידון כאמצעי עיקרי למניעת גניבה.

בחירת מיקום פיזי: מיקום החנייה צריך להיות באופן אידיאלי קרוב אליך ככל שניתן, קרוב ככל האפשר לחלון שלך (יעיל במיוחד בבתים פרטיים או קומות קרקע). במידה והמגורים הם באזור שלא מאפשר זאת אז מצא את הנקודה המוארת ביותר, הסואנת ביותר, הנצפית ביותר מהחלון הגדול ביותר שלך. עדיף לקשור את האופנוע לעמוד החשמל הענקי שנמצא בפינת הרחוב מעבר לכביש (בתנאי שאתה רואה אותו היטב מהבית שלך), מאשר לקבע אותו לעמוד של תמרור הנמצא בצד המדרכה שלך, אבל נסתר מעיניך בגלל השיחים שנמצאים בצד המדרכה. מוטב שיעמוד, מכוסה וקשור, בפינת צומת סואנת בה עוברים רכבים משך כל היום והלילה, מאשר מאחורי הבניין במקום בו אף אחד לא רואה אותו. מיקום נסתר בבניין משותף או באזור ציבורי כמו קניון או קולנוע משמעותו שלמרות שהוא נסתר מעיני העוברים והשבים, כך הוא גם מאפשר עבודה קלה יותר לגנבים.

תאורה: תאורת רחוב חזקה, במקום גלוי, או תאורה פרטית קבועה כמו איזה פרוג'קטור או תאורה עם חיישן תנועה, כל אלה יעזרו. רצוי שהתאורה תבוא מגבוה, וחשוב לשים לב לשינויים במצב התאורה, האם הנורה בחנייה נשרפת שוב ושוב? האם תאורת הרחוב לא דולקת כבר מספר ימים?

חסימה ע"י עצמים זרים: לא תמנע את הגניבה, אבל תקשה על הגנבים להתקרב אליו עם טנדר. חנה בין עמודים, רחוק משפת הכביש ככל האפשר, מאחורי מחסום חשמלי, בין קיר לבין המכונית המשפחתית. נכון שאת רוב האופנועים אפשר להרים פיזית ע"י 3 או 4 גברברים, אולי פחות, אבל אם הם יתקשו להוציא אותו מהפינה בה הוא דחוק וחסום, מה טוב. לנו זה ייתן עוד כמה דקות עיכוב.

שכנים: קשור קשר טוב עם השכנים שנמצאים קרוב לאופנוע שלך. דבר איתם, שיכירו אותך ואיפה אתה גר, שידעו מהן השעות בהן אתה בא והולך. שכן סקרן טוב לעיתים מאזעקה. שמור על שכנים כאלה בהישג יד, "שמן" את מערכת היחסים שלכם. השכן הזקן שמתלונן על הרעש האיום שאתה עושה בכל פעם שאתה מחנה את האופנוע או יוצא איתו בבוקר יכול, לאחר התחנפות מתאימה, לשמש גם כעין השלישית שלך ולגלות לך על כל ניסיון של נגיעה באופנוע שלך ("אתמול ראיתי את חבר שלך מזיז לך את הכיסוי של האופנוע, אבל הוא מיהר ללכת כי האזעקה התחילה לעבוד ולא היה לו את השלט לכבות אותה…").

אין עצלנות: כל דקה שהאופנוע בעמידה הוא צריך להיות קשור ונעול כאילו זוהי חניית הלילה שלו. כל דקה שהוא גלוי ולא נעול היא דקה שקורצת לגנבים. גנבים מקצועיים עושים סיורים מקדימים, מרגע שהם התבייתו עליו וראו ששווה לחכות שתגיע הביתה אבל אתה יורד לנעול אותו רק לפני השינה אז הם יתזמנו את רגע הגניבה לאותן שעות. גם אם קר, גם אם שכחת משהו למעלה, גם אם כבר התקלחת. נעילה היא נעילה, כיסוי ומיגון כל הדרך עד הסוף. אתה לא רוצה לקום בבוקר ולראות שדווקא בלילה שאמרת לעצמך שלך זה לא יקרה, זה אכן קרה.

ערנות סביבתית: לשים לב לגורמים זרים שמשוטטים, לשינויים במנח האופנוע, לשינויים סביבתיים. להיות פרנואידי ככל הניתן, ולא לפחד להתעמת עם אנשים שנראים חשודים.

המשטרה וגורמי חוק אחרים: לצערי, ברוב המקרים המשטרה לא עוזרת. מצד שני, במדינה שלנו טוב שיש קשרים. יש לך שכן שוטר? מצויין. שמור איתו על קשר טוב. שווה לשקול גם התנדבות בתחנת משטרה או במשמר האזרחי בעיקר כדי ליצור קשרי חברות מתאימים, והמבין יבין.

לסיכום

אני מקווה שמאמר זה האיר מספר נקודות חשובות בנושא מיגון אופנועים בפני גניבה ושהצלחתי להעלות את הנושאים האלה אל סדר היום שלכם. זכרו, זול עולה ביוקר וכל גניבה היא כאב לב, בין אם מדובר בקטנוע שזה כל רכושו של סטודנט ובין אם מדובר באופנוע ספורט חדש דנדש.

והכי חשוב – אם אין לכם כסף כדי שתאלצו במקרה גניבה לשלם מחדש על האופנוע שלכם או לוותר עליו לגמרי – עשו ביטוח מקיף. כך אמנם תוציאו אלפי שקלים בשנה – כסף שלכאורה הולך לפח, אבל לפחות תישנו בשקט בלילה.

8 תגובות ל גנב האופנועים ואתה: אמצעי הגנה לשמירה על האופנוע

  1. כל הכבוד !!!! המאמר המושקע ביותר שקראתי בנושא !

  2. אגב, כל הכאב ראש הזה היה נחסך עם מערכת חינוך ראויה ושילטון חוק חזק ,שלא "מרחם על אכזרים", בניגוד לשילטון החוק הרופס של ישרעהל שמקדם עבריינות. אבל סינגפור כנראה של נהיה.

  3. עוד מאמר מטומטם מבית היוצר של מיצו "הכל יודע". אופנועים בישראל זה לעשירים, עשירים לא מבטחים כי הם הבעלים של חברות הביטוח(או עובדים שם), בשכר הגבוה שהם מקלים מידי חודש אין ערך לאופנוע שכולה מאה אלף ש"ח. עם משכורות עתק עובדי הביטוחים הופכים למבטחים של עצמם. בוילות שלהם, ובשכונות בהם הם גרים , אזורים שמורים על ידי חברות הבטחה פרטיות, שם האופנוע זה פריט זול כמו לחם וחמאה. חברות הביטוח הם אלו שקובעים מחירים מטורפים לאופנועים בישראל כדי שלא נקנה אופנועים, כי מאופנועים הם מפסידים. את המאמר המטומטם של מיצו אפשר למחוק. מערכת החינוך בישראל היא מצוינת ולראיה כל ההצלחות של ישראלים בעולם. מאמר מיותר של אדם מיותר.

    • לא יודע מי אתה אבל אתה דביל באמת,כל מילה שהןא אמר כאן נכונה וככה בדיוק אני נוהג כבר שנים,וכל פעם שניסו ברחו כי ראו שייקח להם המון זמן
      אופנועים זה לא לעשירים תאמין לי,ילדים שקוניפ טימקס חסכו לפעמים שנה בשבילו,אז תמחא לו כפיים שהשקיע ותדע להעריך
      מאמר אדיר חבר כל הכבוד!

    • תגובה מטומטמת מאדם לא חכם!!!!! כן אופנועים יקרים מאוד על כל הקשור, בהם מאותה סיבה שכל דבר יקר כאן ללא פרופורציה, סל המזון דיור ומה לא????????? עקב מדיניות של ריכוזיות הון מזוויעה ואי חלחול ההון לנתין הקטן .בעלי חברות הביטוח בקושי יודעים לנהוג על רכב ארבעה גלגלי ,לא כל שכן לרכוב והם ספונים ברכבי היוקרה שלהם .

  4. באסה, ביפן אפשר להשאיר בלי פחד את האופנוע בחוץ לא נעול עם כל הציוד עליו.

    • לא לגמרי נכון ! היכן שכן ניתן להשאיר רכב עם מפתח או אופנוע עם המפתח בסוויץ זה במדינות המפרץ חסר למישהו שיגע בהם !

  5. הכל נכון ובכל זאת הצלחת לא לחדש כלום. תשתדל יותר במאמרים הבאים

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל