חדש! מוטו מדריך בשיתוף יד2. עכשיו בחנויות וכאן

מטרו ימין 4
רוית עליון
מטרו עליון מתחת ל- MENU – מקום 2 – אחד על אחד
KTM
מטרו באנר שמאל הכי עליון
הווסקוורנה באנר שמאל
אפריליה
אבניר באנר קוביה שמאל
אוגוסטה קוביה הכי עליון
KTM עליון קוביה
לארט
רפידו
תמוז
פרפקט קוביה שמאל
Ad motorsport
סטפן
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
HJC
מטרו לבן – קוביה שמאל
שוברט
כרמיאל קוביה שמאל
HRP קוביה שמאל
ברקום קוביה שמאל

Helite: כרית אוויר, גם על אופנוע!

Helite: כרית אוויר, גם על אופנוע!

מיקי כהן

צלם: אדם בלנגה

עם השקת מעיל הבטיחות של HELITE המבטיח הגנה מוגברת בעת תאונה, באמצעות ניפוח כריות ייעודיות במעיל, הזדמן לנו לנסות את המוצר. הכוונה היא להבין איך זה מרגיש לרכב עם מעיל אשר מכיל כרית אוויר ובלון גז.

חברת Helite, מייצרת 10 סוגי וסטים ומעילים המכילים כרית אוויר בתוכם אנו ניסינו את מעיל הטורינג של החברה.

ובכן, המעיל אינו שונה ממעילי תיור של חברות אחרות. הוא מכיל כיסים לרוב, כולל פאוץ' גדול בגב המעיל ומשקלו דומה מאוד למעילים אחרים מסוגו. הוא די נוח, ממש כמו כל מעיל טורינג אחר. אז איפה היתרון אתם שואלים?

למעיל של Helite יש כרית אוויר מובנת בתוך המעיל, כאשר במקרה של תאונה או נפילה מהאופנוע, נפתחת תוך עשירית שניה, בעזרת בלון גז הנמצא בתוך המעיל ומגנה כמעט על כל פלג הגוף העליון, החזה, הצלעות, וכן על כל הגב, כולל עצם הזנב והצוואר. למזלנו, עד עכשיו, לא בדקנו איך המעיל עובד במקרה אמת.


למעיל מצורפת רצועה המחברת את המעיל לשלדת האופנוע. בהתחלה חיברנו את הרצועה בנקודת עיגון שנראתה לנו הגיונית. אולם לאחר כמה רכיבות, מעבר לזה ששכחנו כמה פעמים לחבר אותה, התברר כי לא ניתן לרכב עם המעיל בעמידה, מה שבעצם ביטל את היכולת לרכוב איתו בשטח. פנינו ליבואן, ובבדיקה התברר כי חיברנו למקום לא נכון. היבואן שינה את מיקום חיבר הרצועה ולמעשה כעת ניתן לרכוב גם בעמידה ובנוסף, היא נמצאת במקום בולט על המושב, כך שלא ניתן לשכוח לחבר את הרצועה למעיל.

החשש הראשון שליווה אותנו היה "מה יקרה אם אשכח לנתק את הרצועה כשארד מהאופנוע?" ובכן, זה קרה ואפילו יותר מפעם אחת, אבל חששותינו הופגו וכרית האוויר לא נפתחה, אולי בגלל שדרוש כוח רב המדמה עצמת תעופה של תאונה בכדי להפעילה.

ברכיבת כביש רגילה, המעיל הינו מעיל רגיל לכל דבר, רק קיימת תחושה שאתה מוגן יותר, במידה ותידרש לה. ברכיבת שטח לעומת זאת, החשש להפעלת מנגנון ניפוח הכריות גדול יותר, בעיקר משום שרכיבת שטח מתאפיינת לא פעם בנפילות קטנות. עד רגע כתיבת שורות אילו טרם הפעלנו את מיכל הגז שבמעיל, ואם נפעיל, נדווח לכם ברגע שיקרה, ויחד נסיק את המסקנות..

חשוב לציין כי המעיל אינו מעיל קייץ ורכבנו איתו גם בימים החמים ללא הבטנה הפנימית ובשעות הבוקר והערב, ניתן היה לרכב עם המעיל, ולא ממש "התבשלנו". במהלך היום לעומת זאת, היה חם מידי עם המעיל . נציין כי לקיץ, יש ל-Helite מעיל ייעודי.

גלריה

הגב

avatar
מיין לפי:   חדש | ישן
אלון
אורח
חבל שאין מידע אמיתי

חבל שלא מצוין אם המוצר הזה עבר איזשהו מבחן של גורם כלשהו , הכתבה נראת ככתבה פרסומחת מוזמנת במלואה…

כותרת
חבל שאין מידע אמיתי
אסף - מערכת מוטו דוגרי
עורך
אסף - מערכת מוטו דוגרי

היי אלון, כפי שכבר פירסמנו, מוצרי הליט עומדים בתקן האירופאי ובתקן ישראלי.

סתם אחד מהמכולת
אורח
סתם אחד מהמכולת

בנוסף לכך, האפוד לצורך העניין בקדמת הגוף מכסה את האיורור שנכנסה במעיל קיץ בחזה. איך במעיל קיץ שלהם הם פתרו את הבעיה? הכרית עדיין עוברת שם מבפנים אז איפה האיורור?

wpDiscuz

תגובות

מגדל אבניר
הונדה מגדל