חדש! מוטו מדריך בשיתוף יד2. עכשיו בחנויות וכאן

מטרו ימין 4
ברקום
מטרו עליון מתחת ל- MENU – מקום 2 – אחד על אחד
פרפקט אופנועים
אפריליה
מטרו באנר שמאל הכי עליון
הווסקוורנה באנר שמאל
Ad motorsport
סטפן
אישימוטו באנר קוביה שמאל
תמוז
אופנוסנטר קוביה שמאל
רפידו
פרפקט קוביה שמאל
לרט
KTM עליון קוביה
לארט
כרמיאל קוביה שמאל
מטרו באנר שמאל הכי עליון
HRP קוביה שמאל
שוברט
ברקום קוביה שמאל
הארלי שמאל
אוגוסטה קוביה הכי עליון
HJC
מטרו לבן – קוביה שמאל

Helite: כרית אוויר, גם על אופנוע!

Helite: כרית אוויר, גם על אופנוע!

מיקי כהן

צלם: אדם בלנגה

עם השקת מעיל הבטיחות של HELITE המבטיח הגנה מוגברת בעת תאונה, באמצעות ניפוח כריות ייעודיות במעיל, הזדמן לנו לנסות את המוצר. הכוונה היא להבין איך זה מרגיש לרכב עם מעיל אשר מכיל כרית אוויר ובלון גז.

חברת Helite, מייצרת 10 סוגי וסטים ומעילים המכילים כרית אוויר בתוכם אנו ניסינו את מעיל הטורינג של החברה.

ובכן, המעיל אינו שונה ממעילי תיור של חברות אחרות. הוא מכיל כיסים לרוב, כולל פאוץ' גדול בגב המעיל ומשקלו דומה מאוד למעילים אחרים מסוגו. הוא די נוח, ממש כמו כל מעיל טורינג אחר. אז איפה היתרון אתם שואלים?

למעיל של Helite יש כרית אוויר מובנת בתוך המעיל, כאשר במקרה של תאונה או נפילה מהאופנוע, נפתחת תוך עשירית שניה, בעזרת בלון גז הנמצא בתוך המעיל ומגנה כמעט על כל פלג הגוף העליון, החזה, הצלעות, וכן על כל הגב, כולל עצם הזנב והצוואר. למזלנו, עד עכשיו, לא בדקנו איך המעיל עובד במקרה אמת.


למעיל מצורפת רצועה המחברת את המעיל לשלדת האופנוע. בהתחלה חיברנו את הרצועה בנקודת עיגון שנראתה לנו הגיונית. אולם לאחר כמה רכיבות, מעבר לזה ששכחנו כמה פעמים לחבר אותה, התברר כי לא ניתן לרכב עם המעיל בעמידה, מה שבעצם ביטל את היכולת לרכוב איתו בשטח. פנינו ליבואן, ובבדיקה התברר כי חיברנו למקום לא נכון. היבואן שינה את מיקום חיבר הרצועה ולמעשה כעת ניתן לרכוב גם בעמידה ובנוסף, היא נמצאת במקום בולט על המושב, כך שלא ניתן לשכוח לחבר את הרצועה למעיל.

החשש הראשון שליווה אותנו היה "מה יקרה אם אשכח לנתק את הרצועה כשארד מהאופנוע?" ובכן, זה קרה ואפילו יותר מפעם אחת, אבל חששותינו הופגו וכרית האוויר לא נפתחה, אולי בגלל שדרוש כוח רב המדמה עצמת תעופה של תאונה בכדי להפעילה.

ברכיבת כביש רגילה, המעיל הינו מעיל רגיל לכל דבר, רק קיימת תחושה שאתה מוגן יותר, במידה ותידרש לה. ברכיבת שטח לעומת זאת, החשש להפעלת מנגנון ניפוח הכריות גדול יותר, בעיקר משום שרכיבת שטח מתאפיינת לא פעם בנפילות קטנות. עד רגע כתיבת שורות אילו טרם הפעלנו את מיכל הגז שבמעיל, ואם נפעיל, נדווח לכם ברגע שיקרה, ויחד נסיק את המסקנות..

חשוב לציין כי המעיל אינו מעיל קייץ ורכבנו איתו גם בימים החמים ללא הבטנה הפנימית ובשעות הבוקר והערב, ניתן היה לרכב עם המעיל, ולא ממש "התבשלנו". במהלך היום לעומת זאת, היה חם מידי עם המעיל . נציין כי לקיץ, יש ל-Helite מעיל ייעודי.

גלריה

תגובות

אבניר מגדל ימין תחתון סוזוקי
הונדה מגדל הימורים