fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
מידלנד שחורי 140 על 70
תמוז
לרט
מוטוטאץ דקר
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
אודי דגן 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
סטפן
HJC
voge מוטו24 באנר

דוגרי טסט: קבוטו איבוקי חלק שני וגם – פתוח או סגור? איזו קסדה מומלצת בשבילכם?

דוגרי טסט: קבוטו איבוקי חלק שני וגם – פתוח או סגור? איזו קסדה מומלצת בשבילכם?

צילום: אריק רוזנבלום


חלקו הראשון של מבחן האיבוקי הוקדש להיכרות + רושם ראשוני, שלמעשה די נתן את המענה לגבי הזמן שאנחנו צריכים בשביל להבין מי היא האיבוקי של קבוטו – קסדה נפתחת איכותית שיכולה לתת בראש למתחרות המגיעות מבתים מוכרים יותר. 

רעיון שעלה במהלך המבחן הביא אותנו להתייחס פחות לאיבוקי בפני עצמה, ויותר לאיבוקי הנפתחת מול קסדה מלאה. אמנם אנחנו בהרגלנו רוכבים עם קסדה מלאה, אך אי אפשר להתעלם מהפופולריות לה זוכות הקסדות הנפתחות. 

איך תוכלו להחליט איזו קסדה היא הראוייה לראש שלכם? האם זו נפתחת? או אולי בכלל מלאה? 

קבלו מבחן בזק

השאלה הראשונה שצריכה להשאל היא שאלת השימוש. האם סדר היום שלכם כולל רכיבה הלוך חזור מהבית לעבודה, או שהוא כולל סיבובים לרוב בתוך כרך סואן? 
אם תוכלו לענות על שאלה זו, וודאי תוכלו גם לדעת איזו קסדה מתאימה לכם יותר. אם אתם מאנשי ה – "הלוך חזור" אזי היינו בוחרים בקסדה מלאה. יתרון מס' 1# מלאות – קסדות מלאות נוטות להיות שקטות יותר, ולכן, אם אין לכם צורך בפתיחתם, למה שלא תתפנקו על

רכיבה שקטה יותר? 
אם יש לכם קוצים בישבן, וסדר היום שלכם דינמי, כדאי לשקול קנייה של קסדה נפתחת איכותית.
יתרון מס' 1# נפתחות – קסדות נפתחות מאפשרות פתיחה של החלק הקדמי, וכך מאפשרות לרוכב לזכות בכניסה של אוויר פנימה. 

חסרון מס' 1# נפתחות – בטיחות. נרצה או לא, קסדות נפתחות הן בטוחות פחות מקסדות מלאות במידה ואתם אכן רוכבים איתן פתוחות. נשמע מוזר? נסביר, קסדות נפתחות איכותיות (ויקרות בדר"כ) נושאות תקן של קסדה מלאה כאשר הן סגורות. יצרני הקסדות הבינו שיש להם בעיה בתחום הבטיחות, ולכן השקיעו במחקר וטכנולוגיה ע"מ לאפשר בטיחות מקסימלית גם בקסדות הנפתחות. אמה – מה, קסדות נפתחות דרכן להפתח, וכאשר אתם רוכבים עם קסדה פתוחה, הבטיחות שלכם יורדת בצורה דרסטית. 

חסרון מס' 1# מלאות – אין לי אוויר!!
מי מאיתנו רוכבי הדו"ג לא הזיע את נשמתו בחודשי החום המהבילים של מדינת ישראל? רכיבה בתוך העיר בחודש אוגוסט וחבריו משולה לישיבה בחמאם טורקי, ולעיתים רבות עובדה זו גורמת לרוכבים רבים לזנוח את פריטי המיגון למעט הקסדה בבית. 

קסדה מלאה היא אטומה לחלוטין, ויש לכך כמובן יתרונות, אך ברכיבה קיצית הקסדות הנפתחות מאפשרות לפתוח את הפרונט ולהסדיר נשימה, ואולי בזכות כך לבחור שלא להשאיר את המעיל והמכנס הארוך בבית – וזה שווה הרבה. 

יתרון מס' 2# מלאותמשקל מעיל, ג'ינס, נעלי רכיבה, מגיני ברכיים… אה וגם קסדה – רוכב האופנוע נושא על גופו משקל רב כאשר הוא יוצא מהבית. בכל פריט מיגון לאופנוע, תמיד נחפש את הקל ביותר כדי להוריד כמה גרמים שאפשר. קסדות מלאות, בדר"כ יהיו קלות יותר מאלו הנפתחות – וזה יתרון משמעותי. 

לאורך זמן, קסדות כבדות יכולות להוות מטרד של ממש. נכון, אפשר להתרגל, אבל אין מה להשוות קסדת פיבר או קרבון קלילה לקסדה נפתחת של קילו ושבע מאות פלוס מינוס חמישים. 

יתרון מס' 2# נפתחות – ריחות וארומטיקה לא ממש נעימה ההרגשה לחבוש קסדה מלאה שעברה את חודשי הקיץ על ראשו של רוכב מזיע. ברור שאפשר לפרק ריפודים, אבל ביננו, לא תמיד יש כח או יכולת להשרות אותם בדלי מים עם ג'ל כביסה במשך לילה שלם, וגם לחכות שיתיבשו. קסדה נפתחת, תסריח פחות מאחת מלאה, בזכות איוורורים יזומים הקורים מפעם לפעם. 

שיקולים נוספים:


# גודל – קסדות נפתחות נוטות להיות גדולות יותר, ולכן לא יתאימו לתאי מטען של דו"גים מסויימים. קבלו טיפ – כאשר אתם קונים קסדה, גשו לבדוק אם היא מתאימה לתא המטען שלכם. (אנחנו לא ממליצים להשאיר קסדה בתא המטען מסיבות של גניבה ונזק עקב החום שמצטבר בתא המטען, אך ברור שרוב רוכבי הקטנועים כן נוהגים לעשות כן) 

# עמידות –
פעולת הפתיחה, מכניסה את מנגנון הנפתחת לשימוש. לטווח הארוך, וכמו בכל מוצר, שימוש זה גורם לשחיקה. לאחר תקופה ארוכה של שימוש קיימת סבירות כי תזדקקו לבצע חיזוקים בקסדה הנפתחת – דבר שאותו לא תצטרכו לעשות במלאות. 

# צביעות – אולי זה מצחיק, אבל מרבית יצרני הקסדות "תופסים" את אלו המשתמשים בקסדות נפתחות כבוגרים יותר וסולידיים יותר. לכן, יהיה קשה יותר למצוא צביעה מגניבה ובולטת בדגמי הנפתחות. 

# משקף שמש – בדגמים רבים של קסדות מלאות של היצרנים המוכרים, לא תוכלו למצוא משקף שמש פנימי מתקפל, ובקסדות נפתחות נראה כי מדובר ב- MUST. 

כפי שניתן לראות, בקרב ראש בראש בין הקסדה הנפתחת למלאה, אין מנצחת בנוקאאוט. על הכביש נוכל למצוא רוכבים רבים ומגוונים, כאשר לכל אחד סדר יום וסדרי עדיפויות שונים – ואלו צריכים להוביל אותו כאשר הוא נמצא בפני רכישת קסדה. 

קסדה נפתחת קבוטו איבוקי – 3,390 ש"ח

8 תגובות ל דוגרי טסט: קבוטו איבוקי חלק שני וגם – פתוח או סגור? איזו קסדה מומלצת בשבילכם?

  1. מי שמתפשר על הבטיחות עלול למצוא את עצמו בבעיה חמורה.
    אמנם קאבוטו היא חברה ותיקה ומעולה שלא ממש מוכרת בשוק הישראלי לצערינו, אבל במקרה הזה נפתחת, וזאת בעיה בטיחותית ממדרגה ראשונה (אגב יש קאבוטו סגורות גם), עדיף את הK-3-SV במקרה הזה שהיא איכותית, לא יקרה מדי, 4 כוכבי בטיחות שמבחנים של שארפ, שקטה, ויש אותה במגוון צביעות.

  2. ה K3SV לא כזו איכותית ויש בפחות ממחירה בארץ טובות הרבה הרבה יותר.
    שקטה היא לחלוטין לא מנסיון אישי שלי איתה כמעט שנתיים.
    הקאבוטו יקרה להחריד בארץ ולא מצדיקה לחלוטין את מחירה ישנן בארץ שוב מותגים טובים יותר בפחות כסף.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל