מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
ברקום
מתחת לשורת MENU מטרו
אינסטגרם
עופר אבניר קוביה שמאל
מטרו באנר שמאל הכי עליון
קונה אופנוע
הווסקוורנה באנר שמאל
לרט
פרפקט קוביה שמאל
KTM עליון קוביה
אישימוטו באנר קוביה שמאל
סטפן
תמוז
לרט
מוטוליין עפולה
ברקום שמאל
מונדיאל קוביה
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
הארלי שמאל
מתלה לקסדה

מבחן ציוד ארוך טווח – AGV סטראדה

מבחן ציוד ארוך טווח – AGV סטראדה

דורון וקנין

צילום: Zoobri photo team

בשלהי חודש מרץ האחרון נחת בארץ משלוח קסדות חדשות מבית AGV האיטלקי בשם STRADA. עוד בטרם פורקו הארגזים מתכולתם וסודרו במחסן היבואן שמנו ידינו וראשנו על אחת מהן ובמשך חמישה חודשים בחנו את הקסדה במסגרת מבחני ארוך טווח לציוד רכיבה ומיגון. מיד בתום מבחן ארוך טווח לקסדת שוברט S2 ולאור תגובות גולשינו הנאמנים נתבקשתי על ידי מערכת דו"גרי לצאת למבחן ארוך טווח נוסף בנושא קסדות.

מארז ותכולה
כפי שציינתי בפתיח הקסדה שנמסרה לנו הייתה חדשה לחלוטין ממש "חם חם מהתנור". תכולת המארז הכיל את הקסדה, שק כיסוי הגנה ונשיאה שממנו פחות התלהבתי (פרטים בהמשך), ספרות מקצועית, סט מדבקות AGV למעוניינים להוסיף על גבי הקסדה ( אני התפתיתי להדביק אחת) ושני סטים נוספים של לשוניות להחלפה במשקף הרוח – לשם התאמת דרגות וחוזק מנוף פתיחת המשקף על פי אופי הרכיבה. לשם המחשה ברכיבה ספורטיבית מומלץ להחליף ללשוניות הקשיחות ביותר ובעלת דרגות מצבי פתיחה מינימאליים (ON/OFF).

עיצוב
קשה מאוד להתעלם מהעובדה כי ה- Strada מזכירה מאוד ברמת עיצוב והמפרטים את השוברט S2. לא מקומי ולא תפקידי לטעון מי קדמה למי, אבל במבחן התוצאה התחברתי יותר לסטראדה. הקסדה שסופקה לנו לצורך המבחן הייתה בצביעה לבנה מבריקה ושוב אישית אני תמיד מתחבר יותר לקסדות הצבועות והססגוניות.

אחד הפרטים הראשונים ששמים לב אליהם הוא "מדרגה" באחורי הקסדה שעשתה את עבודתה נאמנה ברכיבה גשומה ושמנעה מכל טיפת גשם סוררת להחליק במורד חלקה האחורי של הקסדה ולסיים את חייה ישר ברווח שבין צווארון החולצה ועורף הרוכב. פריט נוסף המצוי באחורי הקסדה הינו זוג פתחי "ניקוז" האוויר החם הכלוא בקסדה ובעזרת כניסת האוויר מגג הקסדה יוצרים סירקולציה. בגג הקסדה נוכל למצוא כונס אויר ואחד נוסף בחזית הקסדה מתחת למשקף הרוח. הקסדה מצוידת במשקף שמש פנימי בעל מנגנון פתיחה וסגירה נוחים ובעלי תכונות הנדסת אנוש טובה. בימים הראשונים היה לי מעט קשה להתרגל למשקף השמש מאחר ועל פי התרשמותי, במצב פתיחה מלא עדיין היו חסרים לו עוד 15 מ"מ על מנת לספק הגנה והצללה מלאה. כעבור מספר ימי רכיבה התרגלתי למשקף והתלונה פרחה מתודעתי.

יתרון נוסף וחשוב שגיליתי בקסדה שהיא מיוצרת גם במידה ביניים כגון ML/SL שתי מידות אלו יפתרו בעיות ולבטים לרוכבים שלצורך העניין מידת M לחצה מאוד ומידת L הייתה רופפת. (אני אישית גיליתי פתאום שאחרי הרבה שנות רכיבה עם מידת L אני זקוק למידת ML לשם התאמה מוחלטת ולאורך זמן.

ריפודים ומנגנון נעילה
מנגנון הנעילה בסטארדה מורכב מלשונית פלסטיק קשיחה ובעלת מספר אפשרויות רכיסה ומתיחה ומעליה נמצאות זוג רצועות בד שנצמדות אחת לשנייה בסקוצ', המסבות נוחות מסוימת לאלו מאיתנו שאינן אוהבים את מגע הלשונית על הלסת. כל הריפודים בקסדה עשויים מחומרי גלם משובחים מאוד שהציגו נוחות ותחושה נעימה במגע עם העור ויתרה מכך כושר נידוף והתייבשות מהירה מאוד לאחר רכיבה מיוזעת.

אוורור נידוף ומיגון גשם
מאחר וקיבלנו את הקסדה בתחילת חודש מרץ עדיין זכינו לרכוב איתה במספר ימי גשם זועפים והתרשמנו לטובה מכושר האטימה שלה למים וליכולת מניעת אדים. במקרים קשים של קור גבוה מאוד ביחס לפנים הקסדה ובמיוחד למרכיב משקפים כמוני הצטברות האדים נפתרה חיש קל על ידי פתיחת כונס האוויר הקדמי. כל ריפודי הקסדה ניתנים להסרה בקלות ולכביסה לאחר שימוש ממושך ו/או מיוזע.
בתחום האוורור ציפיתי למעט יותר כאשר רכיבה במהלך יולי המהביל העלתה בי מחשבה שטוב היה אם היה פתח אוורור נוסף להקלת החום.

"תהיו בשקט רגע"
בגזרת יכולת השקטת הרעשים ברכיבה הצליחה הסטראדה לזכות בציון סביר+, היא אינה נמנית עם הקסדות השקטות ביותר שרכבתי איתן אך בהחלט לא הייתה רועשת ברמה מעיקה. הקסדה נבחנה על גבי מספר כלים בקטגוריית קטנועים בעלי משקף רוח גבוה, אופנועי תיור ואופנועי נייקד. בכולם התחושה הכללית הייתה של שקט סביר אבל לא מצטיין.

אין מצב שהכל יהיה טוב
הערה והארה ליבואן: ברמת איכות ומחיר של קסדה כמו הסטראדה הייתי ממליץ ליבואן לדרוש מהיצרן AGV לספק את הקסדות כשהן עטופות בשק כיסוי איכותי, עבה ובעל רצועת נשיאה מאסיבית כפי שקסדות הGP-TECH  מגיעות. לאלו מכם שמבחני הריסוק לקסדות של SHARP בריטניה כן מהוות פרמטר כל שהוא בשיקולי רכישת קסדה הפעם לא אנשי בשורות אנו מאחר והוא טרם פורסם באתר הבריטי.

סיכום
לאלו מכם רוכבי הקטנועים ואופנועי התיור או הדו"ש הסטראדה היא קסדה מומלצת בחום לאור הנתונים שהציגה בתחשיב עלות/תועלת. זו לא הקסדה שהייתי ממליץ לרוכבים הספורטיביים שביננו, אך לשאר הרוכבים מן השורה, כולל רוכבי הטורינג, זוהי בהחלט רכישה יעילה ומושכלת לאורך שנים. אני הייתי בוחר לקרוא לקסדה בשם מולטי סטראדה עקב התכונות והיתרונות הרבות שמצאתי בה.

משקל: 1,400 גרם
מחיר לצרכן: 3,419 ש"ח
יבואן: אופנוסנטר
ציון דו"ג ריפורטר: 9

 

גלריה

21 תגובות ל מבחן ציוד ארוך טווח – AGV סטראדה

  1. שואי שהיא מאוד שקטה או אראי.
    לדוגרי כל הכבוד על היוזמה של מבחנים גם לציוד זה מאוד עוזר. 🙂

  2. איך יכול להיות שבדיוק אותה קסדה רק במיתוג דיינז (חברת האם של AGV) בדגם DA530 עולה בארנב אנרגיה כ2,500 ש"ח…?
    מישהו שם באופנו סנטר רוצה לגזור קופון או לעשות הנחות גדולות ברגע המכירה…

  3. אפשר לקבל שרות כמו שצריך וכן גם יש תמיד חלקי חילוף ולא תמיד הם לוקחים כסף לחבלן כמוני.

  4. המדינה גם צריכה להתפרנס ממשהו עם המס על האביזרי בטיחות. ומה עם היבואן? מישהו צריך לשלם לדוגמניות שהיו היום בהשקה של הסניף החדש

  5. יש הנחה לחברי מועדון ובטח גם הנחה למיקוח וככה מורידים 1,000 שקל לפחות מהמחיר הרשמי

  6. מה עם איזה שמש וירח של רוסי או איזה מונסטר אנרג'י

  7. חזרתי לכתבה על השוברט וגם בה היית שבע רצון מהקסדה.
    התרשמתי שאתה מעדיף את הסטראדה וזה מוכיח. "שהאוייב הכי גדול של הטוב מאוד זה המצויין".
    האם כך פני הדברים? הסטראדה מצויינת?

  8. קיבלת במה מצויינת ופירגון על הקסדה באתר הכי טוב וגדול בארץ.
    אז אולי תעשה מבצע עם מחיר שפוי שגם אנחנו נהנה מהסטרדה ולא רק וקנין????

  9. מאוד אהבתי את המבחן לקסדה. האם אתה מתכנן לכתוב גם מבחן לטרקטורים?

  10. עדין עם כל הכבוד לכותב פה, לא ניתן לומר חד משמעי שS2 פחות טובה מזה. אם אתה שואל אותי על מוצר גרמני אין עוררין, ומה שהקסדה הזאת מעניינת ונחמדה היא לא תגיע להיות מה שהS2 של שוברט עושה ונראית.

  11. אין ספק שהתרשמתי מהמבחן וההגשה שלו, מעט "חפרת" אבל בסדר.. זה הקטע של הכתבים. בקשתי: מבחן קסדות עד אלף שקלים. LS2 למשל, שארק וכדומה. לא נראה לי ש80 אחוזים מהקוראים פה רוכשים קסדות מעל 685 שקלים. תודה.

  12. לאור הבקשות אנו שמחים להודיע כי אופנוסנטר תעניק לגולשי האתר בנוסף להנחת חברי המועדון שלנו בסך 12% דיבורית מתנה תוצרת טווינס מדגם D-2LSA על כל קניית קסדת סטראדה ולמי מכם שיש כבר דיבורית יוכל לקבל הנחה של 20% (על מחיר מחירון הקסדה)

  13. דורון, כל הכבוד על הניתוח המקצועי, האם יש המלצות על קסדה נפתחת , שתהיה גם שקטה ?
    ד.א
    צור קשר. 

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל