fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
מידלנד שחורי 140 על 70
מוטוטאץ דקר
תמוז
עופר אבניר קוביה שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
לרט
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
סטפן
MV קוביה
voge מוטו24 באנר
אודי דגן 140 על 70
HJC

דו"ג ריפורטר: מבחן ציוד ארוך טווח- שוברט S2

דו"ג ריפורטר: מבחן ציוד ארוך טווח- שוברט S2

דורון וקנין

צילום: אריק רוזנבלום

לאור הצלחת מבחן ארוך טווח בקיץ האחרון ולאור תגובות גולשינו הנאמנים נתבקשתי על ידי מערכת  דו"גרי לצאת למבחן ארוך טווח נוסף לציוד כשהפעם לתפקיד הקסדה נבחרה ה-S2 מבית שוברט. חברת שוברט שהוקמה בשנת 1922 בראייה להתמחות בפיתוח ושיווק מוצרי בטיחות להגנת הראש, החל מקסדות הגנה לעובדי התעשייה ועד לקסדות עבור השוק המוטורי כשהפרזנטור המוביל והמפורסם מכולם עבורם היה נהג הפורמולה 1 האגדי מיכאל שומאכר.
היבואנית המקומית חברת אמביל הואילה להשאיל לנו את הקסדה כבר בחודש אוגוסט האחרון מה שאפשר לנו לקיים מבחן ארוך טווח אמיתי ובו בחנו את הקסדה בתנאי רכיבת קיץ וחורף (והשנה היה בהחלט חורף). הקסדה שהושאלה לנו הייתה חדשה לחלוטין וסופקה לנו עם ספר מפרט טכני שלהערכתי דומה בגודלו לספר של מעבורת חלל. הקסדה הגיעה עטופה בכיסוי בד עבה ואיכותי ששימוש תמידי בו ישאיר את הקסדה במצב חדש לשנים רבות. עוד הכילה האריזה גם משקף "pin lock" דוחה אדים. יאללה מתחילים!

עיצוב
כהקדמה לפרק זה אשוב ואזכיר כי על טעם וריח אין להתווכח. סקר קצר שערכתי בקרב מספר חבריי הרוכבים בנושא עיצוב קסדות שוברט הסתכמו במילים: סטנדרטי, משעמם והגדיל לעשות אחד מהם שטען " את שוברט לא מעניין העיצוב אלא איכות המוצר וההגנה על הראש". האומנם?

אני חולק על חבריי מאחר ובעיניי ה S2 יפיפייה ומעוצבת בטוב טעם. כמובן שאם היא הייתה שייכת לי היא הייתה חייבת להיות בצביעה רב גונית ומצויירת ולא רק בלבן חלק ומבריק. מעטפת הקסדה בנויה מכונס אויר עליון בצבע הקסדה ועליו מותקן מנגנון פתיחה/סגירה שחור שבהחלט הושקעה בו חשיבה בנושא הנדסת אנוש ולראייה קלות התפעול של המנגנון עם כפפות חורף עבות ומגושמות.
כונס אויר נוסף וחשוב מאין כמוהו למרכיבי משקפי הראייה שבייננו נמצא בתחתית משקף הרוח ופתיחתו מסלקת באחת אדים המצטברים על גבי המשקפיים. בצידה השמאלי של הקסדה מוסתר באומנות על גבי חלקה התחתון מנגנון תפעול משקף השמש וגם הוא נמצא קל ונוח לתפעול עם כפפות חורף.
בחלקה האחורי של הקסדה נמצאים תריס אוורור גדול ומרכזי ועוד שניים נוספים בחלקה התחתון שתפקידם סילוק ואוורור האוויר החם שמצוי בקסדה לטובת אויר קריר המוזרם פנימה דרך כונסי האוויר שהזכרנו.  באתר היצרן Schuberth ניתן להתרשם ממרכיבי הקסדה על כל חלקיה ובתצוגת תלת מימד.

ריפודים ומנגנון נעילה
קסדת ה-S2 תוכננה ויוצרה מחומרי גלם משובחים ואיכותיים ולראייה כושר הנידוף וההתייבשות של הריפודים לאחר רכיבה ארוכה בתנאי חום גבוהים ומהבילים. במהלך תקופת המבחן פורקו והורכבו הריפודים בקלות לאחר שעברו כביסה משולשת ועדיין שמרו על צורתם וכושר אחיזתם. מנגנון רכיסת הקסדה מורכב מלשונית פלסטיק קשיחה ומחוספסת היטב המבטיחה נעילה והצמדה מיטבית של רצועות הקסדה אך למען גילוי נאות אני אישית תמיד אעדיף את מנגנון הרכיסה במבנה דאבל D ולא בלשונית.

אוורור נידוף ומיגון גשם
בסעיף זה זכתה הקסדה לציון גבוה הן בכושר האוורור ובמהירות סילוק האוויר החם בתנאי חום (סדום ערד באוגוסט כבר הזכרנו?) והן באטימה המוחלטת למים ברכיבה בתנאי גשם. למען הסר ספק אני מדבר על הגשם שירד כאן בחודש ינואר והציף את נתיבי איילון ולא על גשמי הדרדל'ה שאנו מורגלים להם בשנים האחרונות.  כושר האוורור של הקסדה בא היטב לידי ביטוי הן ברכיבה מהירה והן ברכיבה מנהלתית. מבנה "תעלות האוורור" עושות את עבודתן היטב וניתן לחוש כיצד בפתיחת הכונס העליון מוזרם אויר לאורך הקרקפת שדוחק החוצה את האוויר החם שכלוא בקסדה. 

"תהיו בשקט רגע"
בגזרת יכולת השקטת הרעשים ברכיבה הצליחה ה-S2 להדהים אותי בתוצאות הגבוהות שהגיעה אליהן. על מנת לתת לי אינדיקציה נכונה בכל רכיבה ביצעתי השוואה של ה-S2 מול הקסדה האישית שלי (ממותג ידוע ויקר, לא אמליץ ולא אשמיץ). הקסדה נבחנה על סוגים שונים של אופנועים ובתנוחות רכיבה שונות ובכולן הצטיינה ועלתה בתוצאות מול הקסדה המתחרה. פיזיקה פשוטה גורסת כי ככול שיש בקסדה יותר פתחי אוורור והיא מאווררת יותר היא גם תרעיש יותר. נכון?
אז זהו שממש לא! ה-S2 התגלתה כשקטה בצורה מעוררת פליאה.

משקל
שקילת הקסדה במשקל אלקטרוני מכויל ומאופס הניבה מספר של 1.423 ק"ג. אותי הרשימה האווירודינמיות של הקסדה ולאו דווקא משקלה. כבר רכבתי בעברי עם קסדות מתחרות בעלות משקל מוצהר נמוך יותר אך היכולת האווירודינאמית שלה הייתה לה לרועץ. בהחלט ניכר ומוכח שקסדה זו אכן פותחה נוסתה והגיעה לתוצאות המבורכות בזכות מנהרת הרוח המצויה במפעל Schuberth.  מאחר והנהלת האתר לא אישרו את בקשתי "לרכישת מנהרת רוח משלי"  לביצוע המבחנים פיתחתי בדיקה פשוטה שבהחלט מעניקה מושג מסוים לגבי כושר ספיגת הרוח על ידי הקסדה. רכיבה במהירות של 100 קמ"ש והסטת הראש באיטיות ימינה ושמאלה עם צוואר רפוי נותנת אינדיקציה לגבי כושר פיזור הרוח של הקסדה. בקסדה עם מבנה אווירודינאמי נמוך הסטת הראש תגרום "למכת רוח" בקסדה שתטלטל את הראש לאחור.

אין מצב שהכל יהיה טוב
בטרם אגש לסיכום התרשמותי מהקסדה חלה עלי חובה לציין גם את הפרמטרים שפחות אהבתי אך עדיין לא גרמו לפסילת הקסדה. בשלב פיתוח הקסדה נוצר שיתוף פעולה בין חברת שוברט ובין חברת CARDO יצרנית סדרת הדיבוריות סקאלה ריידר. שת"פ זה הוליד מערכת תקשורת ייעודית וייחודית לקסדה הנקראת SRC- SYSTEM. מדובר במערכת תקשורת מבית סקלה ריידר ובדומה למערכות תקשורת מתוצרתה מאפשרת חיבור לטלפון נייד, רדיו, ושיחות אינטרקום. מערכת ה-SRC מובנית בתוך מסגרת הריפוד התחתון של הקסדה (המערכת מחליפה את המסגרת המסופקת עם הקסדה). עד כאן הכול יפה טכנולוגי ומרשים.

סביר להניח שרוב משתמשי הדיבוריות יעדיפו את הדיבורית החיצונית ובמיוחד את הדגם החדש ה-G9 וכאן יש להתאמץ מעט יותר על מנת להתקין אותה ביחס לקסדות אחרות. בשל עובייה של המסגרת מסביב לתחתית הקסדה לא תתאפשר התקנה בסיס הדיבורית בעזרת ברגים אלא בהדבקה בלבד וגם כאן צריך טיפה מחשבה וידיים טובות לאיתור מיקום הצמדה אופטימאלי מאחר ומיקום התושבת נמצא בצמוד למנגנון תפעול משקף השמש. גם שקעי האוזניות המובנות בקסדה עמוקות מדיי לאוזנייה הרגילה והיה צורך בקומבינת הגבהה על מנת להביא אותה למצב שמיעה אופטימאלי. אם נסכם, ולמען ההוגנות, תהליך התאמת הדיבורית שלי לקסדה זו ארך 20 דקות נוספות לעומת קסדות אחרות.
לאלו מכם שמבחני הריסוק לקסדות של SHARP בריטניה נמצאו אמינות וכן מהוות פרמטר כל שהוא בשיקולי רכישת קסדה תתאכזבו לגלות כי קסדת ה-S2 זכתה לציון של שלושה כוכבים בלבד מתוך חמישה מקסימאלים.

סיכום
לאחר שבמשך שישה חודשים רכבתי עם הקסדה על בסיס יומיומי ובתנאי דרך ומזג אויר משתנים אני שמח לבשר כי היא בהחלט אחת מהקסדות הטובות והאיכותיות שרכבתי עמן. הקסדה הוכיחה את עצמה ואת שמה בכל פרמטר שנבדק. ראשית שמחתי לגלות שהאגדה לגבי מחירי שוברט המופקעים והלא פרופורציונאליים נתגלתה כאגדה ותו לא, אני מכיר קסדות באיכות דומה ובמחירים גבוהים יותר ולאו דווקא טובות יותר.
מחירה של קסדת ה S2 עומד על 3,326 ש"ח בצביעה חלקה (שחור/לבן מט/מבריק). לשיקולי עלות תועלת הקסדה מהווה פרמטר משמעותי לדעתי בהרמוניית הפרמטרים לבחינת קסדה ואכן, הסימפוניה מספר S-2 של שוברט היא בהחלט רכישה מוצדקת עבור מי שיכול להרשות לעצמו.

תודות:
מר אורי בלום מנכ"ל "אמביל" יבואנית Schuberth על שיתוף הפעולה.

פיזיקה פשוטה אומרת כי ככול שיש בקסדה יותר פתחי אוורור והיא מאווררת יותר היא גם תרעיש יותר. נכון?
אז זהו שממש לא!!!

גלריה

25 תגובות ל דו"ג ריפורטר: מבחן ציוד ארוך טווח- שוברט S2

  1. אם כן אז זה מחיר שווה, אם לא אז זה יקר מידי

  2. שווה פעם אחת להשקיע בקסדה יקרה כמו שוברט, אראי או שואי מאשר כל שנתיים להחליף קסדה סינית סוג ד'. מניסיון

  3. אני רוכב כרגע עם הדגם הקודם S1 ומרוצה מאוד מהעמידות שלה

  4. בניגוד למתחרים שלכם אתם מציגים את היתרונות והחסרונות בלי איפה ואיפה.

  5. תגיד אתה טמבל או מה?
    איך אתה יכול להשוות בין שוברט לAGV?
    מה רוסי דפק לך את הראש?
    אגב סימונצ'לי רכב עם AGV כשהוא התרסק.
    וגם הטמבלים מאראי טענו בזמנו שקסדת אראי היה מצילה אותו מהתרסקות

  6. דו"גרי האם יש לכם מידע מי עומד מאחורי מבחני שארפ.
    האם זו חברה פרטית או אירגון בריטי ממשלתי?

  7. האם הקסדה הוחזרה לשוברט או נשארה ברשותו?
    זה הרי ידוע שכתבים לוקחים ציוד לעצמם וכתמורה משאירים את הציוד אצלם.

  8. וקנין שלום.
    קראתי והסקתי מדבריך שמנגנון תפעול משקף השמש נוח ויעיל.
    האם באמת כך פני הדברים מאחר ואני סובל מהבעיה עם הקסדה שלי והרשה לי לצטט אותך "לא אמליץ ולא אשמיץ" 🙂

  9. מגיב 1 : מחירון הקסדה אינו כולל את מערכת הקשר SRC שנרכשת בנפרד (פרטים אצל היבואן או המשווקים המורשים)
    מגיב 11: ניתן לבקר את דברי האחר מבלי לגלוש לפסים שהזכרת.
    מגיב 12: לי אישית אין מידע על טיבו של מבחן שארפ אך הנושא ייבדק והתשובה על כך תעלה בימים הקרובים.
    מגיב 13: אותך אני אשמור לסוף
    מגיב 14: אכן התרשמתי מאוד מאופן התפעול והנדסת האנוש המצוינת בתכנון מנגנון המשקף, הדבר בא לידי ביטוי גם עם כפפות חורף עבות ומסורבלות, אישית הדבר סייע לי רבות ברכיבה מאחר ואני מרכיב משקפי ראייה והמשקף חסך ממני עצירות החלפת משקפיים.
    מגיב 15: לתוך הקסדה לא הייתה שום חדירת מים גם עם כונס תחתון פתוח לשם סילוק האדים שהצטברו.
    ועכשיו שוב מגיב 13: הדרך הטובה ביותר להתייחס לתגובתך הייתה לא לאשר אותה או להתעלם ממנה. מאחר ועשית זאת רק על מנת לזכות במענה או בתגובות מגולשים אחרים אני אענה עליה.(בכל זאת חלה עלינו כאתר להתייחס לכולם וגם לנחמדים פחות). למרות שבתוך תוכי יש בי חשד מי ומי עומד מאחוריך (רמז…… בחיים צריך לדעת לקבל סירוב שלי להצעה מצידך מבלי להתמרמר) לעצם העניין:
    הציוד מושאל מהיבואנים לתקופה מוגדרת ובתומה מוחזרת לרשות היבואן. מאחר ואתה סקפטי אתה מוזמן לבדוק את הנושא בעצמך מול היבואנים שהשאילו לי ציוד בכל המבחנים הקודמים.
    רק למען ההגינות לך ולשולחיך אין שום קמצוץ סיבה להטיל בי או באתר דו"גרי דופי ובטח שלא לדבר על יושרה מקצועית!!!

  10. לדעתכם ממה שאני קורא בין השורות הוא היה נשאר חי במידה והיה עם קסדה שונה כמו אלו שעלו פה?

  11. אכן כתבה טובה ואובייקטיבית.
    אהבתי גם שהגבתם במקצועיות לשמוק שהטיל בכם ספק.
    אתם אתר שונה ומיוחד.

  12. מי עומד מאחורי התגובה של "אני תוהה לעצמי"? יבואן ציוד?קולגה? פולגז? מוטו? או יבואן כלים?
    חאללה קצת אקשן ובלאגן!!!

  13. כתבה טובה ובגובה העיניים,רווית פרטים רלוונטים.
    לדורון ועקנין -שוב הוכחת בגרות ואורך רוח בתגובתך למגיב 13

  14. גם אם הוא היה עם קסדת אסטרונאוט לא היה עוזר כלום.
    מפרקת האדם לא יודעת לשאת גלגל קדמי של אופנוע תוך כדי הטיית כידון.

  15. במבחני הריסוק של מכון בדיקה לתקן שארפ הבלתי תלוי, מושם דגש רב על שני חלקים מרכזיים: הקליפה החיצונית סופגת האנרגיה וחומר המילוי הפנימי: EPS, החשוב אף יותר בשליטה על תנודת הגולגולת. במבחן תקן השארפ פוגעים באופן מגמתי וישיר בשבע נקודות שונות, בשלוש מהירויות: בשפת מדרכה, במשטח אלכסוני ובמשטח ישר- בניגוד למדדי תקנים אחרים הבוחנים באמצעות פגיעות נקודתיות בודדות בשתי עוצמות בלבד באותה נקודה בקסדה. תוצאה שאינה משקפת את כל נתוני המיגון, במיוחד בתנאי מרוצים. המקרה המצער בו נהרג רוכב ה MOTO-GP – מרקו סימונצ'לי עקב פגיעה ישירה בנקודת החיבור בין הקסדה והצוואר על-ידי רוכב נוסף במרוץ. רק הדגיש את הצורך בשחרור מיידי ומהיר של הקסדה. רצועת הקשירה החדישה באיזור הגרון המשתחררת תוך שניות, נקראת:"Double D". סגירת ה DD מוכחת כמקצועית והבטוחה בעולם. והעלתה אף היא את דירוג תקן הבטיחות.

  16. שני דברים :
    1. אחלה כתבה, רק תמיד אחרי שאני קונה אתה כותב משהו על הנושא … בפעם הבאה אתייעץ לפני .
    2. האם יש לחברת שוברט גם מחלקה למשכנתאות ? מה זה המחירים האלה? גם בחול זה כזה יקר?

  17. 1. היתה לי תחושה קצת קלסטרופובית בפנים.
    2. הרגשתי שבצד האחורי שלה היא גבוהה ממה שאני רגיל והעורף חשוף.
    3. הרעש, למרות הציפיות, לא היה פחות ממה שיש לי בקסדת הנולן שלי.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל