מחירון אופנועים מוטו - בגרסא דיגיטלית, בחנויות ובעסקים

קיוואי בנלי
ברקום
ייעוץ קניה – עליון מתחת ללוגו
אינדיאן ימין
הווסקוורנה באנר שמאל
אבניר קוביה שמאל
שרקו
מטרו באנר שמאל הכי עליון
קונה אופנוע
פרפקט קוביה שמאל
סטפן
KTM עליון קוביה
1 על 1
רפידו
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
אוגוסטה קוביה הכי עליון
לרט
אופנוסנטר קוביה שמאל
אינדיאן קוביה שמאל
ברקום שמאל
HJC
הארלי שמאל
מתלה לקסדה

מבחן ציוד ארוך טווח – דו"ח ביניים

מבחן ציוד ארוך טווח – דו"ח ביניים

דורון וקנין

צילום: Zoobri photo team

עברו חלפו להם חודשיים מהיום בו שאלתי והתחלתי לעשות שימוש אינטנסיבי בציוד שנלקח למבחן ארוך הטווח. במהלך חודש מאי מזג האוויר חייך אלי והיה נעים יחסית למעט שלושה ימי שרב ושני לילות קרים, אך חודש יוני כבר בהחלט יישר קו עם מגמת מזג האוויר לעונה זו והתחילו עומסי חום לחים ומעיקים. אבל בדו"גרי כמו בדו"גרי משימה זו משימה, ואין לה לא פניות פרסה לא כבישים עוקפים ובטח שלא קיצורי דרך.

לאחר ששבתי לביתי עמוס שקיות וארגזים ממסע "השופינג" שלי בחנויות לממכר אביזרי המיגון התפניתי ראשית ל"טיפול עשרת אלפים" לציוד הרכיבה האישי שלי בטרם "הקפאתו" למשך שלושת החודשים הקרובים. הקסדה זכתה לכיבוס הריפודים הפריקים ולמירוק כללי בווקס לרכב כולל המשקף מה שלא יאפשר לשום ברחש או דבורה בכביש 6 לנסות להידבק לי למשקף או לחזית הקסדה (מומלץ בחום, תנסו בבית והתוצאות בהחלט יפתיעו אתכם). המעיל וכפפות העור נוקו היטב בחומר יעודי ולאחריו נמשחו בקרם מגן ומרכך, עיטוף, והופ לארון למשך שלושת החודשים הקרובים.
אז אחרי שסיימנו עם נוהל האפסנאות נעבור לחוות הדעת על הציוד החדש.

דיבורית  SCALA RIDER דגם   G9 POWESET                                              
התקנת הדיבורית לקסדה הייתה משימה קלה ופשוטה ומבין שתי אפשרויות התקנת המיקרופון בחרתי לנסות ראשית את האפשרות הנוחה והאסטטית בעיניי של מיקרופון חוטי ללא המוט. תפעול ידני של אופציות המכשיר נעשה בצורה נוחה והכפתורים בהחלט נעימים למגע וניתן להגיע אליהם ולתפעל אותם בצורה נוחה גם עם כפפות רכיבה. לאחר שבחרתי ונעלתי את תחנות הרדיו הרצויות בחנתי את איכות הקליטה במבנה סגור והתוצאה בהחלט הפתיעה אותי לטובה. בנסיעה למרחקים המכשיר שמר על רמת קליטה סבירה ורציפה לאורך זמן תודות לתכונת ה RDS המותקנת בו.

ככלל אני נמנע מלרכוב עם שמע רדיו או האזנה למוזיקה דרך A2DP אולם לצורך המבחן סטיתי מהרגלי ועשיתי שימוש רב באופציה.  להערכתי רוכב הנוהג להאזין למקורות שמע אלו באופן קבוע ברכיבותיו יופתע לטובה מאיכות הרמקולים וייהנה מהרמוניית הצלילים הבוקעים בחלל הקסדה.
יתרון אדיר אותו מצאתי במכשיר מתבטא ביכולת הפעלת מספר פונקציות על ידי הפעלה קולית ללא צורך בתפעול ידני כגון מענה לשיחה, הפעלה וכיבוי הרדיו, הפעלה וכיבוי שמע מוזיקה חיצוני, שיחות אינטרקום בין הרוכב למורכב ומעבר ישיר מתכונה לתכונה.

למכשיר קיימת אופציה נחמדה לקישור קבוצת רוכבים (עד שמונה) דרך אתר CARDO מה שיאפשר חיבור אוטומטי של חברי הקבוצה לשיחת אינטרקום כאשר אלו ישהו בטווח של עד 1.6 ק"מ  האחד מהשני. אני הסתפקתי בשלב זה בשיחות אינטרקום עם המורכב שלי כאשר צימוד המכשירים נעשה בצורה קלה ופשוטה של הקשת והצמדת המכשירים האחד לשני לשניות ספורות בדומה לאפליקציית העברת מידע במכשירי סמארטפון.
תכונה נוספת וראויה לציון הינה תכונה אוטומטית של הגברת והנמכת השמע ברמקולים בהתאם למהירות הנסיעה ורעשי הרקע מחוץ לקסדה. לסיכום החצי הראשון של המבחן בהחלט הותיר בי רושם חיובי לגבי הדיבורית ועושה בהחלט רושם כי הדברים הקטנים בהם לא הייתי שבע רצון בדגם הקודם ה-G4 בהחלט שופרו והתקבל מכשיר שבהחלט משביע רצון בתפקודו.
יבוא ושווק: ברקום – מחיר לצרכן: 2990 ש"ח

קסדת AGV מדגם K4 EVO
בקסדת המבחן התאהבתי כבר במדידה הראשונה לאור משקלה הנמוך העומד על 1,380 גרם בלבד ועיצובה שקלע בול לטעמי האישי. מבין מבחר הצבעים הרחב שקיים לדגם בחרתי בצבע הלבן ראשית עקב העדפה אישית אך בעיקר בשל כושר הנראות שלה. במהלך תקופת ההתנסות רכבתי בשעות שונות במהלך היממה ובכולן התרשמתי לטובה מיכולת נידוף האוויר החם על ידי ארבעה פתחי אוורור, כניסת אוויר בחזית ושתי פתחי יציאה בעורפה.

אין ספק שאיכות חומרי הגלם הינם ברמה גבוהה ולראייה לאחר רכיבות ממושכות ומיוזעות שמרה הקסדה על "אווירה" נעימה וריח של חדש.
הקסדה מצוידת באבזם רכיסה בעלת לשונית מאסיבית שמקל מאוד על נעילת ושחרור האבזם אך אני תמיד אעדיף באופן אישי את שיטת מנגנון הדאבל D שגורם לי לתחושת ביטחון ושקט בגזרה. הריפוד הפנימי פריק וכביס וכריות הלחיים בהחלט אוחזות היטב את הפנים וזאת ועקב איכות החומרים מבלי לגרום לגירודים והעקצוצים שחלק מהקסדות בשוק מאופיין בהם.

ה-K4 אינה מהקסדות השקטות ביותר שהתנסיתי בהן אך בוודאי שלא מהרועשות ביותר. על מנת להתרשם מאיכות השקטת רעשי חוץ הקסדה נבדקה ברכיבה על גבי מספר כלים מקטגוריות שונות ובאופן מפתיע דווקא על גבי קטנוע מנהלים בעל משקף רוח גבוה ורחב נשמעו יותר רעשים והסיבה נעוצה במערבולות הרוח שיוצר המשקף עם שילוב תנוחת הישיבה ומימדי גופי.
גם לאחר רכיבה רציפה של ארבע שעות ללא הפסקה עדיין זכתה הקסדה לציון לשבח ושוב בזכות משקלה והאווירודינאמיות המצוינת.
בפרק הבא נסקור ונבחן שוב את תכונות הקסדה רק שהפעם זה יהיה  במסגרת הגיהינום והסיוט הישראלי של חודשי יולי אוגוסט ובעיקר של כתב עצבני וחסר סבלנות וסובלנות כשחם לו.
יבוא ושווק: אופנוסנטר – מחיר לצרכן: 1790 ש"ח

כפפות KENNY דגם SHELLTER
אם לשם מבחן ולהתרשמות אמיתית הפריטים עברו התעללות  הרי שהכפפות עברו במשך חודשיים "שבעה מדורי גיהינום" על מנת להביא אותן למצב עבודה מאומץ ובאמת לנסות לשחוק אותן כדי להתרשם מעמידותן. מעבר לרכיבה אינטנסיבית השתמשתי בהן גם ככפפות עבודה במטלות שונות שבכולן הן עמדו בהצלחה מבלי להישחק ו/או להיפגם.

במהלך השימוש הייעודי בכפפות ככפפות רכיבה התרשמתי לחיוב מאיכות החומרים המבוססים על בדים נושמים מנדפים ובעלי כושר אוורור וייבוש מהירים.הכפפות מצוידות במיגוני פלסטיק קשיחים באזור מפרק האגרוף והאצבעות ומיגוני גומי בקצות האצבעות.
התרשמתי כבר מן ההתחלה כי הכפפות נוחות מאוד ומתיישבות היטב על כף היד. במהלך הרכיבה גילו הכפפות גמישות ואלסטיות רבה בתפעול מערכות האופנוע ועמדו בכבוד במשימת הנידוף גם לאחר רכיבה קשה בטמפרטורות גבוהות.
יבוא ושווק: אופנוסנטר – מחיר לצרכן: 390 ש"ח

דיוח על יתר המוצרים במבחן ארוך הטווח, מעיל ונעלי רכיבה של RST, יגיע בשבוע הבא

גלריה

12 תגובות ל מבחן ציוד ארוך טווח – דו"ח ביניים

  1. העיקר שתרכב בזהירות ולא יידבקו לך ברחשים למשקף. אני רואה שאני לא היחידי שעורך אוברול לציוד עונתי לפני איפסונו, כך צריך, תן לו בתחזוקה.

  2. מאוד מוצאת חן בעיני העובדה שאתה שולט ברכיבה, בבטיחות ולא משתולל- אתה מעביר כאן מסר משולש לרוכבים הצעירים: בטיחות, תחזוקה וזהירות. למרות שהטור מסקר ציוד ומיגון, ישר כח.

  3. כי על פי רוב הציוד לא מתכלה בפרק זמן קצר ולכן אין לדעת מה יהייה אורך החיים של המוצר.
    אבל רעיון יפה.

  4. איך הייתי רוצה שיבחנו דברים. אותו הדבר יהייה נכון גם לגבי אופנועים רכבים וכל דבר אחר שאתה בוחן. ברור שכשהוא חדש אין בעיה . כאן אתה מקבל חשיפה למוצר שמשתמשים בו יום יום ואתה מקבל איזו חוות דעת ראשונית שממנה אתה יכול להחליט לאן אתה רוצה "להגיע".

  5. אבל באמת שאין דרך אחרת לבחון דברים לטווח ארוך. מסיבה פשוטה ביותר. בואו נאמר שהם בוחנים קסדה ואו מעיל……עד שיהייו תותאות אחרי שנה כבר יתחלף הדגם. ואז אין לצבחן ערך ממשי. ולכן גם מבחן בסמוך לשימוש הוא חיוני וטוב.

  6. כמו אראי שואי אלפיונסטאר וכו'. . אני מצדד במי שכתב כי יש בעיה לבחון לטווח ארוך. ולמעשה אנחנו כאן מקבלים על קצה המזלג נגיעה קלה על המוצרים. מתי יש עוד קורס רכיבה. סידרתי את האופנוע .

  7. אני זה ששילם ונפל יום ליפני הקורס ולא הצליח להגיע למעשי אלא רק לעיוני.. לדעתי כאן אתם צריכים לתת תשומת לב יותר גדולה ולהוציא יותר קורסים. כאן אתם תצילו חיים.
    תודה.

  8. אני תוהה בייני לבין עצמי האם כל הציוד שלקחתם לא נשאר אצלכם אחרי המבחן לשימושכם האישי? כי אם כן כל הסקירה הזו שווה לתחת.

  9. .."חלפו להם חודשיים מהיום בו שאלתי והתחלתי לעשות שימוש אינטנסיבי"… למה לא חלפו להם חודשים מאז התחלתי להשתמש?
    בקיצור, לעשות שימוש זה אולי טוב בצרפתית, אבל בעברית אין בזה צורך, זה גם צורם.
    שאר המדור נראה כחוב למפרסמים שלכם. זה בסדר אבל כדאי להוסיף גילוי נאות. לא?

  10. למגיב 10 הסקפטי: הרשה לי להרגיע אותך ובמיוחד בשבילך לפרט ולהדגיש שוב כי הציוד יוחזר ליבואנים בתום המבחן. יתרה מכך ניתן להגיב ועדיין לשמור על תרבות שפה.(ע"פ הפרסומת בטלוויזיה שהסקפטיים קרחים הזהר לך "שלא תישאר סקפטי מכאן ומכאן".
    למגיב 11 רוני: ראשית תודה על הערתך והארתך בנושא עברית תקינה. שנית המדור נכתב באובייקטיביות מלאה ע"מ להעניק שירות כמיטב יכולתי לגולשינו.
    אני שב ומזכיר שאתר דו"גרי היינו אתר התנדבותי במהותו וגם רוב הכנסות מהמפרסמים מנותבים לעזרה בקהילה וביצוע קורסי רכיבה לרוכבי הדו"ג.
    אנא אל תנסה להטיל ספק ורפש במי שעושה את עבודתו לשם שמיים.
    ו……… מאחר ואני מזהה קמט מחשבה שעולה במצחך , כן גם אני עושה את עבודתי בהתנדבות באתר.
    היש גילוי נאות גדול מכך?

תגובות

אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל 2