fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
לרט
מוטוטאץ דקר
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
אישימוטו באנר קוביה שמאל
עופר אבניר קוביה שמאל
תמוז
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
voge מוטו24 באנר
אודי דגן 140 על 70
סטפן
MV קוביה
HJC

שדרג לך בולם: בולמי הפקטורי של WP

שדרג לך בולם: בולמי הפקטורי של WP

גיא יצחק לריאה

צילום: בני דויטש

חברת WP מוכרת לרוב הרוכבים כיצרנית הבולמים White Power, אבל שמה בנוי דווקא מראשי התיבות של שם מייסדה – Wim Perets, כשהשם White Power – כוח לבן – אומץ רק שנים לאחר מכן. החברה ההולנדית בבעלות פיירר טכנולוגיות, בעלת KTM והוסקוורנה, בעלת היסטוריה מפוארת כיצרנית שלדות, אגזוזים, רדיאטורים וכמובן – בולמים, מאז נרכשה ע"י פיירר טכנולוגיות, מתמקדת החברה בפיתוח וייצור בולמים ושלדות.

סט בולמים כזה הינו יקר מאוד ולא יתאים לכל רוכב, קחו בחשבון שמתוך אלפי רוכבי אנדורו פעילים בישראל רק קומץ שנמצא בשיא היכולות, צריך (וגם יכול להרשות לעצמו) סט בולמים שכזה. יש בסביבתנו הקרובה הרבה רוכבי אנדורו ומתוכם אולי 3 באמת צריכים כאלו בולמים. אבל אם אתם רוצים את הטופ – זה זה. בכך אין ספק.

ד.ל.ב מוטוספורט, יבואנית אופנועי ק.ט.מ, הזמינה אותנו לא רק ללמוד על הבולמים המשודרגים של WP, אלא גם לנסות אותם לצד אלו המקוריים, ברכיבה על אופנועי המותג. למרות שהבשורה הגדולה של בולמי ה-WP פקטורי היא דווקא בכך שהם מגיעים לארץ בשלל מידות המתאימות לרוב אופנועי האנדורו הקיימים בשוק, בלי הבדלי צבע ומוצא.

 

המזלג הקדמי – CONE VALVE 48

מערכת CONE VALVE הקיימת במזלג הקדמי, היא טכנולוגיה ייחודית המשלבת בין יכולות הקפיצים המשופרים, הדיסקיות (שימסים) ומערכת השסתומים הפנימית (בצורת קונוס), מספקת ללא פשרות קומבינציות כיוונים מול רגש, או אם תרצו – תקשורת מול הקרקע, מהתחלה ועד סוף מהלך המתלים. חומרי הקצה והציפוי מונעים חיכוך והתחממות של השמנים, והתוצאה היא מערכת סקסית מעולה, בעלת מקסימום קונפיגורציות שיכוך והחזרה שעוזרות ליציבות אולטימטיבית בכל תנאי ותוואי, לכל רוכב, וכמעט לכל אופנוע שטח הקיים בשוק האנדורו או המוטוקרוס – הכל עובד ועובד טוב, על כך נרחיב ממש בעוד כמה רגעים. WP מציעים לבעלי הוסקוורנה או ק.ט.מ מהשנים 2016 ומעלה מערכת קפיצים AER 48 SPRING KIT. הקיט המוצע – COIL SPRING, קפיץ עשוי מתכת משודרגת המיועדת להיכנס לתוך בולם האוויר הקיים. WP ממשיכה בהצעותיה לבעלי ק.ט.מ והאסקי, עם בולמי הקצה AER 48 CONE VALVE FORK, הכי מתקדמים בשוק. גם כאן ייהנה הרוכב ממקסימום רגש שהמוח שלנו יכול להכיל בכל תוואי ותוואי, והמערכת הזו אפילו קלה יותר בכ-1 ק"ג מהמקורית.

 

הבולם האחורי – TRAX

ה-TRAX הוא בולם קומפקטי להפליא. המערכת פותחה על ידי מחלקת המרוצים של WP, מציעה שני עומסי קפיץ ומספקת אחיזה משופרת משמעותית בחלקו האחורי של האופנוע. ברכיבת סלעים ובמפים, הגלגל האחורי נוטה להתנתק מהקרקע, בזמן זה – אין האצה. מערכת ה-TRAX הפנימית מזהה חוסר חיבור לקרקע ופותחת מעבר שמן מיוחד שמחזיר את הגלגל אל הקרקע באופן יעיל יותר ממערכת רגילה. התוצאה – יותר אחיזה/מגע עם הקרקע, יותר ביטחון, יותר מרחק באותו זמן.

דלב מוטוספורט בשיתוף – "צ'אמפ פקטורי – זיו כרמי" העמידו 6 אופנועי ק.ט.מ חדשים, 2 מכל סוג – 250 מרובע, 300 דו"פ ו-350 מרובע, בעלי אותו סט אפ שיכוך והחזרה. התוצאה – אופנוע אחד בעל בולמים סטנדרטיים ואילו השני, מאותו הסוג, סטנדרטי אבל מצויד בבולמי WP משופרים.

אזור הרכיבה הנבחר – בת שלמה, בשולי הר הכרמל הדרומיים. ירדנו סלעים, טיפסנו הרים, הרבצנו בשבילים, דילגנו בסינגלים. בחרתי לעלות קודם על ה-350 עם הבולמים המשופרים, רגע העלייה לאוכף והבולמים עוברים בנעימות את השליש הראשון של המהלך. שליש שני הוא מה שנקרא 'שליש העבודה' ואילו השליש האחרון הוא טווח הקצה, בו האופנוע בד"כ מערפל את תחושת הביטחון האחראית על העברת הזעזוע לרוכב, שם בד"כ עפים או נופלים. 'ההרצאה האקטיבית' הייתה למופת, מהתיאוריה ישר לאוכפים – מכאן המלצה לשאר היבואנים או המשיקים – ככה עושים את זה הכי טוב. אחרי ההסברים, רכבנו והחלפנו אופנועים. כבר בהתחלה ההרגשה הייתה נעימה, קצת אחרי שהתחממנו, ההרגשה הפכה ל-WOW. במיוחד לאחר שרכבתי על ה-'סטנדרטיים', הבנתי שהמשופרים… משופרים.

גם עם המקוריים אפשר לתפוס זמן אוויר ולנחות בבטחה.

אני לא רוכב סלעים מושבע, זאת האמת. באזורים האלה יש לי פחות ניסיון. למרות זאת הרגשתי את ההבדל, גם עם חוסר היכולת האישית להביא את האופנוע למצב קצה, במיוחד בשליש האחרון של הבולמים. להבדיל, כרוכב מוטוקרוס וסופרמוטו, כאשר בילינו זמן אוויר לתוך בלימה חזקה, ההרגשה טירוף. המהלך פועל בליניאריות יתרה. מדהים! החלפתי שוב ושוב את סוג האופנוע בול בקטע של הקפיצות והבלימות והתוצאה לא הייתה זהה. דאגתי לבצע את אותו האלמנט, המתלים הסטנדרטיים סוגרים את המהלך ופחות מרגישים לי נוח. כאילו משהו משתבש ויוצא משליטה, חזרתי שוב ושוב באותו הגז ובאותה המהירות, באותה עוצמת בלימה, למרות הרגשתי שאם אעשה זאת – אשלם ביוקר. לא כך הדבר עם המשופרים. שוב אותו האלמנט, אותה המהירות ואותו הגז, נוחת וכלום. בולם בעוצמה וסוגר ת'בולמים, מסתובב ומבצע את האלמנט שוב ושוב ואף טיפל'ה מגביר, שם, רבותיי וגבירותיי – יחי ההבדל הקטן – מגיע הביטחון. אחיזת הכידון בעת הנחיתה ותחושת החזרת האנרגיה אחרי דריכת הבולמים היא זו שגרמה לי להמשיך ולשפר את האלמנט. להגביר את עוצמת הברקס, שאפו WP. השיפור ניכר גם במעברים מעל באמפים, מצאתי את עצמי מדלג על הגלגל האחורי במהירות ובהנאה היכן שהסטנדרטיים מהנים פחות.

גיא אמר שהוא לא רוכב סלעים – אמר, ונתן הדגמה!

עברנו לשבילים. תחום המוכר לי יותר וגם לתפיסת המוח שלי, רכבתי הלוך ושוב במהירות גבוהה. חזרתי והחלפתי, לחצתי ושפרתי. הכל עוקב, הכל מהיר יותר, מתפקד טוב יותר. פניות במהירויות גבוהות על אותו סוג אופנוע מצויד בבולמי פקטורי, מביא אותי לאותה נקודה בזמן מהיר יותר. (שעון הגרמין לא משקר), שמתי לב שאני מתעייף פחות ונשאר באותה רמת הריכוז. הגוף לא מרוכז כולו בלפצות על התוואי עם האבנים הרוקדות תחתיי, הבולמים דואגים להשאר יותר זמן במגע עם הקרקע, באותה מהירות ובאותו התוואי. אין פה ספק כלל. דאגתי לאבחן את עבודת הבולמים גם מן הצד; פשוט עצרתי, הסתכלתי על הרוכבים אחד אחד ואחר כך שוחחנו בינינו. מצאנו את עצמנו דואגים פחות לייצר אחיזה, רכבנו בבטחה ובהנאה רבה. היכן שהיו פאשלות עם הסנטדרטיים, המשופרים אכלו את זה בלי מלח. תענוג צרוף.

 

כמה מחירים לדוגמה – המחירים כוללים מע"מ, התקנה וכיוונון אצל רשת הסוכנים המורשים של ד.ל.ב מוטוספורט.

סט בולמים לאופנוע אנדורו שתי פעימות וארבע פעימות מבית ק.ט.מ והסקוורנה במחיר 28,372 ש"ח. סט בולמים לאופנוע אנדורו שתי פעימות וארבע פעימות מבית בטא במחיר 27,070 ש"ח. סט בולמים לאופנוע מוטוקרוס ילדים SX85 של ק.ט.מ במחיר 23,129 ש"ח וסט בולמים לאופנוע מוטוקרוס YZ250 של ימאהה במחיר של 27,070 ש"ח.

 

הכותב הינו רוכב קבוצת המרוצים של ק.ט.מ והיה אורחה של ד.ל.ב מוטוספורט בהשקה.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל