fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
עופר אבניר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
מוטוטאץ דקר
תמוז
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
סטפן
אודי דגן 140 על 70
voge מוטו24 באנר
HJC
MV קוביה

על חשיבות נוזל קירור ברכב וחברת IADA

על חשיבות נוזל קירור ברכב וחברת IADA

מיקי כהן

צילום: יצרן

הכתבה בחסות אמביל יבואני IADA

רובנו מניחים כי מים זה מספיק. אך לא כך הדבר כי בעוד שהמים מכילים מינרלים שונים הטובים לנו, בני האדם, למערכת הקירור של הכלי רכב שלנו, זקוקים לכימיכלים שונים על מנת לשמר על רכיבי מערכת הקירור ולקרר ביעילות את מנוע הרכב גם כאשר הטמפרטורות בחוץ נמוכות וגם כאשר הם גבוהות. לשם כך, פנינו לאמביל אשר מייבאת מאז 1994 את נוזלי הקירור של חברת IADA הספרדית, המייצרת כבר 70 שנים, נוזלי קירור לרכב, ולקחנו לבדיקה על רכב המערכת, נוזל קירור גליקוג'ל 50% אורגני, אדום. הנוזל מכיל חומר אנטיפריז ואמור לכסות טווח טמפרטורה בין -37 מעלות צלזיוס ועד 145 מעלות צלזיוס.

קיבלנו לידינו גלון של 5 ליטרים נוזל קירור, רוקנו את מערכת הקירור ברכב עד תום ומילאנו חזרה את נוזל הקירור של IADA ויצאנו מייד, ביום לא חם ביוחד, לסיבוב של כשעתיים לראות את יש שינוי במערכת הקירור. הדבר הראשון ששמנו לב, הוא כי גם כשמערכת בקרת אקלים עובדת, כל עוד היא לא עובדת קשה, מאוורר המשנה ברכב (זה שעובד כשהמזגן דלוק), לא נכנס לפעולה, כלומר, מערכת הקירור לא התחממה מספיק על מנת להפעיל גם את המאוור הנוסף. כמו כן, שמנו לב, כי מד חום המנוע, התמקם כשנתה אחת פחות מאשר עם נוזל הקירור הקודם.

מבדיקה קצרה שערכנו, נראה כי לנוזל קירור של IADA, יש השפעה טובה על מערכת הקירור של הרכב. אך זה יכול לנבוע גם מעצם החלפת נוזל הקירור לנוזל חדש שעוד לא איבד מתכונותיו ע"י עבודה במערכת הקירור של הרכב, אנו נמשיך לעקוב ונעדכן במידה ויחולו שינויים לטובה או לרעה.

החברה צברה מוניטין הודות לנוזלי הקירור האיכותיים שהיא מייצרת הן לרכב והן לדו גלגלי.

ליין החברה רחב מאוד ומכסה תקנים רבים, ניתן למצוא את ליין המוצרים המלא באתר החברה.

כמו כן, החברה מייצרת שמני מנוע, נוזלי בלמים, תוספים, אספקה טכנית, חומרי ניקוי ומוצרי טיפוח.

את ליין מוצרי יאדה ניתן להשיג בסוכנויות המורשות ובמוסכים, וכן ישירות באמביל – רחוב הנפח 15, א.ת חולון, טל' 03-688-0328.

הכתבה בחסות אמביל יבואני IADA

2 תגובות ל על חשיבות נוזל קירור ברכב וחברת IADA

  1. איזה שטויות ואיזה פרסום חובבני של יבואן. לא צוין באיזה אוטו מדובר, דגם,נפח,שנה וכו'. מעבר לזה, למנוע יש טמפרטורת עבודה רצויה ע"י היצרן ולכן הורדת הטמפרטורה אינה רצויה, מה עוד שיצרנים הרבה יותר מפוארים מה"מותג" הזה מתקשים בקירור מנוע בתנאים קיצוניים(מדבר וכו) וגם הם, אמורים להביא את המנוע לטמפרטורת עבודה תקינה ולשמור מפני התחממות יתר בלבד. מעבר לזה, לרוב המכוניות היום יש מערכת מחשב וחיישנים רבים שמכויילים לפרמטרים מסויימים ומי היא חברת יאדה שתחליט שצריך להוריד טמפ'- מה עוד שאני בספק אם היא מסוגלת בכלל.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל