fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
לרט
לרט
תמוז
עופר אבניר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
מוטוטאץ דקר
אישימוטו באנר קוביה שמאל
סטפן
אודי דגן 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
MV קוביה
voge מוטו24 באנר
HJC

מוטו טסט | Midland BTX-IL

מוטו טסט | Midland BTX-IL

מיקי כהן

צילום: אריק רוזנבלום

מערכות תקשורת לקסדה הפכו בתוך שנים די קצרות למוצר סטנדרטי שכמעט כל רוכב רוכש. מדובר בדרך כלל במוצר שבא בנפרד ולא כחלק מהקסדה אך חלק מיצרניות הגדולות הגדילו לעשות ומציעות מוצרים מובנים כאלו או אחרים, ואלו באים כ'חתיכה אחת' עם הקסדה. 

בתחילת האבולוציה של מערכות התקשורת היו אלו מוצרים יחסית יקרים. עם התגברות הביקוש והייצור צצו יותר ויותר חברות מוכרות יותר או מוכרות פחות שהציעו פתרונות תקשורת לרוכבים. מערכות התקשורת שמכונות בפני העם גם דיבוריות מאפשרות לבצע שיחות טלפון, לנגן מוזיקה אל תוך האוזניים או לנווט ליעד מבוקש אך רק דבר אחד היה חסר – דיבורית הדוברת בשפת העם היושב בציון. חברת מידלנד שמתמחה בין השאר במערכות תקשורת לרוכבים עמלה בשנים האחרונות על פתרון וכך קיבלנו את ה-BTX-IL, הדיבורית דוברת העברית הראשונה. מה זה אומר? שהפקודות, הממשק והאפליקציה הייעודית מוצגים ונשלטים לחלוטין בעברית.

את הדיבורית התקינו לנו אנשי מידלנד על הקסדה הדואלית בה אנו משתמשים ביום יום. לאחר ההתקנה הטענו את הסוללה במלואה, חיברנו את הדיבורית למכשיר הסלולרי שלנו ולבלוטוס באופנוע ויצאנו לדרך.

 



מעט נתונים טכניים לפני שנצלול לחוויה האישית בשימוש הדיבורית:
ה-BTX-IL 'יודעת' להתחבר לשני מכשירים סלולרים במקביל, לנגן מוזיקה ולקבל התראות של מערכת ניווט. ניתן גם לשתף מוזיקה עם מערכות נוספות. לטענת מידלנד, ה-BTX-IL מציעה טכנולוגית Talk2All – אפשרות להתאמה לחיבור אינטרקום גם עם מערכות שמע ממותגים אחרים. אנחנו חיברנו אותה לדיבורית הקארדו Q1 שהייתה ברשותנו וזה עבד מצוין. מערכת אינטרקום הינה לרוכב ומורכב. 

המענה לשיחות הוא כמובן קולי ופיצ'ר חשוב במיוחד נוסף שקיים כאן הוא הגברת הקול האוטומטית ככל שרעש הסביבה גובר – מה שאומר שברכיבה מהירה הדיבורית תגביר את עוצמת השמע לבד, ובהאטה או בעמידה ברמזור לדוגמא עוצמת השמע תונמך. ישנה גם אפשרות למענה קולי והדיבורית מוגנת מים, ולמרות שאין פיצ'ר רדיו ייעודי, אפשר כמובן לשמוע את גלי האתר באמצעות אפליקציה.

 


איך נשמע?
פיצ'ר הווליום האוטומטי עובד טוב. כמה טוב? טוב מאוד ככה שהיינו חייבים להנמיך את עוצמת השמע בצורה ידנית. לכל מי שחושש מכך שלא ישמע את השיחות או הדיבור – אנחנו מבטיחים לכם שאין לכם ממה לדאוג. עוד כמה כיוונים קטנים בעזרת האפליקציה, והצלחנו להישאר עם עוצמת קול אשר סיפקה אותנו. איכות הדיבור והשמע טובה מאוד ולרוב הצד השני כלל לא הבחין כי אנחנו ברכיבה בזמן השיחה. כיף לשמוע מוזיקה עם ה-BTX-IL, בין השאר הודות לרמקולים בעובי 40 מ"מ שמסופקים עם הערכה. 

באופנוע עליו רכבנו ישנה אפשרות לחבר את מערכת השמע בבלוטוס למערכת האופנוע מה שמאפשר לשלוט מלחצני האופנוע ברוב הפעולות הבסיסיות של הדיבוריות כמו העברת שיר, מענה, ניתוק שיחה ועוד. זהו פיצ'ר בטיחותי שמונע מהרוכב להסיר את ידו ולגשש אחר כפתורי תפעול הדיבורית, אולם גם אם אין ברשותכם אופנוע עם מסך בעל חיבור בלוטוס, כפתורי השליטה של הדיבורית גדולים ונוחים לתפעול – מלבד הלחצנים אשר מעלים ומורידים את עוצמת השמע שהרגישו לנו קטנים מדי וקשים יחסית ללחיצה.

לפני שיצאנו לדרך אמרו לנו נציגי מידלנד שהסוללה תחזיק מעמד זמן רב אולם הופתענו כאשר כמעט ולא היה צורך להטעין את הדיבורית. בעוד שאנו רגילים בשימוש שלנו, להטעין אחת לשבוע לערך, את ה-BTX-IL הטענו אחת לשבועיים. הנתונים הרשמיים, מדברים על 20 שעות דיבור. 


לסיכום:
במחיר תחרותי של 590 ש"ח, יש כאן אכן דיבורית עם יכולות ואיכויות. מידלנד יצרו דיבורית בעלת עוצמת שמע חזקה, עם סוללה בעלת טווח שימוש מרשים ביותר ונכון להיום – רק לה יש הפעלה ודיבור בעברית. למרות כמה חסרונות קטנים כמו רדיו ולחיצי שמע קטנים, עדיין מדובר בחבילה שמציעה עלות-תועלת טובה במיוחד.

גלריה

4 תגובות ל מוטו טסט | Midland BTX-IL

  1. לא מצליח להתחבר לרדיו , בעבר הצלחתי להתחבר עם דיבורית דומה .

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל