fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
תמוז
מוטוטאץ דקר
עופר אבניר קוביה שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
סטפן
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
MV קוביה
אודי דגן 140 על 70
voge מוטו24 באנר

מוטו טסט+ | AGV K5 JET – חלק שני

מוטו טסט+ | AGV K5 JET – חלק שני

אביעד רייס

צילום: אריק רוזנבלום


שורה תחתונה:  קסדת 3/4 נוחה ומעוצבת במיוחד (מבית המעצב הנודע אלדו דרודי אשר מעצב את כל קסדותיו של וולנטינו רוסי) מציעה קצת מעבר לקסדת 3/4 ממוצעת. מתאימה לרוכבים שלא מתפשרים על איכות, ויש ביכולתם לשלם בעדה.

בלא מעט מדינות אירופאיות (וודאי במדינות המזרח) קסדת 3/4 היא אביזר לגטימי לחלוטין לרכיבת אופנוע – בדגש על אופנוע ולא קטנוע. שלא כמו בארץ, שלמרות מחירי הציוד הגבוהים נראה כי יותר ויותר רוכבי דו"ג נוטים להתמגן בצורה מקיפה, במדינות כמו איטליה רוכבי אופנועים רבים בוחרים בקסדת 3/4 על פני קסדה מלאה/נפתחת. ב-AGV זיהו כי יכול להיות כי למוצר שמנסה לשלב את שני העולמות – הספורטיבי/מלא וה-3/4, יש פוטנציאל, והוציגו את ה-K5 JET – קסדה 3/4 ספורטיבית שמתאימה למגוון שימושים – כולל רכיבות בין עירוניות ארוכות.

לא נכנס לוויכוח האם נכון לדבר על קסדות 3/4 כרלוונטיות או לא – רוכבי אופנוע צריכים להיות מודעים לסיכונים הכרוכים ברכיבה, ולעשות את החושבים שלהם לבד. אנחנו אישית מעדיפים קסדה מלאה, אך אין ספק כי מספר ימי הרכיבה בהם בילתה ה-K5 JET על ראשינו היו נחמדים במיוחד, במיוחד שהיה מדובר על ימי החום הכבד של אוגוסט. אז החום ירד, ועכשיו אפשר לחשוב בצלילות על ה-K5 JET.

המאפיין הבולט ביותר בקסדה הוא המשקף הענק. ואכן, מדובר באחת הקסדות בעלות מפתח הפנים הטוב ביותר שתוכלו לקבל. למעשה, כמעט ולא דרושים מבטים אחורה, מספיק הסטה קלה של הראש לפני מעבר נתיב ע"מ לראות את כל מה שמתרחש מאחוריכם. המשקף, כולל הגנה משריטות, הכנה ל-PINLOCK, וטכנולוגיה חדשה של AGV, שמה VMS, שסוגרת את המשקף בצורה מגנטית – הרמטית. מעבר בין כל שלבי המשקף ובמיוחד הסגירה, מספק הרגשה איכותית ביותר.

מנגון המשקף מציע את פטנט ה-XQRS – מנגנון שחרור מהיר של המשקף ללא צורך בשימוש בכלי עבודה. אידיאלי לניקיון המסך הקדמי.

מבנה הקסדה אווירודינמי מאד, ונועד לרכינה קדימה. מבנה זה יתאים בעיקר לרוכבי אופנועי נייקד. את העיצוב הספורטיבי משלים ספויילר מובנה.

חומרים:
קליפת הקסדה עשוייה קרבון פיברגלס – חומרים חזקים וקלים אותם נמצא בדרך כלל בקסדות איכותיות.

איכות כללית:

איכות מצויינת. מנגנונים מרגישים איכותיים – במיוחד סגירת/פתיחת משקף. נראה שיחזיק מעמד זמן רב ללא קרקושים/ברגים משוחררים.

התאמה לראש:
כידוע, לכל ראש צורתו היחודית, לכן דאגו ב-AGV להציע שני גדלי שלדות שונים ב- K5 JET. מידת הקסדה שנבחנה אצלנו היא M/S (גישת המידות המשולבות אותה מאמצת AGV בשנים האחרונות), כאשר אני נע בין מידה M ל-L במרבית הקסדות שברשותי. אנחנו מכל מקרה ממליצים לגשת ולמדוד פיזית בחנות לפני הרכישה.

בטיחות:

במקרה של תאונה, לשכבת ה-EPS (השכבה הלבנה בתוך הקסדה המזכירה קלקר) יש חשיבות עליונה, ותפקידה הוא לספוג את האימפקט. ב-JET דאגו לשכבת EPS בדחיסות מוגברת, המחולקת ל-4, לטובת יכולת ספיגה מירבית של פגיעות.

משקל:
1.540 ק"ג הוא משקל בהחלט לא מבוטל לקסדת 3/4, אך אסור לשכוח כי ה-JET היא לא קסדת 3/4 רגילה, ומציעה יותר מאחרות במבנה הכללי ובמשקף. המשקל מחולק היטב ולא מורגש.

עיצוב:
אם אתם לא מכירים את העיצוב של AGV, הגיע הזמן שזה יקרה. העיצובים המשוגעים של אלדו דרודי (שמעוצבים במיוחד לוולנטינו רוסי ולשגעונותיו) הם חלק מסימני הזיהוי המובהקים של היצרן. לא כולם מתחברים לעיצובים וצבעים משוגעים, זה ברור, ותמיד ניתן למצוא את הדגמים גם בצביעות חלקות וסולידיות יותר. בכל אופן, אם עיצוב זה הקטע שלכם, הגעתם למקום הנכון.

אוורור:

על אף העובדה שמדובר בקסדה "פתוחה" עם פתח אוורור מרכזי מקדימה, החליטו ב-AGV לצייד את ה-JET במערכת אוורור מובנית IVS בעלת תעלות שנקדחו במיוחד בתוך שלדה הקסדה, לאספקת אוויר מיטבית. לא אוכל להגיד שהרגשתי ממש זרימת אוויר באחורי הפדחת, אבל היי – לא הזעתי – וזה כבר הישג מעולה. 2 פתחי אוורור הניתנים לסגירה מאחורה, ושלושה פתחי אוורור הניתנים לסגירה מקדימה.

משקף+משקף שמש נשלף:
ה-JET מציעה משקף קדמי ארוך ורחב ואת מפתח הקסדה בין הגדולים והיעילים בהם נתקלנו. פשוט כיף לרכב עם הקסדה ולהטות מבטים הצידה. כאמור פתיחת/סגירת משקף מרגישה סופר איכותית ובעלת שלבים – ולא רק מצב פתוח/סגור. משקף השמש הנשלף היה קצר מידי לטעמי.

ריפודים:
היפאלרגניים פריקים לחלוטין (ראש+לחיים), איכותיים ונעימים למגע.

מחיר:
עיצובי המהדורה המיוחדת WINTER TEST בה הייתה צבועה קסדת המבחן שקיבלנו, עוצבו בשביל ובעזרת רוסי בכבודו ובעצמו, ומלווים דגמים רבים של AGV, בין השאר גם בקסדות הסופר ספורט היוקרתיות של היצרן. כמו כל מהדורה מיוחדת, גם ב-JET זה מתבטא בשורת המחיר. אם תבחרו בצביעה זו, תאלצו להפרד מ-1,938 ש"ח – לא זול, אבל גם לא מאד יקר, יחסית לאיכויות שהקסדה מציעה. ניתן לשער כי לקהל היעד של הקסדה ביניהם וודאי יהיו רוכבי טימקס, נייקדים ורוכבי קטנועים איטלקיים כאלו ואחרים, תהיה הנכונות להשקיע את הסכום המדובר בקסדה כדוגמת זו. אם חשקה נפשיכם ב-JET, ותרצו לחסוך כמה שקלים, תוכלו לבחור בצביעה חלקה או באחת מהדוגמאות האחרות – במחיר של 1,749 ש"ח.

AGV K5 JET – חלק ראשון

4 תגובות ל מוטו טסט+ | AGV K5 JET – חלק שני

    • לא נראה לי שצריך להגזים אבל במחיר הזה ובאבזור שלה היא מרשימה מאוד

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל