fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
מידלנד שחורי 140 על 70
תמוז
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
voge מוטו24 באנר
MV קוביה
סטפן
HJC
אודי דגן 140 על 70

מוטו טסט | קסדת LS2 Pioneer – דיווח ראשון

מוטו טסט | קסדת LS2 Pioneer – דיווח ראשון

מיקי כהן

צילום: אריק רוזנבלום

כאשר אנחנו מקבלים ציוד לבדיקה, אנחנו משתמשים בציוד לזמן קצר, כותבים את דעתנו ומחזירים ליבואן. הזמן העומד לרשותנו אינו מאפשר בחינה של המוצר לאורך זמן. הגדילו לרט, יבואני קסדות LS2, להשאיל לנו את ה-Pioneer לתקופה ארוכה, בכדי שנוכל לדווח לכם הקוראים, איך החיים עם הקסדה לאורך זמן.

LS2, מותג הקסדות הספרדי, מתמחה בייצור קסדות משנת 1990. מאז החלה, החברה לא מפסיקה ומיליוני קסדות כביש 'סגורות', נפתחות וקסדות שטח, נוצרו ונמכרו תחת המותג. בנישה אחת, קסדות "דואליות" המשמשות שנפוצות בקרב רוכבי אדוונצ'ר ודו"ש, LS2 לא הייתה קיימת – עד לשנים האחרונות.

אין זה סוד שסגמנט אופנועי האדוונצ'ר והדו-שימושים נמצא בפריחה ברחבי העולם. יותר ויותר רוכבים פונים לקטגוריה זו ולראיה מגוון הדגמים הרחב בקטגוריה: החל מאופנועי "בייבי אדוונצ'ר" בנפחי 250-300 סמ"ק ועד למפלצות בנפח מנוע של 1,000 סמ"ק ויותר. מרבית הרוכבים בסמגנט, אינם מעוניינים בפיצול הכולל קסדה אחת לשימוש כביש וקסדה אחת לשימוש בשטח, מה גם שבפעמים רבות ההגעה אל השטח כרוכה בגמיאת קילומטרים לא מעטים על הכביש, כך שקסדת שטח בלבד, לא "תעשה את העבודה" במקרה זה.

מרבית מותגי הקסדות מציעים כיום דגמים דואליים, אך חלק ניכר מהם אלו מציעים קסדות קסדות שהן בבסיסן קסדות כביש, שעליהם נוצק מבנה דואלי. הפיוניר הדואלית של LS2, מבוססת על קסדת השטח הפופולרית של החברה, FAST שמה, שהוסבה בדגם הפיוניר לשימוש דואלי.

הפיוניר מציעה משקל של 1,350 גרם (במידה M של קסדת המבחן) מערך אוורור מתקדם, הכולל שבעה פתחי אוורור. הקסדה מציע גם מקום ייעודי למשקפי אבק, מצחיה גמישה שלא תישבר בפגישות אקראיות עם ענפים וכדו', ומפתח ראייה רחב ומצוין.

ה-Pionner מיוצרת בשלושה גדלים של קליפה (SHELL) – ממידה XXS ועד 3XL, כך שהיא תתאים למרבית סוגי הראש שקיימים. מבנה הקליפה הוא מעט אובלי, כך שהוא אמור להתאים למגוון רחב של מבני ראש. כמובן שאנו ממליצים למדוד את הקסדה לפני הרכישה, מה שנכון לעשות לפני רכישה של כל קסדה. עוד ייחודי ל-LS2 הוא החומר הפולימרי ממנו עשויה הקסדה, זוהי אינה קסדה העשויה מחומרי פלסטיק המאפיינים בדר"כ קסדות בטווח המחיר של ה-Pioneer, אלא מחומרים חזקים ועמידים יותר.

מנגנון הנעילה הוא מסוג רצ'ט, המאפיין את רוב הקסדות של LS2 – שיטת נעילה יעילה ונוחה שמאפשרת לפתוח את הקסדה ביד אחת בלבד. לקסדה ריפודים היפואלרגנים הניתנים לפירוק לטובת ניקוי, מנגנון שחרור מהיר לטובת מקרי חירום (תוספת חשובה שלא תמיד מגיעה אף בקסדות יקרות הרבה יותר) ושקע ייעודי למרכיבי משקפיים. פיצ'ר ייחודי נוסף בפיוניר, הוא מבנה הריפוד הפנימי, בו כל חלק עשוי חתיכה אחת החתוכה בלייזר ולא כמה חלקי קצף מודבקים יחד.

מה פחות אהבנו? למשקף 2 מצבים בלבד – או פתוח או סגור, מה שאומר שאין מצבי בייניים, כך שאם הרוכב, כמו במקרים רבים מעוניין לפתוח מעט את המשקף על מנת שיכנס אוויר בלי לפתוח או לסגור את המשקף עד הסוף, צריך לקחת בחשבון כי מעל מהירות מסויימת, זה פשוט לא אפשרי והמשקף נסגר מעוצמת הרוח.

ב-Pioneer לא תמצאו שקעים יעודיים למערכת תקשורת כך שמי שירצה להתקין דיבורית, יאלץ לאלתר. עוד נקודה מעניינת – משום שהקסדה מבוססת על דגם השטח של החברה, מתוך שבעת פתחי האוורור, רק הקדמי, זה בסנטר, ניתן לסגירה. את ששת פתחי האוורור הנוספים, לא ניתן לסגור. במדינות קרות וגשומות זה מהווה אולי חיסרון אך אצלינו בישראל, נראה לנו שזה פחות קריטי ואפילו יתרון.

קסדת המבחן שלנו הייתה בצביעת שחור כתום, ודגם הפיוניר קיים במגוון צביעות נוספות. ניתן לרכוש ביבואן לרט ואצל המשווקים המורשים במחיר 790 ש"ח.
עכשיו יוצאים לרכב ולגלות איך הקסדה מתפקדת כביש, ובשטח.

תגובה אחת ל מוטו טסט | קסדת LS2 Pioneer – דיווח ראשון

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל