fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
עופר אבניר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
תמוז
לרט
MV קוביה
סטפן
אודי דגן 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
HJC
voge מוטו24 באנר

מוטו טסט | סקורפיון EXO-1400 קרבון

מוטו טסט | סקורפיון EXO-1400 קרבון

אסף לביא

צילום: אריק רוזנבלום

חברת הקסדות הצרפתית מייצרת קסדות המאוד איכותיות במחירים שפויים ועם איבזור רב, בין דגמיה החדישים נמצאת ה-EXO-1400 קרבון שהוצגה ב-2018 ובאופן די מפתיע לא מוותרת על מנגנון ניפוח כריות הלחיים המוכר של סקורפיון, ה-AirFit שלצערנו יצא משימוש בדגמים הזולים יותר של היצרן. ה-EXO-1400 קרבון היא קסדת טורינג קלה ומאובזרת, 1,200 גרם משקלה במידות S-M; היא מגיעה עם מנגנון הניפוח; משקף שמש פנימי; רצועות שליפה מהירה לריפודי הפנים; סגירת DD; נעילת משקף; פתחי אוורור רבים ולערכה מצורפים פין-לוק ומשקף כהה חינם אין כסף.

כבר בהוצאת הקסדה מהקרטון אנחנו מתרשמים מרמת ההקפדה של סקורפיון, שמעבר לתיק המסורתי לקסדה (כאן עשוי מבד עבה), מצרפים גם תיק למשקף הנוסף המותאם למידותיו ועשוי חומר עבה לשמירה על המשקף בזמן אחסון.

מחלקת העיצוב בחרה להסתיר כמה שפחות את המראה היפה של הקרבון ומעבר לעיטורים מעטים הקרבון נשאר חשוף. מאחור ספויילר יפה וסמל הברק של היצרן בולט מקדימה.

משקל הקסדה עומד, כאמור, על 1,200 גרם קלילים במיוחד וזה מורגש, או יותר נכון – לא מורגש – מהרגע הראשון, עוד לפני ששמים את הקסדה על הראש וכמובן גם במהלך הרכיבה, בכל מהירות, צורתה האווירודינמית מונעת טלטולים, גם ברכיבה עם מיגון רוח לא טוב – זאת כמובן עד גבול מסויים.

בסעיף האיוורור, בהתאם לרוח הארוויזיון המנשבת ברחובות תל אביב, תקבל הקסדה דוז-פואה עם שני פתחי ענק בעלי שלושה מצבים לכל אחד מהם, פתח יציאה ענק מאחור עוזר בפינוי האוויר מתוך הקסדה, האיוורור כה יעיל שבימי החורף הקרים מיד סגרנו את כל הפתחים. פתח המשקף גדול אך לא נועד לרכיבה ספורטיבית, הוא נמוך מדי ומגביל את שדה הראיה ברכיבה שפופה, לעומת זאת ברכיבה זקופה המפתח מספיק גדול בכדי לא להפריע לשדה הראיה ולאפשר נשימה קלה לרוכב.

המשקף לא מעוות את התמונה, בשימוש בשני המשקפים יחד – הראשי ומשקף השמש המובנה התמונה מעט מתעוותת, לא קריטי אבל יכול להציק ברכיבה ארוכה.

ריפוד הקוויקוויק3 מנדף זיעה ברמה גבוהה, לצערנו לא יצא לנו לבחון זאת עד הסוף בגלל מזג האוויר. הריפודים רחבים ונצמדים ללחיים בעזרת מנגנון הניפוח, ובעלי תעלה למרכיבי משקפיים. הריפודים ניתנים לשליפה במקרה של תאונה לצורך הורדת הקסדה בביטחון. סנטרון מובנה עוצר את הרוח מלהיכנס ועוזר גם לבידוד הרעשים – המצוין, יש לומר. הסגירה נעשית באמצעות מנגנון DD נוח מאוד בזכות זיזים בולטים בצידי הסוגר.

מתחת לריפודים שקעים המיועדים להתקנת רמקולים לדיבורית, על הקסדה התקנו דיבורית של קארדו מדגם פריקום 4+ החדש עם רמקולים מתוצרת JBL, הרמקולים היו מעט גדולים לשקע והשתמשנו בכריות סקוץ' בכדי למלא את החלל, למרות שהרמקולים מחוץ לשקע הם לא מורגשים.

מחיר הקסדה – 1,690 ש"ח לרגל השקתה וניתן לרכוש אותה אצל המפיץ הבלעדי מטעם היבואן – ד"ר בייק ברחוב העליה 50, תל אביב.

תגובה אחת ל מוטו טסט | סקורפיון EXO-1400 קרבון

  1. הייתה לי exo 1000. הייתה קסדה מצויינת. מהטובות שישבו לי על הראש.
    מושלמת לקטנוע או מקסי.
    בשל הריפוד העבה יחסית, פחות מומלצת לאופנוע בייחוד אם מדובר בנייקד.
    אחלה תמורה למחיר.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל