fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
לרט
מוטוטאץ דקר
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
אישימוטו באנר קוביה שמאל
תמוז
עופר אבניר קוביה שמאל
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
סטפן
voge מוטו24 באנר
אודי דגן 140 על 70
MV קוביה
HJC

מוטו בוחן | AGV Sport Modular

מוטו בוחן | AGV Sport Modular

מיקי כהן

צילום: אריק רוזנבלום

-נתחיל בכך שטענות רבות נשמעות על כך שקסדות נפתחות פחות בטוחות מקסדות סגורות אולם בחום הארצישראלי שלנו, קסדות נפתחות מאפשרות איוורור גדול ומעט מנוח לקרקפת ברמזורים. נדגיש כי אנו לא מעודדים כלל רכיבה עם קסדה נפתחת כשהיא במצב הפתוח שלה, זה בפרוש פחות בטיחותי.

האויב הגדול ביותר של קסדה מודולרית הוא המשקל – שלרוב גובה. כשהמהנדסים האיטלקיים בחרו לתכנן קסדה מודולרית חדשה, עמדו בפניהם שלוש מטרות: משקל, בטיחות ועלות. לנושא העלות, ניגע מאוחר יותר.

את בעיית המשקל פתרו ב-AGV בקלות, פשוט בנו את כל הקסדה מסיבי קרבון, אפילו את חלק הקדמי המגן על הסנטר, לראשונה בקסדה מודולרית. הסגירה היא מסוג DD מטיטניום, כל המנגנונים עשויים מתכת והם קטנים ככל שניתן. התוצאה? קסדה מודולרית השוקלת פחות מ-1,300 גרם, המודולרית הקלה בעולם.

אבל, אפילו הקסדה הקלה בעולם תהייה חסרת תועלת במידה והיא לא נבנתה בסטנדרטים הבטיחותיים הגבוהים ביותר ופה, לדברי AGV (לא בדקנו למזלנו), ההגנה גבוהה מאוד ושווה לזו של הפיסטה GP-R

נו,אז איך זה באמת מרגיש?
קל, מאוד קל, זה הדבר הראשון שמרגישים עוד לפני שמניחים אותה על הראש. טריק נוסף הוא ריפוד מתחלף, צד אחד עשוי מבד "חם" שאמור לשמור על חום הפדחת במזג אוויר קריר וצד שני "קר" האמור לאפשר קירור של הראש במזג אוויר חם. יצא לנו להשתמש באופציה הזו במיוחד עכשיו בעונת המעבר וזה עובד. אמנם אין לצפות למזגן בקיץ ומפזר חום בחורף אבל יש תחושה כי הטמפרטורה בפנים משתנה בהתאם לבחירה.

בדיקה חזותית מגלה גימור מוקפד מאוד בדיוק כמו שמצופה מקסדה ברמה הזאת, הריפוד נוח והיפואלרגני וכמובן פריק לטובת שטיפה, משקף השמש משתמש במנגנון הממוקם בתחתית הקסדה לטובת אווירודינמיות ויורד כמעט עד האף, יש כמובן Pinlock כנגד אדים, אותה נעילת U הקיימת בליין הקסדות הספורטיביות של AGV נמצאת גם פה, כמו גם מקום לרמקולים כהכנה לדיבורית. חבל שלא שולבה דיבורית מובנית כמו במתחרות.

אוורור טוב ושקט הם שני דברים מנוגדים שיצרני קסדות צריכים להתמודד איתם בספורט מודולר המצב אינו שונה, הקסדה מאווררת מאוד אך מצד שני אינה הכי שקטה. רכבנו כבר עם קסדות רועשות יותר, אולי עובי הריפוד מצליח להעלים חלק מהרעש אולם אין לצפות לרמות שקט גבוהות, אטמי אוזניים מומלצים, תמיד.

רכבנו עם הקסדה על מבחר אופנועים בעלי תנוחות רכיבה שונות ובמהירויות שונות, הקסדה נשארת יציבה בכל מהירות מה עוד שספוילר מובנה עם אפשרות כיוון הנמצא בחלקו האחורי של הקסדה, מאפשר כיוון מדויק יותר של זרימת האוויר לפי בתנוחת הרכיבה. המפתח אגב, זהה לקסדת המרוץ של AGV.

נו, אז כמה עולה התענוג?
החל מ-4,190 ש"ח עולה הקסדה הנפתחת הראשונה עשויה כולה מסיבי קרבון. זהו לא מחיר נמוך אבל מצד שני יש פה משהו שלא תמצאו באף קסדה אחרת, בטיחות, נוחות, אוורור ואולי הכי חשוב, משקל נמוך. אין בשוק היום קסדה נפתחת קלה יותר ממנה והמתחרות לא זולות ממנה.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל