fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
מוטוטאץ דקר
עופר אבניר קוביה שמאל
תמוז
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
HJC
voge מוטו24 באנר
סטפן
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
אודי דגן 140 על 70

מוטו טסט | מצלמת דרך Innovv C5 – להקליט על כל מקרה

מוטו טסט | מצלמת דרך Innovv C5 – להקליט על כל מקרה

מיקי כהן

שורה תחתונה: מצלמת דרך קדמית. מצלמת טוב בכל מצב וללא צורך בהתעסקות עם התקנה מסובכת, במחיר טוב לתמורה.

באותם כלי רכב המתניידים על 4 גלגלים או יותר, זה כבר נפוץ. הרבה מבעלי הרכבים מתקינים מצלמות דרך ברכביהם על מנת לתעד את הנסיעה למקרה של תאונה חלילה או ששוטר כזה או אחר יעצור אותם על לא עוול בכפכפם. אצלנו, בקהילת הדו גלגלי, הסתמכנו עד היום על מצלמת קסדה שדרשה התעסקות, היה צורך לדאוג שבכרטיס הזיכרון יש מספיק מקום, שהסוללה מלאה ותספיק לזמן הרכיבה, להדליק לפני הרכיבה ולכבות בסיומה, בקיצור, פתרון לא ממש יעיל אך עד לא מזמן, היה היחיד.

עכשיו יש אלטרנטיבה, מצלמת דרך שמתחברת לאופנוע, מצלמת בלולאה, נדלקת וכובה לבד ואפילו ניתנת לשליטה ע"י מכשיר הסלולרי החכם שלנו אליו היא מסוגלת לשדר את הצילומים.

קיבלנו למערכת מצלמה אחת כזו, של חברת Innovv מדגם C5 המכילה מצלמה קדמית בלבד, יצאנו לבדוק האם הגיע השקט הנפשי בנושא תיעוד הרכיבה.

הערכה מגיעה בקופסא קומפקטית המכילה את כל מה שצריך על מנת להתקין את המצלמה על האופנוע, צמת חשמל, ממסר, קופסת פיקוד, ברגים ותופסנים והמצלמה כמובן. הרכיב היחיד שחסר הוא כרטיס זיכרון. אנחנו שמנו כרטיס בנפח 32GB.

כמו שאמרנו, המצלמה מתחברת למערכת החשמל של האופנוע ואין לה סוללה, לכן גם אמורה להיות אמינה יותר – פחות חלקים ופחות התחממות של הרכיבים.

ההתקנה פשוטה באופן יחסי וניתן לבצע אותה לבד למי שמבין מעט ויש לו ידיים טובות, אנחנו החלטנו לבצע את ההתקנה אצל בעל מקצוע והגענו לשחר עזרא, הבעלים של סוכנות הפודיום בחולון. לאחר התקנה מקצועית שערכה כחצי שעה, הורדנו את היישומון הייעודי, התחברנו למצלמה בעזרת Wi-Fi וביצעו כמה התאמות ראשוניות, כמו אורך הקלטת כל מקטע וכו'. יצאנו לדרך.

מבלי להכנס לפרוט טכני רחב, רק נציין כי המצלמה מחוברת לפלוס ומינוס וחיבור אחד למתח לאחר פתיחת הסוויץ', מה שמפעיל את המצלמה באופן אוטומטי 7 שניות לאחר פתיחת הסוויץ' ומסיים את ההקלטה 7 שניות לאחר סגירת הסוויץ'.

רכבנו בעיר ומחוץ לה, ביום ובלילה, בכביש ובשטח ללא צורך בהתעסקות עם המצלמה ולעיתים אף שכחנו שהיא בכלל מותקנת ולרוב, כלל לא חיברנו את המצלמה ליישומון ונתנו לה לבצע את עבודתה לבד. בפעמים אשר כן התחברנו, לרוב היישומון עבד ללא דופי; אולם קרה לנו פעם או פעמיים שהמצלמה התנתקה מהמכשיר הסלולרי לכמה שניות. אנו משערים כי אלו הפרעות קטנות ולא באג במערכת, מהיבואן נמסר לנו שישנם עדכוני תוכנה ברשת שפותרים את הבעיות האלו.

כשרצינו לפרוק את הצילומים מכרטיס הזיכרון, הוצאנו אותו מקופסת הפיקוד ופשוט העתקנו למחשב את תכולתו הכוללת סרטונים באורך 5 דקות, כמו שהגדרנו, ומספר תמונות שצילמנו באופן יזום ע"י כפתור יעודי ביישומון.

היישומון עובד גם על מכשירים המריצים מערכת אנדרואיד וגם מכשירים המריצים מערכת iOS, בדקנו את שתי הפלטפורמות וקיבלנו את אותן תוצאות – זיהוי מהיר של המצלמה, חיבור מהיר ונוחות בתפעול, ולצערנו את אותן התנתקויות רגעיות.

לסיכום, יש היום מוצר שמתאים לרוכבי הדו גלגלי שיכול לתעד את הרכיבה – כמו לאחינו לדרך, בעלי ארבעת הגלגלים – ללא צורך בתפעול כלשהו מלבד התקנה ראשונית.

את המוצר ניתן לרכוש בחנויות: כלבוטקס, נייט ריידר, HRP מוטורס, ריידר אופנועים, הפודיום – שם אנחנו התקנו את המצלמה, ברווז מוטורס, מוטו מאסטר, מומנט אופנועים ומוטושופ אילת, הרשימה מתעדכנת מדי פעם וניתן לראות באתר היבואן הבלעדי, מוטו קאם (מ.וילנר יבוא ושיווק), הנותן שנת אחריות על המוצר מהיצרן. המחיר הערכה 990 ש"ח כולל מע"מ.

היבואן יודע לספר לנו על עוד הרבה פיתוחים בקנה, עליהם הוא עובד בשיתוף היצרן.

התגובות סגורות לפוסט זה.

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל