fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
לרט
מוטוטאץ דקר
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
תמוז
עופר אבניר קוביה שמאל
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
voge מוטו24 באנר
MV קוביה
סטפן
אודי דגן 140 על 70

איך בוחרים אופנוע?

איך בוחרים אופנוע?

אסף לביא

פורסם לראשונה במגזין מוטו ינואר 2018, גיליון 359.

נתחיל עם 3 שאלות אשר עליכם לשאול את עצמכם, השאלה הראשונה היא שאלת התקציב
מה התקציב אליו אתם מכוונים – קחו בחשבון את עלויות הביטוח, ציוד אם צריך להשלים או לחדש, בלאי שיש לטפל בו לאחר הרכישה והוצאות שונות. עכשיו, על איזה תקציב אנחנו מדברים? כמה מתוכו במזומן, כמה מתוכו באשראי \ מימון חיצוני? ברגע שתדעו מה מסגרת התקציב או במידה ואין תקרת גג, המשך לשאלות הבאות.

השאלה השנייה היא המטרה
חשוב להבין למה הולך לשמש אתכם האופנוע, בין אם הכלי מיועד להתניידות יום יומית בלבד (עבודה, סידורים וכו'), או כלי לטיולי סוף שבוע, או כלי תחרותי ו\או כלי אחד לכל האמור מעלה. לכל אחד מהשימושים השונים, ישנו אופנוע אחר שיתאים, גם אם מדובר באותו סגמנט או באותה הקטגוריה.
הגדרתם את המטרה? קדימה – לגלות מה עונה על הצורך ומביא אתכם אל המטרה. איך בוחרים? שמים את השימושיות והיעילות בעדיפות גבוהה, לדוגמה: בשימוש יום יומי תעדיפו חסכוני בדלק, זול לתחזוקה עם מרווח טיפולים גדול ולא מעייף לרכיבה. גם סעיף זה מתחלק לשני חלקים, בהם ההבדל הוא באורך וציר הנסיעה הממוצעת – בין אם לרכיבה עירונית קצרה או לרכיבה בין עירונית ארוכה, האופנוע הנדרש יהיה שונה מהותית. במילים אחרות: תנו ללב לבחור אבל למוח להחליט. יש לכך השפעה מהותית על החוויה, הבטיחות והעלויות!

השאלה השלישית היא שאלת ההתאמה
כמו בבחירת בגד, כך גם אופנוע – הוא יכול להיות יפה ומאוד תרצו אותו – אבל הוא חייב להתאים ולהיות נוח, כי נוחות היא אחד ממרכיבי הבטיחות שלנו. אם אתם נמוכים או גבוהים מדי לאופנוע מסויים, אם הוא דורש ניסיון שאין לכם או צורת רכיבה או אופי שנוגד את השימוש הצפוי בו – זה לא יחזיק מעמד זמן רב וגם עלול להיות מסוכן עבורכם. זכרו שמראה, ככל שהוא מרכיב חשוב בבחירת הכלי שלנו, זה לא הכל ושתמיד המטרה שלנו היא לחזור הביתה בשלום. אם הניסיון שלכם, גם אם רב שנים, מתבסס על נפח מנוע נמוך, עלו בהדרגה. ולמתחכמים שביננו, לא רק הנפח משפיע בעולמנו אלא גם האופי. אופנועים אגרסיביים מגיעים גם בחבילות קטנות. לא פעם החבילות הללו נשלטות הרבה יותר טוב ממפלצות עתירות כוחות סוס, ולכן גם מאפשרות רכיבה מהירה בהרבה. פרדוקס, נכון, אבל מניסיוננו, אמיתי. למפלצות עתירות סוסים, עדיף להגיע כשהזמן מתאים. אתם תודו לנו על זה אחר-כך.

לאחר שהבנתם מה הדרישות שלכם מהאופנוע ומה התקציב, אפשר להתחיל לדבר על מועמדים, ואיך אנחנו בוחרים מביניהם?

קודם כל אנחנו לא ממליצים להתחיל את התהליך ברשתות החברתיות. לא תקבלו שם רק תשובות טובות. חלק גדול יתנו לכם תשובות חלקיות, תשובות של שחור ולבן, המלצות לחזור בדיוק על הטעויות שהם עשו, או סתם תגובות מלאות באינטרסים. חכו עם זה לשלב מתקדם יותר. שאלו את המכונאי שלכם, חפשו רוכבים ואנשי מקצוע אשר מכירים את הדגמים, פנו ליבואן לביצוע רכיבת מבחן וקראו את המבחנים הרלוונטיים לכל דגם, אם יש מבחן השוואתי – מה טוב. כאן המקום להמליץ: בסוף התהליך צמצמו את הבחירה לשני דגמים, יותר מזה ויש סיכוי גדול שתלכו לאיבוד.

החלטתם על הדגם המתאים לכם עם התקציב שמתאפשר לכם? עכשיו אתם צריכים להחליט לרכוש משומש או חדש. איך אנחנו בוחרים ביניהם ומה היתרונות? קיימת אמרה ישנה שאומרת שזול זה יקר ויקר זה זול, או במילים אחרות – "אופנוע משומש זה לעשירים". אנחנו טוענים שקניה טובה תהיה מוצלחת בשני המקרים. ומוסיפים שתמיד מומלץ ללכת על אופנוע חדש יותר גם עם זה בא על חשבון נפח המנוע. למשל במקום לקנות אופנוע בנפח גדול בן 5 עדיף לבחור אופנוע בנפח בינוני בן שנה (בהנחה שזה היחס במחיר).

נתחיל ביתרונות הברורים של אופנוע חדש: הכיף "בקריעת הניילונים", אחריות יצרן, שעל פי רוב מגיעה עד שלוש שנים (של שקט נפשי), אחריות אשר מכסה כמעט את כל התקלות והכשלים באופנוע ובתנאי שנגרמו מכשל שאינו נבע מתפעול או טיפול לקוי של הרוכב. יתרון שני לטובת אופנוע חדש, טמון במילה "חדש" – שכן כל מכלולי האופנוע חדשים ב-100% תקינות ואפשר להיות בטוחים שמעולם לא נגרם לאופנוע נזק או תוקן בצורה רשלנית וזולה. והיתרון השלישי הוא טכנולוגיה עדכנית ועזרי בטיחות – יתרון שתמיד עומד לצד הדגמים החדשים. תנאי תשלום ואפשרויות מימון הם יתרון מוחץ לטובת כלים חדשים אבל כיום, היתרון הזה ניתן גם לאופנועים משומשים שנרכשים מסוכנויות הטרייד והיבואנים ועדיין, בעת רכישת אופנוע חדש, לרוב תנאי התשלום יהיו משתלמים יותר. כאן נמליץ לבדוק את כל אופציות המימון והתשלומים ברכישת אופנוע – גם בבנק שלכם, לעיתים זה אף משתלם יותר.

לגבי משומשים – היתרון מופיע כבר בשורת המחיר. ניתן לרכוש אופנוע שמור ומטופל, שנראה מעולה וספג בלאי שולי בכמעט מחצית מעלותו של אופנוע חדש. המחיר הוא גם נגזרת של ירידת הערך השנתית – עוד יתרון לטובת משומש. במקרים אחרים, ניתן גם למצוא אופנוע שהוסיפו לו תוספות רבות – בטיחותיות, פונקציונאליות ואסתטיות – לעיתים בשווי הכלי עצמו ואף יותר. לשורת החסרונות אפשר לצרף את אלמנט הסיכון – במכונה מורכבת כמו אופנוע, קשה להעריך במדויק בלאי או תקלות פוטנציאליות – חלקן יכול לצוץ בדיוק בזמן הלא מתאים ועלויות התיקון יכולות להגיע למימדים אסטרונומים. צבר בלאי על צמיגים, שרשרת הינע, בלמים וחשמל, יכולים להגיע לעיתים לסכומים שידהימו את מנהל הבנק שלכם. קחו בחשבון שלאדם שמוכר לכם את האופנוע חשוב למכור ולעיתים המוכרים "שוכחים" לגלות לכם שיש בעיה שמצריכה טיפול או עלות. זו אחת הסיבות שבדיקה מקצועית לפני קניה כל כך חשובה.

ולסיכום: מי שחשב שבאופנועים הכל עובד עם שכל, עדיף שיחשוב שוב. שכן גם באופנוע, כמו באהבה, אין היגיון ואם אתם טיפוסים רומנטיים שעלולים להתאהב באופנוע שהכי לא נכון או מתאים לכם, קחו בחשבון שאכלתם אותה.

בהצלחה ונתראה ברמזור!

תודה לניסים ברדה וסטפן אבנדיצ'י שתרמו מהידע שלהם להכנת הכתבה.

3 תגובות ל איך בוחרים אופנוע?

  1. בעיקרון לפי הכסף והפנטזיה שישנה לכל אחד, בהתאם לסוג הרישיון והוותק !

    • מאוד מעניין, רק שאופנוע הוא גוש מתכת ופלסטיק למיטב ידיעתי אין לו יכולת בחירה!

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל