fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
עופר אבניר קוביה שמאל
תמוז
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
מוטוטאץ דקר
סטפן
HJC
MV קוביה
אודי דגן 140 על 70
voge מוטו24 באנר
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

מוטו טסט | אור בלם לקסדה Cosmo

מוטו טסט | אור בלם לקסדה Cosmo

אסף לביא

צילום: יואב זוהר

שורה תחתונה: אור בלם חזק מאוד, גבוה ואפילו מקדים את אור הבלם המקורי של האופנוע.

Cosmo Connected היא חברה צרפתית שמייצרת אורות בלם לקסדה המיועדים לאופנועים ולאופניים, מי שמייבא את מוצאי החברה לארץ היא חברת אדקיז טכנולוגיות, יבואנית ציוד המיגון המתנפח של חברת הליט, גם היא צרפתית.

את הקוסמו התקנו על קסדת HJC RPHA 11, מכשיר בצבע לבן בגימור מבריק, עוד ניתן להשיג את הקוסמו בשחור בגימור מבריק ובגימור מט בתוספת תשלום. ההתקנה עצמה פשוטה מאוד, רק להדביק את המגנט היעודי באחורי הקסדה, (מומלץ לחכות 24 שעות להצמדה מלאה) ולחבר עליו את המכשיר, אותו מטעינים בעזרת הכבל המצורף – מסוג מיקרו USB, כמו מכשירי גלקסי לדוגמה.

ההפעלה ללא מתג, רק שתי טפיחות קלות בחלקו הפנימי של המכשיר ידליקו אותו מיד, הכיבוי נעשה ע"י שתי טפיחות נוספות, הפעם בחלקו החיצוני של המכשיר. לאחר ההדלקה ניתן להתחבר לאפליקצייה היעודית ונהל את המכשיר מתוכה, כיבוי ושינוי מצבים בפשטות, ועוד פיצ'ר חשוב באפליקציה הוא זיהוי נפילה דרך המכשיר ושליחת התרעה עד ל-3 אנשי קשר דרך הטלפון הסלולרי.

איך עובד המכשיר? ע"י חיישני תאוצה שמודדים את תנועת האופנוע ומזהים עצירה, פעולת החישוב חכמה והחיישנים יודעים לזהות מצבים רבים כולל הטפיחות שמשמשות להדלקה וכיבוי וגם עצירה מלאה ופתאומית, אז יודע המכשיר לשלוח הודעת חירום. גם חיישן GPS נמצא במכשיר ומספק עוד ממד של דיוק.

שלושה מצבים לאור: אור קבוע כמו אור דרך בפנס האחורי של האופנוע; השני אור בלם חזק ובולט שנדלק בכל האטה יותר מהר מאור הבלם של האופנוע בגלל שאינו תלוי בבלימה וכבר מסגירת הגז נדלק; והאחרון אור מהבהב אותו מפעילים בעזרת האפליקציה או באופן דומה להדלקת המכשיר.

הסוללה מחזיקה זמן מספק אבל לא רב, וטעינה כמעט יום יומית תידרש למי שרוכב שעות ארוכות, הסיבה לכך נעוצה במשקל המכשיר, שכן סוללה גדולה יותר הייתה מכבידה ומפרה את האיזון של הקסדה, אנחנו מעדיפים לטעון את המכשיר בתדירות גבוהה יותר ולקבל מכשיר במשקל נורמלי.

התוספת לבטיחות מגיעה לידי ביטוי לא רק ע"י אור נוסף וחזק, אלא גם בזכות מיקומו הגבוה של האור, על הקסדה, בדומה לאור הבלם הגבוה במכונית. מושך המון תשומת לב ותגובות הרוכבים והרכבים מוכיחות באופן חד משמעי שהקוסמו הוא תוספת משמעותית לבטיחות, ואביזר שאנחנו יכולים בלב שלם להגדיר "חובה".

מחיר: 569 ש"ח לשחור ולבן מבריק, 599 ש"ח לשחור מט.

התגובות סגורות לפוסט זה.

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל