מחירון אופנועים מוטו - בגרסא דיגיטלית, בחנויות ובעסקים

מטרו ימין 4
ברקום
ייעוץ קניה – עליון מתחת ללוגו
אינדיאן ימין
מטרו באנר שמאל הכי עליון
שרקו
הווסקוורנה באנר שמאל
אבניר קוביה שמאל
קונה אופנוע
רוית דדוש עליון
1 על 1
אופנוסנטר קוביה שמאל
רפידו
סטפן
סטומפ
KTM שמאל
אוגוסטה קוביה הכי עליון
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
אינדיאן קוביה שמאל
הארלי שמאל
מתלה לקסדה
ברקום שמאל
HJC

מצברי ליתיום של Poweroad – פחות משקל, יותר חשמל

מצברי ליתיום של Poweroad – פחות משקל, יותר חשמל

*ידיעה פרסומית*

סוללות הליתיום נמצאות בתחומים רבים של חיינו כבר משנות השבעים. היסוד ליתיום כבר זוהה במעבדות עוד בשנת 1817. רוב הפקת הליתיום מתבצעת כיום בבריכות מי מלח אך נמצא גם בכמויות קטנות בסלעים וולקניים.

מאז ועד היום חלו שינויים והתפתחויות בתחום המחקר והפיתוח של סוללות אלו בעיקר תוך שימוש בתרכובות שונות כדי לשפר את פעולת הסוללות, להאריך את זמני השימוש שלהן ולשפר את ביצועיהן.

John B. Goodenough האמריקני מוכר כמי שהמציא ופיתח את סוללות הליתיום וקיבל מספר פרסים על פעילותו בתחום, אולם, חברת סוני היפנית היא זו שרשמה פטנט בשנת 1991 על סוללות ליתיום והוציאה אותן לשוק בצורה מסחרית.ליתיום הינה המתכת הקלה ביותר הידועה כיום ובעלת הפוטנציאל האלקטרומכני הגבוה ביותר.

המדינות המובילות בכריית ליתיום ובעלות היתרות הגדולות ביותר הן ארגנטינה, בוליביה, צ'ילה, סין, ארה"ב ואוסטרליה. היתרונות העיקריים של הליתיום הינם תחזוקה נמוכה שאינה דורשת פריקה מלאה כדי להישאר במצבה האופטימלי ואין לה "אפקט זיכרון" כמו סוללות המבוססות על ניקל. בנוסף, פריקה עצמית נמוכה, זמן טעינה קצר ומחיר אשר יורד בצורה משמעותית בשנים האחרונות תורמים רבות לשימושיות הגבוהה של סוללות אלו.

Lithium Iron Phosphate או בשמה האחר – LiFePO4, הינה התרכובת שפותחה בשנת 1996 באוניברסיטה של טקסס ארה"ב ונבחרה לשימוש במצברים בזכות התכונות האלקטרומכניות הטובות שלה, היציבות הטרמית והמספר הגדול של מחזורי הטעינה שמיוחסים לה. מצברי ליתיום באופנועים הופכים להיות פופולריים יותר לשימוש עקב היתרונות שלהם על מצברי עופרת/חומצה ומספר גדול של חברות גדולות מבין יצרני האופנועים החלו לשווק את הדגמים החדשים עם מצברי ליתיום. חברות כמו Husqvarna, KTM, Yamaha ואחרות מתמקדות כרגע באופנועי האינדורו, מוטוקרוס ואדוונצ'ר אך קיימים גם מספר דגמי כביש המגיעים עם מצברי ליתיום מהיצרן.

 

אז איך כל זה טוב לנו, האופנוענים. אתם שואלים, נכון?

ובכן, קודם כל המחיר, כי אם מצבר ליתיום יעלה לנו פי שלושה ממצבר רגיל אז אפשר לעצור כבר כאן כי זה פשוט לא יהיה ראלי. אז זהו, מצבר ליתיום היום מתקרב מאוד במחירו למצבר עופרת. ניתן להשיג היום מצבר ליתיום בעלות של 100-200 שקל יותר ממצבר עופרת איכותי.

בנוסף, אורך החיים, כלומר מספר מחזורי הטעינה של מצבר ליתיום הינו לפחות כפול ממצבר עופרת, דבר אשר למעשה מוזיל עוד יותר את מצבר הליתיום.

משקל! במסלול וגם בשטח אנו מנסים בכל מיני דרכים להוריד את משקל האופנוע. מצבר ליתיום יכול לחסוך עד כ-60% במשקל בעלות אפסית לכל ק"ג שנחסך לעומת שימוש בקרבון, החלפת אגזוז או חלקי אלומיניום יקרים.

פריקה עצמית נמוכה. מכירים את זה שהאופנוע עמד ללא שימוש שבועיים או שלושה עקב נסיעה לחו"ל, סתם לא היה חשק, מזג אוויר גשום או ווטו מהאשה…מגיעים להניע וכלום, חייבים טעינה של כמה שעות. מצבר ליתיום הינו בעל פריקה עצמית נמוכה מאוד ולעיתים יניע את האופנוע אפילו לאחר עמידה של מספר חודשים. גם במקרה ומצבר הליתיום נפרק עקב אביזרים זוללי חשמל שמותקנים על האופנוע, טעינת מצבר הליתיום באמצעות מטען ייעודי אפשרית בזמן קצר מאוד.

 

לסיכום, מצברי עופרת כבר קיימים למעלה ממאה שנים, הגיע הזמן להתקדם…

 

הובי סנטר – יבוא ושיווק

טל: 054-4224090

www.motopower.co.il

*ידיעה פרסומית*

3 תגובות ל מצברי ליתיום של Poweroad – פחות משקל, יותר חשמל

  1. נשמע טוב !!
    האם אפשר להטעין את המצבר במטען רגיל ?
    תודה
    יזהר

  2. היי יזהר, מצבר ליטיום יש לטעון באמצעות מטען המיועד לליטיום. קיימים היום בשוק מטענים כאלו אשר טוענים גם מצברי עופרת וגם ליתיום במחיר לא גבוה. למשל NOCO G1100.

  3. האם נכון שזרם ההנעה הוא קטן יותר בליתיום ולכן מתאים יותר למנועים קטנים..? האם נוצרת פריקה מוחלטת בגלל ששוכחים נגיד אורות.. האם המצבר יכול להתעורר כמי עופרת או שהוא עלול להנזק..?

תגובות

אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל 2