אתר בהרצה. אם מצאתם טעות, אנא ספרו לנו ונתקן בהקדם.

קיוואי בנלי
רוית עליון
קרוזים מטרו עליון מתחת ל- MENU
פרפקט אופנועים
היליט מתנפח באנר עליון
הווסקוורנה באנר שמאל
אפריליה
אבניר באנר קוביה שמאל
אוגוסטה קוביה הכי עליון
מטרו באנר שמאל הכי עליון
פרפקט קוביה שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
סטפן
תמוז
אופנוסנטר קוביה שמאל
לרט
Ad motorsport
KTM עליון קוביה
לארט
ברקום קוביה שמאל
שוברט
HRP קוביה שמאל
HJC
כרמיאל קוביה שמאל

מוטו טסט+ | AGV K5 JET – חלק שני

מוטו טסט+ | AGV K5 JET – חלק שני

אביעד רייס

צלם: אריק רוזנבלום


שורה תחתונה:  קסדת 3/4 נוחה ומעוצבת במיוחד (מבית המעצב הנודע וולנטינו רוסי) מציעה קצת מעבר לקסדת 3/4 ממוצעת. מתאימה לרוכבים שלא מתפשרים על איכות, ויש ביכולתם לשלם בעדה.

בלא מעט מדינות אירופאיות (וודאי במדינות המזרח) קסדת 3/4 היא אביזר לגטימי לחלוטין לרכיבת אופנוע – בדגש על אופנוע ולא קטנוע. שלא כמו בארץ, שלמרות מחירי הציוד הגבוהים נראה כי יותר ויותר רוכבי דו"ג נוטים להתמגן בצורה מקיפה, במדינות כמו איטליה רוכבי אופנועים רבים בוחרים בקסדת 3/4 על פני קסדה מלאה/נפתחת. ב-AGV זיהו כי יכול להיות כי למוצר שמנסה לשלב את שני העולמות – הספורטיבי/מלא וה-3/4, יש פוטנציאל, והוציגו את ה-K5 JET – קסדה 3/4 ספורטיבית שמתאימה למגוון שימושים – כולל רכיבות בין עירוניות ארוכות.

לא נכנס לוויכוח האם נכון לדבר על קסדות 3/4 כרלוונטיות או לא – רוכבי אופנוע צריכים להיות מודעים לסיכונים הכרוכים ברכיבה, ולעשות את החושבים שלהם לבד. אנחנו אישית מעדיפים קסדה מלאה, אך אין ספק כי מספר ימי הרכיבה בהם בילתה ה-K5 JET על ראשינו היו נחמדים במיוחד, במיוחד שהיה מדובר על ימי החום הכבד של אוגוסט. אז החום ירד, ועכשיו אפשר לחשוב בצלילות על ה-K5 JET.

המאפיין הבולט ביותר בקסדה הוא המשקף הענק. ואכן, מדובר באחת הקסדות בעלות מפתח הפנים הטוב ביותר שתוכלו לקבל. למעשה, כמעט ולא דרושים מבטים אחורה, מספיק הסטה קלה של הראש לפני מעבר נתיב ע"מ לראות את כל מה שמתרחש מאחוריכם. המשקף, כולל הגנה משריטות, הכנה ל-PINLOCK, וטכנולוגיה חדשה של AGV, שמה VMS, שסוגרת את המשקף בצורה מגנטית – הרמטית. מעבר בין כל שלבי המשקף ובמיוחד הסגירה, מספק הרגשה איכותית ביותר.

מנגון המשקף מציע את פטנט ה-XQRS – מנגנון שחרור מהיר של המשקף ללא צורך בשימוש בכלי עבודה. אידיאלי לניקיון המסך הקדמי.

מבנה הקסדה אווירודינמי מאד, ונועד לרכינה קדימה. מבנה זה יתאים בעיקר לרוכבי אופנועי נייקד. את העיצוב הספורטיבי משלים ספויילר מובנה.

חומרים:
קליפת הקסדה עשוייה קרבון פיברגלס – חומרים חזקים וקלים אותם נמצא בדרך כלל בקסדות איכותיות.

איכות כללית:

איכות מצויינת. מנגנונים מרגישים איכותיים – במיוחד סגירת/פתיחת משקף. נראה שיחזיק מעמד זמן רב ללא קרקושים/ברגים משוחררים.

התאמה לראש:
כידוע, לכל ראש צורתו היחודית, לכן דאגו ב-AGV להציע שני גדלי שלדות שונים ב- K5 JET. מידת הקסדה שנבחנה אצלנו היא M/S (גישת המידות המשולבות אותה מאמצת AGV בשנים האחרונות), כאשר אני נע בין מידה M ל-L במרבית הקסדות שברשותי. אנחנו מכל מקרה ממליצים לגשת ולמדוד פיזית בחנות לפני הרכישה.

בטיחות:

במקרה של תאונה, לשכבת ה-EPS (השכבה הלבנה בתוך הקסדה המזכירה קלקר) יש חשיבות עליונה, ותפקידה הוא לספוג את האימפקט. ב-JET דאגו לשכבת EPS בדחיסות מוגברת, המחולקת ל-4, לטובת יכולת ספיגה מירבית של פגיעות.

משקל:
1.540 ק"ג הוא משקל בהחלט לא מבוטל לקסדת 3/4, אך אסור לשכוח כי ה-JET היא לא קסדת 3/4 רגילה, ומציעה יותר מאחרות במבנה הכללי ובמשקף. המשקל מחולק היטב ולא מורגש.

עיצוב:
אם אתם לא מכירים את העיצוב של AGV, הגיע הזמן שזה יקרה. העיצובים המשוגעים של וולנטינו רוסי (שמעוצבים אישית על ידו) הם חלק מסימני הזיהוי המובהקים של היצרן. לא כולם מתחברים לעיצובים וצבעים משוגעים, זה ברור, ותמיד ניתן למצוא את הדגמים גם בצביעות חלקות וסולידיות יותר. בכל אופן, אם עיצוב זה הקטע שלכם, הגעתם למקום הנכון.

אוורור:

על אף העובדה שמדובר בקסדה "פתוחה" עם פתח אוורור מרכזי מקדימה, החליטו ב-AGV לצייד את ה-JET במערכת אוורור מובנית IVS בעלת תעלות שנקדחו במיוחד בתוך שלדה הקסדה, לאספקת אוויר מיטבית. לא אוכל להגיד שהרגשתי ממש זרימת אוויר באחורי הפדחת, אבל היי – לא הזעתי – וזה כבר הישג מעולה. 2 פתחי אוורור הניתנים לסגירה מאחורה, ושלושה פתחי אוורור הניתנים לסגירה מקדימה.

משקף+משקף שמש נשלף:
ה-JET מציעה משקף קדמי ארוך ורחב ואת מפתח הקסדה בין הגדולים והיעילים בהם נתקלנו. פשוט כיף לרכב עם הקסדה ולהטות מבטים הצידה. כאמור פתיחת/סגירת משקף מרגישה סופר איכותית ובעלת שלבים – ולא רק מצב פתוח/סגור. משקף השמש הנשלף היה קצר מידי לטעמי.

ריפודים:
היפאלרגניים פריקים לחלוטין (ראש+לחיים), איכותיים ונעימים למגע.

מחיר:
עיצובי המהדורה המיוחדת WINTER TEST בה הייתה צבועה קסדת המבחן שקיבלנו, עוצבו ע"י רוסי בכבודו ובעצמו, ומלווים דגמים רבים של AGV, בין השאר גם בקסדות הסופר ספורט היוקרתיות של היצרן. כמו כל מהדורה מיוחדת, גם ב-JET זה מתבטא בשורת המחיר. אם תבחרו בצביעה זו, תאלצו להפרד מ-1,938 ש"ח – לא זול, אבל גם לא מאד יקר, יחסית לאיכויות שהקסדה מציעה. ניתן לשער כי לקהל היעד של הקסדה ביניהם וודאי יהיו רוכבי טימקס, נייקדים ורוכבי קטנועים איטלקיים כאלו ואחרים, תהיה הנכונות להשקיע את הסכום המדובר בקסדה כדוגמת זו. אם חשקה נפשיכם ב-JET, ותרצו לחסוך כמה שקלים, תוכלו לבחור בצביעה חלקה או באחת מהדוגמאות האחרות – במחיר של 1,749 ש"ח.

AGV K5 JET – חלק ראשון

תגיות:

הגב

avatar
מיין לפי:   חדש | ישן
קורא מעוצבן
אורח
קסדה סוף

כל הכבוד על הסקירה.

כותרת
קסדה סוף
ליאור
אורח

למה אתה מעוצבן?

רן. מ
אורח
AGV זה של רוסי לא?

לפי מה שכתבתם הקסדה הטובה ביותר לא?

כותרת
AGV זה של רוסי לא?
רוני
אורח

לא נראה לי שצריך להגזים אבל במחיר הזה ובאבזור שלה היא מרשימה מאוד

wpDiscuz

תגובות

מגדל אבניר
הונדה מגדל