מוטו מדריך. עכשיו בחנויות וכאן

מטרו ימין 4
רוית עליון
מתחת לשורת MENU מטרו
פרפקט אופנועים
הווסקוורנה באנר שמאל
אפריליה
מטרו באנר שמאל הכי עליון
רפידו
סטפן
אופנוסנטר קוביה שמאל
לרט
אייפקס
KTM עליון קוביה
לארט
פרפקט קוביה שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
תמוז
הארלי שמאל
אוגוסטה קוביה הכי עליון
HRP קוביה שמאל
מטרו באנר שמאל הכי עליון
HJC
כרמיאל קוביה שמאל
מטרו לבן – קוביה שמאל
ברקום קוביה שמאל

מוטו טסט | קסדת אראי QV

מוטו טסט | קסדת אראי QV

אסף לביא

צלם: עדי בראון

המיתוס על קסדות אראי נכון, בפעם הראשונה שתשים אותה תבין כמה היא שונה מכל דבר אחר – שטח המגע של הריפודים גדול יותר מהרגיל ומאפשר ריכוך הספוג מבלי לאבד כוח הצמדה, הקליפה החיצונית עשויה שכבות רבות המוצמדות בחלץ אדיר ובדבקים מיוחדים, עבודות החיתוך היחידות בקליפה הן של חורי האיוורור וע"י מערכת פתיחה חדשה למשקף הצליחו באראי להגדיל את המפתח מבלי להחליש את יכולת הספיגה באזור המצח.

נתמקד ב-QV ובעיקר ברמת האוורור שהיא מציבה, כשכל פתחי האוורור פתוחים, הקסדה אמנם לא שקטה אבל מפצה על כך במשב רוח ששני רק לרכיבה ללא קסדה, זה כמובן על אופנוע ללא מיגון רוח. מערכת האוורור כוללת: 2 פתחי אוורור בחלק העליון, פתחי יציאה מאחור, פתחי אוורור במשקף ותעלות איוורור מאחוריהם.פתח אוורור בסנטר עם 2 מצבים  פתוחים, ופתחי יציאה אחוריים קבועים בימי החורף הקרים זה לא תענוג כמו בקיץ. המפתח נהדר לתנוחת רכיבה זקופה אך במהירות גבוהה ובהיעדר מיגון רוח הקסדה נצמדת לפנים.

הריפודים ניתנים להתאמה מלאה, החל מכריות לחיים עם תוספת 5 מ"מ בכל אחת, ניתנות להסרה, ועד לחלק העליון שניתן להתאמה בקרבתו לראש. בתוך כריות הלחיים ישנו מקום יעודי להתקנת רמקולים בתוך הכרית – מחשבה זכה של היצרן היפני.

ל-QV גרסה נוספת, הפרו; בעלת משקף שמש חיצוני שנפתח כלפי חוץ, זה הפתרון של אראי למשקף שמש נשלף שלא פוגע ברמת הבטיחות של הקסדה. הקסדה עומדת בתקן ECE R2205. צדודיות המשקף שופרו וקלות יותר לפירוק והרכבה.

ריפודי הקסדה ניתנים לפירוק בעת חירום וכמו כן ניתנים לפירוק מלא ושטיפה. בתחתית הקסדה סנטרון כפול, האחד פנימי וניתן לכיוון והשני בד עבה שסוגר את האזור מכניסת אוויר.

התקנת דיבורית קלה מאוד בזכות מקום יעודי לרמקולים בתוך הריפוד מתחת לבד, שניתן לפירוק מעל הספוג; בזכות זאת יכולנו להוסיף מעט ספוג בריפודי הלחיים בתעלות המיועדות להרכבת משקפיים, ובכך לפתור את בעיית הרוח שחדרה לאוזניים בימים הקרים.

גם אחרי חודשים רבים של שימוש ב-QV לא נראים עליה סימני בלאי, שבקסדות אחרות כבר היו מתחילים, והיא מרגישה רעננה כמו ביום הראשון.

בסופו של יום הרגשה היא שהאראי גדולה יותר מהמילים שיכולות לתאר אותה, היא שונה לחלוטין מכל מה שאנחנו מכירים מיצרנים אחרים, לטובה ורעה – בעיקר לטובה. מחיר: 3,850 ₪

גלריה

תגיות:

תגובות

הונדה מגדל 299