חדש! מוטו מדריך בשיתוף יד2. עכשיו בחנויות וכאן

קיוואי בנלי
ברקום
מטרו עליון מתחת ל- MENU – מקום 2 – אחד על אחד
KTM
מטרו באנר שמאל הכי עליון
הווסקוורנה באנר שמאל
אפריליה
אופנוסנטר קוביה שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
תמוז
לארט
פרפקט קוביה שמאל
לרט
אייפקס
Ad motorsport
KTM עליון קוביה
סטפן
מטרו באנר שמאל הכי עליון
מטרו לבן – קוביה שמאל
שוברט
אוגוסטה קוביה הכי עליון
הארלי שמאל
HRP קוביה שמאל
כרמיאל קוביה שמאל
ברקום קוביה שמאל
HJC

חדש על המדף: קסדת FASEED FS-807

חדש על המדף: קסדת FASEED FS-807

ראסטי ג'יימס

צלם: מערכת מוטו דוגרי

חברת אמביל, האמונה בין השאר על יבוא קסדות שוברט היוקרתיות לארץ, החלה לאחרונה לשווק גם ליין עממי הרבה יותר של קסדות מן המזרח. שם המותג הוא FASEED והקסדה הראשונה שלהם שהנחנו על הראש, מדגם FS-807, היא קסדה שלמה, בעלת עיצוב מושך ויפה ועל אף שמשקלה רחוק מלשבור שיאים בתחום (1450 גר'+/-) הרי שהתאמתה לראש ואופן חלוקת המשקל שלה מרגישים קלים יותר בפועל. קסדה בסיסית, בעלת תקן CE, כמובן, מגיעה עם אפון וסנטרון ו… זהו, אין משקפ"ש פנימי, אין הכנה למע' שמע, מצד שני – חכו שתשמעו כמה היא עולה.

ה FS-807 מגיעה בצביעה חלקה (4 אפשרויות צבע) ומחירה 320 ₪, לפני מע"מ (פחות מ-400 ₪), או בצביעה מעוטרת (360 לפני מע"מ), ניתן גם לרכוש משקף כהה בתוספת 70 שקלים. הקסדה מגיעה כסטנדרט עם משקף שקוף, פולורייזד (מקוטב) שמרגיש מעט נוקשה בתפעול והוא בעל שלושה מצבי משקף כשלצערי 'מצב חריץ', האהוב על הרבה רוכבים, לא נמצא בקיים. גם לא פינלוק. מצד שני, הקסדה מצויידת במערכת פינוי אויר יעילה וכוללת שלושה פתחים קדמיים, נסגרים, ופס ניקוז אחורי – קבוע. הכי סטנדרטי שיש. מאחור יש 'ספוילר' קטן וחינני.



וכמה מילים על הריפודים שלה – אלה נראים עמידים ומרגישים נעים. הספוגים קשיחים מספיק בכדי ללחוץ ולא לשקוע וגם לא קשים ולוחצים מדי. עיצוב הקסדה, הקצר מאחור, בשילוב עם לחיצת הריפוד על עצמות הלחיים יוצרים את התחושה שהקסדה 'קצרה' ואינה מכסה את החלק התחתון של הראש והעורף (בדקנו עם מטר רץ, זה רק מרגיש ככה. בפועל הכל בסדר). כלל אצבע: ריפודים שלוחצים על הלחיים ולא לוחצים על המצח הם טובים.

ועוד בנושא הריפודים – בקסדות יקרות, אתה בודק אם הם נשלפים, כביסים, רחיצים. בקסדה בסיסית אתה מקווה שהם דווקא לא נשלפים – אלא מחוברים כהלכה. אין פחד, עשו פה עבודה טובה; הריפודים קבועים ומשדרים איכות חומרים סבירה פלוס (וגם אם יחזיקו מעמד 'רק' שנתיים – הרי שהם שווים את מחירם ויותר).

לקחתי את הקסדה לסיבוב בעיר וגם בכפר. בכוונה בחרתי בקטנוע נטול משקף או כל הגנה שהיא מפני הרוח – הפיאג'ו מדלי שבמבחן ארוך טווח אצלנו במערכת והרי הממצאים – אין שריקות מחרידות אוזניים, גם הפניית הראש לצדדים לא נתקלת ברעש, התנגדות רוח או טריקת משקף. הקסדה לא שקטה אך גם לא רועשת בצורה חריגה לסוגה (חוצמזה, לשם שקט מוחלט בקסדה הלא מביאים באמביל את שוברט) והיא מספיקה בהחלט בכל מהירות עירונית או בינעירונית חוקית. נקודה.



ומילה וחצי בכלליות על קסדות, תקנים וההבדלים בינהם – לא מעט דיונים בפורומים ומאמרים, בחו"ל וגם בארץ, התפלפלו וחקרו לעומק את השאלה 'מה עדיף' – SNELL, DOT ואפילו SHARP. אמ;לק – מסתבר שדווקא קסדות בעלות תקן 'נחות' כ DOT האמריקאי מגנות יותר על הראש בעת פגיעה.

ואקנח בגילוי נאות: רעייתי וגם אנוכי מתניידים ברוב היומיום שלנו בכרך האורבני וסביבתו הקרובה ובד"כ על קטנועים קלים ורוב הרכיבות שלנו עוברות עלינו עם קסדות מסוג זה בדיוק. לנו זה מספיק ואין צורך ביותר.

גלריה

תגיות:

תגובות

אבניר מגדל ימין תחתון סוזוקי
הונדה מגדל הימורים