מחירון אופנועים מוטו - בגרסא דיגיטלית, בחנויות ובעסקים

קיוואי בנלי
ברקום
מתחת לשורת MENU מטרו
אינדיאן ימין
מטרו באנר שמאל הכי עליון
קונה אופנוע
אבניר קוביה שמאל
שרקו
הווסקוורנה באנר שמאל
1 על 1
סטומפ
KTM שמאל
רפידו
לרט
רוית דדוש עליון
סטפן
אופנוסנטר קוביה שמאל
אוגוסטה קוביה הכי עליון
פרפקט קוביה שמאל
ברקום שמאל
הארלי שמאל
HJC
מתלה לקסדה
אייפקס
שוברט
אינדיאן קוביה שמאל

המדריך המלא למצברי ליתיום

המדריך המלא למצברי ליתיום

*ידיעה פרסומית*

כמי שמדבר עם הרבה אנשים בנוגע למצברי ליתיום באופנועים, אני נתקל בהרבה שאלות בנושא משום שמצברי ליתיום נמצאים במספר קטן יחסית של דגמי אופנועים מכל היצרנים וזהו תחום יחסית חדש בארץ וגם בעולם.

לכן, ברצוני להציג כאן שאלות נפוצות אשר אנשים המתעניינים במעבר לשימוש במצבר ליתיום שואלים, וגם את התשובות להן, כדי להגביר את המודעות לנושא ולהסיר ספקות הקיימים בנושא.

 

איך מתקינים מצבר ליתיום בתיבת המצבר באופנוע כאשר המידות שלו בדרך כלל קטנות מהמידות של המצבר המקורי?

רוב מצברי הליתיום מגיעים באריזתם עם ספייסרים העשויים בדרך כלל מספוג קשיח בגדלים שונים אשר איתם ממלאים את הרווחים שנותרו בתיבה עד למצב שהסוללה ממוקמת בצורה יציבה ובטוחה.

 

האם צריך לעשות שינוי במערכת הטעינה של האופנוע כשמתקינים מצבר ליתיום?

לא. מערכת הטעינה הקיימת מתאימה לטעינת מצבר ליתיום כל עוד היא במצב תקין ומספקת טעינה במתח שאינו עולה על 14.6V.

 

למה כדאי לי להתקין מצבר ליתיום ולא מצבר עופרת?

זה קל… למצבר ליתיום יתרונות רבים לעומת מצבר עופרת, משקל נמוך משמעותית, התנעה חזקה יותר( CCA גבוה, כלומר אמפר בהתנעה קרה), פריקה עצמית נמוכה מאוד, אורך חיים גבוה.

 

מדוע מצברי ליתיום יקרים יותר?

אז זהו, שהם לא יקרים יותר… נכון, מחיר הרכישה גבוה יותר ממצברי עופרת אך אם לוקחים בחשבון את אורך החיים הגבוה של מצברי הליתיום, לפחות פי שתיים ממצברי העופרת, אז החישוב הוא פשוט.

 

האם צריך מטען מיוחד לטעינת מצבר ליתיום?

כן. טעינה של מצבר ליתיום באמצעות מטען רגיל מסוכנת ועלולה לגרום לנזק בלתי הפיך למצבר. יש צורך להשתמש במטען המיועד למצבר ליתיום. מטען למצברי עופרת מבצע בסוף מהלך הטעינה תהליך אשר נקרא desulfation אשר פועל לניקוי לוחות העופרת, תהליך אשר אינו מתאים למצבר ליתיום.

 

זה נכון שאפשר להתקין מצבר ליתיום במצב שוכב או אפילו הפוך?

נכון. המצבר הינו אטום ואינו מכיל נוזל, כך שניתן להתקינו בכל מצב, כמובן תוך בדיקה שאין אפשרות שהקטבים יקוצרו עם השלדה או תיבת המצבר.

 

מה ההבדל בין מצבר LITHIUM, LITHIUM ION ומצבר LiFePO4?

טוב, זה כבר סיפור ארוך, אבל בקצרה ניתן לומר כך: מצבר LITHIUM אינו ניתן לטעינה, מצבר LITHIUM ION ניתן לטעינה מספר רב של פעמים ומצבר LiFePO4 הינו מצבר נטען בעל תרכובת יציבה יותר, רגישה פחות ובטוחה יותר.

 

מה זה BMS במצבר?

BMS או BATTERY MANAGEMENT SYSTEM הוא מעגל אלקטרוני אשר נמצא בחלק ממצברי הליתיום ותפקידו לדאוג לטעינה שווה של התאים במצבר ולשמור על איזונם.

*ידיעה פרסומית*

תגובות

אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל 2