fbpx

HJC

מועדון חברים אקסלוסיב

כתב: יובל בונה     צילום: יובל בונה, מועדון הבורגמן

במהלך סוף השבוע של תחילת חודש נובמבר התלוויתי לקבוצת הרכיבה הוותיקה של קטנועי סוזוקי בורגמן, החוגגים 12 שנים להיווסדם.

אמרו לי: "יובל- הבורגמנים הם קבוצה מיוחדת. אין דבר כזה! מעבר להיות המועדון מקום מפגש בו מדברים על אופנועים, הקבוצה הזו שונה, יש בה משהו אחר " .

טוב… אם כך, יצאתי לברר האם מה שאומרים על הקבוצה הוא באמת נכון? האם הבורגמן הוא באמת כלי תחבורה נח לרכיבות ארוכות?

ביום חמישי בבוקר חברתי לקבוצה והגעתי לחוות "צברי אורלי" סמוך לדימונה. בכניסה עמדו להם 28 גדלנועים. על רבים מהם דגלים, מדבקות המעידות על היות הרוכב חבר בקבוצת בורגמן ישראל. ניתן היה לראות מדבקות וסמלים נוספים מארצות שונות וממועדוני בורגמן נוספים בעולם בהם הם ביקרו.  רוב רובם של הכלים מאובזרים לעילא ולעילא: אנטנות ודגלים, ארגזי צד וסבל בגדלים שונים, מערכות שמע בעלי רמקולים קדמיים ואחוריים, משענות צד מפוארות לנוסע הנוסף, משענת גב קלה לרוכב, תוספות תאורה מיוחדות ועוד ועוד.

אז כאמור, ערכנו סיור בחוות "צברי אורלי", סיור מקצועי מעניין וטעים. מומלץ מאוד. בגמר הסיור יצאנו לתדלוק ביציאה המזרחית של העיר, משם יצאנו לכיוון מעלה עקרבים.

מזג אויר מושלם – טמפרטורה נעימה וקרירה המלטפת קלות את הגוף, שמיים כחולים, אויר צח ורענן, רכיבה איטית וזהירה .משקף פתוח בקסדה אפשר לנצל ולראות כל פיסת טבע יפה.

הגענו לנקודה בה מוצבת אבן פינה "מבצע ערבה" .ירדנו מהכלים להתאווררות קלה, צילומים ותדריך בטיחות לפני הירידה המסוכנת. הקבוצה התברכה בצלמים מעולים שדאגו להביא עמם ציוד מקצועי לרבות רחפן שזמזם לנו ממעל כמו מזל"ט. מצב רוח מעולה והרבה שמחת חיים יש בקבוצה הצבעונית הזו ,עד שלפתע שומעים את קולו הפיקודי של ג'קי חכים. מרגע זה שקט ודממה – מקבלים הוראות בטיחות לירידה תלולה. הרצינות קיבלה שליטה – כל רוכב החל לרדת מטה  רק כאשר קיבל סימן אישור לכך. אחד אחד בסדר מופתי ירדנו כל השיירה  מטה. לאחר ספירת כל הנוכחים המשכנו ברכיבה והגענו לכביש הערבה. פנינו ימינה לכיוון דרום ולאחר נסיעה קצרה פנינו שמאלה לדרך השלום.

לסיום קטע נסיעה מיוחד זה – הופתעתי לטובה מהתנהגות האופנוע – זו אחת הפעמים הבודדות שירדתי ירידה תלולה וחזקה ללא שימוש בבלמים. העברתי הילוכים למצב ידני, הילוך ראשון עשה את רוב העבודה. בישורת – משיכת הילוך טובה של טורים ובלימת מנוע לקראת סיבוב, כך חוזר חלילה בין סיבוב חד וקטע כביש ישר.  סיימנו ירידה תלולה והמשכנו לכיוון כביש הערבה. הבורגמן "דופק" עבודה בלי למצמץ פעמיים; תחושת יציבות תוך זמזום חרישי של המנוע במהירות 120 קמ"ש ובסביבות 4000 סל"ד.

בנקודת תצפית יפה על גבול ירדן, התמקמנו למנוחה וארוחה טעימה.  ראוי לציין לטובה את חברת עופר אבניר שדאגה לרכב +נגרר צמוד ,למקרה של תקלה. ברכב היו מים קרים לאורך כל הנסיעה, צמיג חליפי ,כלי עבודה וכו'. על בטן מלאה הדרמנו עד למלון  "אסטרל ויליג' ". אחרי ארוחת ערב נערכה מסיבת גיבוש חברתית כולל די ג'י שהוא כמובן בורגמן וותיק, כיבוד ומשקאות בשפע, ריקודים והמון שמחת חיים.

ביום שישי, לאחר ארוחת בוקר טובה ודשנה, יצאנו להפלגה של כמה שעות בים הפתוח. על השולחנות המתין כיבוד כיד המלך, משקאות ובירה. ברגע בו המוזיקה פצחה – קבוצת הבורגמנים הראתה לעולם מה היא שמחת חיים אמיתית. החברה האלו יודעים ליהנות מהחיים. רואים עד כמה הם מגובשים חברתית וההיכרות שלהם רבת שנים. הספינה עגנה, חלק מהנוכחים קפץ למים ורובם נשאר על הסיפון לזלילה ובירות. לאחר שלוש שעות חזרנו למנוחת צהריים. בערב יצאנו להנות משקיעה בחוף אלמוג, חזרה למלון ולארוחת ערב חגיגית לערב שישי. ויהי ערב ויהי בוקר יום שבת.

שבת בבוקר, שוב ארוחת בוקר נהדרת, ישיבה רגועה ונעימה בחברותה בבריכה. שעה 12:00 לאחר צ'יק אאוט, מסדר המפקד בניצוחו של רמטכ"ל האירוע ג'קי חכים, ויוצאים לדרך.

רכיבה רגועה, כביש יחסית  לא עמוס. אחד החברים עצר בצד הדרך בשל תקלה טכנית. מי אם לא שלום שמואל (פונגי) שידע לתת פייט לבעיה בעזרת יוסי נתן ממוסך "כל ידע", ולאחר פרק זמן גבר עליה ואפשר לאופנוע להמשיך בדרכו צפונה. עצירת קפה בתחנת דלק צוקים ולאחריה פרידה מכביש 90 כביש הערבה, יאללה עולים לכביש 25 הפונה מערבה חוצה את דימונה לכיוון באר שבע.

אסכם במילה אחת את החוויה ברכיבת הבורגמן מצומת הערבה עד לאזור צומת רותם – חוויה!!

אופנוע "נותן בראש". יודע לתת עוצמת מנוע כשצריך , מספק יציבות ונוחות  במהלך כל הנהיגה ובפרט בזמן בו נדרש מאמץ לעלייה ארוכה ומייגעת. אופנוע שמתנהג ונראה כמו רכב קטן על שני גלגלים: מראות גדולות מאוד ומתקפלות, מגן רוח בגודל ויטרינה, שיודע לעלות ולרדת בלחיצת כפתור, לוח שעונים גדול ברור ומפורט, כפתור מעבר הילוכים ממצב "אוטומט" למצב הילוכים, כפתור "טורבו" לזריזות רגעית, חימום מושבים נפרד לנהג ולנוסע, חימום ידיות אחיזה לרוכב, תא מטען בעל קיבולת מרשימה עבור שתי קסדות, מושבים גדולים ונוחים במיוחד, כלי שיודע לפנק "ביג טיים" , נוסע ברכות ונעימות מפתיעה לטובה למרות גלגליו הקטנים. הרגשתי "בקטנה" מהמורות בכביש הודות לבולמי זעזועים טיפה קשים.

שיחת סיכום בתחנת דלק לפני כניסה לכביש שש. בכל זאת, רכבו אתנו זוגות שהגיעו מנהריה, קצרין, מהשומרון, מאזור המרכז ומהדרום. רוב הרוכבים הגיעו עם בני / בנות הזוג. חלקם הגדול פנסיונרים בגילאים שונים ויש שפע של זמן לצאת לטיול על בסיס שבועי /חודשי/ שנתי…

לסיכום, מדובר על קבוצת רכיבה וותיקה ,מיוחדת, מגובשת ובעלת הווי חברתי  מרשים, אוהבת את הבורגמן, אוהבת את החיים הטובים, נפגשת באזורים שונים של הארץ בתדירות על בסיס שבועי, כל אחד בוחר לעצמו עם מי ומתי להיפגש. היבואן  מעניק לקבוצה תמיכה, סיוע וכתף חמה. על התזמורת מנצח ג'קי חכים האחד והיחיד ולצדו רבים וטובים שעוזרים לו בניהול ותפעול הקבוצה. מדובר על גדלנוע שמעניק לרוכב שלו חווית רכיבה מיוחדת.

נשיקות וחיבוקים נפרדים לשלום , בהחלט ממתינים לטיול הבא!!

הכותב היה אורח של מועדון הבורגמן, בחסות היבואן 'עופר-אבניר'.

2 תגובות ל מועדון חברים אקסלוסיב

1. אם היו צריכים לבחור כתב אחר שיעביר לנו את החווייה, לא היו מוצאים!!!