fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
תמוז
מוטוטאץ דקר
אישימוטו באנר קוביה שמאל
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
voge מוטו24 באנר
סטפן
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
אודי דגן 140 על 70
MV קוביה

גלריה: יום מסלול ללקוחות הונדה

גלריה: יום מסלול ללקוחות הונדה

עודד גביש

צילום: רונן טופלברג

בעיקרון, אופנוענים מתחלקים לשתי קבוצות – חסידי הכביש וחסידי השטח.

כבר עברו 30 שנה מאז אופנוע הספורט האחרון שהיה לי ומעולם לא רכבתי על אופנוע ספורט על מסלול מרוצים. אני מה שנקרא 'חסיד שטח', אבל מאז החלו להופיע מסלולים בארץ אני מסתקרן/פוזל לכיוון מסלול האספלט.

כששמעתי שיבואנית הונדה מארגנת יום הדרכת מסלול במוטורסיטי ללקוחותיה קפצתי על ההזדמנות להגשים את הפנטזיה. מטרת הונדה היא לטפח את לקוחות החברה, לתרום לתרבות הרכיבה ובטיחות הרוכבים. מסלול המירוצים הוא המקום הנכון ללחוץ את האופנוע לעבר המגבלות, שם הסביבה בטוחה וצפויה ובמקרה של נפילה המסלול מותאם למנוע פגיעה ככל האפשר.

על הדרכת הרכיבה מונה לאון בנישו, רוכב מרוצים צרפתי שעשה עליה, פתח בי"ס לרכיבה ועובד בשיתוף עם הונדה ולצידו, עוזר לו, אלי חן.

אז לאחר הגעה למסלול מוטורסיטי בשדה תימן וחלוקה ל-4 קבוצות עפ"י סוג ונפח התחיל האירוע. לאון התיישב על הפיירבלייד החדש והדגים עליו את תנוחת הרכיבה במסלול. איך לעבור מצד לצד על האופנוע בהתאמה לפניה ואת היתרונות הנובעים מתנוחה זו. הסבר קצר ומתחילים לרכב. חייב לציין: הפיירבליד החדש הוא מהיפים והקיצוניים שפגשתי, מכונת מלחמה שמשדרת קרביות גם כשהיא עומדת על ג'ק צד, חייב להרגיש אותו בהקדם.

ההדרכה חולקה לארבעה שלבים בצורה שהרוכב ילמד הדרגתית את המסלול ואת הרכיבה בצורה בטיחותית ומינימום הפתעות. המסלול, חולק לשני מקטעים וכל קבוצה עבדה על מקטע שונה כאשר רוכבי הקבוצה חוזרים אחד אחד על המקטע, לומדים את הקו הנכון ומתרגלים את תנוחת הרכיבה הנכונה. לאחר מנוחה חזרנו לרכב על המקטע השני ולמדנו גם שם את הקו הנכון ותרגלנו את תנוחת הרכיבה, שוב – כל פעם רוכב אחד בפניה בכל זמן. בשלב זה רוכב שהגיע בקו לא נכון ובמהירות גבוהה ירד מהמסלול, אך כראוי למסלול הוא האט ונעצר ללא נזק, הפגיעה היחידה הייתה לאגו של הרוכב. בשלב השלישי רכבנו סביב המסלול בשורה, ללא עקיפות כאשר המדריך מוביל, וחיברנו את המקטעים למסלול אחד ארוך החוזר על עצמו.

ואז כאשר כולם הכירו את המסלול, את הקו הנכון, את נקודות הבלימה והמהירות הנכונה בכל פניה. שוחררנו למסלול קבוצה אחר קבוצה לשני סשנים של 15 דקות על המסלול. ללא מגבלות מלבד שמירה על בטחון הרוכבים האחרים. היה עוד יותר טוב ומהנה מאשר דמיינתי, מי שמעולם לא עלה על מסלול אספלט חייב זאת לעצמו, ומומלץ במסגרת כזו ששומרת על בטיחות הרוכבים ומדריכה. כמות האדרנלין היא אינסופית וקשה לדמיין כמה אנרגיה דורשת רכיבה של 15 דקות. כיף טהור.

קבלתי מהונדה את ה-CBR650R בגרסה מוגבלת לרישיון A1. ברכיבה לשדה תימן התחלתי להתרגל לישיבה על אופנוע ספורט שאינה טבעית עבורי, סה"כ האופנוע היה נח, מוצלח מבחינה ארגונומית וידידותי. במסלול באו לידי ביטוי היכולות הספורטיביות כמו גודלו ומשקלו הקטנים, הבלמים והבולמים האיכותיים ולהפתעתי גם המנוע הלא מאיים שאפשר לי להתרכז בקו הנכון ותנוחות רכיבה נכונות בפניה.

תודה להונדה ולמוטו על חוויה בלתי נשכחת. ממליץ לכל רוכב לעבור ארוע כזה לפחות פעם בחיים.

כל החדשות המוטוריות ישירות ל-WhatsApp

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל