מחירון אופנועים מוטו - בגרסא דיגיטלית, בחנויות ובעסקים

קיוואי בנלי
ברקום
מתחת לשורת MENU מטרו
KTM
שרקו
אבניר באנר קוביה שמאל
מטרו באנר שמאל הכי עליון
הווסקוורנה באנר שמאל
לרט
תמוז
סטפן
אוגוסטה קוביה הכי עליון
אופנוסנטר קוביה שמאל
פרפקט קוביה שמאל
לארט
KTM עליון קוביה
רפידו
רוית עליון
מתלה לקסדה
HRP קוביה שמאל
כרמיאל קוביה שמאל
HJC
הארלי שמאל

MG ZS – מליארד סינים לא טועים?

MG ZS – מליארד סינים לא טועים?

יובל לוי, אריק רוזנבלום

שורה תחתונה: ה- ZS כוללת עיצוב חיצוני ופנימי נאה ואיכות חומרים טובה. נהגים שאינם ממהרים יהנו מנסיעה נינוחה וחלקה. הממהרים יתאכזבו לגלות כי ה- ZS לא תהיה פרטנרית טובה לשוד בנק. אך במחיר שהיא נמכרת, החל מ- 99,999 ש"ח, כנראה שגם לא יהיה צורך לעשות זאת.

אם בשנות ה- 20 של המאה הקודמת הייתם מפליגים לאנגליה ומספרים ל- Morris, שעל שמו נקראת במקור חברת (MG (Morris Garages, שבשנת 2006 תרכוש את החברה שלו חברה סינית ותייצר רכבים בסין תחת המותג MG, הוא היה צוחק ברצף במשך כל הפסקת התה של שעה ארבע אחר הצהריים. בשנים האחרונות, הביטוי "Made in China" כבר לא נתפס כעלבון. חלק ממיטב היצרנים מעתיקים את מפעלי הייצור שלהם לסין לטובת חיסכון בעלויות. בשנים האחרונות איכות המוצרים הסינים עלתה והמחירים עדיין נשארו זולים.

הרוכשים הפוטנציאליים של ה- MG ZS יוכלו להזמין נסיעת מבחן באפליקציה (Mobile Generation). אנחנו בחרנו להגיע לאולם התצוגה הראשי של חברת לובינסקי על מנת לאסוף את הרכב. באולם המיוחד, הכולל רכבים הנמצאים במעין קומת גלריה, יש אולם נפרד לכל יצרן רכבים (ואופנועים וטרקטורונים…) אותם מייבאת לובינסקי. כקוריוז נספר כי האולם של MG כולל תצוגה של MGF, רודסטר דו מושבית מתחילת שנות ה- 2000, לה אין הרבה קשר לרכבים העונדים את סמל ה- MG היום.

כבר באולם התצוגה ניתן היה להבחין בעיצוב הנאה של ה- ZS. בהחלט נעשתה פה עבודה טובה עם מספר סממנים המזכירים את ה- CX5 הנאה של מאזדה. הערה אחת שעלתה בנוגע לעיצוב היתה לגבי היקף הגלגלים שנראה קטן ביחס לפרופורציות המרכב. בתי גלגלים גדולים יותר וחתך גבוה יותר בצמיגים היו נותנים פרופורציות "מודרניות" ו"נכונות" יותר.

פתיחת דלת הנהג וכניסה לרכב השאירה אותנו בפה פעור. ככל הנראה בגלל שהציפיות לא היו גבוהות במיוחד לאור המחיר בו נמכרת ה- ZS. פנים המכונית כולל חומרים איכותיים והתחושה הכוללת בהחלט מאפילה על רכבים מתחרים שעולים אלפי ועשרות אלפי שקלים יותר. עם גג פנורמי ענק שנפתח בחציו, מושבים בריפוד דמוי עור, דשבורד העשוי מחומרים רכים עם תפירה נאה, הגה עור נוח לאחיזה, פתחי מיזוג עגולים המספקים תחושת איכות כאשר מכוונים אותם, מצלמת רברס עם קווי הנחייה דינאמיים, בקרת שיוט (אם כי לא אדפטיבית) ועוד.

לחובה נציין כי הכיסוי הפנימי של גג השמש לא אוטם לחלוטין כניסת אור והשילוב עם מושבים דמויי עור עלול להיות קטלני בחודשי הקיץ החמים. כשתנסו לפתוח את כל ארבעת החלונות על מנת לאוורר את הרכב, תגלו כי רק חלון הנהג יורד עד למטה באופן אוטומטי. שאר החלונות יאלצו אתכם להשאיר את הלחצן לחוץ עד אשר ירדו מטה. בערב לעומת זאת, נתקלנו בתאורת פנים חלשה מידי הנמצאת בחלק הקדמי בלבד ללא כל פתרון ליושבים מאחור. עוד נציין כי ל ZS מפתח רגיל בעולם של keyless, הגה המתכוונן רק כלפי מעלה-מטה ותאי אכסון קטנים יחסית (תא הכפפות והתא בידית שבין שני המושבים הקדמיים).

יוצאים מהחניון התת קרקעי שבאולם התצוגה ומתחילים להתגלגל. הנסיעה איטית ואנו ממשיכים להתרשם מפנים המכונית. הגיר והמנוע משתלבים יפה עם הנהיגה האיטית והעברת ההילוכים נעשית באופן חלק ונעים. עליה לכביש המהיר מספקת נסיעה חלקה ושקטה. מבחינתנו, כחובבי רכב, שקטה מידי עד כדי ניתוק של כל היזון חוזר.

אנו מתחילים להגביר את הקצב ופה מתגלה כי ה- ZS ממשיכה בשלה. אם ברכבים אחרים אנו רואים שיתוף פעולה ומאמץ מצד המנוע ותיבת ההילוכים לספק את הסחורה, פה מדובר באופרה אחרת. יציאה מהירה מהמקום מלווה בכשניה עד שניה וחצי של המתנה עד אשר המחשב יורה למצערת להפתח. חשוב לציין כי תופעה זו פוגמת בבטיחות האקטיבית. אחרי שזה קורה לא תהיה כל דרמה. הצמיגים לא יהיו קרובים לאיבוד אחיזה והגיר ימשיך להעביר הילוכים בנינוחות בין ששת יחסי ההעברה שלו. "תקיפת" פניות תלווה ברצון עז לעלות על כביש הסרגל. ה- ZS רוכנת ואינה מספקת כל היזון חוזר בנוגע למצב האחיזה של הגלגלים. דוושת הבלם תספק תחושה "ספוגית" ובכלל התחושה הכוללת היא שכל העסק לא נבנה לטובת נהגים ממהרים.

בצד הבטיחותי נציין כי כי ה- ZS קיבלה רק שלושה כוכבי בטיחות מתוך חמישה. היא אינה כוללת מערכות בטיחות מקוריות הנדרשות על פי חוק ולכן מצויידת במערכת של חברת מובילאיי. מובילאיי כזכור נרכשה לאחרונה על יד אינטל, המייצרת חלק נרחב ממוצריה ב…סין, שכפי שכתבנו בפתיח ובמיוחד אחרי המבחן הזה, סין היא כבר לא מילה גסה.

 

נתונים טכניים:
קטגוריה פנאי-שטח קטן
מספר מושבים: 5 (כולל נהג)
הנעה: קדמית
תיבת הילוכים: אוטומטית, 6 הילוכים
מנוע: טורבו בנזין
נפח מנוע: 999 סמ"ק
מספר צילינדרים: 3
הספק: 111 כ"ס ב- 5,200 סל"ד
מומנט: 16.3 קג"מ ב- 1,800 סל"ד
0-100 קמ"ש: 12.4 שניות
מהירות מרבית: 180 קמ"ש
אורך: 431 ס"מ
רוחב: 181 ס"מ
גובה: 161 ס"מ
בסיס גלגלים: 258 ס"מ
נפח תא מטען: 448 ליטר
נפח תא מטען בקיפול מושבים: 1,375 ליטר
משקל עצמי: 1,271 ק"ג
מידת צמיגים: 215-50-17
נפח מיכל דלק: 48 ליטר

תגיות:

התגובות סגורות לפוסט זה.

תגובות

אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל