מחירון אופנועים מוטו - בגרסא דיגיטלית, בחנויות ובעסקים

קיוואי בנלי
ברקום
מתחת לשורת MENU מטרו
באמבלבי 204
הווסקוורנה באנר שמאל
שרקו
מטרו באנר שמאל הכי עליון
אבניר באנר קוביה שמאל
1 על 1
רוית עליון
אישימוטו באנר קוביה שמאל
רפידו
לרט
סטפן
לרט
באמבלבי 140 – 70
פרפקט קוביה שמאל
אינדיאן שמאל
HJC
מתלה לקסדה
ברקום שמאל
כרמיאל קוביה שמאל
הארלי שמאל
HRP קוביה שמאל
אייפקס

DS7 Crossback – היהלום שבכתר

DS7 Crossback – היהלום שבכתר

יובל לוי, אריק רוזנבלום

צלם: מערכת מוטו

שורה תחתונה: הרבה אבזור, איכות, הקפדה, אופי, יכולות דינמיות ועודף מרבע מליון שקלים. על הנייר ועל הכביש מדובר בחבילה מצויינת עם מעט חסרונות.

אולם התצוגה של DS בהרצליה פיתוח מעוצב בצורה שונה ומיוחדת עם גוונים כהים, ספות עור והרבה "שיק". כיאה למותג 'פרימיום', כמו ה'לקסוס' של טויוטה, ה'אינפיניטי' של ניסאן ועוד מותגי יוקרה, השתמשה גם סיטרואן בנוסחה הפשוטה: מיתוג אחר, אולם מכירה נפרד, מערך שירות נפרד והכי חשוב – לוגו שונה. כל זאת על מנת לבדל את המותג ולתמחרו בהתאם. הרבה הסטוריה סוחבת על עצמה DS. הסטוריה שהחלה בדגם ה-DS של סיטרואן שהושק בשנת 1955 ויוצר במשך 20 שנה. היה זה רכב פורץ דרך מבחינה עיצובית, טכנולוגית ונוחות נסיעה.

לא פשוט למכור רכב פנאי-שטח במחיר התחלתי הקרוב לרבע מליון שקלים אבל על פניו, נראה של- DS7 יש את מה שצריך כדי לעשות זאת. החל מחומרי פנים איכותיים, איכות הרכבה ברמה גבוהה, עיצוב פנים וחוץ יחודיים המשדרים "יוקרה" ו"אופי" וכלה בנוחות נסיעה מצויינת ויכולות דינאמיות גבוהות.

העיצוב של ה- DS7 ייחודי ועומד לטעמנו בקנה אחד עם המתחרות מגרמניה. עיצוב החלק האחורי הרמוני וכולל פנסים הנפתחים יחד עם דלת תא המטען – כמו ברכבי הפנאי-שטח של אאודי. הסמל בחזית משאיר את מבטי העוברים והשבים עוד מספר שניות על הרכב. חלקם תוהים מי זה היצרן ואחרים כבר יודעים, אך רובם לא נשארים אדישים.

כאשר מתיישבים ב- DS7, גם ברמת הגימור ה"בסיסית", הנקראת So Chic, שמים מיד לב לדשבורד המשולב אלקנטרה המשתלבת בהרמוניה עם מושבי הרכב. לוח השעונים, לא כולל שעונים אלא מסך LCD, עם מגוון של מצבים לבחירה. התעלה בין המושבים גבוהה והישיבה מדמה רכב עם יכולות ספורטיביות גבוהות עם ידית ההילוכים גבוהה והמוטיב החוזר הוא דוגמאות מעויינים המזכירות לנו יהלומים. המוטיב הזה חוזר במתגים השונים, בנורות הפנים, בפתחי המיזוג ועוד. תא ענק מתחת למשענת של המושבים הקדמיים, טעינה אלחוטית, מערכת סאונד איכותית מאד ומושב נהג חשמלי עם זכרונות שזז לאחור בעת כיבוי הרכב – לטובת יציאה וכניסה נוחים יותר הם רק חלק מהאבזור הפנימי שחשוב לציין לחיוב. לרעה נציין כי ההגה אינו מתכוונן חשמלית ולכן פחות נוח בכניסה ויציאה, כי בחלק הקדמי יש רק חיבור USB אחד (שניים לנוסעים מאחור), עוד נספר שעוצמת מאוורר המזגן חלשה יחסית וכי כפתורי מערכות הבטיחות מוסתרים מאחורי ההגה ומאוד לא בטיחותי לחפש אותם בזמן נהיגה.

היושבים מאחור יהנו ממרווח ראש מצויין וריצפה שטוחה – לטובת נוחות לנוסע שישב במרכז המושב האחורי. גב המושב האחורי מתכוונן חשמלית – לטובת נוחות ישיבה והגדלת נפח תא המטען בעת הצורך. תאורת הפנים (לדים בצורת מעויין) נדלקים בנגיעה וגג השמש הכפול, הנפתח בחלקו הקדמי, מכניס הרבה אור במהלך היום.

רכבי פנאי-שטח מספקים בדרך כלל נוחות גבוהה בנסיעות ארוכות בכבישים מהירים. הישיבה הגבוהה הצופה על התנועה מלפנים וה- “Ride” הנעים מספקים יכולת לנהוג שעות ארוכות בנוחות ומבלי להתעייף. לעומת זאת, לא הרבה מהם מספקים יכולות דנמיות בכבישים פתלתלים. ה-DS7 מספקת את היכולת הזו ומהנדסי DS ציידו אותה במד כוחות ג'י – ככל הנראה על מנת להדגיש זאת. בכביש במפורסם היורד מפוריה לכנרת ועולה חזרה לפוריה ויורד חזרה לכנרת ועולה חזרה לפוריה ויורד… (נו טוב, הבנתם כבר), הפגינה ה- DS7 יכולות אחיזה וניהוג מצויינות, לכך תרמו גם הצמיגים – ברוחב 235 מ"מ. עם זוויות גלגלול נמוכות, הבטחון מאחורי ההגה גבוה והחיוך נפרש רחב על פני האוחז בהגה. מנוע הטורבו דיזל בנפח 2,000 סמ"ק – שטרטורו, אגב, כמעט ואינו נשמע בתוך תא הנוסעים, מספק 180 כוחות סוס מכובדים למדי אך גולת הכותרת שלו היא הממנט. ויש הרבה ממנו. 42.7 קג"מ ליתר דיוק המגיעים כבר ב 1,800 סל"ד, גורמים לגלגלים הקדמיים למשוך את ה-DS7 מהר קדימה. הבלמים טובים ומספקים בלימה טובה גם לאחר מספר בלימות חזקות. הגיר הפלנטרי המסורתי, בעל שמונת יחסי ההעברה, מעביר את ההילוכים באופן חלק בנסיעה רגועה ומהר יותר בסל"ד גבוה יותר – כאשר נלחץ על מצב הספורט. המהדרין יוכלו להעביר לשליטה ידנית ולהחליף הילוכים באמצעות משוטים הנמצאים מאחורי ההגה. אלו אגב, קבועים ואינם מסתובבים יחד עם ההגה וחבל. אם נחזור לכביש המהיר נוכל להינות משקט בתא הנוסעים גם במהירויות גבוהות ומבקרת שיוט אדפטיבית ותיקון סטיה מנתיב העובדים באופן מצויין.

אז האם יכולה ה-DS7 להסתכל ליצרניות הפרימיום בעיניים? לדעתנו בהחלט כן. נשיא צרפת כבר השתכנע והוא משתמש בה כרכב השרד שלו. עקב האכילס הגדול של DS כרגע הוא גיל החברה. מיתוג הרי בונים במשך שנים וזה האתגר הגדול העומד כרגע בפני אנשי השיווק והמכירות של המותג.

 

תגיות

תגובות

אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל