מחירון אופנועים מוטו - בגרסא דיגיטלית, בחנויות ובעסקים

מטרו ימין 4
ברקום
ייעוץ קניה – עליון מתחת ללוגו
KTM MENU
קונה אופנוע
מטרו באנר שמאל הכי עליון
אבניר קוביה שמאל
הווסקוורנה באנר שמאל
שרקו
תמוז
סטפן
לרט
פרפקט קוביה שמאל
1 על 1
KTM שמאל
אוגוסטה קוביה הכי עליון
רוית דדוש עליון
רפידו
סטומפ
אינדיאן קוביה שמאל
HJC
הארלי שמאל
ברקום שמאל
מתלה לקסדה

פורשה מתבלת את הקאיין

פורשה מתבלת את הקאיין

אופיר דואק

צילום: יצרן

בשנת 2002 הציגה פורשה את הקאיין והדהימה את העולם. מי שנחשבה במשך שנים רבות יצרנית קטנה ומסורתית של מכוניות ספורטיביות החליטה לקפוץ לנישת רכבי ה-SUV הפופולארית במהלך שנראה עבור חובבי המותג כחילול קודש. שלא לדבר על כך שהקאיין התבסס על פלטפורמה משותפת גם לטוארג של פולקסווגן ומכוניות שיצרה פורשה עם פולקסווגן בעבר, כמו ה-914, לא זכו להצלחה יתרה. הקאיין היה חריג מכל מכונית אחרת אותה יצרה פורשה עד אז והתבלט במיוחד בשל עיצובו השנוי במחלוקות. טוב נו, בואו נהיה כנים, הקאיין היה פשוט מכוער. ככה זה שמנסים להלביש חזית של פורשה 911 על צלילית של רכב פנאי.

מכוער או לא, ההצלחה הגיע באופן מידי שעד מהרה נטל הקאיין את עיקר המכירות של החברה ונמכר אף יותר מכל דגמי פורשה גם יחד (לפחות עד הופעת הפנאמרה הסאלונית). הקאיין הוצע עם מגוון מנועים מ-V6 בסיסי ועד לגרסת טורבו אימתנית כשאפילו צצה גרסת דיזל, כן, בפורשה. לזכותו יאמר שהקאיין הציע יכולת כביש מרשימה ביחס לבהמה בגודלו וגם עם חבילת השטח הוא גם הפתיע אבל זה לא ממש עניין את עיקר הלקוחות שחשקו בו פשוט בגלל הסמל. עם הצלחה לא מתווכחים ושמונה שנים אחר כך הוצג הדור השני של הקאיין. הבסיס נותר משותף לטוארג, התפריט כלל עוד כוח, עוד טכנולוגיה והעיצוב עודן. זה לא שהקאיין הפך פתאום ליפיוף אבל לעיני רבים הוא נראה כעת הרבה יותר הומוגני.

בימים אלו חושפת פורשה את הקאיין GTS, גרסת ביניים עם נופך כביש ספורטיבי הממוצבת בין גרסאות ה-V6 וה-V8 הבסיסיות לבין גרסת הטורבו הבכירה. ה-GTS משתמשת במנוע ה-V8 האטמוספרי של הקאיין S שתוגבר ומפיק בגרסה זו 420 כ"ס ו-52.5 קג"מ, תוספת של 20 כ"ס וכ-2 קג"מ. תיבת ההילוכים נותרה אוטומטית בלבד עם 8 מהירויות והביצועים לא רעים בשביל רכב השוקל למעלה מ-2 טון:  זינוק ל-100 קמ"ש ב-5.7 שניות ומהירות מרבית של 261 קמ"ש.
השלדה של ה-GTS זכתה להנמכה של 24 מ"מ (ללא מתלי האוויר האופציונליים) ומערכת המתלים עושה שימוש במערכת הבולמים האקטיבים של פורשה שמוצעת רק כאופציה בגרסאות הנחותות.

אבל העיקר בגרסת ה-GTS הוא הפאן הויזואלי שכן גרסה זו זוכה למראה קרבי עם פגוש קדמי זהה לזה שבגרסת הטורבו, תפיחות על מכסה המנוע, סט חצאיות היקפי ופנסים אחוריים מושחמים. להשלמת החבילה ישנם צמיגים ספורטיביים במידות מפלצתיות של 275/45 עם חישוקי 20 אינטש ייחודיים. התוצאה הסופית חריגה בלשון המעטה עם הצבע הירוק הזרחני המזעזע שבתמונות אך נסבלת עם הצבע האדום הלוהט – שני צבעים ייחודיים לגרסת ה-GTS בנוסף לצבעים האחרים בהן תוצע. מבפנים אגב מתאפיינת ה-GTS במושבים ספורטיביים בשילוב עור ואלקנטרה עם כיתובי GTS וחגורות בטיחות בצבע הגוף. גרסת ה-GTS זמינה כבר כעת אצל סוכני פורשה בעולם והמחיר עומד על 82 אלף דולר, לפני תוספות.

פורשה קאיין GTS – מפרט טכני

מנוע 4,806 סמ"ק, 8 צילינדרים בתצורת V, גל זיזים עילי כפול, 4 שסתומים לצילינדר, תזמון שתומים משתנה, הזרקת דלק  ישירה
הספק 420 כ"ס ב-6,500 סל"ד
מומנט 52.5 קג"מ ב-3,500 סל"ד
קדחXמהלך 83X96 מ"מ
יחס דחיסה 12.5:1
תמסורת תבית הילוכים אוטומטית עם תפעול ידני, 8 הילוכים, הנעה כפולה
מתלים קדמי – עצמות עצה כפולות, בולמים אקטיביים
אחורי – רב חיבורי, בולמים אקטיביים
בלמים קדמי – דיסקים מאווררים 360 מ"מ, קליפר 6 בוכנות
אחורי – דיסקים מאווררים 330 מ"מ, קליפר 4 בוכנות
צמיגים 275/45-20
בסיס גלילים 289.5 ס"מ
אXרXג 168.8X195.4X484.6 ס"מ
מיכל דלק 85 ליטר
משקל 2,085 ק"ג
0-100 5.7 שניות
0-160 13.3 שניות
מהירות מרבית 261 קמ"ש

15 תגובות ל פורשה מתבלת את הקאיין

  1. אני חייל וסטודנט ויכול רק לחלום על אוטו כזה

  2. אבל האמת שהייתי קונה טויטא שנוסע בטח הרבה יותר טוב בשטח וגם אין פחד אם מקבלים איזו שריטה.

  3. לבין האדום. מה זה הצבע הזה? מה קרה כאן הצבעי עיוור ?!

  4. זה אחלה. מפרגן מאוד. לא סתם קישקושים אלא אחלה דברים. תודה

תגובות

אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל 2