fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
עופר אבניר קוביה שמאל
תמוז
מוטוטאץ דקר
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
MV קוביה
voge מוטו24 באנר
סטפן
HJC
אודי דגן 140 על 70

שובו של נחש הצפע

שובו של נחש הצפע

אופיר דואק

צילום: יצרן

 בשנת 1989 הציגה קרייזלר בתערוכת דטרויט תחת מותג דודג' מכונית תצוגה בשם וייפר. הוייפר נולדה כרעיון של נשיא קרייזלר בוב לוץ ונועדה לתת פרשנות מודרנית למכוניות השרירים האמריקאיות כשההשראה הייתה ה-AC קוברה האגדית. על העיצוב היה אחרי טום גייל ראש מחלקת העיצוב של קרייזלר והתוצאה הסופית התקבלה באהדה רבה. בקרייזלר ניגשו לשולחנות השרטוט כדי להעביר את דגם התצוגה אל פס היצור כשבשנת 1992 נחשפה הגרסה הסדרתית של הוייפר. הגרסה הסדרתית הייתה נאמנה מאד בעיצובה לדגם התצוגה וכמותו עשתה שימוש במנוע V10 עצום בנפח 8 ליטרים שהפך להיות אחד מסימני ההיכר של הוייפר במשך השנים. למבורגיני, שהייתה באותו זמן בבעלות קרייזלר, סייעה להפוך את המנוע העצום שמקורו במשאית לבעל תפוקה של 400 כ"ס.
במשך השנים הוייפר נודעה כמכונית ספורט לא מעודנת במיוחד אבל מלאת און ואופי. היא אמנם הייתה יקרה משמעותית ויוצרה במספרים קטנים בהרבה מהקורבט, אך זה לא הפריע לה להפוך לאייקון מוטורי ולמושא הערצה. עם השנים זכתה הוייפר בלא מעט מרוצים ואף זכתה לסדרת טלוויזיה בכיכובה וגרסת ה- ACR החזיקה בתואר המכונית הסדרתית המהירה ביותר שהקיפה את מסלול הנורבורגרינג המפורסם. 4 דורות של הוייפר נוצרו במשך השנים וקצת יותר מ-25 אלף מכוניות עד שבשנת 2010 ירדה מפס היצור. המשבר הכלכלי שבעקבותיו קרסה תעשיית הרכב האמריקאית הצריך קיצוצים והוייפר שיוצרה בעבודת יד במפעל ייחודי שילמה את המחיר.

בינתיים נרכשה קרייזלר על ידי קבוצת פיאט ושמועות דיברו על חזרתו לחיים של נחש הצפע. כעת בתערוכת ניו יורק שנערכה בימים אלו הציגה דודג' את הדור החמישי של הוייפר, חזקה מתמיד, עם הבטחה לשמר את המורשת.
מבחינה חיצונית לא ניתן לטעות וזוהי אכן וייפר. מעצבי דודג' השכילו לשמר את הצללית של הוויפר עם החרטום הארוך והאחוריים הקטומים. כמו כן נשמרו מספר מאפייני עיצוב שהפכו להיות מזוהים עם הוייפר ברבות השנים: הפנסים הצרים, כונסי האוויר על מכסה המנוע ובצדדים, המפלטים השוכנים בתחתית הדלתות והזנב המזדקר. אגב, הוויפר החדשה "נחשפה" כבר בקדימון של משחק המרוצים Forza 4 שהופיע בסוף 2011.

בניגוד לשמועות שאמרו שהוייפר תשתמש בבסיס שממזראטי ופרארי (הנמצאות גם הן בבעלות פיאט) נשארו בדודג' נאמנים לפלטפורמת הוייפר שיצורה הופסק. בסיס הגלגלים נותר זהה אך הוייפר העדכנית רחבה ב-4 ס"מ וגבוהה יותר בשיעור דומה. המנוע נותר V10 בנפח של 8.4 ליטר עם שני שסתומים בלבד לצילינדר וגל זיזים יחיד. בזכות תזמון שסתומים משתנה, בוכנות חדשות, מערכת יניקה חדשה ועוד שיפורים מספק כעת המנוע 640 כ"ס, 40 כ"ס יותר מאשר בוייפר של 2010. נתון המומנט עומד כעת על 83 קג"מ במקום רק 77.4 קג"מ בעבר כשמדובר ללא ספק באחת המכוניות החזקות ביותר בעולם בעלות מנוע אטמוספרי, אם כי לא ממש חזק ביחס לנפח העצום.
דודג' לא מפרסמת נתוני ביצועים אך סביר להניח שהם שופרו לעומת הוייפר הישנה שזינקה ל-100 קמ"ש ב-3.5 שניות והגיעה למהירות מרבית של 325 קמ"ש. השיפור בביצועים אמור להגיע גם בזכות דיאטה הכוללת שימוש נרחב בחלקי אלומיניום במרכב שהביא להשלתם של כ-45 ק"ג.

לוייפר כאמור יצא שם של מכונית שרירים פרוע וחורכת צמיגים אלא שבהתאם לעידן הפוליטקלי קורקט הדור החדש זוכה לראשונה במערכת בקרת יציבות. לשמחתם של חובבי ההחלקות מערכת בקרת היציבות ניתנת לניתוק ואליה נוספה גם מערכת בקרת שיגור כדי לנצל בצורה מקסימלית את פוטנציאל הביצועים. בהתאם לעידן המודרני תא הנוסעים של הוייפר עבר שדרוג מהותי והוא לא ספרטני כבעבר שנוספו שפע אופציות אבזור וברוח ימים אלו, גם מערכת מדיה דיגיטלית משולבת.

דודג' תציע את הוייפר החדשה בשתי גרסאות: רגילה ו-GTS. הכינוי GTS שימש לרוב את גרסאות הקופה של וייפר אלא שכעת כינוי זה מסמל גרסה מעט יותר ממוקדת ומאובזרת הכולל בין היתר בולמי בילשטיין מתכווננים ומערכת בקרת יציבות בעלת 4 מצבים במקום 2.
ה-GTS  תשמש גם בסיס לגרסת מרוצים של הוייפר איתה מתכוונת דודג' לחזור להתחרות בסדרת הלה מאן האמריקאית. אגב, הוייפר החדשה תשווק תחת השם SRT וייפר ולא תחת דודג'. מדובר בצעד שנועד לשייך את הוייפר לחטיבת הביצועים של דודג' הנקראת SRT (Street Racing Technology). מחירה של הוייפר החדשה טרם נקבע אך צפוי לעמוד על כ-100 אלף דולר.

דודג' וייפר SRT – מפרט טכני

מנוע 10 צילינדרים בתצורת וי, 8,390 סמ"ק, 2 שסתומים לצילינדר, גל זיזים עילי, תזמון שסתומים משתנה, הזרקת דלק
הספק 640 כ"ס ב-6,150 סל"ד
מומנט 83 קג"מ ב-4,4950 סל"ד
קדחXמהלך 100.6X103 מ"מ
יחס דחיסה 10.2:1
תיבת הילוכים ידנית, 6 מהירויות
מתלים קדמי – עצמות עצה כפולות, מוט מייצב
אחורי – עצמות עצה כפולות, מוט מייצב
בולמים מתכווננים ב-GTS
בלמים קדמי – דיסקים מאווררים 355 מ"מ
אחורי – דיסקים מאווררים 355 מ"מ
צמיגים קדמי – 295/30-18
אחורי – 355/30-19
בסיס גלגלים 251 ס"מ
אXרXג 124.6X194.1X446.3 סמ"מ
מיכל דלק 70 ליטר
משקל יבש 1,451 ק"ג (1,486 ק"ג ב-GTS)

19 תגובות ל שובו של נחש הצפע

  1. אבל צריך לקנות תחנת דלק על מנת להשביע את רעבונו.

  2. גם לא בשני ווייפרים כאלו. איפה ההנאה ברכיבה, לפתוח את הקסדה ולנשום אוויר נקי, איפה הרגשת החופש איפה תנוחות הרכיבה וההשכבות…אין מספיק איפה לכתוב….מי צריך וויפר!!!

  3. פיאט ישראל תטרח להביא את הוייפר לתערוכה הבאה? אם כן הפעם אני בתערוכה גם בכרטיס של 95 ש"ח

  4. וואווווווווווווווווווו
    דו"גרי פתחתם לי את הבוקר בחיוך
    מי אמר שאתם מסקרים רק דו"ג?

  5. בארץ מחיר מבצע של 1,185,000 ש"ח לגרסה הפחות מאובזרת.
    שטייניץ הכלב!!!!!!!!

  6. אולי הקשקשן מאוטו איטליה יביא גם אותה עם הפרארי והמזרטי

  7. איפה התקופה של הסדרות עם המכוניות המהירות: המכונית השחורה, ציטי ציטי בנג בנג

  8. נהייתם מגזין ארבע גלגלים, מה כבר סיקרתם את כל הדו גלגלי. עוד מעט תתחילו לסקר אופנה.

  9. סמל לאמריקה! כל הכבוד שיש פה עוד עניין ואיזה עניין!!

  10. אז מה כואב לך? לא יותר מעניין?
    למה ראית על הוויפר בכל הערוצי רכב השונים ושיעמם אותך? אג, אפנה רעיון מצוין. מערכת יקרה- אפשר אופנה בבקשה? חוץ מה-15 לחודש?

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל