מחירון אופנועים מוטו - בגרסא דיגיטלית, בחנויות ובעסקים

מטרו ימין 4
ברקום
ייעוץ קניה – עליון מתחת ללוגו
אינדיאן ימין
אבניר קוביה שמאל
מטרו באנר שמאל הכי עליון
הווסקוורנה באנר שמאל
קונה אופנוע
שרקו
אופנוסנטר קוביה שמאל
1 על 1
רפידו
אוגוסטה קוביה הכי עליון
לרט
לרט
תמוז
אישימוטו באנר קוביה שמאל
KTM עליון קוביה
KTM שמאל
מתלה לקסדה
אינדיאן קוביה שמאל
ברקום שמאל
HJC
הארלי שמאל

מרצדס מציגה את ה-SL65 AMG

מרצדס מציגה את ה-SL65 AMG

אופיר דואק

צילום: יצרן

 ממש בסוף שנת 2011 חשפה מרצדס את הדור החדש של משפחת ה-SL. סדרת ה-SL נחשבה מאז ומתמיד לפסגת ההיצע של מרצדס אפילו שהיצע הדגמים כולל כעת גם את ה-SLS AMG האקזוטית. ראשי התיבות SL באים לציין בגרמנית Sport Leicht או בתרגום חופשי: ספורטיבית קלת משקל. הצירוף הפך להיות קצת אירוני בהתחשב בעובדה שמשקל הדור היוצא של ה-SL בגרסת ה-V12 חצה בהרבה את קו השני טון (ולא שגרסאות המנוע מועטות הצילינדרים היו כל כך קלות בפני עצמן).
עקב כך בתכנן הדור החדש של ה-SL נתנו במרצדס דגש גדול על הפחתת משקל וזו אכן הושגה בין היתר בזכות שימוש בשלדת אלומיניום חדשה וקלה כשהתוצאה הסופית היא משקל של כ-120 עד 140 ק"ג פחות בהתאם לגרסה. היבט נוסף שהביא לחיסכון במשקל הוא המנועים. בעידן שבו גם מכוניות יוקרה ספורטיביות צריכות להתחשב בסביבה ובצריכת הדלק החליטו במרצדס ללכת עם הזרם ולהקטין את המנועים. כך ויתרה הגרסה הבכירה של ה-SL החדשה על מנוע ה-5.5 ליטר בי-טורבו בתצורת V12 שהפכה מזוהה איתה בשני העשורים האחרונים לטובת מנוע V8 כפול מגדשים בנפח צנעה של 4.7 ליטר. המנוע החדש חסכוני ונקי בהרבה אך גם חלש יותר לפחות ביחס למנוע ה-V12 (אבל חזק משמעותית ממנוע ה-V8 האטמוספרי שנגרע מההיצע).
עבור חובבי ה-SL המודאגים שלא הסתפקו ב-435 הכ"ס של המנוע החדש מיהרו להוציא כחודשיים מאוחר יותר את ה-SL63 AMG גם היא בעלת מנוע V8 כפול מגדשים אך במקרה זה בנפח 5.5 ליטר והספק של 537 כ"ס ו-81.5 קג"מ (או 564 כ"ס ו-91.7 קג"מ עם חבילת הביצועים).

אלא, שמה לעשות, מסורת זו מסורת, כך שלפחות בגרסאות הביצועים מרשים לעצמם במרצדס וב-AMG לחזור למנוע V12 ב-SL65 AMG שנחשפת כעת. גרסת העילית של ה-SL  משתמש במנוע ה-V12 בי-טורבו בנפח 6.0 ליטר ששימש  גם את הדור הקודם אך כעת ההספק שודרג ל-630 כ"ס שהם 60 כ"ס יותר מה-SLS AMG. נתון המומנט נותר ללא שינוי ועומד על למעלה מ-101 קג"מ. תיבת ההילוכים היא אוטומטית כמקובל בדגמי AMG  אלא שהפעם לראשונה בגרסת ה-65 נעשה שימוש בתיבה בעלת שבעה הילוכים במקום חמישה. תיבת שבעת ההילוכים הייתה בשימוש בגרסאות ה-55 וה-63 של ה-SL AMG אלא שבגרסה הבכירה נמנעו משימוש בתיבה זו עקב המומנט הגבוה של גרסה זו. תיבת ההילוכים מצוידת בארבעה מצבי תפעול: חסכוני, ספורט, ספורט + ותפעול ידני עם מנופים על גלגל ההגה. במצב החסכוני אגב, מופעלת מערכת דימום מנוע בעמידה לחיסכון בדלק וברגשות אשם סביבתיים.
בסופו של דבר הודות לשימוש נרחב באלומיניום וגם בסיבי פחם התקזזו 170 ק"ג ממשקלה של ה-SL65 AMG  ק"ג ששוקלת "רק" 1,950 ק"ג. קלת משקל? הכל יחסי כמובן. התוצאה הסופית היא זינוק ל-100 קמ"ש שהתקצר בשתי מאיות לכדי 4 שניות בלבד. המהירות המרבית מוגבלת אלקטרונית ל-250 קמ"ש אך בלעדיה היא חוצה בקלות את קו 300 הקמ"ש. אם בכל זאת לא השתכנעתם אז עדין תוכלו לבחור ב-SLS AMG המסתפקת ב-3.8 שניות בזינוק ל-100 קמ"ש.

כיאה להיותה רודסטר טורינג יוקרתית מצוידת גם גרסת ה-AMG הבכירה של ה-SL בשפע ציוד ואבזור ובינהם גג חשמלי מתקפל חשמלית עם אופציה לגג פנורמי בעל יכולת להכהות את עצמו, מערכת "צעיף רוח" המפיחה אוויר חם לצווארם של הנהג והנוסע, מערכת מתלים אקטיבית ועוד. מחירה הבסיסי של ה-AMG  החדשה ששיווקה יחל בחודש ספטמבר עומד על 236 אלף יורו, 60 אלף יורו יותר מ-SLS בסיסית לא שזה באמת משנה למי שיכול.

מפרט טכני

  מרצדס SL65 AMG מרצדס SLS AMG
מנוע 12 צילינדרים בתצורת וי, 5980 סמ"ק, 3 שסתומים לצילינדר, גל זיזים עילי יחיד, שני מגדשי טורבו, הזרקת דלק 8 צילינדרים בתצורת וי, 6,208 סמ"ק, 4 שסתומים לצילינדר, הזרקת דלק
הספק  630 כ"ס בין 4,800 ל-5,400 סל"ד 571 כ"ס ב-6,800 סל"ד
מומנט 102 קג"מ בין 2,300 ל-4,300 קג"מ 66.3 קג"מ ב-4,750 סל"ד
קדחXמהלך 93X82.6 מ"מ 94.6X102.2 מ"מ
יחס דחיסה 9.0:1 11.3:1
תיבת הילוכים  אוטומטית  עם תפעול ידני, 7 הילוכים אוטומטית כפולת מצמדים, 7הילוכים
מתלים קדמי: רב חיבורי, מערכת ייצוב אקטיבית

אחורי: רב חיבורי, מערכת ייצוב אקטיבית

קדמי: עצמות עצה כפולות, בולמי גז, מוט מייצב

אחורי: עצמות עצה כפולות, בולמי גז, מוט מייצב

בלמים קדמי: דיסקים מאווררים 390 מ"מ, קליפר 6 בוכנות

אחורי: דיסקים מאווררים 360 מ"מ, קליפר בוכנה אחת

קדמי: דיסקים מאווררים מחורצים

אחורי: דיסקים מאווררים מחורצים

צמיגים קדמי:  255/35-19
אחורי: 285/30-19/20
קדמי: 265/35-19
אחורי: 295/30-20 
בסיס גלגלים 2,585 מ"מ 2,680 מ"מ
אXרXג 131.5X187.7X461.7 ס"מ 126.2X193.9X463.8 ס"מ
משקל 1950 ק"ג 1,620 ק"ג
(1,660 ק"ג ברודסטר)
0-100 קמ"ש 4 שניות 3.8 שניות
מהירות מרבית  250 קמ"ש מוגבל אלקטרונית 317 קמ"ש
 מחיר 236 אלף יורו  177 אלף יורו
(195 אלף יורו לרודסטר)

14 תגובות ל מרצדס מציגה את ה-SL65 AMG

  1. כבר מת ממזמן לא? אולי התכוונת לדקפריו זה שהיה מנענע את "דוגמנית הבית" של כל העשירים.כולל היום .

  2. SL או SLS מזל שיש לי מספיק זמן לחשוב על זה בזמן שאני חוסך

  3. 435/ 564/ 630 כ"ס. מצטער אין לי בכלל את יכולת הקליטה לנתונים כאלו. אבל הקטנוע שלי מפיק 9.5 כ"ס סבבה לגמרי.

  4. מי יכול לחשוב על כזה רכב בארץ רק למי שיש חבילה יפה בבנק. אני על מנת לרכוש אחד כזה צריך בערך 20 שנה לעבוד…מה עם הדירה..?

תגובות

אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל 2