מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
מונדיאל MENU
מתחת לשורת MENU מטרו
אינסטגרם
אבניר קוביה שמאל
קונה אופנוע
הווסקוורנה באנר שמאל
מטרו באנר שמאל הכי עליון
סטומפ
סטפן
תמוז
ברקום שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
פרפקט קוביה שמאל
לרט
לרט
KTM עליון קוביה
מתלה לקסדה
מונדיאל קוביה
HJC
הארלי שמאל

שברולט קרוז/ The honest car

שברולט קרוז/ The honest car

שי שיוביץ

צילום: שיוביץ/רוזנבלום

השורה התחתונה
השברולט קרוז החדשה מצליחה להציע מוצר שלם והרמוני ללא נקודות תורפה בולטות (להוציא החוסרים באבזור בטיחות אקטיבי מתקדם), כאשר גרסת הפרימייר הנבחנת מציעה אבזור נוחות משכנע שלא נמצא אצל המתחרות. מי שלא רוצה ללכת עם העדר, טוב יעשה אם ילך לבדוק את האופציה מבית UMI.

קצת יותר בהרחבה

הקרוז הקודמת הציע חבילה מפתה, אך זה לא סוד שבעיות אמינות "הרגו" את המוניטין שלה בארץ. עם הקרוז החדשה, שברולט מקווה לשכתב את המצב ולשפר את המיצוב שלה בסגמנט המשפחתיות- ובכלל. על הנייר, יש זה את כל הכלים להצלחה: מנוע חזק ונעים, מראה מכובד, אבזור ייחודי ומחיר אטרקטיבי. האם זה מספיק? יצאנו לשייט וחזרנו עם מסקנות.

 

חבילת שייט

הקרוז הקודמת לא היתה מכוערת, ולמרות זאת- הקרוז החדשה מצליחה להאפיל על קודמתה בכל אספקט. החזית החדשה קיבלה את המראה הנוכחי והעדכני של שברולט, כאשר האחוריים מיישרים קו עם השפה העיצובית וגורמים לקרוז להראות גדולה עוד יותר ומכובדת עם דמיון רב למאליבו הגדולה יותר (וגם קצת לאימפלה). בסיס הגלגלים צמח ל- 2.7 מ', והפרופורציות הכלליות מעניקות לקרוז נוכחות ודומיננטיות.

בתוך הרכב השינוי דרסטי: תא הנוסעים עבר מהפכה רבתי עם וקיבל עיצוב נקי ונעים בזכות מתגים חדשים ומערכת המיי-לינק, לוח שעונים חדש וגלגל הגה נאה. החומרים עצמם ואיכות ההרכבה בסדר גמור, אך עדיין לא מהווים איום על ההגמוניה הגרמנית. המקום המוצע לנוסעים מכובד ביותר, ובזכות בסיס הגלגלים הגדול- גם לנוסעים מאחור יש מרווח רגליים נאה עד מאוד, ושלושה מבוגרים הצליחו לשבת זה לצד זה- ללא אבדות לכוחותינו… תא המטען (בגרסת 4 דלתות הנבחנת) מציע נפח של 419 ל' עם שפת הטענה נמוכה יחסית ונוחה. 

ברמת הגימור פרימייר האבזור כולל כניסה והתנעה ללא מפתח- כולל התנעה מרחוק, בקרת אקלים, מושבי עור קדמיים מחוממים, מושב נהג חשמלי וקישוטי כרום חיצוניים. בנוסף, כל רמות הגימור כוללות 10 כריות אוויר וחיישני לחץ אוויר, כאשר מערכת מוביל-איי מותקנת בארץ. מה שמעט חסר, בעיקר בהתחשב בתחרות, הן מערכות בטיחות אקטיביות כגון זיהוי רכב בשטח מת, בלימה אוטונומית וכו'. 

 

שיוט מהיר

יחידת הכוח של הקרוז הקודמת לא היתה רעה (נפח 1.4 ל' עם 140 כ"ס), אך בואו נדבר דוגרי ולא נלך סחור סחור- המוניטין הרע שיצא לאמינות תיבת ההילוכים גרם לשוק להתרחק מהקרוז. הקרוז החדשה מגיע עם מנוע בנפח דומה- אך חדש לגמרי, כמו גם תיבת ההילוכים חדשה (עדיין עם 6 הילוכים). השילוב מנוע-תיבה החדש (שנמצא גם בדור החדש של האסטרה) מצוין, לא פחות. המנוע עצמו מציע 153 כ"ס (ב- 5600 סל"ד) ומומנט של 24.4 קג"מ (בטווח שבין 2000-4000 סיבובים), והביצועים הרשמיים בהתאם, עם 7.7 ש' ל- 97 קמ"ש. ומה קורה בפועל? הקרוז מאיצה היטב עם תגובות נאותות לדוושה וכמעט ללא השהיית טורבו, האצות הביניים עוצמתיות, והתיבה משתפת פעולה בחדווה, עם יחסי העברה מחולקים היטב ופעולה חלקה (גם אם לא ממש מהירה) ב- 98% מהזמן, כאשר רק לעיתים נדירות- בעיקר במהירויות זחילה- היא משתהה מעט יותר מדי מהרצוי ואף חובטת לעיתים. הקרוז מגיעה עם מערכת סטופ-סטארט שלא ניתנת לביטול (וזה קצת מעצבן), אך לזכותה יאמר שפעולתה מהירה וחלקה, ובנסיעה רווית פקקים של יום ראשון בבוקר היא הצליחה שלא לעצבן ולתרום לא מעט לצריכת הדלק- 11 קמ"ל באותה נסיעה מסוייטת. בממוצע המבחן (עם דגש על נסיעה בינעירונית) קיבלנו צריכה של 13 קמ"ל, ובהתחשב בביצועים הטובים מדובר בתוצאה מכובדת. 


קרוז בקונטרול
ההגה של הקרוז לא בדיוק מתקשר ומרגיש ארוך וקל מדי לעיתים. אל תצפו לקבל היזון חוזר ברמה טלפתית מהשלדה או מההגה, אבל למרות זאת מדובר ברכב בטוח וצפוי במגבלות עם אחיזת הכביש טובה מאוד- גם בסיבוב ותחת לחץ, להבדיל מהדור הקודם שלא אהב פיתולים בכלל. הבלמים טובים עם נשיכה חזקה, אך הדוושה ממוקמת מעט גבוה מדי (יחסית לדוושת הגז) ופעולתה מעט מעורפלת. בנסיעה בינעירונית מגלים כי בידוד הרעשים לא מצטיין ויותר מדי רעשי רוח וכביש חודרים לתא. מצד שני- נוחות הנסיעה טובה באופן מפתיע, וזאת למרות חישוקי "17 גדולים וצמיגים בעלי חתך נמוך, שהצליחו לשמור על שלמות עמוד השדרה שלנו גם בנסיעה על שברי גוש דן. 
 
 
שברולט קרוז נתוניים טכניים

מנוע: טורבו בנזין 4 צילינדרים, 1399 סמ"ק

הספק (סל"ד/ כ"ס): 153/5600

מומנט (סל"ד/ קג"מ): 24.4/2000-4000

תיבת הילוכים: אוטו', 6 הילוכים

האצה 0-97: 7.7

הנעה: קדמית

אורך/רוחב/גובה (ס"מ): 466.6/ 179.1/ 145.8

בסיס גלגלים (ס"מ): 270

משקל (ק"ג): 1362

מיכל דלק (ליטר):52

נפח תא מטען (ליטר):419

צריכת דלק משולבת (נתוני יצרן): 14.08 קמ"ל

צריכת דלק מבחן: 13 קמ"ל

מחיר לרכב המבחן: 134,900 ש"ח

4 תגובות ל שברולט קרוז/ The honest car

תגובות

אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל 2