fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
תמוז
מידלנד שחורי 140 על 70
עופר אבניר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
לרט
אודי דגן 140 על 70
MV קוביה
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
HJC
סטפן
voge מוטו24 באנר

חוצה הגדרות / יונדאי i20 Cross במבחן דרכים

חוצה הגדרות / יונדאי i20 Cross במבחן דרכים

שי שיוביץ

צילום: אריק רוזנבלום

 
השורה התחתונה
היונדאי i20 cross התגלתה כרכב נעים ונאה שמצליח להביא את ניחוח השטח והמרחבים אל העיר הצפופה. לחובתה של ה- cross נזקפת יחידת הנעה מעט מיושנת וחלשה, נקודה שסביר להניח שתתוקן בעתיד.

 

הסבר בגוף הסרט

יונדאי היא לא הראשונה שחשבה על הרעיון של סופר-מיני ל(כאילו)שטח, כאשר פולקסווגן (עם גרסאות שונות לפולו ול- fox שלא נמכרה בארץ) ודאצי'ה (עם הסנדרו סטפווי) הקדימו אותה באי- אלו שנים. מצד שני, יונדאי היא הראשונה שמביאה רכב שכזה לארץ שמצויד בתיבה אוטומטית (אם נתעלם רגע מהסקודה ספייסבק סקאוט, שלמרות מחיר דומה ממוצבת בסגמנט מעליה), וכאשר מוניטין האמינות והסחירות של יונדאי משמש לה כמשענת- אין ספק כי מובטחת לה הצלחה.

מבחינת המראה מדובר בהחלט בהצלחה: ה-i20 הרגילה נאה למראה, וגרסת ה- Cross רק מוסיפה עליה, ובטוב טעם: חישוקי 17" נאים מאוד שגם מגביהים את מרווח הגחון, "מגני גחון", קשתות גג ופגושים שונים הופכים את הסופר-מיני הצנועה לרכב שמצליח למשוך תשומת לב חיובית בעיקר. פחות אהבנו את כיסוי מיכל הדלק שנראה כאילו נלקח מחנות אביזרים שכוחת אל בדרום תל אביב, אבל זה עניין של טעם. השינויים המכניים לעומת ה- i20 הרגילה מסתכמים במערכת מתלים שמגביהה את גחון הרכב ב- 2 ס"מ ומושב נהג חדש הממוקם גבוה יותר ותורם ליצירת תנוחת נהיגה גבוהה ושלטת יותר. 
 

 

יש גם כתוביות

בתוך הרכב המצב דומה מאוד ל- i20 הרגילה, מה שאומר עיצוב נאה מאוד שקצת נפגם כתוצאה משימוש בחומרים קשיחים (ומעט זולים) למגע ולמראה. תנוחת הישיבה אכן גבוהה יותר- וזה מורגש. האבזור המגיע זוכה לציון "בסדר", כשבמידה ותרצו לקבל בקרת שיוט, ציפוי עור להגה, פנסי ערפל, קיפול מראות חשמלי ואיתות מובנה, חישוקי הסגסוגת ותאורת לד-  תאלצו לרכוש את דגם ה- premium שעולה 115,900 ש"ח, 6,000 ש"ח יותר מגרסת הכניסה. 
 

נוסטלגיה
מתחת למכסה המנוע תמצאו את אותה יחידת הכוח בטעם של פעם המוכרת, שכוללת מנוע בנזין 1.4 ל' עם 100 כ"ס, 13.7 קג"מ ותיבה אוטומטית פלנטרית בעלת 4 הילוכים בלבד. הביצועים רחוקים מלרגש, לא משהו מפתיע כשדף הנתונים מצהיר על משקל עצמי של 1180 ק"ג- לפני נוסעים. האצה מ- 0-100 תתרחש בתוך 13.6 שניות ארוכות, והמהירות המרבית עומדת על 162 קמ"ש. בחיי היום-יום הפקוקים- בעיקר בתנועה עירונית- מיעוט הכוח כמעט ואינו מפריע, אך חסרון ההילוכים, הסוסים והמומנט בולטים מאוד כאשר העומס והמשקל עולים, בעיקר מחוץ לעיר, דבר הדורש מהנהג ללחוץ את הדוושה לרצפה באופן לא הכי סוציאלי- מה שמשפיע בנוסף על צריכת הדלק שעמדה במבחן על 11 קמ"ל לא מזהירים. לזכות חטיבת ההנעה יאמר כי היא מנומסת ונעימה לשימוש, ושקטה רוב הזמן.

נוחות הנסיעה מוצקה למדי אבל לא מענישה, ובידוד הרעשים טוב באופן מפתיע. להגה משקל נאה והתנהגות הרכב צפויה ובטוחה, ואת פרק ההתנהגות צולחת ה- i20 Cross עם ציונים לא רעים- אך לא מסעירים. 

ומה קורה בשטח?
16 הסנטימטרים של מרווח הגחון של ה- Cross מאפשרים לה חופש תנועה מעט גדול יותר מ"סתם" פרייבט ליסינג, אבל לא בהרבה. חשוב לזכור כי למרות המראה החיצוני- אין ל- Cross מיגון גחון או זוויות מרכב קרביות, אך בכל מקרה נחמד לדעת שהאפשרות לרדת מעבר לשביל קיימת, במידת הצורך והרצון.  

 
 

יונדאי i20 Cross – נתונים טכניים:

מנוע: בנזין 4 צילינדרים, 1368 סמ"ק


הספק (כ"ס/סל"ד): 100/6000

מומנט (קג"מ/סל"ד): 13.7/3500

תיבת הילוכים: אוטו' 4 הילוכים

האצה 0-100: 13.6 שניות

מהירות מרבית: 162 קמ"ש

הנעה: קדמית 

אורך/רוחב/גובה (ס"מ): 406.5/ 176/ 152.9

בסיס גלגלים (ס"מ): 257

משקל (ק"ג): 1180 ק"ג

מיכל דלק (ליטר): 50

נפח תא מטען (ליטר): 301

צריכת דלק משולבת (נתוני יצרן): 15.4 קמ"ל

צריכת דלק מבחן: 11 קמ"ל

מחיר: 115,990 לדגם הנבחן

5 תגובות ל חוצה הגדרות / יונדאי i20 Cross במבחן דרכים

  1. בעיר ניתן להסתדר אך בטיול עם משפחה כשהרכב עמוס הביצועים של עגלה .

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל