מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
ברקום
מתחת לשורת MENU מטרו
אינסטגרם
מטרו באנר שמאל הכי עליון
הווסקוורנה באנר שמאל
קונה אופנוע
עופר אבניר קוביה שמאל
מוטוליין עפולה
ברקום שמאל
פרפקט קוביה שמאל
סטפן
לרט
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
תמוז
KTM עליון קוביה
HJC
הארלי שמאל
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
מתלה לקסדה
מונדיאל קוביה

פינוק עד הקצה/ פורד אדג' במבחן דרכים

פינוק עד הקצה/ פורד אדג' במבחן דרכים

שי שיוביץ

ערך וצילם: שי שיוביץ     בוחנים: שיוביץ, מיטל, רוזנבלום

 

השורה התחתונה
הפורד אדג' עם מנוע ה- V6 הוא מאוד, מאוד מפנק. הוא גדול, למרות שהוא נחשב בארה"ב "בינוני". הוא מעוצב, למרות שהוא אמריקאי, והוא מושך תשומת לב רבה- לחיוב ולשלילה, למרות שהוא "רק" פורד. והוא גם אוהב לשתות. הרבה. אנחנו, מצידנו, אהבנו אותו בחזרה, למרות מחיר של מעל 300,000 ש"ח.

וקצת יותר בהרחבה

האדג' הוצג במקור בשנת 2006 והגיע אלינו ב- 2008. הדור השני של האדג' הוצג ב- 2014, ולמרות שנראה כאילו פורד הסתפקו במתיחת פנים- לא כך הדבר, והאדג' חדש לחלוטין, מהרצפה ועד הטפחות. לארץ האדג' מגיע עם שני מנועים, בנזין בלבד, 2 ליטר Ecoboost עם 245 כ"ס (הנעה קדמית בלבד) ו- 3.5 ליטר, V6 ו- 285 כ"ס (הנעה כפולה בלבד) שהותקן ברכב המבחן.

 


עיצוב, תא נוסעים, שימושיות
באופן שממשיך את מסורת קודמו, גם הדור החדש של האדג' נראה טוב. הוא נראה טוב מאוד, בעצם. הגריל הענק, הפנסים המעוצבים מלפנים ומאחור, והצללית שמצליחה להיראות כוחנית ודינאמית בו-זמנית עם נוכחות שאי אפשר להתעלם ממנה. כנראה שגם בזכות גודלו ורוחבו של הרכב ולמרות שאין בו שום אלמנט חדשני או חדש, העיצוב של האדג' מצליח למשוך מבטים ושאלות בכל מקום, הרבה יותר ממה שציפינו לקבל מרכב הנושא את התג האובלי הכחול על אפו. אז שאפו, פורד. 

בתוך תא הנוסעים מוצאו האמריקאי של האדג' בולט אפילו עוד יותר עם עיצוב פשוט למדי- אך נאה ונקי, מתגים ברורים וגדולים יחסית (להוציא את אלה המבלבלים שעל ההגה), והמון- אבל המון- אבזור ופינוקים. אנחנו התאהבנו עד מעל קצה האוזניים (הבנתם? קצה האוזניים? אויש אנחנו שנונים שזה משהו) במיזוג המושבים. לדעתנו צריך להעביר חוק שיחייב כל רכב המיובא לארץ להיות מצויד במזגן גם במושבים. רשימת האבזור עשירה למדי גם ברמת גימור SEL ההתחלתית, אך רכב המבחן הגיע ברמת גימור Titanium Plus שמקפיצה את הפינוקים לשמיים וכוללת את המושבים הממוזגים אהובי נפשנו, מערכת שמירת נתיב מלחיצה (תזכרו אותה, נחזור אליה בהמשך), חגורות בטיחות מתנפחות (!) במושבים האחוריים, חיישני חניה צידיים וקדמיים, דלת אחורית מתרוממת חשמלית- ובאמת שהרשימה ארוכה ביותר, אז נעצור כאן, אך לא לפני שאזכיר כי הפנסים הקדמיים מצוידים בנורות הלוגן בלבד- גם בגרסה המפוארת ביותר. אין קסנון או לדים, גם לא בתור אופציה. מוזר. גימיק נוסף ומגניב למדי (גם אם לא חדשני או פורץ דרך) הוא האפשרות להתניע את הרכב מרחוק, דרך השלט, וכך לקרר אותו לפני הכניסה אליו ביום קיץ לח. האבזור הבטיחותי כולל 8 כריות אוויר בכל רמות הגימור, כאשר רמות האבזור הגבוהות מוסיפות התראה על רכב בשטח המת ומערכת לתיקון סטייה מנתיב שמסובבת את ההגה בצורה עצמאית- אך אלימה וכוחנית, והצליחה להפחיד אותנו לא פעם כאשר היינו לפתע ההגה התקשח מאוד והכריח אותנו להלחם בו באמצע פניה, מה שגרם לנו לנתק את המערכת הזו באופן מיידי ונחרץ.

 

לוח השעונים מורכב משעון מהירות אנלוגי ושני מסכים דיגיטליים. הוא נראה מיוחד, אין ספק, אך לא תמיד המידע מצג בצורה אופטימאלית, ותפעולו (דרך המתגים שעל ההגה) מעט מסובך מהרצוי עם יותר מדי תפריטים ותתי תפריטים.


איכות החומרים וההרכבה טובה ברוב המקרים, כשכבר דיברנו על מושבי העור המופלאים והנוחים שיודעים גם לקרר את הישבן והגב. הבעיה ששאר התא לא תמיד עומד ברמה הגבוהה הנדרשת מהמחיר ומהמעמד, כשלרעה יוזכר הפלסטיק הפשוט והמעליב שנמצא סביב למערכת השמע (המעולה, דרך אגב) שנראה כאילו נלקח מאיזו פיאסטה עתיקה, וכדי להוסיף חטא על פשע- איכות ההרכבה שלו פשוט לא לעניין. חוץ מהעניין הפעוט הזה, האדג' מפנק את נוסעיו ושומר עליהם מרוצים מאוד.

והם יהיו מאוד מרוצים מהמרווח. האדג' לא מסתיר לרגע את מוצאו האמריקאי, וזה מתבטא באין סוף מקום- לכל הנוסעים. אגב מרווח, נפח תא המטען הרשמי עומד על 1110 ליטרים… גם אם זה נראה מעט אופטימי, עדיין מדובר על תא מטען ענק.

 

מנוע, ביצועים, התנהגות

האדג' מגיע לארץ עם שני מנועי בנזין: 4 צילינדרים, 2 ליטר טורבו ו- 3.5 ליטר, 6 צילינדרים בצורת V ללא הגדשה- וזה המנוע שהותקן ברכב המבחן. הנתונים היבשים לא רעים בכלל, עם 285 כ"ס ב- 6500 סל"ד ומומנט מכובד של כמעט 35 קג"מ (34.96 למדקדקים) ב- 4000 סל"ד. מעניין למצוא כי דווקא המנוע הקטן יותר והמוגדש מציע יותר מומנט- 37.3 קג"מ ובסל"ד נמוך יותר. אי אפשר להתווכח עם טורבו. מצד שני, אי אפשר להתווכח גם עם המנוע הגדול שמציע תגובה מיידית לכל לחיצה על הדוושה, ללא השהיית טורבו כזו או אחרת, ועוד עושה זאת בלווית גרגור מנוע V חביבה וכוחנית שכל כך מתאימה לרכב הזה. החיסרון של המנוע הזה הוא ב(חוסר) זמינות הכוח בסל"ד נמוך שמחייבת הורדת הילוכים נמרצת מצד התיבה לצורך האצה במהירויות ביניים. אפרופו התיבה, מדובר בתיבה מצוינת וחלקה בעלת שישה הילוכים שעושה עבודה נהדרת, אשר מצד אחד מאפשרת למנוע לשייט בנחת בסל"ד נמוך מאוד ומצד שני תמיד ששה להורדת הילוכים במקרה הצורך (ויש צורך, כאמור). צריכת הדלק, בטח לא תתפלאו לשמוע, לא מדהימה. ממנוע גדול המשודך להנעה כפולה שצריכה למשוך רכב השוקל מעל ל- 2 טון, תגידו תודה אם תגיעו ל- 9 קמ"ל בנסיעה בין עירונית מאוד רגועה. בעיר הפקוקה המצב מחריד עוד יותר, ואנחנו קיבלנו תוצאה של 4.5 קמ"ל. אאוץ'. מנוע ה- 2 ליטר יהיה מעט יותר חסכוני, אך תפסידו את ההנעה הכפולה ואת האופי המיוחד של מנוע ה- V.


התנהגות האדג' זורמת, בטוחה וצפויה רוב הזמן, ואם לא תדרשו ממנו יותר ממה שהוא מסוגל לתת הוא ישמור עליכם בחזרה ויעשה את מה שתבקשו ממנו, גם אם לא בשיא ההתלהבות. האופי האמריקאי של האדג' מתגלה שוב- ולחיוב- בפרק נוחות הנסיעה. הוא פשוט נוח מאוד, גם על סוגי כבישים שלא ראויים למאכל כלב, כמו למשל באזור התעשייה של הצ'ק פוסט. האדג' מגהץ את כל השברים והמהמורות, וזאת למרות חישוקי "19 ענקיים וצמיגים בעלי חתך נמוך יחסית. נקודת הצטיינות נוספת של האדג' היא בידוד הרעשים המעולה ויוצא הדופן. אין הרבה רכבים שיכולים לשייט בשקט שכזה, גם לא כאלה שעולים כמעט כפול. עכשיו תתארו לכם נסיעה ישראלית טיפוסית ביום קיץ בוער, כאשר המושבים דואגים לקרר את הישבן, מערכת הסאונד מנעימה את זמנכם ובידוד הרעשים מונע מהכאוס שבחוץ להיכנס ולהפריע את השלווה, ותבינו גם אתם למה בכל פעם שנכנסנו לאדג' נאנחנו באושר "god bless america".

עוד באינסטגרם של דוגרי: MOTODOOGRI 
פורד אדג' – נתונים טכניים:

מנוע: בנזין V6, 3497 סמ"ק

הספק (סל"ד/ כ"ס): 285/6500

מומנט (סל"ד/ קג"מ): 35/4000

תיבת הילוכים: אוטו' 6 הילוכים

מהירות מירבית: 192 קמ"ש

הנעה: כפולה קבועה

אורך/רוחב/גובה (ס"מ): 479/ 212.2/ 174.2

בסיס גלגלים (ס"מ): 284.9

משקל (ק"ג): 2013

מיכל דלק (ליטר): 68

נפח תא מטען (ליטר): 1110

צריכת דלק משולבת (נתוני יצרן): 8.5 קמ"ל

צריכת דלק מבחן: 7 קמ"ל


מחיר: 315,000 ש"ח

 

10 תגובות ל פינוק עד הקצה/ פורד אדג' במבחן דרכים

  1. איכות הנסיעה אכן השתפרה, הבלמים לא והרכב הזה כמו הדור הראשון והשני ,עוצר בקושי. שתיין להגיד על המנוע הזה זה אנדרסטייטמנט וכמובן שאני כותב מניסיון.

  2. זה כי הוא נראה הרבה יותר טוב, הצעצועים הרבה יותר רבים וגם שתמכור הוא יחזיק מחיר גבוה בהרבה מהטוארג

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל