מחירון אופנועים מוטו - בגרסא דיגיטלית, בחנויות ובעסקים

קיוואי בנלי
ברקום
מתחת לשורת MENU מטרו
אינדיאן ימין
אבניר קוביה שמאל
שרקו
קונה אופנוע
מטרו באנר שמאל הכי עליון
הווסקוורנה באנר שמאל
1 על 1
אופנוסנטר קוביה שמאל
אוגוסטה קוביה הכי עליון
סטומפ
KTM שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
פרפקט קוביה שמאל
סטפן
רפידו
לרט
HJC
ברקום שמאל
הארלי שמאל
מתלה לקסדה
אינדיאן קוביה שמאל

מיני-מאלי/ סוזוקי סלריו במבחן דרכים

מיני-מאלי/ סוזוקי סלריו במבחן דרכים

אדם בלנגה

בוחנים: אדם בלנגה, שי שיוביץ, אריק רוזנבלום       צילום: שיורוזנבלנגה

 

שורה תחתונה 
הסלריו התגלתה כרכב עירוני חמוד ונוח, המתהדר במרווח פנים טוב מאוד לקטגוריה ובמחיר הזול ביותר מבין המתחרים. מצד שני- הסלריו נכנסת לשוק עם תחרות קשה מאוד (ספארק, i10, פיקנטו) המציע מכוניות שעולות בין 1000 ל- 2000 ש"ח יותר- אך מציעות עידון, איכות וחומרים טובים בהרבה.
קצת יותר בהרחבה 

האלטו הפכה בין לילה את עולם הרכב הישראלי בכך כשהציע אוטו בסיסי במחיר אפילו יותר בסיסי, ובעזרת תג מחיר קורץ עזרה לנו לקבל בהבנה את העובדה שמדובר ברכב פשוט מאוד ומיושן יחסית. אפילו תיבת ההילוכים הידנית, ממנה כל כך פחדנו במשך השנים, הפכה למשהו לגיטימי כאשר הבנו שאם נעביר הילוכים לבד נחסוך קרוב ל- 10,000 שקלים חדשים במעמד הקנייה.

 

מאז 2009- שנת עליית האלטו- עבר הרבה בנזין בבוכנות, והבהלה לתיבות האוטומטיות הרימה שוב את ראשה והורידה התיבות הידניות מגדולתן- גם בסגמנט המיני. הסגמנט עצמו עבר מהפכה רבתי, עם מתחרות מודרניות ואיכותיות מבית קונצרן פולקסווגן מצד אחד ומבית יונדאי-קיה מצד שני, ועוד לא דיברנו על השינוי העצום אותו עברה הספארק של שברולט. השאלה המתבקשת היא האם החבילה שסוזוקי מציעה עם הסלריו החדשה מצליחה להוות התקדמות מהותית מספיק כדי להישאר רלוונטית מול התחרות הקשה.

 

 

פנים וחוץ– עיצוב ואבזור
העיצוב של הסלריו לא מנסה להיות מעניין או עמוד תווך רציני כזה או אחר לעומת המתחרות, ואם תסלחו לי- הוא אפילו קצת משעמם וקופסתי מדי, עם מראה צר וגבוה. מצד שני, רוב קהל הלקוחות השמרני של סוזוקי יעדיפו משהו פשוט יותר או לכל הפחות אוטו שנראה ״פשוט כמו אוטו״ ובזה הסלריו מצליחה בדיוק. 

גם עיצוב תא הנוסעים אינו המילה האחרונה, ומצליח להיות שמרני ונעים בלי להעליב. מה שכן מעליב הוא איכות החומרים. הפלסטיקים דקיקים ולא נעימים, ואיכות ההרכבה לוקה מאוד בחסר. האבזור טוב יחסית וכולל מובילאיי כסטנדרט, חישוקים קלים, ארבעה חלונות חשמליים שנפתחים באמת (לא עוד איזה צוהר שנפתח בשתי מעלות אחורה), מערכת שמע שמצליחה להכיל את כל מה שצפוי ממערכת שמע יחד עם תמיכה מלאה ברדיו, דיסקים, חיבור USB ובלוטות' עם דיבורית מקורית. מאידך, אין חיבור AUX, והתאכזבנו מאוד מאיכות הרמקולים. 

לא התאכזבנו מהמרווח בתא הנוסעים, והסלריו מצליחה לפרוע את כל הצ'קים שהבטיחו את הרכב המרווח ביותר בקטגוריה, והיושבים מאחור ייהנו ממרווח טוב בצורה משמעותית יחסית למתחרות. גם תא המטען הפתיע לטובה עם גישה נוחה מאוד ונפח גדול משאר המתחרות (254 ליטרים).

 

מנוע ותיבת הילוכים 

מדובר בשידוך מפתיע לטובה. הסלריו מצוידת במנוע שלושה צילינדרים בנפח 998 סמ"ק, המפיק 67.9 כ"ס ומומנט צנום יחסית של 9.18 קג"מ, פחות מביונדאי ובשברולט- אבל לא בהרבה. תיבת ההילוכים הידנית עובדת טוב מאוד עם יחסי העברה מותאמים ופעולה נעימה, חלקה ומדויקת. אין הרבה כוח או ביצועים, אבל מה שיש מתקבל בצורה סבירה. במידה ורוצים להאיץ בחזקה יש לקחת את המנוע לגבהי הסל"ד ולא לפחות מצליל הניסור של שלושת הצילינדרים. צריכת הדלק במהלך המבחן עמדה על 16 קמ"ל- ואף יותר.

בזכות הילוך חמישי ארוך יחסית, ניתן לשייט במרחב הבין עירוני בקלות במהירות חוקית פלוס מע״מ ללא רעשים ותלונות מהמנוע.

 

ועכשיו לפחות טוב, הקלאצ׳ אמנם נעים ורך מאוד ומרגיש כמו של אופניים (לו לאופניים היה אחד), אך הוא חסר רגש לחלוטין וקשה להרגיש מתי הוא "נושך". שלבו זאת במנוע בעל קג״מ נמוך מאוד, ותקבלו כיבויי מנוע מביכים ברמזורים, וזה עוד לפני שדיברנו בכלל על עניין הזינוקים בעליה… במקרה כזה בלטה מאוד בחסרונה מערכת ״היל הולד״ שמחזיקה את הרכב.


במפתיע, נוחות הנסיעה טובה ורכה יחסית למתחרות, מה שהופך את הסלריו לבחירה שלנו לנסיעה ברחובות העיר. מצד שני, בידוד הרעשים חסר מאוד ומפריע מחוץ לה, ונסיון לשמוע רדיו/מוזיקה בנסיעה מהירה יותיר אתכם עם כאב ראש. על חיבור לנהג ותגובות מההגה אין על מה לדבר- כי אין כאלה, ובדיוק כמו העיצוב החיצוני- הסלריו אומרת בדיוק אותו דבר: אני באתי לעבוד, לא לשחק.
 


עוד באינסטגרם של דוגרי: MOTODOOGRI 

 

סוזוקי סלריו – נתוניים טכניים:
 
מנוע: בנזין 3 צילינדרים, 998 סמ"ק
הספק (סל"ד/ כ"ס): 67.9/6000
מומנט (סל"ד/ קג"מ): 9.18/3500 
תיבת הילוכים: ידנית, 5 הילוכים
האצה 0-100: 14 ש
מהירות מירבית: 155
הנעה: קדמית
אורך/רוחב/גובה (ס"מ): 360/ 160/ 154
בסיס גלגלים (ס"מ): 242.5
משקל (ק"ג): 835
מיכל דלק (ליטר): 35
נפח תא מטען (ליטר): 254
צריכת דלק משולבת (נתוני יצרן): 23.2 קמ"ל
צריכת דלק מבחן: 16 קמ"ל
מחיר: 58,990 ש"ח

 

עוד מבחני דרכים:

רנו קדג'אר דיזל במבחן דרכים

הונדה סיוויק Type-R במבחן דרכים

פולקסווגן פאסאט במבחן דרכים

קיה ספורטאז' 1.6 במבחן דרכים

אופל אסטרה במבחן דרכים

סיאט לאון קופרה במבחן

יונדאי אלנטרה במבחן דרכים

טויוטה אייגו במבחן דרכים

וולוו V40 T4 במבחן דרכים

פורד פוקוס במבחן דרכים

יגואר XE במבחן דרכים


הונדה ג'אז במבחן דרכים

וולוו XC90 במבחן דרכים

 

 

סוזוקי ויטארה במבחן דרכים

יונדאי סונטה הייבריד

הונדה סיוויק

סיטרואן C4 קקטוס

אופל אדם רוקס

מיצובישי אאוטלנדר החדש

לנד רובר דיסקברי ספורט

קיה סורנטו במבחן דרכים

מאזדה 2 במבחן דרכים

פיג'ו 308


קיה ספורטאז' 1.6

אופל קורסה – מבחן דרכים

סקודה אוקטביה RS – מבחן דרכים

וולוו V40 – מבחן דרכים

סוזוקי ג'ימיני – מבחן דרכים

מיני קופר מבחן דרכים

אופל מריבה מבחן דרכים

יונדאי i20 מבחן דרכים

קיה ספורטאז' – מבחן דרכים בוידאו

אופל אדם מבחן דרכים

פיג'ו 2008 מבחן דרכים 

מיצובישי אאוטלנדר PHEV מבחן דרכים

אופל מוקה במבחן דרכים

ב.מ.וו 235M מבחן דרכים בוידאו

וולוו S60  מבחן דרכים בוידאו

סוזוקי גרנד ויטרה מבחן דרכים בוידאו

קיה סול מבחן דרכים בוידאו

סקודה יטי במבחן דרכים בוידאו

שברולט סוניק RS מבחן דרכים בוידאו

אופל אינסיגניה במבחן דרכים בוידאו

רנו קליאו במבחן דרכים בוידאו

קיה סורנטו במבחן דרכים בוידאו

11 תגובות ל מיני-מאלי/ סוזוקי סלריו במבחן דרכים

  1. באלטו היוצאת היתה הרגשה של רעידות בכל רמזור, 3 צילנדרים מורגשים – האם גם פה זה קורה?

  2. הבן שלי קנה סלריו במבצע חבר (55,500). רכב, חסכוני, 4 חלונות חשמל, מערכת שמע איכותית, מזגן חזק מאד. למה להוציא 130000 על רכב משפחתי או ג'יפון אוונטה כאשר הסלריו עושה הכל אותו דבר עם 21 ק"מ לליטר ?

  3. אוטו חמוד עושה את העבודה בלי תלונות. עם האמינות של סוזוקי! מזגן מצוין נסיעה עירונית קלה מערכת שמע נעימה וטובה חסכונית ביותר אבל ממש ! כלום דלק. תענוג.

תגובות

אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל 2