fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
אישימוטו באנר קוביה שמאל
תמוז
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
מוטוטאץ דקר
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
voge מוטו24 באנר
HJC
אודי דגן 140 על 70
סטפן

הווה מחשמל/ טויוטה פריוס במבחן דרכים

הווה מחשמל/ טויוטה פריוס במבחן דרכים

כתב: שניר ג.       בחנו וצילמו: בלנגה/שיוביץ/רוזנבלום

השורה התחתונה:

הפריוס של טויוטה היא הרכב ההיברידי מהמובילים כיום בעולם, משלבת אמינות ואחזקה זולה להפליא לצד צריכת דלק מדהימה- וכל זאת מיצרן יפני שנשאר ביפן. מצד שני, הפריוס סובלת מתדמית "גיקית", ירוקה או סלבריטאית, ובהשוואה לאחות בעלת המרכב הקונבנציונאלי- האוריס הייבריד- המחיר של הפריוס נמצא על הצד היקר יותר- 148,900 ש"ח. מצד שני, את התדמית המיוחדת של הפריוס תוכלו לקבל רק מה…פריוס. 

 

על הגיון ומספרים
אם בשביל פסטה טובה אשאל איטלקי איפה לאכול, אז למה שלא אשאל יפני איזה רכב לקנות? בעצם, מספיק לעיין בדו"ח תוצרים לצורך העניין, כיוון שהטויוטה פריוס היא הרכב הכי נמכר ביפן! זו בעצם השורה היחידה שהייתי צריך לדעת בכדי לרכוש פריוס.

כדי להעמיד דברים על דיוקם, יותר נכון לומר שהטויוטה אקווה היא מספר אחת במכירות, או בשמה האחר- פריוס C (בארה"ב). הפריוס שאנו מכירים- והיחידה שמשווקת בארץ- הגיעה בשנת 2015 למקום השני בלבד… 

למרות לא מעט דעות חולקות- הקונספט של מכונית היברידית הוא העתיד הקרוב, וההוכחה לכך היש שכל יצרני הרכב האחרים מיישרים קו ולא מתביישים כבר להציע רכב היברידי (יונדאי, קיה, פולקסווגן, ב.מ.וו ועוד).

מאז יצא הדור הראשון של הפריוס אי-אז בסוף שנות ה- 90, עבר הרבה חשמל בקווי המתח, וכבר לא מעט שנים שטויוטה פריוס כבר לא נתפסת כעוף מוזר או כמכונית חדשנית. נהפוך הוא- היא הפכה למיינסטרים, והמכירות העולמיות של הדור ה- 3 שלה מוכיחות זאת.

 

על קפיצת הדורות

השדרוגים שעברה הפריוס בין דור לדור משמעותיים, וגם הפעם הזו אינה יוצאת דופן. טויוטה עשתה עבודה מעולה בבידול הדור הרביעי מהשלישי:

מבחינת העיצוב חיצוני – טויוטה מיישרת קו עם מראה נכון וחדשני לשנת 2016 (כשעיצוב הפנסים- בעיקר האחוריים- שונה מכל מה שאי פעם ראינו על הכבישים), אך עדיין שומרת על הקווים הכל כך ברורים של הפריוס והצורה הירוקה האופיינית שכולנו הורגלנו לה. או שתאהבו או שתמשיכו לשנוא… 

מבחינת סביבת הנהג – בוצע שדרוג רציני של לוח התצוגה, הקונסולה והמתגים השונים, כאשר לרוב הארגונומיה נכונה (להוציא את המיקום התמוה של מתגי חימום הכיסאות. לא שממש צריך את זה בארץ…). בהחלט ניכר בתא הנוסעים של הפריוס שהפעם טויוטה השקיעו יותר. מיקום חדש של בורר ההילוכים מפנה מקום בין המושבים הקידמיים למשהו שנראה במבט ראשון כ…כיור או אפילו אסלה, אבוי. מבט שני מגלה מגש פלסטיק שימושי ונוח. איכות הפלסטיק וההרכבה גם היא עלתה מדרגה מהדור הקודם, למרות שעדיין לא מדובר בטופ של הטופ. חבל שאין אפשרות לקבל עברית במערכת השמע והמידע, וגרוע מכך- אין אופציה להוסיף תוכנת ניווט. כדי לנווט עם וויז תצטרכו להיפרד מלא פחות מ- 3000 ש"ח בשביל תוספת. 

שלא במפתיע, חלק גדול מהתצוגה- הן בקונסולה והן בלוח השעונים- מורה על הצד החזק של הפריוס, הלא הוא צריכת הדלק, ולכן כמעט לאן שלא תביטו תראו את נתון הדלק ותזכורת למה קניתם דווקא פריוס. שאר האינפורמציה די מפוזרת ומחולקת על שאר מרחב המסכים, אבל במבט ראשון (וגם שני) יכולה לבלבל קצת. שדה הראייה גדל במעט לעומות הדור היוצא, כאשר מאחור טויוטה החליטה להשאיר את קו הספויילר שחוצה את הזכוכית האחורית וקצת מעיק על הראות לאחור. מזל שיש מצלמת רוורס כסטנדרט.

לראשונה בדגמי הפריוס המושבים נוחים במידה סבירה פלוס, נקודה שבה תמיד טויוטה נופלים מבחינתי. המושבים הקידמיים והאחוריים די מרווחים עם דגש על מרווח ברכיים במושב האחורי, כאשר רק הגג מרגיש מעט נמוך ליושבים מאחור- לא משהו שיפריע לאדם הממוצע.
ביצועים מחשמלים?

על הנייר, מנוע ה- 1.8הוחלש לעומת הדגם הקודם (הספק מרבי משולב של 122 לעומת 136 כ"ס) תמורת צריכת דלק משופרת, אבל השינוי יחסית זניח- מה עוד שצריכת הדלק אכן ירדה בקצת. במבחן השגנו קרוב ל- 20 קמ"ל בנסיעה משולבת ועם שימוש בפוואר מוד (שמשנה בעיקר את תגובת הדוושה). המנוע לא מאוד חזק אך הוא גמיש ומספק בהחלט בכל מה שקשור לנסיעות משפחתיות ויומיומיות. כרגיל בפריוס, התיבה הרציפה (זו לא ממש תיבה רציפה, אך לא נכנס לנבכי המכניקה. בשבילנו היא תיבה רציפה…) עברה דיאטה יחד עם שיפור ניצול הכוח, וכמו שמראה צריכת הדלק הטובה- המתכון הזה עובד. 

 

 

טויוטה בנתה את הפריוס על פלטפורמה חדשה, TNGA, שאכן שיפרה גם את נושא הנוחות וגם את נושא ההתנהגות. הפריוס מרגישה יציבה בהרבה לעומת העבר, מרכז הכובד נמוך יותר, השילדה מרגישה יותר מחוברת לנהג וגם המתלים קיבלו שיפור, למרות נוקשות-מה בנסיעה עירונית. שילוב השילדה והמתלים החדשים מאפשר לפריוס להיות דינמית דיה, אם כי זה לא המקום ואו השאיפה של היצרן…

שדרוג מבורך לעומת העבר הוא השקט בתא הנוסעים, בעיקר בעיר. בידוד הרעשים החיצוניים סביר פלוס, כל זמן שלא עולים למהירויות בין עירוניות. מחוץ לעיר הרעשים עולים ופוגמים בחוויה, אבל עדיין מדובר בשיפור משמעותי מהדגם היוצא.

אבקת כוכבים ופריוס?!

איך אתם יודעים אם אתם משתייכים לחבורה הנכונה? גגלו ברשת את המונח "סלברטאים פריוס" בלועזית, ותופתעו לגלות (או שלא) כי הפריוס היא לא רק נחלתם של הזקנים ומודאגי כדור הארץ, והרשימה די מרשימה: לאונרדו דה- קפריו, קמרון דיאז, ברדלי קופר, ג'וליה רוברטס, שרה ג'סיקה-פרקר, אוון וילסון ועוד. אז מסתבר שלרכוש פריוס הרבה יותר "קול" מעוד איזה ג'יפון. תשאלו את ליאו!
 
 
דוגרי באינסטגרם: MOTODOOGRI
 

טויוטה פריוס נתונים טכניים:

מנוע בנזין: 4 צילינדרים, 1798 סמ"ק 

הספק (סל"ד/ כ"ס): 98/5200

מומנט (סל"ד/ קג"מ): 14.5/3600

מנוע חשמלי: מתח V600

הספק מרבי: 71 כ"ס

מומנט מרבי: 16.6 קג"מ

הספק מרבי משולב: 122.4 כ"ס

תיבת הילוכים: רציפה

האצה 0-100: 10.6 ש'

מהירות מירבית: 180 קמ"ש


הנעה: קדמית

 

אורך/רוחב/גובה (ס"מ): 454/ 176/ 149

בסיס גלגלים (ס"מ): 270

משקל (ק"ג): 1375

מיכל דלק (ליטר): 43

נפח תא מטען (ליטר): 412

צריכת דלק משולבת (נתוני יצרן): 27.8 קמ"ל

צריכת דלק מבחן: 19.3 קמ"ל

מחיר: 148,900 ש"ח
 
 

עוד מבחני דרכים:

קיה ספורטאז' 1.6 במבחן דרכים

אופל אסטרה במבחן דרכים

סיאט לאון קופרה במבחן

יונדאי אלנטרה במבחן דרכים

טויוטה אייגו במבחן דרכים

וולוו V40 T4 במבחן דרכים

פורד פוקוס במבחן דרכים

יגואר XE במבחן דרכים


הונדה ג'אז במבחן דרכים

וולוו XC90 במבחן דרכים

 

 

סוזוקי ויטארה במבחן דרכים

יונדאי סונטה הייבריד

הונדה סיוויק

סיטרואן C4 קקטוס

אופל אדם רוקס

מיצובישי אאוטלנדר החדש

לנד רובר דיסקברי ספורט

קיה סורנטו במבחן דרכים

מאזדה 2 במבחן דרכים

פיג'ו 308


קיה ספורטאז' 1.6

אופל קורסה – מבחן דרכים

סקודה אוקטביה RS – מבחן דרכים

וולוו V40 – מבחן דרכים

סוזוקי ג'ימיני – מבחן דרכים

מיני קופר מבחן דרכים

אופל מריבה מבחן דרכים

יונדאי i20 מבחן דרכים

קיה ספורטאז' – מבחן דרכים בוידאו

אופל אדם מבחן דרכים

פיג'ו 2008 מבחן דרכים 

מיצובישי אאוטלנדר PHEV מבחן דרכים

אופל מוקה במבחן דרכים

ב.מ.וו 235M מבחן דרכים בוידאו

וולוו S60  מבחן דרכים בוידאו

סוזוקי גרנד ויטרה מבחן דרכים בוידאו

קיה סול מבחן דרכים בוידאו

סקודה יטי במבחן דרכים בוידאו

שברולט סוניק RS מבחן דרכים בוידאו

אופל אינסיגניה במבחן דרכים בוידאו

רנו קליאו במבחן דרכים בוידאו

קיה סורנטו במבחן דרכים בוידאו

6 תגובות ל הווה מחשמל/ טויוטה פריוס במבחן דרכים

  1. לא רגיל לעידן החדש של השקט הזה, אני איש של פעם, אבל הקטע שאתה לא משלם בנזין מעניין ושווה

  2. במירוץ 24 השעות של לה-מנס הטויוטה ההיברידית TS050 התפגרה 3 דקות (!!!) לפני הסיום. אפשר לסמוך על טויוטה?

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל