fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
לרט
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
אישימוטו באנר קוביה שמאל
תמוז
מידלנד שחורי 140 על 70
voge מוטו24 באנר
סטפן
אודי דגן 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
HJC

הלוחשת לכבישים – וולוו V40 T4 במבחן דרכים

הלוחשת לכבישים – וולוו V40 T4 במבחן דרכים

שי שיוביץ ואריק רוזנבלום

צילום: עמית שיסל

השורה התחתונה:
מסתבר שהשורה התחתונה שכתבנו על ה- T5 לפני כמעט שנה עדיין רלוונטית, למרות נחיתות הכוח של ה- T4 לעומת אחותה החזקה. הרי בואו נודה על האמת, 190 כ"ס ו- 6.9 ש' ל- 100 עדיין מספיקים די והותר כדי להשאיר כמעט את כולם מאחור- למרות שהסיפור האמיתי של הוולוו הזו הוא בתאוצות הביניים המעולות, היכולת לשייט מהר ורחוק בחסכוניות ובצורה חסרת מאמץ לחלוטין שמוכרת מרכבים גדולים ויקרים בהרבה, וחוסר משיכת תשומת לב שלילית כזו או אחרת. אז למי היא מתאימה? גם כאן התשובה זהה לזו שכתבנו לפני כשנה: הוולוו V40 T4 תתאים מאוד למי שרוצה רכב פרימיום קומפקטי חזק מאוד- אבל עדיין צנוע (יחסית, יחסית) ולא מנקר עיניים. 
מה נשתנה הוולוו הזה?
ברוח פסח הקרב ובא, זו השאלה העיקרית שעלתה לנו כשקיבלנו את המפתחות ל- T4  הצחורה והתמימה שחיכתה לנו. התשובה, בקצרה, היא כלום… הרכב זהה לחלוטין לזה שדגמנו לפני כשנה, כולל הצבע הלבן-מונית וחישוקי ה- "16 הקטנים (מדי?) שמעט פוגמים בלוק הספורטיבי. 

רכב המבחן שקיבלנו היה ברמת גימור kinetic ההתחלתית. במבט ראשון אפשר לראות שה- V40 שהוצגה ב- 2012 כבר מתחילה להראות את גילה- בעיקר בתחום איכות החומרים ובעיצוב עמוס הכפתורים והחוגות. 

לעומת ה- T5, השינויים בתא הנוסעים הסתכמו בריפוד משולב בצבעים בהירים ולוח שעונים אנלוגי (לעומת דיגיטלי שמוצע כאופציה). זהו. אם כבר בלוח השעונים עסקינן, לי אישית הפריעה העובדה ש"מד החסכון" שנמצא מצד שמאל לספידומטר קיבל עיצוב זהה לחלוטין, בצורה ובגודל, לזה של מד הסל"ד הנמצא מימין. שתי המחטים פועלות באופן הפוך (כשמד הסל"ד עולה- מד החסכון יורד) וזה מצליח לבלבל את העין (וגם קצת לעצבן). וכן, זו פולניות לשמה. תתבעו אותי… אפשר בבקשה לעבור לדבר על סוסים וקגמי"ם?

 

דיבורי סוסים

וולוו הוציאה לגמלאות את מנוע ה- 1.6 טורבו 180 כ"ס ואת תיבת ההילוכים כפולת המצמד ששימשו את ה- T4 עד עכשיו, ובמקומם להכניס לתפקיד את מנוע ה- 2.0 אותו פגשנו כבר במספר דגמים (כולל ה- XC90, ה- S60 וה- T5 מלפני שנה) שהולך ונכנס לכל טווח הדגמים של וולוו, אך הפעם עם מומנט והספק מופחתים של 190 כ"ס ו- 30.5 קג"מ, ירידה של 55 כ"ס ו- 5 קג"מ לעומת ה- T5 המצויידת באותו מנוע, אך מדובר בעליה של 10 כ"ס ו- 3 קג"מ לעומת מנוע ה-1.6 המוחלף, שגם מוגשים לרשות הנהג הרבה יותר מוקדם מהמנוע הישן. שימו נא לב לסל"ד בו מושג שיא המומנט: החל ב- 1300 סל"ד סופר נמוכים ועד ל- 4000 סיבובים. שיא ההספק מושג ב-4700 סל"ד דיזליים משהו, ואכן, זהו התחושה שליוותה אותנו לאורך המבחן- של מנוע דיזל משובח שעושה את העבודה בקלות חסרת מאמץ. ולכל הציניקנים שבינינו- כן, זו מחמאה לא קטנה עבור מנוע בנזין קטן נפח.

המנוע הזה מושך בחזקה וכמעט באלימות כבר מסל"ד סרק, ואם תלחצו חזק אף תקבלו לוחמת מומנט מוחשית. אופי הפעולה הכוחני שלו גורם לכך שכמעט אין כמעט טעם לקחת אותו במעלה הסל"ד, ואם תעשו זאת תגלו שהוא לא בדיוק מוזיקלי- נקודה שדווקא מנוע ה- 1.6 הקודם כן הצטיין בה. 

התיבה האוטומטית בעלת שישה ההילוכים שהחליפה את כפולת המצמד מבית פורד יודעת שאיזור המחיה של המנוע הזה הוא בקומת הקרקע, ולא ממהרת להוריד הילוכים. האמת שגם אין צורך, כיוון שהמומנט הדשן מעיף את הוולוו הקטנה הזו בקלות, ויוצר תאוצות ביניים שיפתיעו (ואף יפחידו) את הנוסעים איתכם, בעיקר אם הם מסוג העונה לשם "אמא"…

פעולת התיבה עצמה בסדר רוב הזמן, לא יותר. בתחילת נסיעה ובמהירויות נמוכות התחושה המתקבלת ממנה היא לא לגמרי חלקה כמו- ואני לא מאמין שאני הולך לומר את זה- בתיבות מבית יונדאי/קיה למשל, דבר היוצר תחושה לא רגועה מספיק- בעיקר בעיר ובתנועה צפופה. קצת חבל. יחסי ההעברה ארוכים למדי, אך זה לא מזיז למנוע הגיבור הזה. הם כל כך ארוכים כך ששיוט ב- 120 קמ"ש מתבצע ב- 2000 סל"ד נמוכים ושקטים לחלוטין, יחד עם צריכת דלק של כ- 18 קמ"ל (ואף יותר, בשיוט קבוע). נסיעה בין עירונית זריזה למדי הניבה תוצאה פנטסטית של 16.6 קמ"ל, שירדה בתוך העיר לאזור ה- 6.5 קמ"ל. 

נימוסים והליכות

גם כאן הסיפור מזכיר את זה של שנה שעברה, עם נוחות נסיעה סבירה ויכולת לא רעה בסיבובים. נדמה לנו שדווקא ההגה השתפר לטובה, עם יותר פידבק לנהג ונכונות גדולה יותר לשינויי כיוון. קחו בחשבון שחישוקים גדולים יותר עם חתך צמיגים נמוך יפגעו בנוחות הנסיעה, בעיקר בזו העירונית. נסיעה מחוץ לעיר היא פשוט תענוג, בעיקר בזכות בידוד הרעשים הטוב והמנוע שמושך כאילו אין מחר. אם רשיונכם חשוב לכם, ההמלצה שלנו היא לעשות שימוש מוגבר בבקרת השיוט, אחרת תאלצו לרענן את ארסנל התירוצים שלכם אל מול השוטר המאושר שהרגע עשיתם לו את השבועית.
 
 
וולוו V40 T4 – נתונים טכניים

מנוע: 4 צילינדרים, טורבו בנזין, 1969 סמ"ק

הספק (סל"ד/ כ"ס): 190/4700

מומנט (סל"ד/ קג"מ): 30.5/1300-4000 

תיבת הילוכים: אוטו' 6 הילוכים

האצה 0-100: 6.9 ש'

מהירות מירבית: 210 קמ"ש

צריכת דלק משולבת (נתוני יצרן): 18.8 קמ"ל

צריכת דלק מבחן: 12 קמ"ל


מחיר: 168,999 ש"ח

 

עוד מבחני דרכים:

פורד פוקוס במבחן דרכים

יגואר XE במבחן דרכים


הונדה ג'אז במבחן דרכים

וולוו XC90 במבחן דרכים

 

 

סוזוקי ויטארה במבחן דרכים

יונדאי סונטה הייבריד

הונדה סיוויק

סיטרואן C4 קקטוס

אופל אדם רוקס

מיצובישי אאוטלנדר החדש

לנד רובר דיסקברי ספורט

קיה סורנטו במבחן דרכים

מאזדה 2 במבחן דרכים

פיג'ו 308


קיה ספורטאז' 1.6

אופל קורסה – מבחן דרכים

סקודה אוקטביה RS – מבחן דרכים

וולוו V40 – מבחן דרכים

סוזוקי ג'ימיני – מבחן דרכים

מיני קופר מבחן דרכים

אופל מריבה מבחן דרכים

יונדאי i20 מבחן דרכים

קיה ספורטאז' – מבחן דרכים בוידאו

אופל אדם מבחן דרכים

פיג'ו 2008 מבחן דרכים 

מיצובישי אאוטלנדר PHEV מבחן דרכים

אופל מוקה במבחן דרכים

ב.מ.וו 235M מבחן דרכים בוידאו

וולוו S60  מבחן דרכים בוידאו

סוזוקי גרנד ויטרה מבחן דרכים בוידאו

קיה סול מבחן דרכים בוידאו

סקודה יטי במבחן דרכים בוידאו

שברולט סוניק RS מבחן דרכים בוידאו

אופל אינסיגניה במבחן דרכים בוידאו

רנו קליאו במבחן דרכים בוידאו

קיה סורנטו במבחן דרכים בוידאו

 

3 תגובות ל הלוחשת לכבישים – וולוו V40 T4 במבחן דרכים

  1. לא רק לזקנים רכב יציב מאד 1600 טורבו 180 כס טיל קטן רכב יקר מהרגיל גם יפה וגם אופה אני מאד מרוצה מהאוטו…

  2. ליוני סולי צודק בכל מילה לא רק יפה היא גם נחשבת לאחת הבטוחות בעולם, כן כן יוני…

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל