fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
מוטוטאץ דקר
תמוז
voge מוטו24 באנר
MV קוביה
HJC
אודי דגן 140 על 70
סטפן
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

יגואר לכל פועל, כמעט / יגואר XE במבחן דרכים

יגואר לכל פועל, כמעט / יגואר XE במבחן דרכים

שי שיוביץ ואריק רוזנבלום

כתב וערך: שי שיוביץ        צילום: עמית שיסל

עמכם הסליחה, אבל הפעם לא תקבלו שורה תחתונה. ליגואר צריך לתת כבוד, מה שאומר שאתם צריכים לקרוא את כל הכתבה…

טוב, נו, בסדר. בכיינים. קבלו:

השורה התחתונה:
היגואר XE הוא אחד מהרכבים היפים, הייחודיים והמרשימים ביותר שתוכלו לקנות בצד הנמוך של השליש מיליון ש"ח. יחס כבוד ותשומת לב מרבית מובטחים לרוכש/ת בכל מקום אליו יגיעו, יחנו, יעצרו לתדלק או לקנות קפה, הרבה יותר מאשר עוד "סתם" מרצדס או BMW. 


צריך לקחת בחשבון ש: מרחב הפנים לא מאוד גדול; להבין שלאור התקדמות שוק הרכב, הפינוקים שתקבלו כסטנדרט אינם יוצאי דופן; ש- 200 כ"ס מתחת למכסה המנוע זה אמנם נחמד- אבל ממש לא יעצרו לכם את הנשימה.


תיאום ציפיות
בואו ונעשה לרגע תרגיל קטן: תעצמו את העיניים, תנשמו עמוק ותגידו בשקט את המילה "יגואר". תנשמו שוב, ותחזרו על המילה "יגואר". אילו מראות ודימויים עברו לכם בראש?  תרשו לנו לחלוק איתכם את התוצאות שלנו: ריחות עור, עץ, שקט, עוצמה, יוקרה, אצילות, ייחודיות, גודל, התנהגות, מסורת, תה של אחה"צ… תרשו לנו לנחש שלפחות חלק מהמילים הללו עלו גם בראשכם, נכון? ליגואר יש שושלת ארוכה ומפוארת של רכבים מליגה אחרת ממה שאנחנו רגילים לנהוג בחיי היום-יום, לכן בוודאי שלא תתפלאו לקרוא שהתרגשנו (ואפילו מאוד) לקבל יגואר למבחן- אפילו אם מדובר בגרסת הכניסה לעולם החתולים, ואפילו אם לפרק זמן קצר למדי. בכל זאת, לא בכל יום זוכים לנסוע (שלא לומר לנהוג) ביגואר…

על מסורת והמשכיות
ה- XE הוצגה לפני כשנה וחצי, והיא מחליפה את ה- X-type שיצורה הופסק עוד בשנת 2009. זה בסדר אם אתם לא מצליחים להיזכר ב- X-type. אמנם היה מדובר באחד מרבי המכר של יגואר, אבל איך איינשטיין אמר? הכול יחסי. ה-  X-typeהיתה מבוססת על פלטפורמת הפורד מונדאו (מלפני שני דורות), ולמרות שהדגם זכה להצלחה יחסית (במונחי יגואר) הוא לא התקבל כ"יגואר אמיתית" ולא הצליח להוות תחרות אמיתית ל-ב.מ.וו סדרה 3, למרצדס C-class ולאודי A4.

את זה בדיוק באה ה- XE לתקן. ביי-ביי לרכיבי פורד, שלום וברכה לפלטפורמה חדשה, מתקדמת ומודולארית שמשמשת רכבי יגואר נוספים (XF ורכב הפנאי  F- pace) וחלק מדגמי ריינג'-רובר העתידיים. ה- XE נהנית משימוש נרחב של אלומיניום, ממערכות מתלים מתקדמות וחלוקת משקל אופטימאלית של 50:50. 

על הקנקן (התה) ותוכנו 
אי אפשר להתעלם מהיגואר XE. פשוט אי אפשר. לפעמים נראה שהתמונות לא מצליחות לעשות איתה חסד, אז מזל שלקחנו איתנו את עמית שיסל שהצליח להוציא לנו את הצילומים הנהדרים המצורפים. הצבע הכסוף שבד"כ מצליח להעלים עיצובים מוצלחים נראה דווקא מתאים לה (אנחנו כנראה קיבלנו את האחות הישראלית של היגואר, ה-אגואר…). מכסה המנוע הארוך, היציבה הנמוכה והבטוחה בעצמה, תא הנוסעים המשוך לאחור והגריל הענק לא משאירים מקום לטעויות. עוד נשלם את המחיר על המראה הנהדר הזה, אבל עד אז- תענוג.

ואם כבר מדברים על התשלום, בואו ונגמור עם האיכסה מהר: כניסה ראשונה לתא הנוסעים, ו- אאוץ'! דפקתי את הראש במשקוף. ולא, אני לא כזה גבוה… אחרי שגם אריק סיפר שזה קרה לו ואחרי עוד מספר כניסות מלוות בחבטות ובקללות שמסוננות מתחת לשפם, אפשר לסכם שהעיצוב אמנם מרהיב, אבל לפעמים גם מכאיב… 


כשנכנסים מגלים שיחסית למידות החיצוניות המרשימות, המרווח בתא הנוסעים רחוק מאוד מלהרשים. המרווח לראש לא מאוד מדהים- בעיקר ליושבים מאחור, מרווח הרגליים לנוסעים שם גבולי יחסית, ותודות למנהרת גל הינע עצומה- אין בכלל מה לדבר על הושבת שלושה נוסעים. חשוב להבהיר שלא שמדובר בקופסת שימורים- אבל לא לכך ציפינו, מה עוד שהמתחרות הגרמניות מציעות יותר. לסיכום פרק הקיטורים נספר שהאבזור הסטנדרטי, הוא, איך לומר זאת בעדינות? סטנדרטי למדי- ומדי. בבקשה אל תתלו אותנו בכיכר העיר, אבל אם תבחרו בגרסת הכניסה תקבלו אפילו פחות ממה שתקבלו ביונדאי סונטה, למשל, כמו גם רמת הגימור וההרכבה שלעיתים לקתה בחסר.

 

זהו, גמרנו ללכלך. אפשר לעבור לדברים הטובים. העיצוב של הדשבורד חביב- למרות שהוא לא מצליח להתקרב אפילו לאפקט ה"וואו" של העיצוב החיצוני. יוצאת מהכלל היא ידית ההילוכים העגולה שמתרוממת באופן אוטומטי בהתנעה ורומזת ש"משהו מיוחד קורה פה". נקודת אור נוספת היא הצג של מערכת הבידור אשר ברור ונוח לשימוש. 

אני לא בטוח שזה באמת יעניין מישהו, אבל רק שתדעו שהבאגז' מציע נפח של 415 ליטרים- אך הוא מעט רדוד. אני את חובתי עשיתי…

 

על אצילות ומהירות

ה- XE מציעה בארץ שלושה מנועי בנזין; שני מנועי ארבע צילינדרים בנפח 2 ליטרים עם הגדשת טורבו, הראשון עם 200 כ"ס והשני עם 240; המנוע השלישי הוא V6 3 ל' עם מגדש-על ו- 340 כ"ס שניתן למצוא אותו גם ב- F type  המרהיבה. מנועי הטורבו הם שאריות מפורד, הבעלים הקודמים, וניתן למצוא אותם גם במונדאו ובגלקסי… אך הסירו דאגה מליבכם: בקרוב המנועים חסרי הייחוס האלה יוחלפו במנועים החדשים של יגואר-לנד רובר מסדרת אינג'ניום.

רכב המבחן צויד במנוע הצנוע ביותר, 2 ליטרים עם 200 כ"ס. למרות הייחוס הלא מרשים, מדובר במנוע מעולה עם 32.6 קג"מ המוגשים לנהג בכל הטווח שבין 1750-4000 סל"ד. בכל מה שקשור לתיבת ההילוכים יגואר לא לקחה קיצורי דרך, וציידה את כל המנועים בתיבת ה- ZF המעולה עם שמונה הילוכים שנמצאת גם בדגמי ב.מ.וו. השונים. 

המנוע עצמו טוב וחזק יחסית, אבל מה לעשות והוא צריך לשנע רכב השוקל 1,515 ק"ג- וזה עוד לפני נוסעים. הנתונים היבשים טובים עם 7.7 ש' ל- 100 קמ"ש ומהירות מקס' של 237 קמ"ש, אבל בפועל, אפעס, ה- XE האתלטית למראה לא מספקת לגב הנהג את הדחיפה המתבקשת מהמותג ומהציפיות, ואם חשבתם לחשוף את מיקומם של הגלגלים המניעים ביציאה מהרמזור- תשכחו מזה. גם במצב הספורט עם כל הבקרות כבויות, החתולה הגדולה פשוט סירבה לסבסב את גלגליה, ונראה היה כי לוקח לה כמה מטרים טובים להתעורר ולהתחיל לרוץ. שוב, חשוב לנו להדגיש כי ממש לא חסר כוח. מי שדפוק פה זה אנחנו, עם ציפיות לא רציונאליות מכאן ועד לונדון… דבר נוסף שהיה חסר לנו הוא הנהימה, הבסים, הגרגור שמבהיר שמתחת למכסה המנוע המפוסל מסתתר לו בריון בכפפות וחליפה. עם כל הכבוד למנוע הפורד (ויש כבוד), צליל מפתה הוא לא מהצדדים החזקים שלו. נכון שרוב הזמן הוא שקט וחלק, אבל כשלוחצים עליו מקבלים את הצליל המובהק של מנוע 4 צילינדרים עממי, ולא V6 או V8 שמגרגר לו בהנאה.

תיבת ההילוכים עובדת טוב עם החלקות הילוכים חלקות ומשיות רוב הזמן, אך במצב ספורט התיבה חובטת, מטלטלת ועסוקה מדי, מה שגרם לנו לוותר על מצב זה במהירות. צריכת הדלק בשיוט (מהיר ועמוס מאוד) עמדה על כ- 9 קמ"ל, ובקטעי האטרף ברור שהרבה פחות.
הנסיעה נעימה מאוד עם שיכוך מהמורות טוב למדי רוב הזמן. המתלים מעט רכים (מה שיתבטא מאוחר יותר בכבישים המפותלים, כמו שתקראו מייד) וסופגים, וגם בידוד הרעשים לא מבייש את הפירמה.


נעביר מכאן את השרביט לאריק, מאלף החתולות המקצועי, שיספר על הצד המהיר איך זה להתעמל עם חתול טורף.

 

לרוץ עם יגוארים / אריק רוזנבלום
האם אפשר בכלל לרוץ עם יגואר שמצוייד במנוע 2000? אה… מסתבר שכן! אפילו שהנפח מסתכם ב- 2000 סמ"ק יש לו MOVE טוב. הוא גמיש, הוא מושך ורוב הזמן מרגיש מספיק בשרני. למרות זאת, לי אישית היה חסר כוח, היה חסר לי אש והיה חסר לי אטרף, אבל בזרימה בתנועה- התגובה המתקבלת מהמנוע סבירה בהחלט. אולי עוד טיפה מומנט וקצת פחות במשקל- והיה מצוין, אך למרות הכול אני לא מבואס על יחידת הכוח.

ואיך היגואר XE הרגישה לי בדינמיות, באזור ההרים והכבישים המאתגרים? עושה את העבודה. השלדה מגניבה ומתנהגת לא רע, ההנעה נמצאת (לטעמי) במקום הנכון- מאחור, ויש היזון חוזר שפשוט עובד. קצת חבל שמשקל הרכב על הצד המעט כבד, אך היגואר די צפויה. תחת מאמץ מורגש מעט חוסר בכוח כדי  להרגיש את הביטחון שתמיד יש לך עוד משהו שישמור עליך, אבל בסה"כ מי שיקנה את האוטו הזה לא ירוץ בסטייג' עצבני, כמו זה שאפיין את היום החמים בכביש הנכון ובזמן הנכון שתפס אותנו. 

קצת פחות התחברתי להגה. נכון שהוא יחסית מתקשר ובסה"כ אחלה לגמרי, אבל אני רציתי לקבל ממנו מעט יותר פידבק וקצת פחות חופש במרכז. תחת עומס כבד הבלמים לא מאוד הצטיינו, אבל שמרו על יכולת עבודה סבירה לחלוטין. שימוש בהעברה הידנית של ההילוכים, שמירת קו פניה נכון ותכנון קדימה יגרום לכך שתקבלו מהחתול לא מעט הנאה, ויותר חשוב- תישארו בטוחים ושלמים ועם חשק לעוד. נקודה חשובה מאוד בעיניי היא שהאוטו לא מעייף לאורך זמן. המושבים אמנם מעט נוקשים, ואני אישית לא מצאתי את תנוחת הנהיגה הכי טבעית שזורמת לי אבל הי… אחרי הכל זו יגואר. מותר לה להחליט גם על הנהג
.

יגואר XE – נתונים טכניים:

מנוע: טורבו-בנזין, 4 צילינדרים, 1999 סמ"ק

הספק (סל"ד/ כ"ס): 200/5500
מומנט (סל"ד/ קג"מ): 32.6/1750-4000
תיבת הילוכים: אוט', 8 הילוכים
האצה 0-100: 7.7 שניות
מהירות מירבית: 237 קמ"ש
הנעה: אחורית
אורך/רוחב/גובה (ס"מ):  467.2/ 185/ 141.6
בסיס גלגלים (ס"מ): 283.5
משקל (ק"ג): 1515
מיכל דלק (ליטר): 63 ל'
נפח תא מטען (ליטר): 415
צריכת דלק משולבת (נתוני יצרן): 13.3 קמ"ל
צריכת דלק מבחן: 9 קמ"ל
מחיר: 289,990 ש"ח

עוד מבחני דרכים:

פורד פוקוס במבחן דרכים


הונדה ג'אז במבחן דרכים

וולוו XC90 במבחן דרכים

 

 

סוזוקי ויטארה במבחן דרכים

יונדאי סונטה הייבריד

הונדה סיוויק

סיטרואן C4 קקטוס

אופל אדם רוקס

מיצובישי אאוטלנדר החדש

לנד רובר דיסקברי ספורט

קיה סורנטו במבחן דרכים

מאזדה 2 במבחן דרכים

פיג'ו 308


קיה ספורטאז' 1.6

אופל קורסה – מבחן דרכים

סקודה אוקטביה RS – מבחן דרכים

וולוו V40 – מבחן דרכים

סוזוקי ג'ימיני – מבחן דרכים

מיני קופר מבחן דרכים

אופל מריבה מבחן דרכים

יונדאי i20 מבחן דרכים

קיה ספורטאז' – מבחן דרכים בוידאו

אופל אדם מבחן דרכים

פיג'ו 2008 מבחן דרכים 

מיצובישי אאוטלנדר PHEV מבחן דרכים

אופל מוקה במבחן דרכים

ב.מ.וו 235M מבחן דרכים בוידאו

וולוו S60  מבחן דרכים בוידאו

סוזוקי גרנד ויטרה מבחן דרכים בוידאו

קיה סול מבחן דרכים בוידאו

סקודה יטי במבחן דרכים בוידאו

שברולט סוניק RS מבחן דרכים בוידאו

אופל אינסיגניה במבחן דרכים בוידאו

רנו קליאו במבחן דרכים בוידאו

קיה סורנטו במבחן דרכים בוידאו

5 תגובות ל יגואר לכל פועל, כמעט / יגואר XE במבחן דרכים

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל