מחירון אופנועים מוטו - בגרסא דיגיטלית, בחנויות ובעסקים

מטרו ימין 4
ברקום
ייעוץ קניה – עליון מתחת ללוגו
אינדיאן ימין
שרקו
מטרו באנר שמאל הכי עליון
הווסקוורנה באנר שמאל
קונה אופנוע
אבניר קוביה שמאל
1 על 1
רפידו
סטפן
אוגוסטה קוביה הכי עליון
אופנוסנטר קוביה שמאל
רוית דדוש עליון
פרפקט קוביה שמאל
תמוז
לרט
לרט
הארלי שמאל
HJC
מתלה לקסדה
ברקום שמאל
אינדיאן קוביה שמאל

מאזדה CX5 במבחן דרכים

מאזדה CX5 במבחן דרכים

שי שיוביץ ואריק רוזנבלום

צילום: אדם בלנגה

 
השורה התחתונה
אז כן, מתיחת הפנים הצליחה. המאזדה cx-5 נשאר אחד מרכבי הפנאי המוצלחים מסוגו (לפחות עד שנבחן את היונדאי טוסון החדש והמבטיח), ומתיחת הפנים העצימה זאת בזכות עיצוב תא נוסעים מחודש, מנוע מחוזק ונקי יותר ושינויי עיצוב קטנטנים שהצליחו לשמור על עדכניות מבלי לקלקל את הבסיס המוצלח. במחיר המתחיל מ- 165,000 ש"ח ה- cx-5מתומחר מעט גבוה יחסית למתחריו, אך איכויות הנהיגה והבניה של ה- cx-5יחד עם השם המפורש של מאזדה גורמים לכך שהוא עדיין רלוונטי מתמיד.


וקצת יותר בהרחבה
ה- cx-5אינו הניסיון הראשון של מאזדה לכבוש את שוק הקרוסאובר הישראלי. הניסיון הקודם שלהם נקרא טריביוט (שנבנה בשיתוף פעולה עם פורד), וירים יד מי שזוכר אותו… 

הניסיון השני של מאזדה היה הרבה יותר מוצלח. ה- cx-5 עלה ארצה ב- 2012 ומיד הפך למוביל הקטגוריה, אך אחרי שלוש שנים הגיע הזמן לרענון קל. יצאנו לבדוק אותו בכבישי הבקעה היפים.

עיצוב, תא נוסעים, שימושיות
מאזדה יודעת שיש לה עיצוב מנצח ביד והיא עשתה את כל המאמצים שלא לקלקל אותו, כך שאם לא תעמידו את הדגם המתוח ליד הדגם הקודם- לא תשימו לב לשינוי. הפנסים עברו רענון (וכוללים תאורת לד בגרסאות המפוארות), הגריל מעט שונה- וזהו בערך.

בתוך הרכב השינוי גדול יותר. ה- cx-5 קיבל את מערכת המולטימדיה המוכרת של מאזדה, ה- MZD connect וכתוצאה מכך גם עיצוב מחודש לאזור ידית ההילוכים שם ממוקמים פקדי השליטה עליה בסגנון ה- i drive. באופן אישי אני פחות אוהב את צורת התפעול הזו, אך חלק מהבוחנים דווקא התחברו אליה מאוד. החומרים ואיכות ההרכבה טובים ברובם, גם אם ברכב המבחן שבע התלאות נצפתה בהם עייפות מסוימת. תא הנוסעים של ה- cx-5ממשיך להיות מקום טוב מאוד להימצא בו. האבזור סטנדרטי למדי ולא נרשמו הפתעות מיוחדות. תמורת 12K ש"ח נוספים תקבלו בגרסת ה- luxury הנבחנת גם גג שמש וחישוקי 19" ענקיים ויפים, אך לדעתנו אפשר לוותר עליה. 
 
מרווח הראש מצוין לכל הנוסעים וכל אחד יוכל לתפור לעצמו בקלות את תנוחת הנהיגה המועדפת עליו. המושב האחורי מעט קצר, אך עדיין יתאים לשני מבוגרים וילד. נפח תא המטען עומד על 403 סבירים ומספקים למדי. 

מנוע, ביצועים, התנהגות

מתיחת הפנים שעבר ה- cx-5 נגעה גם ביחידת ההנעה. כעת המנוע עומד בסטנדרטים המחמירים של יורו 6, ובתור בונוס קיבל תוספת של 10 כ"ס ל-165 ב- 6000 סל"ד ו- 1.3 קג"מ לסך של 21.4 קג"מ ב-4000 סל"ד. המנוע המחודש נעים מאוד לשימוש עם אופי פעולה ליניארי למדי, ומספק למדי ברוב מצבי הנהיגה. התיבה האוטומטית (6 הילוכים) המעולה והמוכרת של מאזדה מותאמת למנוע ככפפה ליד, וכרגיל עושה עבודה מצוינת, חלקה ומהירה למדי. צריכת הדלק מקבלת ציון "בסדר" ותו לא, עם תוצאה של קצת מעל 10 קמ"ל.


אבל הסיפור הגדול של ה- cx-5מעולם לא היה בכוח המנוע. כבר מרגע לידתו ה- cx-5היווה אמת מידה להתנהגות וחדוות נהיגה, שני מושגים שלא בדיוק נוטים לשייך לרכבי קרוסאובר גבוהים ומגודלים. מצד שני, עם ה- DNA המשובח של מאזדה קשה לפספס, וה- cx-5ממשיך להיות מהנה וחד לנהיגה כמו שאף יצרן אחר עדיין לא הצליח לחקות. צמיגי ה-19" הענקיים מספקים אחיזת הכביש מצוינת, המתלים מרסנים את תנודות הגוף הגבוה וההגה מצליח להעביר פידבק לידי הנהג ולנסוך בו ביטחון רב, גם בכבישים המפותלים (והשבורים לעיתים) של הבקעה. 

 

באופן מעניין למדי, ההתנהגות המעולה לא באה על חשבון נוחות הנסיעה. למרות שבידוד הרעשים לא הכי מצטיין והחישוקים המגודלים (שכידוע לא תורמים לנסיעה נינוחה), ה- cx-5מצליח לספוג את רוב השיבושים בצורה מעוררת הערכה ולספק לנוסעיו איכות חיים מעוררת קנאה- גם בעיר ובגם מחוצה לה. 
 

מאזדה CX5 – נתונים טכניים:

מנוע: בנזין 4 צילינדרים, 1998 סמ"ק

 

הספק (סל"ד/ כ"ס): 165/6000

מומנט (סל"ד/ קג"מ): 21.4/4000

תיבת הילוכים:  אוטו', 6 הילוכים

האצה 0-100: 9.1 ש'

מהירות מירבית: 187 קמ"ש

הנעה: קדמית

אורך/רוחב/גובה (ס"מ): 455/ 184/ 167

בסיס גלגלים (ס"מ): 270

משקל (ק"ג): 1610

נפח תא מטען (ליטר): 403

צריכת דלק משולבת (נתוני יצרן): 15.3 קמ"ל

צריכת דלק מבחן: 10.4 קמ"ל

מחיר: 165,000 ש"ח, 178,000 לדגם  luxuryהנבחן
 

7 תגובות ל מאזדה CX5 במבחן דרכים

  1. 1. לא תיפלו עם מאזדה
    2. לא תפסידו הרבה במכירה
    שווה ונראה גם מעולה

  2. אתה נהנה לנהוג אותה. בכלל כל מזדה יש לה איכות בנהיגה. כרוכב שאוהב את האחיזה והסיבובים, האוטו המשפחתי שלנו די מגניב ואמין

תגובות

אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל