מחירון אופנועים מוטו - בגרסא דיגיטלית, בחנויות ובעסקים

מטרו ימין 4
ברקום
מתחת לשורת MENU מטרו
KTM MENU
קונה אופנוע
מטרו באנר שמאל הכי עליון
שרקו
הווסקוורנה באנר שמאל
אבניר קוביה שמאל
רפידו
אוגוסטה קוביה הכי עליון
KTM שמאל
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
אופנוסנטר קוביה שמאל
KTM עליון קוביה
פרפקט קוביה שמאל
סטפן
רוית דדוש עליון
HJC
מתלה לקסדה
ברקום שמאל
הארלי שמאל
אינדיאן קוביה שמאל

בשם האב/ סוזוקי ויטארה במבחן דרכים

בשם האב/ סוזוקי ויטארה במבחן דרכים

שי שיוביץ

צילום: אריק רוזנבלום

השורה התחתונה

הויטארה החדשה בגרסת 2X4 התגלתה כרכב קומפקטי יחסית עם עיצוב יחודי וקשוח, תיבת הילוכים מצוינת, מנוע חסכוני מאוד ותא נוסעים עגום. יכולת השטח, למרות השם המפורש והעיצוב, אינה מזהירה או יוצאת דופן משאר המתחרות בקטגוריה. המחיר, לעומת זאת, דווקא כן מזהיר ומפתה ועומד על 124,990 ש"ח בלבד, מה שהופך את הויטארה לאחד מרכבי הפנאי הקטנים המשתלמים ביותר.

 

וקצת יותר בהרחבה
הויטארה הוצגה לראשונה בסוף שנות ה-80. בכל גלגוליה השונים מאז שמרה הויטארה (והגרנד ויטארה) על מידות קטנות יחסית ויכולת שטח גבוהה. עם הצגת הדור החדש, סוזוקי פנתה לכיוון שונה לגמרי והויטארה החדשה איבדה את רוב סממני השטח שכל כך אפיינו אותה בעבר (שלדת סולם, הילוך כוח ומנוע אורכי). 

האמת היא שבהתחלה לא כל כך ידענו איך "לאכול" את הויטארה החדשה. הרי מצד אחד היא איבדה את יכולות השטח המצוינות של הגרנד ויטארה הקודמת, ומצד שני היא משתמשת בכמעט אותם מכלולים כמו הקרוסאובר, מידותיה דומות ומחירה גבוה ב- 3000 ש"ח ממחיר הקרוסאובר. כנראה שגם בסוזוקי הבינו שיש להם בעיית זהות קטנה. הפתרון שלהם היה פשוט למדי: הקרוסאובר 4X4 אינה משווקת יותר, ואת משבצת הג'יפון עם נטיית השטח תופסת הויטארה 4X4, שבעזרת מערכת ALL GRIP מתוחכמת (אך ללא הילוך כוח) אמורה להיות טובה יותר בשטח מאתגר משאר מתחרותיה.

עיצוב, תא נוסעים, שימושיות

הויטארה החדשה אינה מזכירה כמעט בכלל את הדגם המוחלף. הרמז היחיד הוא הקווים הרבועים והקשוחים שמצליחים לבדל את הויטארה משאר המתחרות ומשתלבים נהדר עם חישוקי הסגסוגת בגודל 17", מה שמעניק לה מראה "שטחי" תכליתי שיקרוץ ללא מעט לקוחות.

 

עיצוב הקונסולה המרכזית מעניין ומעט שונה מהמקובל עם שלוש קומות ושלושה עיגולים במרכזו, כאשר העיגול המרכזי משמש כשעון ברמת האבזור הגבוהה, או סתם חסום בפלסטיק עם כיתוב "ויטארה" עליו. ברמת הגימור הגבוהה מדובר בגימיק נחמד למדי, אך בגרסת ההנעה הקדמית הפלסטיק הפשוט שנמצא במקום השעון קצת מקלקל. בכלל, הפלסטיק הנמצא בויטארה הוא נושא כאוב, עם קשיחות ותחושה חלולה שכבר הספקנו לשכוח שקיימת במכוניות מודרניות. מצד שני איכות ההרכבה טובה למדי, אך עדיין לא מצליחה לחפות על התחושה הדלה. האבזור הסטנדרטי ממוצע למדי, כאשר חוץ ממערכת מוביל-איי אין בויטארה החדשה שום דבר מיוחד.

למרות שבתמונות היא נראית גדולה ומסיבית- הויטארה היא לא רכב גדול. אורכה עומד על 417 ס"מ ובסיס הגלגלים שלה נמתח לאורך 250 ס"מ בלבד, מה שאומר שלנוסעים מאחור אין הרבה מקום לברכיים, ותצטרכו להתאמץ כדי להכניס שלושה כסאות בטיחות או לדחוף לשם שלושה מבוגרים. נפח תא המטען ממוצע ועומד על 375 ליטרים, אך שפת ההטענה מעט גבוהה ולא תמיד נוחה להטענה של משאות כבדים.

מנוע, ביצועים, התנהגות

הויטארה החדשה מצוידת במנוע זהה לזה שמורכב בקרוסאובר, מה שאומר 1.6 ליטר, כמעט 120 כ"ס ו- 15.9 קג"מ (ב- 4400 סל"ד). להבדיל מהתיבה הרציפה שבקרוסאובר, סוזוקי התקינו בויטארה גיר אוטומטי פלנטארי בעל שישה הילוכים. אני שמח לבשר לכם כי השידוך הזה מוצלח עד מאוד. הגיר עובד באופן מעולה וחלק, ופעולתו עדיפה עשרות מונים על זו של התיבה הרציפה. הביצועים של הויטארה אינם יוצאי דופן בשום צורה למרות הגיר המצוין- 12.5 שניות ל- 100 קמ"ש ומהירות מרבית של 180 קמ"ש. כיוון שהמומנט מגיע בסל"ד גבוה וההילוך השישי ארוך למדי, כל שינוי קטן בגובה פני הכביש יגרום לגיר לשחק בין ההילוכים כדי לשמור על המהירות הרצויה. האם זה נורא? ממש לא. האם זה מציק? קצת, לפעמים, בעיקר כיון שרעש המנוע אינו מבודד מספיק. את פרק יחידת ההנעה נסיים בתשבחות לצריכת הדלק הנהדרת, עם תוצאה של 16 קמ"ל בנסיעה בין עירונית קשה שצנחה לאזור ה-12 קמ"ל בעיר. מכובד ביותר לכל הדעות.

 

כאמור לעייל בידוד הרעשים של הויטארה אינו הכי מוצלח, אך מצד שני נוחות הנסיעה לא רעה בכלל ואף הצליחה להפתיע אותנו לטובה. התחושה מההגה, כרגיל אצל סוזוקי, מעט מוזרה בדקות הראשונות אך מתרגלים אליה מהר. ההתנהגות עצמה בטוחה למדי ויציבה, והויטארה שמרה על הפאסון גם במזג האוויר הסוער ששרר במהלך המבחן. 
 
שטח 
אז זהו, שלא ירדנו עם הויטארה לשטח. למרות השם המפורש, היסטורית שטח מפוארת עד מאוד ומרווח גחון מכובד של 18.5 ס"מ- היעדר הנעה כפולה וחוסר חשק משווע לחפור את האוטו מהבוץ שכנעו אותנו שעדיף לנו (ולויטארה) לדבוק בכבישים סלולים בלבד. מקורות מוסמכים מספרים שגרסת ההנעה הכפולה מציעה יכולות שטח טובות (יחסית, יחסית), ומבחן עליה יגיע בהקדם.
 

בסולם ריכטר / רחל ריכטר בשבילך!

הויטארה נסעה במהירות מפתיעה, מותירה מאחור את אורות העיר המנצנצים ואת קריאות ההתפעלות מהעיצוב המשגע. חווית הנהיגה מסעירת החושים, יחד עם המראה יוצא הדופן היוו ניגודים מפתיעים ללילה השקט שעטף אותי סביב…

אז זהו, שלא.

כשבוחנים רכבים יש תמיד רצון לשייך את הרכב לאנשהו, עבודת השורשים של התיכון היא רק הכנה לדיוני ה- לאיזה קטגוריה זה משתייך ומה המקבילים שלו. בעולם של פעם זה היה פשוט, היה רכב משפחתי והיה ג׳יפ, וגם מי שלא ממש הבין, ידע להבדיל. במורכבות של היום, גם מי שממש מבין לפעמים תוהה מה זה בדיוק. הויטארה נראית כמו הבת הממזרה של הגרנד ויטרה והקרוסאובר. לא בדיוק משפחתית, לא בדיוק חיית שטח, ובינינו, גם לא ממש חיית בית. במקרה הטוב, מכונית.
תוסיפו לכך שבבחינת מכוניות, נחשפים באופן קבוע לגימיקים חדשים. כבר ראינו בקרת שיוט רגילה, ואקטיבית, ומערכת למניעת תאונות שבולמת לבד, ומיזוג אויר מפוצל, וקדמי, ואחורי, וחימום במושבים, וחימום בהגה, ומכונית שמחזירה את הרכב לנתיב כשהוא סוטה, ומכונית שמזכירה לך מתי לשתות קפה, ותאים כמעט בכל מקום אפשרי, ופנסים כמעט בכל עיצוב אפשרי וחיישנים שמתריעים כמעט על כל דבר, וכריות אוויר בכמות שתגרום למכונית לרחף, ואני יכולה בשקט לכתוב שאף אחד מאלה לא קיים בויטארה.
בשורה התחתונה הויטארה היא כמו קומדיה רומנטית- הגיבורים מוכרים, העלילה (או במקרה זה, הנסיעה) צפויה והתפאורה בינונית, וזה בדיוק הדבר הכי טוב שהויטרה מציעה.

נכון, בניגוד גמור להתחלה הציורית שלי, אתם לא תשוטו בה במהירות מפתיעה, העיצוב שלה לא יותיר אתכם פעורי פה, האבזור שלה לא יעלף אתכם, וחווית הנהיגה לא תשאיר אתכם ערים בלילה, אבל בדיוק כמו בקומדיה רומנטית- הגיבור יכול לבלות כל הסרט עם השחקנית המהממת, החתיכה, החכמה, העשירה והמדהימה, אבל בסוף הוא יתחתן עם בת השכן המוכרת, האהובה, הנאמנה והנוחה. קוראים לה ויטארה. סוזוקי ויטארה.

 

סוזוקי ויטארה – נתונים טכניים

מנוע: בנזין 4 צילינדרים, 1586 סמ"ק
הספק (סל"ד/ כ"ס): 119.6/6000
מומנט (סל"ד/ קג"מ): 15.9/4400
תיבת הילוכים: אוט' 6 הילוכים
האצה 0-100: 12.5 ש'
מהירות מירבית: 180 קמ"ש
הנעה: קדמית
אורך/רוחב/גובה (ס"מ): 417.5/ 177.5/ 161
בסיס גלגלים (ס"מ): 250
משקל (ק"ג): 1120
מיכל דלק (ליטר): 47
נפח תא מטען (ליטר): 375
צריכת דלק משולבת (נתוני יצרן): 18.1 קמ"ל
צריכת דלק מבחן: בין עירוני 16 קמ"ל, עירוני 12 קמ"ל

מחיר: 124,990 ש"ח

13 תגובות ל בשם האב/ סוזוקי ויטארה במבחן דרכים

  1. כי לא בא לי יד שניה מכל הנוכלים שמספרים שלא ראו שטח. זה מחיר נח ואין כמו מהניילונים

  2. סוזוקי = אמינות וסחירות? כן. סוזוקי= איכות? לא ממש.

  3. באיזה צד של הגוף כואב לך שמציינים את האמת?

  4. עדיף שתתעסק רק באופנועים, כי ברכבים אתה לא משהו…

  5. את מה שאני שכחתי ברכבים אתה עוד לא למדת ……ואני בטוח שאני לא מגזים.

  6. מה שתגיד. לך תסע בסוזוקי ותהנה לך מהאיכות. אני בטוח לא אריב איתך מי יסע בו ראשון…

תגובות

אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל