fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
עופר אבניר קוביה שמאל
תמוז
מוטוטאץ דקר
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
voge מוטו24 באנר
סטפן
אודי דגן 140 על 70

חוויה אמריקאית/ קיה קרניבל במבחן דרכים

חוויה אמריקאית/ קיה קרניבל במבחן דרכים

שי שיוביץ

צילום: אריק רוזנבלום


השורה התחתונה
שלא במפתיע, הקרניבל התגלה כעוד רכב איכותי ומצוין מבית קיה. הקרניבל מספק מקום לשמונה נוסעים על מטענם, נוחות נסיעה משובחת ונימוסי כביש ראויים- ועושה את כל זה במחיר נמוך משאר מתחריו (טויוטה סיינה, שברולט טראוורס). אז בקיצור, לכל מי שצריך 8 מקומות- 218,900 ש"ח יעבירו לידכם רכב חזק ומפנק שכל המשפחה תאהב.

 

וקצת יותר בהרחבה

הדגמים הראשונים של הקרניבל זכו לפופולאריות רבה בישראל בזכות מקום רב ומנועים חזקים, אך בשנים האחרונות קיה הפסיקה לייבא את הקרניבל מסיבות כאלה ואחרות- עד עכשיו. הדור החדש של הקרניבל (הנקרא בארה"ב "סדונה") עשה עליה לארצנו הקדושה עם מנוע בנזין בלבד (שלא כמו הדורות הקודמים שהגיעו בעיקר עם מנועי דיזל), מתהדר במפרט אמריקאי ומוצע במחיר משתלם למדי. העמסנו את המשפחה ויצאנו לבדוק.

 

עיצוב, תא נוסעים, שימושיות

הקרניבל החדשה גדולה- ומאוד. קשה להתעלם מגודל הרכב ומהקווים המרובעים והבולטים שלו. והעיצוב של הקרניבל משקף היטב את פילוסופיית העיצוב הנוכחית של קיה עם גריל גדול ומעניין, קווים אגרסיבים והרבה נוכחות ואופי. הקרניבל דומה מאוד לסורנטו החדש– בעיקר מאחור, וקל מאוד להתבלבל ביניהם (רוכשי הקרניבל ישמחו, רוכשי הסורנטו- כנראה שפחות…). 

תא הנוסעים דומה גם הוא מאוד בעיצובו לזה הנמצא בסורנטו- וזה רק טוב. העיצוב נעים מאוד לעין עם שילובי צבעים מוצלחים, חומרים טובים ברובם ואיכות הרכבה מעולה. המתגים השונים משדרים איכות שתתאים גם ברכבים העולים כפול ואף יותר, ורק חבל שחלקם מעט רחוקים ממושב הנהג ודורשים התכופפות או רכינה לצורך הגעה אליהם (כמו מערכת השמע). מזל שאפשר לתפעל כמעט הכל מההגה… 


כדי לשמור על מחיר אטרקטיבי יחסית, קיה החליטה להביא את הקרניבל עם האבזור סטנדרטי למדי, כך שחוץ מדלתות הצד החשמליות ומושב הנהג החשמלי- לא תמצאו בקיה הגדולה גיזמואים שונים שהתרגלנו לקבל מהיבואנית הקוריאנית (כמו חלון גג, ריפודי עור, חימום מושבים, בקרת שיוט אקטיבית וכו'). זה נורא? ממש לא. הקרניבל מגיע עם מה שצריך באמת- מיזוג מפוצל לשלושה איזורים, בקרת שיוט וחיישני אורות, וילונות מתקפלים לכל החלונות האחוריים ושפע של מחזיקי כוסות ותאי אחסון (כולל תא כפפות כפול).


"אוטו של החברה", 8 מקומות זה הכי אוטו חברתי שיש..


עם מימדים חיצוניים של מעל ל- 5 מטר אורך, רוחב של כמעט 2 מטר ובסיס גלגלים של מעל ל- 3 מטרים- לא מפתיע שלנוסעים יש המון מקום בקרניבל. המרחב ליושבים מקדימה ובשורה האמצעית עצום, ורק השורה השלישית קצת נמוכה וצרה מדי למבוגרים בגודל מלא. לפחות הכניסה אליו ממתיקה קצת את הגלולה בזכות קיפול חכם של המושב האמצעי שיוצר פתח גדול ורחב. 

להבדיל ממיניוואנים אחרים שמציעים מקום בתא המטען שמספיק בקושי לשקית שוקו, בגזרת הבגאז' הקרניבל שולף את האס המנצח עם 960 ליטרים (!!!) של נפח- וזה כשכל המושבים פתוחים. קיפול שלהם יוצר שטח ענק, שטוח ושימושי עוד יותר של 2200 ליטרים. כשהמושבים זקופים התא עצמו עמוק ונראה מעט מוזר בהתחלה, אך עדיין גדול ונוח לשימוש. 

מנוע, ביצועים, התנהגות

לדורות הקודמים של הקרניבל מעולם לא היה חסר כוח- והדור הנוכחי אף מצליח להתעלות עליהם, עם מנוע V6 אמריקאי למהדרין בנפח 3.3 ליטרים, 276 כ"ס ב- 6000 סל"ד ומומנט שמן של 34.3 קג"מ ב- 5200 סל"ד גבוהים. מדובר במנוע מוצלח מאוד, חזק, גמיש ותאב סל"ד (ומשמש גם את יונדאי בדגמיה האמריקאים). המנוע הזה שמח לעלות לטורים גבוהים שלא תמיד אופייניים לנהיגה במיניוואן, אבל תמיד נחמד לדעת שזה אפשרי. למרות שעל הנייר שיא המומנט וההספק מגיעים בסל"ד גבוה ולא שימושי במיוחד, המנוע הזה מצליח להיות גמיש וחזק גם בסל"ד נמוך ויומיומי ולהזיז את הלוויתן הגדול (משקל עצמי של 2130 ק"ג) בקלות. כמה בקלות? 7.4 שניות ל-100 קמ"ש. ככה בקלות. 

כרגיל אצל קיה, התיבה האוטומטית (שישה הילוכים) המשודכת אליו עושה עבודה לא פחות ממעולה, עם יחסי העברה מתאימים היטב וחלקות פעולה ראויה לצל"ש. בהתחשב במשקל הרכב ובגודל המנוע, לא מפתיע שצריכת הדלק היתה קצת פחות ראויה לצל"ש- עם ממוצע של 6.5 קמ"ל בנסיעה משולבת, כאשר רק בנסיעה רגועה מחוץ לעיר הצלחנו לראות 11 קמ"ל. אאוץ'.

אחת הדרישות המרכזיות ממיניוואן היא שהרכב יהיה נוח לנסיעה, והקרניבל ממלא דרישה זאת במלואה. ספיגת המהמורות טובה, הרייד מחוץ לעיר מפנק לחלוטין, ובתור בונוס- המושבים הנוחים והשקט השורר בחלל הרכב (לפחות כל זמן שנוסעים במהירות חוקית) ירדים מהר מאוד את הקטנים. במהירויות כביש 6 מתחילים לחדור מעט רעשי רוח, אבל רעשי הכביש והמנוע עדיין מוחרשים. המנוע ישמע רק במאמץ, וגם אז קולו ערב יחסית ולא מטריד. 

כצפוי ממיניוואן אמריקאי מגודל, תקיפת פיתולים מהירה היא לא כוס הסטארבאקס של הקרניבל, אבל ההפתעה הגדולה היא שהוא אכן מסוגל לעשות את זה בכבוד. למרות הגה קל מאוד ומת לחלוטין- המתלים תומכים היטב במאסה הגדולה ולא מתנדנדים, ושמירת הקו מעוררת השתאות (או קולות הקאה ומחאה מצד הילדים והחותנת…) גם במהירויות שאדם שפוי לא היה מגיע אליהם. לסיום נזכיר לחיוב את רדיוס הסיבוב המשובח שעומד על 5.6 מ' בלבד ומקנה לקרניבל כושר תמרון מעולה בחניית המתנ"ס הקרובה לביתכם. בהחלט מגיע לקיה אגודל למעלה (לייק, נו… ).
 
 

קיה קרניבל –  נתונים טכניים

 

מנוע: בנזין V6, 3342 סמ"ק
הספק (כ"ס/סל"ד): 276/ 6000
מומנט (קג"מ/סל"ד): 34.3/ 5200
תיבת הילוכים: אוטו' 6 הילוכים
האצה 0-100: 7.4 שניות
מהירות מירבית: 190
הנעה: קדמית
אורך/רוחב/גובה (ס"מ): 511.5/ 195.5/ 1755
בסיס גלגלים (ס"מ): 306
משקל (ק"ג): 2130
מיכל דלק (ליטר): 80
נפח תא מטען (ליטר): 960
צריכת דלק משולבת (נתוני יצרן): 8.9 קמ"ל
צריכת דלק מבחן: 6.5 קמ"ל
מחיר: 218,990 ש"ח

עוד מבחני דרכים:

יונדאי סונטה הייבריד

הונדה סיוויק

סיטרואן C4 קקטוס

אופל אדם רוקס

מיצובישי אאוטלנדר החדש

לנד רובר דיסקברי ספורט

קיה סורנטו במבחן דרכים

מאזדה 2 במבחן דרכים

פיג'ו 308


קיה ספורטאז' 1.6


אופל קורסה – מבחן דרכים

סקודה אוקטביה RS – מבחן דרכים

וולוו V40 – מבחן דרכים

סוזוקי ג'ימיני – מבחן דרכים

מיני קופר מבחן דרכים

אופל מריבה מבחן דרכים

יונדאי i20 מבחן דרכים

קיה ספורטאז' – מבחן דרכים בוידאו

אופל אדם מבחן דרכים

פיג'ו 2008 מבחן דרכים 

מיצובישי אאוטלנדר PHEV מבחן דרכים

אופל מוקה במבחן דרכים

ב.מ.וו 235M מבחן דרכים בוידאו

וולוו S60  מבחן דרכים בוידאו

סוזוקי גרנד ויטרה מבחן דרכים בוידאו

קיה סול מבחן דרכים בוידאו

סקודה יטי במבחן דרכים בוידאו

שברולט סוניק RS מבחן דרכים בוידאו

אופל אינסיגניה במבחן דרכים בוידאו

רנו קליאו במבחן דרכים בוידאו

קיה סורנטו במבחן דרכים בוידאו

10 תגובות ל חוויה אמריקאית/ קיה קרניבל במבחן דרכים

  1. אין מילים.
    רכב פשוט מדהים.
    נוח מרווח.
    מלא מקום למזוודות.
    כל הטיול רק דיברנו על האוטו.
    ממליץ בחום.
    עברנו איתו כמעט 5000 קי"מ.

  2. לא פשוט להיות משפחה עם 4 ילדים שאוהבת לטייל :). עושה רושם שהקרניבל יוכל לעשות את החיים קלים יותר.

  3. תמיד זה היה נראה שהחברות הגדולות לא הכי משקיעות בפיתוח הרכבים האלה, אבל קיה בהחלט מפתיעה גם עם העיצוב המעניין וגם עם המפרט שנראה איכותי לגמרי

  4. מה שכן, הוא באמת נראה כמו הרכב המשתלם ביותר בקטגוריה שלו.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל