מחירון אופנועים מוטו - בגרסא דיגיטלית, בחנויות ובעסקים

קיוואי בנלי
ברקום
מתחת לשורת MENU מטרו
אינדיאן ימין
שרקו
קונה אופנוע
מטרו באנר שמאל הכי עליון
אבניר קוביה שמאל
הווסקוורנה באנר שמאל
KTM עליון קוביה
פרפקט קוביה שמאל
רוית דדוש עליון
סטפן
KTM שמאל
אופנוסנטר קוביה שמאל
תמוז
לרט
סטומפ
אוגוסטה קוביה הכי עליון
HJC
אינדיאן קוביה שמאל
מתלה לקסדה
שוברט
ברקום שמאל
אייפקס
הארלי שמאל

ארקטיק קאט שולפת ציפורניים

ארקטיק קאט שולפת ציפורניים

אופיר דואק

צילום: יצרן

שוק ה-SBS (או Side by Side) האמריקאי זוכה בימים אלו לחיזוק משמעותי בדמות מתחרה חדש מבית ארקטיק קאט ולא, יצרנית הטרקטורנים ורכבי הפנאי לא החלה לייצר מקררים גדולים עם מתקן לקוביות קרח. כשמדברים על SBS בשוק רכבי הפנאי בצפון אמריקה הכוונה לכלים רב תכליתיים עם דגש ספורטיבי כדוגמת ה-RZR (רייזור) של פולאריס. קטגוריית ה-SBS היא למעשה פיתוח של רכבי ה-UTV (Utility Vehicle), רכבי שירות מוכרים כדוגמת המיול של קאוואסאקי והריינג'ר של פולאריס. פולאריס לקחה את המבנה הבסיסי של צמד נוסעים שיושבים זה ליד זה עם ארגז מאחוריהם והתאימה אותו לנסיעת שטח מהירה וספורטיבית וכך נוצר ה-RZR, כלי רכב שהוא למעשה הכלאה בין באגי קטן לרכב השירות המוכר. ה-RZR זכה להצלחה מיידית והקים לו מתחרים כדוגמת הקומנדר של קאן-אם ובמידה מסויימת גם טריקס של קאוואסאקי. עם הזמן הוצגו גרסאות קרביות יותר ל-RZR ונוצר מרוץ חימוש בין החברות למי יהיה את ה-SBS החזק והקרבי ביותר.כל הזמן הזה נשארה ארקטיק קאט מאחור. אמנם יש לה את משפחת הפראולר הענפה אך מדובר בכלי שגם בגרסאותיו הקרביות הוא יותר רכב שירות מאשר SBS קרבי.  ובכן, כבר לא.

בתחילת החודש חשפה ארקטיק קאט את ה-Wildcat (חתול פרא) הקרבי שכולו הצהרת כוונות לגבי הקטגוריה.
הווילדקאט לא רק נראה קרבי אלא הוא גם מגובה במנוע החזק בקטגוריה. ארקטיק קאט השתילה בווילדקאט את מנוע הגדול ביותר שלה, V-טווין מוזרק בנפח 951 סמ"ק שמשמש גם את הפראוולר אלא שבווילדקאט מכוון המנוע להספק גבוה שעומד, לפי הצהרתם, על 98 כ"ס שהופכים אותו לחזק  בקטגוריה. לשם השוואה ה-RZR בגרסת ה-XP הקרבית מצויד במנוע בנפח 875 סמ"ק המספק 88 כ"ס ואילו הקאן-אם הוא בעל המנוע הגדול בקטגוריה בנפח 976 סמ"ק אך מספק 85 כ"ס "בלבד".

ארקטיק קאט לא מסתפקת במנוע החזק בקטגוריה. החבילה של הווילדקאט כוללת תיבת הילוכים רציפה עם יחס העברה נמוך, הנעה אחורית עם אפשרות לשילוב הנעה כפולה עם דיפרנציאל ננעל אלקטרונית, הגה כוח חשמלי, 4 בלמי דיסק ותאורת לד מלפנים ומאחור. לווילדקאט מהלך מתלים נדיב מאד העומד על 43.2 ס"מ מלפנים ו-45.7 ס"מ מאחור ומרווח גחון של 33 ס"מ הודות לגלגלים בקוטר 26 אינטש.
אבל לכל התופינים הנ"ל יש מחיר כבד, תרתי משמע, בדמות משקל יבש שעומד על לא פחות מ-592 ק"ג, כ-50 ק"ג יותר מאשר ה-RZR 900XP.
מחירו של הווילדקאט נקבע על 16 אלף דולרים הזהים למחיר ה-RZR 900XP שלא מיובא ארצה. אם הויילד קאט יגיע ארצה צפוי מחירו להיות בין 115 ל-120 אלף ₪, בהנחה שמחירו של ה-RZR 800S עומד על 108 אלף ₪. נשמע קצת יקר ? בהתחשב בעובדה שנמכרו בארץ כבר כמה מאות RZR אז לחתול הפרא יש בהחלט מקום כאן אצלנו.

גלריה

5 תגובות ל ארקטיק קאט שולפת ציפורניים

  1. אבל במחיר של 120 אלף ש"ח אפשר לקנות סוזוקי ג'ימני חדש שמגיע עוד יותר רחוק

  2. האחרונים נמכרו בתור 2010 …
    לא עומד בתקנות זיהום אויר URO-4

תגובות

אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל 2