fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
לרט
מוטוטאץ דקר
מידלנד שחורי 140 על 70
עופר אבניר קוביה שמאל
תמוז
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
MV קוביה
voge מוטו24 באנר
HJC
סטפן
אודי דגן 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

2 פלוס- מאזדה 2 דמיו במבחן דרכים

2 פלוס- מאזדה 2 דמיו במבחן דרכים

שי שיוביץ ואריק רוזנבלום

צילום: אריק רוזנבלום

השורה התחתונה
ב- 16,000 ש"ח פחות מה-3 הזולה ביותר, המאזדה 2 דמיו (110,900 ש"ח) מציעה חבילה מעניינת למדי שיכולה לקרוץ למי שרוצה את ה- 3 הגדולה יותר ולא רוצה/יכול לשלם את הסכום הנדרש עבורה. ה-2 דמיו שומרת על דמיון רב לאחותה קטומת הזנב, אך עולה עליה בנוחות ובשימושיות (שתי נקודות שקצת הפריעו לנו ב-2 האצ'בק), ובגרסת הפיור בלאק המאובזרת (בתוספת של 8000 ש"ח) גם לא מעט אביזרי נוחות ובטיחות שיקרצו לרוכשים הפוטנציאלים. 

 

וקצת יותר בהרחבה

גרסה מאורכת זנב לסופר מיני היא לא דבר זר למאזדה (או לישראלים), וה-2 סדאן הקודמת שנמכרה כאן בכמויות לא קטנות זכתה לדגם חדש עם שם מהעבר- הדמיו. משעשע למדי להיזכר שהדמיו המקורית היתה דווקא האצ'בק, אבל נו, שיהיה… השינויים מתרכזים מאחורי הסרן האחורי עם תא המטען שגדל ל-414 ליטרים מכובדים ביותר ומימד אורך שצמח ב-6 ס"מ ל4.32 מ'.

 

אז מה אחי, כולה 2 עם זנב?

בעיקרון כן, וזה ממש לא רע. להבדיל מהדגם המוחלף, ה-2 דמיו מציגה עיצוב הרמוני לחלוטין ונאה בהחלט ללא חשש שעטנז או הדבקת ישבן מאולצת. ה-2 דמיו פשוט נראית טוב מכל זווית- גם מהצד, וזו מחמאה לא קטנה לרכב מסוג שכזה. 

בתוך הרכב המצב זהה לחלוטין לאחות הקצרה, כשההבדל היחידי הוא דיפונים ומושבי עור שחורים במקום לבנים. היו שאהבו, היו שלא. עניין של טעם. אולי בגלל שכבר צברנו יותר נסיון עם משפחת ה-2, בפעם הזו שמנו לב שהמושבים הקדמיים יהיו מעט צרים לנהגים רחבים, ושקורה B מפריעה לעיתים לשדה הראיה בצמתים.

 

חתן השמחה, הלא הוא הבאגז', התגלה כעמוק מאוד ומרווח, והטיולון שלא נכנס ב-2 האצ'בק נבלע בתוך דמיו ולא נודע כי בא אל קירבה. לסיום נציין כי הפתח מעט קטן אך עדיין סביר לשימוש, ויש אפשרות לקפל את המושב האחורי מתוך תא המטען.

 

ומה עם הזום-זום?

עדיין שם, ותודה ששאלתם. המנוע והגיר זהים להאצ'בק, ותוספת המשקל עומדת על 16 ק"ג זניחים לחלוטין עם השפעה זניחה בהתאם על הביצועים- התאוצה ל-100 תיקח ב-2 דמיו 2 עשיריות השניה יותר, 10.5 לעומת 10.3, כאשר המהירות המרבית זהה, כמו גם ההתנהגות נשארה זהה כמעט לחלוטין. נדמה היה לנו שהזנב מרגיש מעט שמח יותר, אך באמת שקשה לשים לב להבדלים. ה-2 דמיו משתפת פעולה עם הנהג בחדווה, המנוע עדיין זריז ומגיב ותיבת ההילוכים נהדרת. צריכת הדלק במבחן (שהפעם התאפיין בעיקר בנסיעה בין עירונית) עמדה על 12.5 קמ"ל.

 

ההבדל העיקרי לעומת ההאצ'בק נמצא בנוחות הנסיעה. עדיין מדובר על נסיעה קשיחה יחסית ובידוד הרעשים עדיין לוקה קצת בחסר, אך ה-2 דמיו מציגה נוחות משופרת לעומת ההאצ'בק. לפי מאזדה לא בוצע שינוי במתלים ואין אפשרות לתלות את את ההבדל הזה במשקל הנוסף, כיוון שמדובר ב-16 ק"ג בסה"כ. קצת מוזר, אבל אנחנו ממש לא מתלוננים…

נאזדה 2 דמיו -נתונים טכניים

מנוע: בנזין 4 צילנדרים, 1496 סמ"ק
הספק (כ"ס/סל"ד): 112/ 6000
מומנט (קג"מ/סל"ד): 14.8/ 4000
תיבת הילוכים: אוטו' 6 הילוכים
האצה 0-100: 10.5
מהירות מירבית: 188
הנעה: קדמית
אורך/רוחב/גובה (ס"מ): 432/ 169.5/ 147
בסיס גלגלים (ס"מ): 257
משקל (ק"ג): 1135
מיכל דלק (ליטר): 44
נפח תא מטען (ליטר): 414
צריכת דלק משולבת (נתוני יצרן): 17.5
צריכת דלק מבחן: 12.5
מחיר: 118,900 לגרסת ה- Pure Black

עוד מבחני דרכים:

מיצובישי אאוטלנדר החדש

לנד רובר דיסקברי ספורט

קיה סורנטו במבחן דרכים

מאזדה 2 במבחן דרכים

פיג'ו 308


קיה ספורטאז' 1.6


אופל קורסה – מבחן דרכים

סקודה אוקטביה RS – מבחן דרכים

וולוו V40 – מבחן דרכים

סוזוקי ג'ימיני – מבחן דרכים

מיני קופר מבחן דרכים

אופל מריבה מבחן דרכים

יונדאי i20 מבחן דרכים

קיה ספורטאז' – מבחן דרכים בוידאו

אופל אדם מבחן דרכים

פיג'ו 2008 מבחן דרכים 

מיצובישי אאוטלנדר PHEV מבחן דרכים

אופל מוקה במבחן דרכים

ב.מ.וו 235M מבחן דרכים בוידאו

וולוו S60  מבחן דרכים בוידאו

סוזוקי גרנד ויטרה מבחן דרכים בוידאו

קיה סול מבחן דרכים בוידאו

סקודה יטי במבחן דרכים בוידאו

שברולט סוניק RS מבחן דרכים בוידאו

אופל אינסיגניה במבחן דרכים בוידאו

רנו קליאו במבחן דרכים בוידאו

קיה סורנטו במבחן דרכים בוידאו

6 תגובות ל 2 פלוס- מאזדה 2 דמיו במבחן דרכים

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל