השורה התחתונה
ב- 16,000 ש"ח פחות מה-3 הזולה ביותר, המאזדה 2 דמיו (110,900 ש"ח) מציעה חבילה מעניינת למדי שיכולה לקרוץ למי שרוצה את ה- 3 הגדולה יותר ולא רוצה/יכול לשלם את הסכום הנדרש עבורה. ה-2 דמיו שומרת על דמיון רב לאחותה קטומת הזנב, אך עולה עליה בנוחות ובשימושיות (שתי נקודות שקצת הפריעו לנו ב-2 האצ'בק), ובגרסת הפיור בלאק המאובזרת (בתוספת של 8000 ש"ח) גם לא מעט אביזרי נוחות ובטיחות שיקרצו לרוכשים הפוטנציאלים.
גרסה מאורכת זנב לסופר מיני היא לא דבר זר למאזדה (או לישראלים), וה-2 סדאן הקודמת שנמכרה כאן בכמויות לא קטנות זכתה לדגם חדש עם שם מהעבר- הדמיו. משעשע למדי להיזכר שהדמיו המקורית היתה דווקא האצ'בק, אבל נו, שיהיה… השינויים מתרכזים מאחורי הסרן האחורי עם תא המטען שגדל ל-414 ליטרים מכובדים ביותר ומימד אורך שצמח ב-6 ס"מ ל4.32 מ'.
אז מה אחי, כולה 2 עם זנב?
בעיקרון כן, וזה ממש לא רע. להבדיל מהדגם המוחלף, ה-2 דמיו מציגה עיצוב הרמוני לחלוטין ונאה בהחלט ללא חשש שעטנז או הדבקת ישבן מאולצת. ה-2 דמיו פשוט נראית טוב מכל זווית- גם מהצד, וזו מחמאה לא קטנה לרכב מסוג שכזה.
בתוך הרכב המצב זהה לחלוטין לאחות הקצרה, כשההבדל היחידי הוא דיפונים ומושבי עור שחורים במקום לבנים. היו שאהבו, היו שלא. עניין של טעם. אולי בגלל שכבר צברנו יותר נסיון עם משפחת ה-2, בפעם הזו שמנו לב שהמושבים הקדמיים יהיו מעט צרים לנהגים רחבים, ושקורה B מפריעה לעיתים לשדה הראיה בצמתים.
חתן השמחה, הלא הוא הבאגז', התגלה כעמוק מאוד ומרווח, והטיולון שלא נכנס ב-2 האצ'בק נבלע בתוך דמיו ולא נודע כי בא אל קירבה. לסיום נציין כי הפתח מעט קטן אך עדיין סביר לשימוש, ויש אפשרות לקפל את המושב האחורי מתוך תא המטען.
עדיין שם, ותודה ששאלתם. המנוע והגיר זהים להאצ'בק, ותוספת המשקל עומדת על 16 ק"ג זניחים לחלוטין עם השפעה זניחה בהתאם על הביצועים- התאוצה ל-100 תיקח ב-2 דמיו 2 עשיריות השניה יותר, 10.5 לעומת 10.3, כאשר המהירות המרבית זהה, כמו גם ההתנהגות נשארה זהה כמעט לחלוטין. נדמה היה לנו שהזנב מרגיש מעט שמח יותר, אך באמת שקשה לשים לב להבדלים. ה-2 דמיו משתפת פעולה עם הנהג בחדווה, המנוע עדיין זריז ומגיב ותיבת ההילוכים נהדרת. צריכת הדלק במבחן (שהפעם התאפיין בעיקר בנסיעה בין עירונית) עמדה על 12.5 קמ"ל.
ההבדל העיקרי לעומת ההאצ'בק נמצא בנוחות הנסיעה. עדיין מדובר על נסיעה קשיחה יחסית ובידוד הרעשים עדיין לוקה קצת בחסר, אך ה-2 דמיו מציגה נוחות משופרת לעומת ההאצ'בק. לפי מאזדה לא בוצע שינוי במתלים ואין אפשרות לתלות את את ההבדל הזה במשקל הנוסף, כיוון שמדובר ב-16 ק"ג בסה"כ. קצת מוזר, אבל אנחנו ממש לא מתלוננים…
אחלה כתבה.