מחירון אופנועים מוטו - בגרסא דיגיטלית, בחנויות ובעסקים

קיוואי בנלי
ברקום
ייעוץ קניה – עליון מתחת ללוגו
KTM MENU
קונה אופנוע
הווסקוורנה באנר שמאל
שרקו
אבניר קוביה שמאל
מטרו באנר שמאל הכי עליון
KTM עליון קוביה
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
תמוז
אוגוסטה קוביה הכי עליון
רוית דדוש עליון
אופנוסנטר קוביה שמאל
סטומפ
רפידו
לרט
אינדיאן קוביה שמאל
מתלה לקסדה
הארלי שמאל
HJC
ברקום שמאל

משחקת גולף/ פיג'ו 308 במבחן דרכים

משחקת גולף/ פיג'ו 308 במבחן דרכים

שי שיוביץ

צילום: אריק רוזנבלום

השורה התחתונה
לט'ס טוק דוגרי: מי יותר טובה, ה- 308 החדשה או הגולף? האמת שללא מבחן השוואתי קשה לתת תשובה נחרצת- ויש לנו תחושה שהתשובה לא הייתה קלה או נחרצת גם אם היינו מעמידים אותן ראש מול ראש, וזאת מכיוון שבמבחן שערכנו לפיג'ו גילינו מכונית מגובשת ומודרנית ביותר עם מנוע טורבו עליז וחזק, תיבת הילוכים מודרנית, נוחות נסיעה טובה ואבזור רב, וכל זאת במחיר הנמוך ב-4000 ש"ח מהגולף המקבילה- 129,990 ש"ח. 

 

וקצת יותר בהרחבה

ה- 308 החדשה היתה הדגם הראשון מבית פיג'ו שהמשיך לשאת את השם של קודמו בתפקיד ולא קיבל שם חדש הגבוה במספר אחד מהישן (כנראה כי כבר היתה 309… זוכרים?), ובשל כך מסמל מיני מהפיכה בשביל החברה הצרפתית. לכל מי שלא מכיר, ה- 308 היא משפחתית קומפקטית המיועדת להתחרות ישירות בפולקסווגן גולף ובפורד פוקוס, והדגם החדש שונה לחלוטין מקודמו בפלטפורמה (הקלה יותר), במנועים (הקטנים והחזקים יותר) ובמחיר (הזול יותר). ה- 308 נמצאת איתנו כבר שנה, מה שאומר שבהחלט הגיע הזמן שניקח אותה לסיבוב. בואו ונצא לדרך.

 

עיצוב, תא נוסעים, שימושיות

זוכרים את המראה המיוחד של ה-307 בתחילת שנות ה-2000? אז ה- 308 ממש לא כזו. היא אמנם נאה ומציגה את הפנים הנוכחיות של רכבי פיג'ו, אבל כיאה לרכב האמור לקרוץ לרוכשים סולידים ושמרנים ה- 308 לא תעצבן אף אחד. דווקא מאחור ה- 308 החדשה מצליחה להיראות שרירית וקצת יותר מיוחדת, וזאת בזכות השמשה האחורית הקטנה (שתגבה את מחירה בראות המעט חסרה לאחור) וביחידות התאורה המעניינות. בסה"כ ה- 308 נראית לא רע בכלל ולא תפחיד או תבריח אף רוכש פוטנציאלי.

 

כנראה שפיג'ו שמרו את כל התעוזה והעיצוב לתא הנוסעים. הדבר הראשון שתשימו אליו לב הוא להגה הנמוך והאליפסי (שיהיה מוכר לכל מי שנסע ב-208 וב- 2008) וללוח השעונים המרחף מעליו. הדבר השני שתשימו אליו לב הוא לכפתורים שבתא, או יותר נכון- לחסרונם. פיג'ו החליטו לוותר על (כמעט) כל הכפתורים ולשים במקומם צג מגע גדול (9.7 אינץ') ששולט על תפעול מערכות השמע, האקלים והמידע. כתוצאה מכך, תא הנוסעים מתהדר במראה נקי מאוד ומודרני להפליא, ואחרי תקופת התרגלות קצרצרה תפעול המערכות הופך לקל וברור לשימוש- גם אם לא מהיר במיוחד. החומרים עצמם משובחים ונאים, ומצליחים לתת פייט לא קטן לגולף.

 

ההגה הקטן והאליפסי הרגיש לחלק מהבוחנים מעט נמוך מדי, ולמרות זאת הצליח להסתיר את לוח השעונים למרות שעיצובו המיוחד אמור למנוע בדיוק את זה… כמו כן מחטי המהירות והסל"ד נעות בכיוונים מנוגדים (ולא בדיוק ברור למה), דבר שקצת מבלבל את העין. צל"ש מגיע למראות הגדולות המספקות שדה ראיה טוב ויוצא דופן לטובה.

 

המושבים, כמיטב המסורת הצרפתית, נוחים ורחבים (רק בלנגה לא אהב. מצד שני- הוא כן אוהב אופנועים, אז מה הוא מבין…) ומתאימים ביותר גם לנסיעה ארוכה. מאחור המרחב טוב- אך אינו יוצא דופן, אולם קו החלונות הגבוה מעניק תחושה צרה מעט למרות שלא חסר מקום. תא המטען מתהדר בנפח עצום למדי של 470 ליטר, ואם תיקחו את גרסת הסטיישן נפחו יעלה ל- 599 ליטרים. 


מנוע, ביצועים, התנהגות

ה- 308 מצוידת במנוע חדש ומסקרן מאוד. אחרי שכבר התרגלנו לכך שמנועי טורבו קטני נפח מהווים חלופה טובה ואף עדיפה על מנועים גדולים ו"טיפשים" (ותודה לקונצרן פולקסווגן), באה פיג'ו ועוד הורידה צילינדר אחד ממספר הקסם "ארבע" שהיה נהוג עד עכשיו. למנוע המותקן ב- 308 יש 1.2 ליטר בנפח, ו…שלושה צילינדרים בלבד. למרות זאת הנתונים נאים ביותר ועולים על אילו של הגולף, עם 130 כ"ס (לעומת 105-110 לגרמניה) ומומנט עבה של 23.4 קג"מ (לעומת 17.8) המגיע כבר ב- 1750 סל"ד. פיג'ו החליטו לנטוש את התיבה האוטומטית שליוותה אותם במשך שנים ולרכוש את התיבות שלהם מאייסין, מה שאומר שה- 308 מצוידת בתיבה אוטומטית מודרנית בעלת שישה הילוכים. פעולת המנוע חרישית וחלקה רוב הזמן, ורוב הסיכויים שלא תשימו לב שחסר לכם צילינדר אחד- אלא אם תלחצו חזק על הגז, או אז ישמיע המנוע צליל מעט שונה מהרגיל. כצפוי מהנתונים היבשים, המנוע עצמו חזק וגמיש מאוד, ו(גם) תודות למשקל הרכב שירד לעומת הדור הקודם ב-140 מצליח להעיף את הקומפקטית הצרפתייה ל- 100 קמ"ש בפחות מ- 10 שניות ולא שום קושי. פעולת התיבה טובה רוב הזמן, אך לעיתים היא מתעקשת להעביר הילוכים מעט מוקדם יותר מה שגורם למנוע לווברץ ולמחות מעט. העברה למצב ספורט או לחיצה חזקה על דוושת הגז תפתור מיד את הבעיה. בנוסף להיותו חזק וממושמע, המנוע החדש מצליח להיות חסכוני למדי עם 17 קמ"ל בשיוט ו-12 קמ"ל בממוצע המבחן, תוצאה מצוינת לכל הדעות. 


 

אבל המנוע היעיל והחזק הוא רק חלק מהסיפור, כיוון שלכל מי שזוכר בערגה את ימי הזהב של פיג'ו עם יצירות כמו ה-205, ה-106 וה- 306 נ"ע ומתאבל על אובדן הדרך, ה- 308 תנחם אותו ותחזיר לו את הברק לעיניים. השלדה של ה- 308 מצוינת ומשתפת פעולה כמו בימי ה-306 העליזים. ה- 308 מרגישה מהודקת ומחוברת לנהג, וההגה הקטן מעניק הרגשה בטוחה וסבירה לחלוטין גם תחת לחץ. המתלים של ה- 308 מצליחים להיות נוקשים מעט מבלי לאבד את נוחות הנסיעה, ולספק ספיגת זעזועים לא רעה בכלל יחד עם שליטה טובה על תנודות המרכב. ברוכה השבה פיג'ו. בהחלט התגעגענו. 
*תמונות פנים: אדם בלנגה.
פיג'ו 308 – נתונים טכניים

מנוע: טורבו בנזין, שלושה צילינדרים 1199 סמ"ק
הספק (כ"ס/סל"ד): 130/ 6000
מומנט (קג"מ/סל"ד): 23.4/ 1750
תיבת הילוכים: אוטו' 6 הילוכים
האצה 0-100: 9.8 ש'
מהירות מירבית: 200 קמ"ש
הנעה: קדמית
אורך/רוחב/גובה (ס"מ): 425/ 180/ 145
בסיס גלגלים (ס"מ): 262 ס"מ
משקל (ק"ג): 1150 ק"ג
מיכל דלק (ליטר): 53
נפח תא מטען (ליטר): 470
צריכת דלק משולבת (נתוני יצרן): 19.2 קמ"ל
צריכת דלק מבחן: 12 קמ"ל
מחיר: 129,990 ש"ח

עוד באותו הנושא:


ריינג' רובר ספורט מבחן דרכים

קיה ספורטאז' 1.6

אופל קורסה – מבחן דרכים

סקודה אוקטביה RS – מבחן דרכים

וולוו V40 – מבחן דרכים

סוזוקי ג'ימיני – מבחן דרכים

מיני קופר מבחן דרכים

אופל מריבה מבחן דרכים

יונדאי i20 מבחן דרכים

קיה ספורטאז' – מבחן דרכים בוידאו

אופל אדם מבחן דרכים

פיג'ו 2008 מבחן דרכים 

מיצובישי אאוטלנדר PHEV מבחן דרכים

אופל מוקה במבחן דרכים

ב.מ.וו 235M מבחן דרכים בוידאו

וולוו S60  מבחן דרכים בוידאו

סוזוקי גרנד ויטרה מבחן דרכים בוידאו

קיה סול מבחן דרכים בוידאו

סקודה יטי במבחן דרכים בוידאו

שברולט סוניק RS מבחן דרכים בוידאו

אופל אינסיגניה במבחן דרכים בוידאו

רנו קליאו במבחן דרכים בוידאו

קיה סורנטו במבחן דרכים בוידאו

11 תגובות ל משחקת גולף/ פיג'ו 308 במבחן דרכים

  1. מנועים קטנים, טורבו או טכנולוגיה אחרת, תתרגלו, וזה עובד יפה

  2. יש לי בזאת והיא ממש לא חלשה ,תלוי מה אתה מחפש? אם אתה מחפש תאוצות עוצרות נשימה זה לא כאן ובעצם הכל יחסי. היתה לי גולף gti וגם היא לא ממש עצרה את נשימתי ,בכל מקרה הפגו הזאת לא חסר לה כוח והיא זריזה ביותר. אתה מסתכל על זה בצורה לא נכונה מספר הצילנדרים אינו חשוב (שום דבר פחות מ8 אינו מעניין) תביט על נתון המומנט ובאיזה סל"ד אתה מקבל את התפוקה ,הרכב הזה גם קל מאוד פחות מגולף 1150 ק"ג ולעומהוא אינו מאכזב בשום סעיף נהפוכו אני מופתע .

  3. אוטו מגניב חלק מאפשר נסיעות ארוכות ללא בעיות חסכוני תא מטען ענק (סטיישין) זריז, אבל הספסל האחורי לילדים היה ממש ממש לא מוצלח ולא נוח הם ממש התלוננו ובצדק אני חושב שהרכב הזה נבנה לנהג ללא התחשבות ביתר הנוסעים אחלה רכב.

  4. שיבקר במוסך אחת לשבוע אלא רכב יפני כדוגמת טויוטה קורולה חדשה שרואה מוסך רק כשמגיע זמן הטיפול השוטף.

  5. הרכב הזה הוא לא פחות ממדהים.
    מישיר מבט לגרמניות בלבן של העיניים.
    יחידת כח חדשה וחסכונית שלא מביישת
    בכלל – נהפוך הוא! מדובר ביחדית מנוע גיר מוצלחים ביותר והרכב הזה פשוט נוסע מהר ובקלות.
    ממליץ בחום לכל הסקפטים לקחת אותו לנסיעת מבחן – הפתעה והנאה רבה מובטחלת לכם.

תגובות

אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל